Virallista ohjetta en tiedä, mutta hyväksihavaittu systeemi on seuraava:
Imusarjan alta vivut säädellään siten ettei turhia välyksiä ole, vaan pumpun vipu alkaa liikkua heti kun kaasuun kosketaan. Kantamaan vivusto ei kuitenkaan saa jäädä.
Sitten säädellään automaatin vaijeria moottorin päältä siten että osakaasulla ja varsinkin pienellä kaasulla vaihdot tapahtuvat sopivilla kierroksilla. Vaidon aikaan saamiseksi ei siis saa joutua löysäämään kaasua, eikä auto saa jäädä junnaamaan isolla vaihteella turbiinin luistaessa. Vaijetin on siis säädettävä siten että aina on jotakuinkin sopiva vaihde päällä. Vaijerin kiereys ei siis vaikuta kaasupohjassa vaihtoihin, ainoastaan osakaasun vaihto kierroksiin.
Lopuksi säädellään haulla löytyvän ohjeen mukaan vaihteiston paineet siten, että vaihto tapahtuu hieman jämäkästi, eli ilman luistoa, mutta ilman suurempia nykäyksiä.
Kannattaa muuten ottaa ilmanputsarikotelo pois ja voidella nivelet huolellisesti, varsinkin suodattimen takana oleva hässäkkä. Näin kaasupoljin herkistyy tuntuvatsi.
Näin saavuttavat kestävyys, taloudellisuus, suorituskyky ja ajomukavuus optimiarvonsa.
Kaikkia minun kirjoituksia saa ja on suorastaan toivottavaa muokata ja pistää mekkaan. Toiveena on, että lopputuloksesta ilmenee kirjoittaja, muuta en pyydä. Muihin tarpeisiin on lupa anottava erikseen.
Ohjehan pätee w124 vapari dieseleihin, turbossa ja bensoissa homma menee toisella tavalla mutta samalla periaatteella.
Perttu K kirjoitti:Kaikkia minun kirjoituksia saa ja on suorastaan toivottavaa muokata ja pistää mekkaan. Toiveena on, että lopputuloksesta ilmenee kirjoittaja, muuta en pyydä. Muihin tarpeisiin on lupa anottava erikseen.
Ohjehan pätee w124 vapari dieseleihin, turbossa ja bensoissa homma menee toisella tavalla mutta samalla periaatteella.
Kirjoittaja näkyy ilmanmuuta aina. Eipä tuota juuri muokata tarvitse, ainakin minun jakeluuni menee hyvin.