Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Nonii, vähän riippuu ja mieltymyskysymyksiä.

Nuo kaikki voi näppärästi halutessaan kumota lukuunottamatta lukkoperän puutetta (tai no rahalla sai ja myös AMG-malleihin) ja flektiä.
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Sinkkikorin kun olisivat laittaneet :ää:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:idea:

Yks juttu tuli vielä mieleen, mikä olis voitu tehdä paremmin.

Contin kitkat ensiasennusrenkaiksi, niin ei tarvii heti uusia kumitossuja heittää hunningolle parempien tieltä.


:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Heikoin lenkki

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Kolmas CDI on menossa, enkä tällä kotikasvatuksella kehtaa niitä moittia. Salkku mahtuu takakonttiin, webasto lämmittää auton etukäteen, automaatti vaihtaa hyvin ja cruiserin ansiosta pitempikin matka sujuu ongelmitta. Korjattavaakaan ei ole ollut, ei tosin pitoaikaakaan ole voinut vuosissa mitata.
Viimeksi muokannut Tenta, 10.2.2007 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Päinvastaisen topicin käsinojakeskustelusta tuli mieleen, että jos W124:ssa on 330mm-sport-nahkaratti, ei kyynärpäitä saa maksimaalisen mukavasti käsinojille. Asiaa helpottaisi jos olisi 5cm pidemmät käsivarret (tai sitten se 500mm karvalakkiruori :happy: ).
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pussimersussakin on valitettavasti sama älytön väännä-kierrä-vedä-vilkuta-paina-tuuppaa-viiksikatkaisin, se on lievästi sanoen huono ratkaisu. :evil:

Vänkärin penkissä saisi olla edes selkänojan säätö. :(

Tankki voisi olla isompi, noin 60 litraa riittää talvella sekalaisessa ajossa vain noin 500-550 kilometrille kun pitää olla jo tankkaamassa.
Auton alle sopisi paljon isompikin astia. :D

ABS olisi poikaa. :(

Ohjauspyörässä saisi olla "tilt" toiminto, nyt se jää hieman liian alas, varsinkin kun tuota Sprinterin penkkiä ei millään saanut samalle korkeudelle kuin alkuperäinen oli.

ASD tai edes kitkalukko olisi tarpeen.
Avatar
slkbruuno
Viestit: 1
Liittynyt: 27.7.2006 22:11
Paikkakunta: Vuokatti

Viesti Kirjoittaja slkbruuno »

moron!

mielestäni R170:n valmistuksessa olisi pitänyt paneutua syvemmin
-istuinten muotoiluun
-ohjauksen "vakauteen", (ohjausvaihde)

nämä nyt nopeesti ajateltuna
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

mielestäni 200d moottorista puuttuu ainakin 179 hevosvoimaa.....?

muuten ihan hyvä peli..
Avatar
Cinderela
Amatsooni
Viestit: 1665
Liittynyt: 31.3.2006 16:51
Paikkakunta: Tynkä, Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Cinderela »

mää en tykkää muovisista kynnyslistoista kun ne on vähä huonosti kiinni siinä ja hajoo... keskuspölynimuri ois kiva :P
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm... S124:ssa on isoon autoon nähden aivan liian pieni TUHKAKUPPI :?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Oma W124, tehty joskus loppuvuodesta 1987 on herättänyt muutamine ominaisuuksineen pohtimaan, että olisko pitänyt syntyä vähän aiemmin tai edes itse olla paikalla kun lankkua suunniteltiin? :lol:

- Vaihdekepin ympäryspuupaneelin tilalla voisi olla esim. keinonahkaa (vaakasuora puupinta rähjääntyy reissussa ja paistaa ikävästi silmään halkeamineen, naarmuineen ja rähmäisine sormenjälkineen)

- muihin takavetoisiin autoihin tekevät kardaaneja teräsputkesta, ja rättiniveliä kumista. Stuttgartissa on kuitenkin päädytty kokokumiseen voimansiirtolinjaan? :shock:

- Äänieristys takapenkillä voisi olla parempikin. Hiljainenhan toi on noin vanhaksi autoksi, mutta päälle satkun nopeuksilla nelivaihteisen 200d:n moottorimelu kantautuu jotenkin kaikuvana runkoäänenä takanaistujan korviin. Omaani olen ajatellut laittaa bitumia takapenkin alle, tehdas on sinne lätkäissyt jonkun vaahtomuovinpalan.

- Ohjaus on luku sinänsä. Palauttamattomuuteen tottuu kyllä, samoin leijuvantuntuiseen keskialueeseen. Sivutuuliherkkyys puolestaan on ominaisuutena aina yhtä sykähdyttävä. :( Johtunee voimakkaasta Caster-kulmasta, joka toisaalta rauhoittaa paljon isompien nopeuksien käytöstä.

- Teräksisen pohjapanssarin soisi olevan vakiovaruste maavaran ollessa noinkin pieni. Rauhoittaa oloa kummasti kun tietää öljypohjan olevan jotain valettua köykämiiniä...

- Ajovalot olisi varmaan samalla vaivalla voitu releistää jo tehtaalla. Sanotaan mitä sanotaan, mutta releillä kirkastuu maailma kummasti.

- Ja kun ne releet on jäänynnä sinne hyllyyn, niin olisi voitu varmaan tehdä se maskiritilä vastaavilla ainevahvuuksilla vaikka rosterista. Saispahan ne ämpärinkokoiset hirvenpelottimet helpommalla kiinni.

- Pari senttiä kattoluukun varastamaa päätilaa olisi voitu hyvittää jotenkin. Tällä vajaalla 2m äijänpätkällä on päälaki tasoittunut vajaan 50tkm aikana kummasti.

- Jos se vtn moottoriantenni olisi varustettu talviajan katkaisijalla, niin ei maha oikuttelisi talviaikaan näin paljoa.

- Meikäläinen pitää kelloa ranteessa, kuten aika moni muukin. Kuka tuollaisen metrisen kellotaulun siihen kojelautaan on tosissaan halunnut?

- Toi keskuspölynimuri ei tullut mieleen, mutta kieltämäti kelpais mullekin. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Meillä perheen 250 täyttää tänä vuonna 20 vuotta. Sen kunniaksi kun saisi kierrolukumittarin, niin osais vaimokin ajaa muutenkin kuin korvakuulolla. Hänellä sentään -92 CE automaatilla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W126 :ssa saisi tuulilasin pyyhkijöiden parkkiruutu olla kuskinpuolella. Nyt kaks pyyhkijää pyykii vänkärin puolta ja vain yksi käy kuskinpuolella. :?

Näin loppu kesästä noita kaikenmaailma hörhiläisiä saa olla pesemässä vähän väliä pois lasista..

Pelkääjänpuoli puhdistuu kyllä hyvin kun siellä hiuttaa kaksi sulkaa.. Kuskin puoli taas ei puhdistu millään kun sillä puolella huiskii vain yksi sulka.. Ja sekin liikkuu niin lujaa ettei lasista irtoa mitään. :x PRKL :!:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Olen senverta uusi mesen käyttäjä että en vielä ole täysin oppinut ymmärtämään tuota neljällä raajalla ohjailtavaa "käsijarrua".

Siis voisiko joku selittää että mitä hyvää tuossa poljin/käsivipuvapautin-käsijarrussa on? Ainakin helposti sammuvalla cdi-moottorilla ja tuolla käsittämättömällä "käsijarrulla" mäkilähtö on yhtä tuskaa ja tekee kokeneemmastakin automiehesta pellen kun yrittää siistiä mäkilähtöä tehdä. Mieluummin luistattelee kytkintä lievässä ylämäessä kuin yrittää tuollä käkkärillä lähteä liikkeellä. Kytkinhän siinä savuaa että saa moottoriin niin paljon vääntöä että jaksaa sitten sammumatta lähteä liikkeelle kun tuon ihmekeksinnön "liipaisee" pois päältä.

Muuten ihan ok peli :D
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Mersun seisontajarrun täytyy olla hyvä, koska Audi Q7:ssa on täysin samanlaiset systeemit. Lisäksi, mäkilähdössä ei tarvitse käsijarrua, riittää että keppi pysyy D:llä ja oikea jalka hipaisee kaasupoljinta... 8)
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ville S. kirjoitti: Lisäksi, mäkilähdössä ei tarvitse käsijarrua, riittää että keppi pysyy D:llä ja oikea jalka hipaisee kaasupoljinta... 8)
Ei minun autossa mitään D:tä löydy. Pelkästään R ja numeroita :lol:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Meissenkeri kirjoitti:
Ville S. kirjoitti: Lisäksi, mäkilähdössä ei tarvitse käsijarrua, riittää että keppi pysyy D:llä ja oikea jalka hipaisee kaasupoljinta... 8)
Ei minun autossa mitään D:tä löydy. Pelkästään R ja numeroita :lol:
Kun siihen "kässäriin" tottuu niin kyllä sitä mäkilähdöissäkin voi käyttää.
Itsellä seisontajarru on käytössä vain ja ainoastaan katsastusasemalla käydessä :shock:
Ja sen kyllä huomaa. :cry:

Eikös ceedeeiillä voi lähteä mäkeen sillä lailla että ensiksi nostaa kytkimen ja sitten painaa kaasua. 250d -92:lla ainakin voi :roll:
® Mesen linttaklubi
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tasauspyörästö. :evil: Kestävämmäksi, sekä edes jonkinmoisella kitkalukolla :roll:
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tomi S. kirjoitti:Tasauspyörästö. :evil: Kestävämmäksi, sekä edes jonkinmoisella kitkalukolla :roll:
ASD.... Samassa paketissa kitkalukko ja lujempi kokonaisuus muutenkin. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

C:n selkänojan kallistusrulla on tyyten pyllypaikassa. Johtuu varmaan siitä että käsinojaboksi on edessä, ilman boksiahan siihen kyllä pääsee käsiksi.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

- parempi äänieristys - jymisee 2000rpm kohdalla kuin pommikone
- kestävämpi perä - hitsattu jo kahteen kertaan tänä kesänä
- kestävämpi laatikko - uusi, Suomessa tehty kylläkin kestää
- kevyempi saisi olla - tuohan painaa enemmän kuin panssarivaunu....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Arto N kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
Ville S. kirjoitti: Lisäksi, mäkilähdössä ei tarvitse käsijarrua, riittää että keppi pysyy D:llä ja oikea jalka hipaisee kaasupoljinta... 8)
Ei minun autossa mitään D:tä löydy. Pelkästään R ja numeroita :lol:
Eikös ceedeeiillä voi lähteä mäkeen sillä lailla että ensiksi nostaa kytkimen ja sitten painaa kaasua. 250d -92:lla ainakin voi :roll:
Siinähän se ongelma juuri onkin kun edellisillä autoilla tottui mäkilähdöt tekemään niin että oikea jalka oli kokoajan jarrulla ja vasen kytkimellä. Sitten vain kytkin ylös ja jarrua keventäen auto lähti matelemaan hiljaa liikkeelle.
CDI:llä kun yrittää samaa temppua niin ainakin minun yksilö sammua tupsahtaa varoittamatta. Sen jälkeen on ohjaamo täynnä käsiä ja jalkoja kun sitä "käsijarrua" päälle, autoa käyntiin, kaasua lisää, kytkintä varovasti ylös ja sitten liipaistaan se käsijarru pois päältä ja takanatulijat vilkuttaa valoja..... Nooh, harjoittelu on auttanut että ei sitä tapahdu enää kuin kerran viikossa, on sen verran se vanha tapa pinttynyt takaraivoon.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Meissenkeri kirjoitti:Olen senverta uusi mesen käyttäjä että en vielä ole täysin oppinut ymmärtämään tuota neljällä raajalla ohjailtavaa "käsijarrua".

Siis voisiko joku selittää että mitä hyvää tuossa poljin/käsivipuvapautin-käsijarrussa on? Ainakin helposti sammuvalla cdi-moottorilla ja tuolla käsittämättömällä "käsijarrulla" mäkilähtö on yhtä tuskaa ja tekee kokeneemmastakin automiehesta pellen kun yrittää siistiä mäkilähtöä tehdä. Mieluummin luistattelee kytkintä lievässä ylämäessä kuin yrittää tuollä käkkärillä lähteä liikkeellä. Kytkinhän siinä savuaa että saa moottoriin niin paljon vääntöä että jaksaa sitten sammumatta lähteä liikkeelle kun tuon ihmekeksinnön "liipaisee" pois päältä.

Muuten ihan ok peli :D
No höh kyllä mun autolla ainakin onnistuu mäkilähdöt tuota mersun seisotajarrua käyttämättä.Jarrulla vaan pitää autoa mäessä ja nostaa kytkintä :arrow: auto lähtee siististi liikkeelle 8) .Onhan mulla tietysti autona w123 300D jossa on vielä 200D:n tiuha perä joten lähtökohtakin on vähän erilainen.Niin sitten niitä w123:sen huonoja puolia:alustan ja koteloiden suojaus olis pitänyt tehä aivan erilailla kun se s*atanan pvc massa päästää kosteutta alleen ja ruostuminen käynnistyy huomaamatta.Sitten kun ruostumisen huomaat on tullut jo aivan v*tun iso reikä :evil: :evil: :evil: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”