Miksi 250 ja 300D:ssä on visko?
Miksi 250 ja 300D:ssä on visko?
Miksi 200D:ssä on tuo magneettikytkimellä varustettu tuuletin? Onko sillä joku funktio että kakssataseen ei ole laitettu viskoa? Eikö 72hv jaksa pyörittää viskomurikkaa?
Omassa 2litraisessa ei nimittäin tuo magneettikytkin tarraa ainakaan vielä hieman reilussa 100 asteessa. Voiko tuohon laittaa viskon tilalle ilman ongelmaa? Olisi yksi visko tuolla jemmassa. Ei muuten uskalla huomenna lähteä jonottamaan tuonne ralleihin.
Omassa 2litraisessa ei nimittäin tuo magneettikytkin tarraa ainakaan vielä hieman reilussa 100 asteessa. Voiko tuohon laittaa viskon tilalle ilman ongelmaa? Olisi yksi visko tuolla jemmassa. Ei muuten uskalla huomenna lähteä jonottamaan tuonne ralleihin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
On siinä Rudenkin omassa visco .....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Eipä taida visko käydä tuon magneettituulettimen tilalle.. Vesipumpun akseli on muistaakseni erilainen.
Mutta mutta.. Kytke suora jännite sille sähkömagneetille niin tuuletin pyörii kokoajan (tuulettimen anturin navat yhteen).
Tietenkin niin että se sammuu kun auto on parkissa.. Muuten akku ompi kohta tyhjä.
Mutta mutta.. Kytke suora jännite sille sähkömagneetille niin tuuletin pyörii kokoajan (tuulettimen anturin navat yhteen).
Tietenkin niin että se sammuu kun auto on parkissa.. Muuten akku ompi kohta tyhjä.
Ja pensakoneissa ainakin 230E:sssä on magneetilla, mutta 260E ja 300E viskolla
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Visko tulee 124 200D:hen E-mallissa eli vuonna -93.
Vanhemmissa on sähköisesti kytkeytyvä flekti.
Erotatko RDD varmasti viskotuulettimen sähköisestä, Mersussahan siipi on ihan samallalailla vesipumpun akselilla kummassakin eikä mitään sähkömoottoreita ole - en jaksa uskoa että Sinulle olisi sattunut kohdalle kaksi 200D:tä joihin molempiin vaihdettu moottori tai "jäähdytystuuletinjärjestelmä" ?
Vanhemmissa on sähköisesti kytkeytyvä flekti.
Erotatko RDD varmasti viskotuulettimen sähköisestä, Mersussahan siipi on ihan samallalailla vesipumpun akselilla kummassakin eikä mitään sähkömoottoreita ole - en jaksa uskoa että Sinulle olisi sattunut kohdalle kaksi 200D:tä joihin molempiin vaihdettu moottori tai "jäähdytystuuletinjärjestelmä" ?
Mahtasiko toi kertapaukauksella kytkeytyvän magneettikytkinflektin käyttö 200D:ssä johtua siitä, ettei flektiä juuri ikinä noissa perusmalleissa siviilikäytössä tarvita? Isompikoneisissa taas saattaa silloin tällöin olla eduksi pieni lisäjäähdytys.
Omalla autolla on nyt tullut reilu vuosi ajeltua, ja ainoa kerta milloin on toi sähkötöpselivispilä lähtenyt vipottamaan oli jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen kun ilmaamismielessä paikallaan kierrättäen sain nostettua lämmöt yli sadan asteen.
Normaaliajossa lämmöt pysyy lähes aina alle tuon satasen vaikka helteessä tyhjäkäynnillä Naantalin auringon alla. Ainiin, ei ole ilmastointia meidän autossa.
Omalla autolla on nyt tullut reilu vuosi ajeltua, ja ainoa kerta milloin on toi sähkötöpselivispilä lähtenyt vipottamaan oli jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen kun ilmaamismielessä paikallaan kierrättäen sain nostettua lämmöt yli sadan asteen.
Normaaliajossa lämmöt pysyy lähes aina alle tuon satasen vaikka helteessä tyhjäkäynnillä Naantalin auringon alla. Ainiin, ei ole ilmastointia meidän autossa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
jaa-adealer kirjoitti:Erotatko RDD varmasti viskotuulettimen sähköisestä, Mersussahan siipi on ihan samallalailla vesipumpun akselilla kummassakin eikä mitään sähkömoottoreita ole
mistäs ne sitten erottaa?
tuohon ceehen ku vaihdoin vesipumpun niin kyllä se kovasti sille näytti että viscolla se olis
w201 en oo kyl 100 varma (enää ) oliko siinä sitten magneetti vai visco.. paha mennä kattomaan ku ei oo enää meillä se auto
seessä ainakin ropellin rakennä tämän näkönen
http://www.detali.ru/cat/MB/B20030000015.0131.gif
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Itse ajelin aikoinaan pari, kolme vuotta 240td:llä ilman tuulettajan siivikkoa. Joskus jos auto seisoi tyhjäkäynnillä pidempään saattoi lämmöt jonkin verran nousta mutta vain jos lämppäri ollut päällä, eli kesällä.JuMu S kirjoitti:Mahtasiko toi kertapaukauksella kytkeytyvän magneettikytkinflektin käyttö 200D:ssä johtua siitä, ettei flektiä juuri ikinä noissa perusmalleissa siviilikäytössä tarvita? Isompikoneisissa taas saattaa silloin tällöin olla eduksi pieni lisäjäähdytys.
Omalla autolla on nyt tullut reilu vuosi ajeltua, ja ainoa kerta milloin on toi sähkötöpselivispilä lähtenyt vipottamaan oli jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen kun ilmaamismielessä paikallaan kierrättäen sain nostettua lämmöt yli sadan asteen.
Normaaliajossa lämmöt pysyy lähes aina alle tuon satasen vaikka helteessä tyhjäkäynnillä Naantalin auringon alla. Ainiin, ei ole ilmastointia meidän autossa.
Muuten ei huomannut mitään eroa, paitsi ehkä hiukan kulutuksessa, tosin siinä oli kiinteä ropeli.
Dealerillä on viskovanteet, kuvakin taisi olla jossain, kato sieltä
Terve,
Magneettikytkimellinen tuuletin on tämän näköinen.
Siinä ei ole sitä "jäähdytyssiiliä", kuten viskosiivissä (niinkuin siinä kuvassa, jonka pistit), vaan keskellä on vain laakeri, jonka varassa rupeli pyörii, kun se on jouten.
Risto
Magneettikytkimellinen tuuletin on tämän näköinen.
Siinä ei ole sitä "jäähdytyssiiliä", kuten viskosiivissä (niinkuin siinä kuvassa, jonka pistit), vaan keskellä on vain laakeri, jonka varassa rupeli pyörii, kun se on jouten.
t.®ÐÐ kirjoitti:mistäs ne sitten erottaa?
tuohon ceehen ku vaihdoin vesipumpun niin kyllä se kovasti sille näytti että viscolla se olis
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
ai joo...nyt kun tässä tarkemmin koittaa muistella niin w201 oli tuommonen tuo ropelli kun roiston linkittämässä kuvassa..
no mutta onko mulla nyt ceessä joku modifoitus flekti?
tosin paruski sivu anto vinkoodilla tuon kuvan jonka aiemmin linkitin flektistä..
no mutta onko mulla nyt ceessä joku modifoitus flekti?
tosin paruski sivu anto vinkoodilla tuon kuvan jonka aiemmin linkitin flektistä..
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Kai se tuommoinen on ollut ihan tehtaalta asti. Diilerin sanojen mukaan 200 D 124:ssakin on ollut visko -93:sta. Kaiketi tuolloin on virtaviivaistettu linjastoa ja pistetty visko kaikkien korimallien 200:iin.®ÐÐ kirjoitti:no mutta onko mulla nyt ceessä joku modifoitus flekti?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
W202 C200 -94, ja visko näyttää tältä:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0815.jpg
Nyttemmin putsattu ja kiiltää.
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0815.jpg
Nyttemmin putsattu ja kiiltää.
Näyttäis olevan tasapainotettavaa mallia.dealer kirjoitti:Viskokytkin.