Minkä auton sisko ostaa?
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Minkä auton sisko ostaa?
Dodiin, nyt olisi kumppanin sisko vaihtamassa autoa ja kun mersut on jostain kumman syystä blokattu jo näin alkajaisiksi pois pelistä niin hyvät neuvot olisi tarpeen. Itse en tiedä muista merkeistä oikeastaan mitään, mutta aiheettomia ennakkoluuloja ja mielipiteitä on runsaasti. Eli mikä auto olisi ns. "hyvä ostos" jos autolta vaaditaan seuraavaa:
- vm 1999-2006
- hintaluokka 15k€ veroineen, auto saatetaan hakea Saksasta
- bensakone
- manuaalivaihteet
- kohtuu pieni 4 ovinen sedan -korimalli, nykyinen on ekan korimallin arsta 1.6i...
- etu- (tai ehkä neliveto) tai takaveto ESPllä
- kilometrejä mieluiten alle 100tkm, mutta 150tkm vielä kelvannee
- ei japanilainen eikä amerikkalainen, eikä ranskalainen, eikä italialainen, eikä halpis, eikä korealainen eikä alunperin japanilainen merkki
- ilmastointi yms varusteita tietysti, mutta varmaan joka merkiltä niitä löytyy
Äkkiseltään haarukkaan tuntuisi sopivan Audi A4/A3, VW Golf IV/Passat/Bora, Opel Vectra/Astra, BMW 300...
Tietysti kiinnostaa myös mitä mallia ei ainakaan kannata ostaa.
Omasta mielestäni takavetoistakin ESP:llä varustettuna voisi tarjota etuvetoisiin tottuneelle naiselle, onko kenelläkään kokemuksia?
Periaatteesta pitää kyllä tunkea ehdotelmalistaan MB C-sarjalainen ESP:llä tms...
- vm 1999-2006
- hintaluokka 15k€ veroineen, auto saatetaan hakea Saksasta
- bensakone
- manuaalivaihteet
- kohtuu pieni 4 ovinen sedan -korimalli, nykyinen on ekan korimallin arsta 1.6i...
- etu- (tai ehkä neliveto) tai takaveto ESPllä
- kilometrejä mieluiten alle 100tkm, mutta 150tkm vielä kelvannee
- ei japanilainen eikä amerikkalainen, eikä ranskalainen, eikä italialainen, eikä halpis, eikä korealainen eikä alunperin japanilainen merkki
- ilmastointi yms varusteita tietysti, mutta varmaan joka merkiltä niitä löytyy
Äkkiseltään haarukkaan tuntuisi sopivan Audi A4/A3, VW Golf IV/Passat/Bora, Opel Vectra/Astra, BMW 300...
Tietysti kiinnostaa myös mitä mallia ei ainakaan kannata ostaa.
Omasta mielestäni takavetoistakin ESP:llä varustettuna voisi tarjota etuvetoisiin tottuneelle naiselle, onko kenelläkään kokemuksia?
Periaatteesta pitää kyllä tunkea ehdotelmalistaan MB C-sarjalainen ESP:llä tms...
Viimeksi muokannut Olli Lajunen, 03.9.2006 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
sähkövikojen kuningasluokyio kirjoitti:Italialaisia ei oltu blokattu pois, joten Alfa 156.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tuohon takapotku vehkeeseen sen verran, että se on ESP:llä varustettuna vähintään yhtä turvallinen kuin etuveto. Suurin ero on siinä, että takaveto ei puske ollenkaan ja esp:llä säilyy koko-ajan ote kulkuun. Tosin perä nyt ceessä vähän meinaa irrota, eli niin että sen tuntee, (tätäkään ei ilmene kuin rajummissa kiihdytyksissä) mutta kuten jo todettua tilanne pysyy hallinnassa teki kuski sitten mitä tahansa.
Itelläni on tästä etu vs. takavedollinen esp:llä varustettu auto asetelmasta vähäsen kokemusta, kun ajelin sillä halvatun puutarha traktorilla viimetalvena. Oli se kyllä mukava palata kevät talvesta taas oikeasta päästä vetävän auton rattiin. Varsinkin tuollainen vähän "tehokkaampi" etuveto auto on hirveä talvella. Keula ei oikein tahdo pysyä kurssissa, ja esp:ee hakkaa koko ajan.
Ainiin, yksi auto joka kannattaa ehdottomasti SULKEA POIS hankinta listalta, Volvo S40/V50:ntä. Älkää ikinä hankkiko tuollaista.
BMW:n E46 korisissa on tainnut myös olla ongelmana irti ruostuvat takaripustukset, joten miettisin sitä bmw:n 300-sarjaa kahdesti.
Itelläni on tästä etu vs. takavedollinen esp:llä varustettu auto asetelmasta vähäsen kokemusta, kun ajelin sillä halvatun puutarha traktorilla viimetalvena. Oli se kyllä mukava palata kevät talvesta taas oikeasta päästä vetävän auton rattiin. Varsinkin tuollainen vähän "tehokkaampi" etuveto auto on hirveä talvella. Keula ei oikein tahdo pysyä kurssissa, ja esp:ee hakkaa koko ajan.
Ainiin, yksi auto joka kannattaa ehdottomasti SULKEA POIS hankinta listalta, Volvo S40/V50:ntä. Älkää ikinä hankkiko tuollaista.
BMW:n E46 korisissa on tainnut myös olla ongelmana irti ruostuvat takaripustukset, joten miettisin sitä bmw:n 300-sarjaa kahdesti.
Viimeksi muokannut J.T.S, 03.9.2006 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 318d -09
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Niin nää oli niitä mitä kannattaa ostaa.
Bännätääs samointein nuo makaronimaan ihmeet ja tuntemattomammat (mahtava sana) merkit...
Niin se saisi olla myös luotettava kulkine eikä mikään vessa , ettei minun tartte olla sitä jokapäivä huoltamassa.
Bännätääs samointein nuo makaronimaan ihmeet ja tuntemattomammat (mahtava sana) merkit...
Niin se saisi olla myös luotettava kulkine eikä mikään vessa , ettei minun tartte olla sitä jokapäivä huoltamassa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
E36:sta en tiedä, mutta eräältä saman pitäjän bemaristilta meinasi irrota ripustukset ihan 46:kin. Laite tosin on sitä faceliftaamatonta sarjaa.Melitos kirjoitti:JTS: Taitaa olla se vanhempi e36 BMW joissa ruostuu perämurikka irti lattiasta.
Myös etutukivarret ovat kulutustavaraa, muuten kyllä ihan mukava laite. Noin ergonomialtaan ja ajettavuudeltaan. En kuitenkaan tiedä vastaako laite tuossa ensimmäisessä viestissä "haettua" pirssiä.
Tosin omat ongelmansahan ovat miltei joka laitteessa.
BMW 318d -09
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
No muuttuukos tilanne mihinkään jos ESPllä varustetut takavetoisetkin sallitaan? Mersulta ei taida C-sarjalaista oikein (ilman hyvää mäihää) saada tuohon hinta-/kilometriluokkaan, mutta Bemareita saa. Onko ne ihan susia? Ns huolettomuutta haetaan. Tai esim Audi 1.8T quattro?
Olenko aivan hakoteillä jos yritän kuitenkin potkia tuonne Saksalaisten suuntaan. Nimittäin Fordkin saattaisi hänelle kelvata, volvo onneksi ei...
Suomiautokin kelpaa, mutta jos ulkomailta tuo niin riittääkö 3000€ useimmissa tapauksissa veroihin ts kannattaako katsella Saksassa 10000-12000€ vai hieman halvempia?
Olenko aivan hakoteillä jos yritän kuitenkin potkia tuonne Saksalaisten suuntaan. Nimittäin Fordkin saattaisi hänelle kelvata, volvo onneksi ei...
Suomiautokin kelpaa, mutta jos ulkomailta tuo niin riittääkö 3000€ useimmissa tapauksissa veroihin ts kannattaako katsella Saksassa 10000-12000€ vai hieman halvempia?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
On kuiteskin mersu.
C-sarjalainen
- 1999 eli ESP löytyy.
- Esim. C180 tai C200.
- Saksasta alle 10T€.
- Veroa alle 5T€.
- Ilmastointi löytyy.
- Manuaali.
- Muitakin herkkuja ihan varmasti...
- 1999 eli ESP löytyy.
- Esim. C180 tai C200.
- Saksasta alle 10T€.
- Veroa alle 5T€.
- Ilmastointi löytyy.
- Manuaali.
- Muitakin herkkuja ihan varmasti...
Eikös se Mersun ajonestolaite (ESP) ole sen verran tehokas, että minkäänlaisia "tilanteita" ei pääse varmasti sattumaan? Ainakin Sprintteri lyö jarrut lukkoon heti kun rattia kääntää, eli ei ole juuri väliä onko se etu-vai takavetoinen. Jos henkilömalleissa ajonesto on samanlainen *ska, niin sehän voi vaikka naisen makuun olla jopa hyvä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Volkkari muuten, mutta älkää ostako 16-venttiilisiä 1,4 ja 1,6 bensakoneellisia!!! Noitten jakopää ja männät on aika hanurista. Lisäksi niissä ei pysy öljy sisällä talvella. 1,6 8v ja 2,0 on OK, paitti 2,0 sattaa olla perso öljylle... 1,8 ja 1,8turbo vois ehkä olla harkinnan arvoisia, noissa kannattaa kuunnella jakoketjun ääntä käynnistäessä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Ostakaa BMW e46 korinen joko 316i tai 318i vanhemmalla koneella.Siis 8venttiilinen ilman mitään valvetronic systeemejä.Vuosimalli haarukka 98-2002 jolloin tuli vielä facelift malleja vanhalla koneella.Pikkuvikoja varmasti tulee mutta pahemmilta yllätyksiltä pitäisi säästyä.Yhtään e46 bemaria en vielä ole nähnyt mistä olisi akseli irtoamassa vaikka tutkin akselin seudut tarkasti huolloissa.Alanupitkin kestää kun on vaihdettu parannettuja tukivarsia.Parannetut varret kestää noin 100-200tkm käytöstä riippuen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Eikös ole vähän niin että aivan sama minkä ostaa, jos ehdot on tuollaiset?
Jos on Mersut, Alfat ja Sitikat ulkona, niin keskinkertaisen auton saat noilla ehdoilla aina. Itse ostaisin varmaan tuosta ikäluokasta Corollan tai Avensiksen, jos irtonaista olisi noin paljon autoon sijoittaa.
Jos on Mersut, Alfat ja Sitikat ulkona, niin keskinkertaisen auton saat noilla ehdoilla aina. Itse ostaisin varmaan tuosta ikäluokasta Corollan tai Avensiksen, jos irtonaista olisi noin paljon autoon sijoittaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Näin on Eniten tuossa ehkä kummastuttaa tuo vuosiluku vaatimus.Tai oikeastaan se ihmetyttää aina..useilla tuo vuosiluku on tosi tärkeä,vaikka vähän vanhemman samanlaisen saisikin vähemmän ajettuna ja parempi kuntoisena niin ei voi ottaa kun liian vanhaJuMu S kirjoitti:Eikös ole vähän niin että aivan sama minkä ostaa, jos ehdot on tuollaiset?
Cee mersunhan varmaan noilla vaatimuksilla ostaisin,eriasia uskallanko suositella sitä kellekään muulle
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Nämä naisten vaatimukset on aina vähän tuollaisia... Ei nahkoja, ei automaattia, ei tartte sähkölaseja, ei kirjavia sisustoja, uudempi on parempi, kilometrit on pahasta... jne. Ja kaikista kivoimmat autot on raakattu poes.
Onneksi ei tartte itse laittaa penniäkään kiinni noilla ehdoilla. Jos auto olisi itselle haussa (tai naispiirissä tarpeeksi auktoriteettia) ei autoehdokkaita tarvitsisi edes kysellä.
Niin volovo on myös raakattu poes.
Onneksi ei tartte itse laittaa penniäkään kiinni noilla ehdoilla. Jos auto olisi itselle haussa (tai naispiirissä tarpeeksi auktoriteettia) ei autoehdokkaita tarvitsisi edes kysellä.
Niin volovo on myös raakattu poes.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
tuttu onkelma minen kans ymmärräOlli Lajunen kirjoitti:Nämä naisten vaatimukset on aina vähän tuollaisia... Ei nahkoja, ei automaattia, ei tartte sähkölaseja, ei kirjavia sisustoja, uudempi on parempi, kilometrit on pahasta... jne. Ja kaikista kivoimmat autot on raakattu poes.
sisko osti tuos joku aika sitten aaton, vaihtoehtoja oli paljon nimittäin tojota porollaa on palijon myytävänä no minähän jouvuin sitte kiertää kaikki paikalliset linttaliiterit ja löysinkin sopevan tämmösen http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=804444& mutta semmonen si malli missä oli "kaikki" heebelit ja hintakin sopeva
no sitten sisko tulee ja ei viiti ees aatosta nousta "sillä on ajettu liikaa (240tkm) ja liian vanha (-94-96?)
tässä vaiheessa mie luovutin "eti itte ritsas"
löysihän se auton makso kolminkertaisen hinnan eikä mitään ylimääräsiä varusteita
tämmösen se löysi
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=881911&
onko rumempaa tehty värikin on semmonen possun punanen
eikö kukaan oo vielä eheroottanu Tarmon lemppari autoa matstadaa. Senhän täytyy olla ainut oikee, kun kerta mikään ei kelpaa.
"ei saa olla japsi, ei saa olla kiinalaanen eikä mielellään koko aasiasta; eikä euroopasta eikä mielellään amerikastakaan. Sit se Ei saa toimia sähööllä eikä vetyllä eikä pensalla eikä diiselillä. Väri ei saa olla punanen, sininen, keltaanen, vihriä, violetti, valkoone, peessi, harmaa, ruskia, oranssi eikä varsinkaan musta. metallin hohtosävyinen auto ei myöskään käy kysymykseen. Ei missään nimessä. Vetotavan ei tulisi olla neliveto eikä takaveto. etuvetokin käy vain erikostapauksissa, mielellään ei silloinkaan. Auto ei saa olla ainakaan ford-henkilö auto jos se on taunus. Auton ei saa olla uus eikä mielellään käytettykään, koska edellinen omistaja on päästellyt märkiä pieruja jotka taas ovat imaltajaneet pehmusteisiin"
"niin, ja sit jos siitä menee jotain paskaksi niin se on sitte sun vika kun sä sitä mulle ehdotit" nimimerkillä mäkin oon ollu siskoon kans autokaupoolla
"ei saa olla japsi, ei saa olla kiinalaanen eikä mielellään koko aasiasta; eikä euroopasta eikä mielellään amerikastakaan. Sit se Ei saa toimia sähööllä eikä vetyllä eikä pensalla eikä diiselillä. Väri ei saa olla punanen, sininen, keltaanen, vihriä, violetti, valkoone, peessi, harmaa, ruskia, oranssi eikä varsinkaan musta. metallin hohtosävyinen auto ei myöskään käy kysymykseen. Ei missään nimessä. Vetotavan ei tulisi olla neliveto eikä takaveto. etuvetokin käy vain erikostapauksissa, mielellään ei silloinkaan. Auto ei saa olla ainakaan ford-henkilö auto jos se on taunus. Auton ei saa olla uus eikä mielellään käytettykään, koska edellinen omistaja on päästellyt märkiä pieruja jotka taas ovat imaltajaneet pehmusteisiin"
"niin, ja sit jos siitä menee jotain paskaksi niin se on sitte sun vika kun sä sitä mulle ehdotit" nimimerkillä mäkin oon ollu siskoon kans autokaupoolla
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Uus jaaris PLÄTS
Se on kyllä tosi et sukulaisten tai muitten tuttujen autokauppoihin ei pitäis sotkeentua millään lailla saatikka myydä niille autoa,siitähän kuulee ainaista valitusta ainakin 300 vuotta ellei sitten auto vaihdu aiemmin
sitäpaitsi kun niille autokuumeen riivamille kiilusilmille yrittää järkeä puhua auton katontareissulla ei auta vaikka sanot ettei autossa ole edes pohjaa jäljellä jos vaan on oikeen värinen ja ilmastoitu ei niitä pysäytä MIKÄÄN mitä pystyis puhevälit säilyttäen sanomaan
Se on kyllä tosi et sukulaisten tai muitten tuttujen autokauppoihin ei pitäis sotkeentua millään lailla saatikka myydä niille autoa,siitähän kuulee ainaista valitusta ainakin 300 vuotta ellei sitten auto vaihdu aiemmin
sitäpaitsi kun niille autokuumeen riivamille kiilusilmille yrittää järkeä puhua auton katontareissulla ei auta vaikka sanot ettei autossa ole edes pohjaa jäljellä jos vaan on oikeen värinen ja ilmastoitu ei niitä pysäytä MIKÄÄN mitä pystyis puhevälit säilyttäen sanomaan
Heikki H. kirjoitti:eikö kukaan oo vielä eheroottanu Tarmon lemppari autoa matstadaa. Senhän täytyy olla ainut oikee, kun kerta mikään ei kelpaa.
"ei saa olla japsi, ei saa olla kiinalaanen eikä mielellään koko aasiasta; eikä euroopasta eikä mielellään amerikastakaan. Sit se Ei saa toimia sähööllä eikä vetyllä eikä pensalla eikä diiselillä. Väri ei saa olla punanen, sininen, keltaanen, vihriä, violetti, valkoone, peessi, harmaa, ruskia, oranssi eikä varsinkaan musta. metallin hohtosävyinen auto ei myöskään käy kysymykseen. Ei missään nimessä. Vetotavan ei tulisi olla neliveto eikä takaveto. etuvetokin käy vain erikostapauksissa, mielellään ei silloinkaan. Auto ei saa olla ainakaan ford-henkilö auto jos se on taunus. Auton ei saa olla uus eikä mielellään käytettykään, koska edellinen omistaja on päästellyt märkiä pieruja jotka taas ovat imaltajaneet pehmusteisiin"
"niin, ja sit jos siitä menee jotain paskaksi niin se on sitte sun vika kun sä sitä mulle ehdotit" nimimerkillä mäkin oon ollu siskoon kans autokaupoolla
Mitenkä olisi A-sarjalainen? Saa manuaalina, tuohon ikä- ja hintaluokkaan, saa millä varusteilla vaan, saa vähän ajettuna, on etuveto, ESP yms. lelut vakiona, tilaa löytyy paremmin kuin pikkusedaneista...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Ee kelepaa selkään...luokyio kirjoitti:Mitenkä olisi A-sarjalainen? Saa manuaalina, tuohon ikä- ja hintaluokkaan, saa millä varusteilla vaan, saa vähän ajettuna, on etuveto, ESP yms. lelut vakiona, tilaa löytyy paremmin kuin pikkusedaneista...
Kohta luovutan, saa etsiä auton omin nokkinensa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi