Kokemuksia tulupista

Vastaa Viestiin
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Kokemuksia tulupista

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Lutumussukkani käy pienellä huminalla ja konepellin alta kuuluu vain pieni sihinä - hienosti käy Stuttgartin mylly. Ei jynkytä, kuten pitkäiskuiset jenkkikasit.

Entinen omistaja ei muistanut, koska oli vaihtanut tulupat. Käyn tuota pikaa ostoksilla ja tarvikeliikkeestä suosittelevat NGK:ta tai Boschia. Ennen ostosreissua päätin kysyä kokeneempien kasimiesten ja -naisten neuvoja, eli onko tulupilla väliä? Myllyn tilavuushan on 4,2 litraa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joissain tapauksissa on väliä. :idea: Osta Berut niin sattuu kerralla, NGK on japseihin tehty tulppa. :wink: :shock: :x Ainakin M110 on tarkka tulpistaan, omassa 280S:ssä ei kestäneet NGK:t kuin sata kilometriä, Berut ei loppuneet koskaan ennen vaihtoväliä. Sen perään en ole NGK:ta ostanut, hinta ei kuitenkaan juuri muutu.

Beru oli ainakin tuossa ikäluokassa alkuperäistulppa.

Ainiin, 420 on täälläkin, ja tulppana tottakai se Beru. :idea:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

HVM kirjoitti:Ainakin M110 on tarkka tulpistaan, omassa 280S:ssä ei kestäneet NGK:t kuin sata kilometriä
Aha, no sitten kannattanee ostaa suosiolla Denso Iridiumit. Vaihtoväli 100tkm (näinköhän kestää... :roll: ), kärkiväli 2mm. Eli tulee ainakin reilu kipinä ja pitäs mainospuheitten perusteella olla kestävät. On ne ainakin minulla M110:ssa kestänyt jotakuinkin kymppitonnin verran, eikä mitään kulumisen jälkiä ole. Kaverilla on taunuksessa samanlaiset tulpat, olisko tuo 30tkm niillä jo ajellut...

Halvatkin ne on, hintaa ei kerry kuin parikymppiä. kappaleelta
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

Meikäläisellä on Berun nelikärkiset ja hyvin on pelittänyt. Vaihtoväli 50tkm. Eipä ollut ongelmia vaikka edellisillä mentiin 60tkm. Kone 5 litranen vuodelta -82. Guru kylläkin sanoi, etteivät toimi uudemmissa koneissa.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Päteekös tämä sama 320 koneeseen myös?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mennään ooteeksi, kun topikki on kasikoneita koskeva. Mutta koska M103 kutonen on lähes yhtä tehokas ja erityisen vaativa tulppien suhteen, kerrotaan 138.000 km kokemuksella, notta Denson kynttilät ovat olleet vallan oivallisia. Eikä mitään ihmetulppia, monikärkiä tai platinoita, vaan aivan tavalliset taulukon mukaiset tulpat. Tai sitten Denso sopii yleiskuvaan muuten vaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

niinhän täällä melkein kaikki viestit jossain vaiheessa menee, kiitoksia vastauksesta, kone on 104 mallia jos oikein muistan, siinä on 2 tulppaa per sylinteri
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jens kirjoitti:niinhän täällä melkein kaikki viestit jossain vaiheessa menee, kiitoksia vastauksesta, kone on 104 mallia jos oikein muistan, siinä on 2 tulppaa per sylinteri
M104:ssä pitäisi pärjätä vielä kuudella tulpalla. Tuplatulpat tulivat muistaakseni niihin kolmiventtiili-V6:iin (olikosenyt M112).

OT:
Issellä on nyt omassa kotterossa (M102) NGK:n tulpat ja kyllähän se käy. :nocando: Ei se mitenkään silkinpehmeästi pyöri vaan vähäsen tyhmäkäynnillä täristää. Johtuu tosin varmaan muusta kuin tulpista.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

tietämättömyyteni tulikin taasen todistetuksi...kone on 112 mallia. :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”