Autokatsastusta ? ? ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Autokatsastusta ? ? ?

Viesti Kirjoittaja zyys »

Tarinan "sankari" :acavallo: on muutaman vuoden ikäinen VAG-konsernin tuote joka kävi heinäkuun lopussa vuosikatsastuksessa, ajokilmetrejä takana reilu 80tkm.
Katsastus sujui hienosti; pakokaaasu-, iskunvaimennin ja jarrutestit läpäistiin moitteetta, leima napsahti :contract: helpolla.
Katsastuksen yhteydessä sankarimme omistaja mainitsi etupään kolahtelusta joka kuuluu toisinaan kovemmissa montuissa.
- "toinen koiranluu on hieman väljä mutta ei aiheuta hylkäystä" oli katsastajan vastaus.

Lomista yms. johtuen autolla ei ajettu elokuussa käytännössä lainkaan ja sekin vähä mitä ajaa piti oli miltei mahdotonta koska auto pyrki halukkaasti ojaan.

Lupauduin vaihtamaan koiranluut ja iskaritkin kunhan omistaja hommaa osat.

Sitten hommiin; Prrrrrrr, prrrrrrr ja koiranluu uusiksi, ähkupuhku - McPherson alta pois ja ruuvipenkkiin kiinni.
Prrrrrrrr, prrrrrrrr jousi puristimilla kasaan, prrrrrrrr yläpään mutteri auki, yläpään laakeri pois ja jousi puristimineen pois.

Iskari pois ruuvipenkistä ja KLONK ? :shock: :roll:

Arvon Foorumilaiset; mikä kolahti ja autohan oli juuri katsastettu !
Ja vielä tämän entisen AinoanoikeanKatsastajan toimesta, ei mikään pelleyksityinenuusi.
. . .
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskari tipahti tolpan sisältä ? Iskari niin sökö että kolahti pohjaan ? :shock:

Jousi poikki ? Kokispullo vuotaa peräkontissa ? :lol:
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

ÄÄÄhhhhhh . . . :? tiileri , olis pitäny kieltää proporukkaa vastaamasta.

Kun totesin iskarin kunnon niin pyysin nähdä rekisteriotteen ja leimahan siinä :shock: tottavie oli.
Eli iskari oli niin sökö että putos pohjaan.

Autosta tuli taas niin hyvä ajettava ilman kolinoita kun nyt folsu voi ylipäätään hyva ajettava olla.
. . .
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Mitähän mahtoi katsurin iskaritesti antaa arvoksi tuolle?

(Sekin testeri pitää perkule katsastusmaksuissa maksella... :roll: )
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juuei sillä testillä ole mitään merkitystä. Oma Sierra meni aikanaan läpi hyvillä arvosanoilla, vaikka etuiskareiden tehosta ei ollut jäljellä oikeastaan yhtään mitään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Iskaritestissä voipi muuten vähän fiilata tulosta rengaspaineita säätäen... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Pappi kirjoitti:Iskaritestissä voipi muuten vähän fiilata tulosta rengaspaineita säätäen... :wink:
Jep ja arvaappa oliko eroa 195/65/15 ja 225/45/17 kumeilla.. :D
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Golffi tuntuu olevan siitä erioinen tossa iskaritesterissä että hyvillä iskareilla aina mulla epäiltiin autossa olevan jäykempi alusta sit lusat iskarit oli testerin mukaan hyvät :shock:
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mulla oli tuossa 2 vuotta sitten iskaritestissä uuden veroisten iskareitten lukemat, vaikka iskarit oli alkuperäiset :shock: ja sit kun alustasarja tuli, niin antoi lähes vaihtoavailla olevia lukemia. Tuumasin katsastusmiehelle, että kannattas vaihtaa nuo teidän iskaritesti laitteet.. eipä tuumannu mitään. :D Tuntuu, et ihan hatusta noi iskaritestit. Niillä ei ole mitään arvoa koko testeillä. Perstuntuma on se paras testi.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”