TästäW210:ssä on 38-pinninen pyöreä liitin, jossa käsittääkseni nastat ...
ja
tästä.
VM 2000 E200cdi:ssä ei ole kytketty taulukon mukaista pinniä 19,
Kiitän valaisevista tiedoista, nyt ymmärrän systeemin paremmin jamb300sd kirjoitti:Kyllä tuo Dealerin laittama lista pitää kutinsa kun otat huomioon että dieselit ja bensat käyttää hieman eri pinnejä. Siksi esim pinni 19, joka on OBD-testiä varten, ei esiinny sinun vermeessä ollenkaan koska dieseleihin OBD tuli käyttöön vasta 2004 malleihin.
Jos esim. hommaat sen CS:n niin sillä voit testata siten että maapiuha tulee 1-pinniin ja virtapiuha tulee 3-pinniin ja se yksikkö mitä haluat tutkailla valitaan tuon listan mukaan. CDI-moottorin testaukseen valitaan pinni numero 4 ja tomaattilaatikkoon taas pinni numero 10 ja CAN-väylän testiin pinnin:o 20 jne. Multiplekseri hoitaa itsenäisesti tämän pinnivaihdon mutta itse olen niin pienipalkkainen että jaksan siirtää mittapään eri kohtaan. Niinku huomaat niin jos K-line on tinattu suoraan pinniin numero 15 niin sillä voit testata vain mittaristoyksikön, et mitään muuta...
Mulla on samanlainen kohde kuin sullakin(CDI väykky -02) ja oon testaillu noita eri pinnejä että mitä kaikkea sieltä mahdollisesti löytyy, jos saat tuon CS:n niin voidaan vaihtaa kokemuksia vaikka yv:n sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Lähetinpä sinne kiinaan sähköpostia, mutta eivät ole vastanneet, jotenmb300sd kirjoitti:Luulen, että sillä saa luettua ne standardisoidut vikakoodit, ei muuta. Tämä on tosin vain vahva luulo, sillä löysäsin ELMin käsistäni kun sain tuon CS:n purkin. En ole sen jälkeen enää testannut ELMiä muuten kuin kavereiden autoihin. Periaatteessa ELMi lukee sun MB:tä kun vain saat "kaiken kohdalleen" mutta kymmenen kertaa helpommalla pääset kun hommaat CS:n ja kaikki pelittää laakista. Loppuu auton osalta se mystiikka ja arvailu mikä mahdollisesti on aiheuttanut mitäkin, jne.
Itsellä kun on jäänyt sen verran vajaaksi että pitää aina tutkia ns. "mitä se on syönyt" niin tulee testailtua kaikkea mahdollista siksi tuollainen boksi on kätevä laite, suorastaa välttämätön.
Juu pinniä 8 ei ole kyketty mun mesessä, pinnistä 15 ei saa yhteyttä jamb300sd kirjoitti:Oon aina tahtonut maksaa PayPalin kautta, en arvais antaa VISAn numeroa suoraan noille...
Mielenkiintoista että 323-piirisarjallakin saa yhteyksiä, kokeilisin seuraavaksi pinnejä 15, 20 ja 8. Ei varmaan löydy suoraan tietoa miten homma onnistuu mutta yritä ja kerro ihmeessä jos alkaa pelittään.
Vaikka se saa yhteyden niin luulen että se yhteysnopeus millä ne (auto ja boksi) kommunikoi keskenään saattaa olla se suurin ongelma.
On se niin hyvä, että tällaista tietoa ja käyttökokemusta on näillä sivuillamb300sd kirjoitti:Muistathan että tuollanen mese ei ole OBD-yhteensopiva. Joka pinnin takana on tietoja, mutta OBD-laitteilla niitä ei pitäisi saada luettua selkokielisiksi. Carsofti näyttää näin:
- 4=EDS,DFI,IFI,HFM,LH,ME,CDI electronic diesel system, distribution fuel injection, petrol engine control unit, diesel engine control unit
- 5=ME petrol engine control unit
- 6=ABS,ASR,ETS,ESP (tästä mulla myös BAS)
- 7=EA,ISC,CC idle speed control, cruise control
- 8=BM, BAS base modul
- 9=ASD automatic locking differential
- 10=EGS,EAG electronis gearbox control unit
- 11=ADS adaptiv demping system
- 12=PML parameter steering
- 15=KI instrument cluster
- 16=AIRCO
- 17=DI distributor ignition
- 18=DI distributor ignition
- 19=DM diagnostig modul (USA)
- 20=PSE Pneumatic system
- 21=CF/RST convenience system, roadster soft top
- 22=RB roll bar
- 23=ATA anti theft system
- 26=ASD(W202)
- 28=PTS partronic system
- 30=SRS
- 31=IRCL infra red remote control
- 34=CNS
- 36=STH
Näistä pinneistä pitäisi tulla jo ne kunkin yksikön sisältämät vikakooditkin mutta kun ei ole sitä yhteensopivuutta niin ei taida näkyä muulla kuin jollain Carsoftilla tai vastaavalla. CS:n kanssa on vielä paljon mustia aukkoja ja olisi hyvä jos mahdollisimman moni testais ja siten saisimme paljon enemmän selville mistä mitäkin löytyy. Ei oikein netistäkään tunnu olevan vielä apua. Esim. listasta poiketen pinnistä 20 löytyy kaikki CAN-väylään liittyvä. Muunmuassa OCP=overhead control panel, LCP=lower control panel ja UCP=upper control panel testit voi suorittaa pinnistä 20.
Paljon on vielä katvealueita, mutta joka viikko jotain uutta paljastuu. Ei muutakuin testaat ja taas testaat jos vaan pälli kestää.
Odotetaan jos Dealerillä olisi kunnon lista pinneistä, varsinkin jos se olisi Boschin testerin mukainen...
Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)mb300sd kirjoitti:Kyllä tuo Dealerin laittama lista pitää kutinsa kun otat huomioon että dieselit ja bensat käyttää hieman eri pinnejä. Siksi esim pinni 19, joka on OBD-testiä varten, ei esiinny sinun vermeessä ollenkaan koska dieseleihin OBD tuli käyttöön vasta 2004 malleihin.
Jos esim. hommaat sen CS:n niin sillä voit testata siten että maapiuha tulee 1-pinniin ja virtapiuha tulee 3-pinniin ja se yksikkö mitä haluat tutkailla valitaan tuon listan mukaan. CDI-moottorin testaukseen valitaan pinni numero 4 ja tomaattilaatikkoon taas pinni numero 10 ja CAN-väylän testiin pinnin:o 20 jne. Multiplekseri hoitaa itsenäisesti tämän pinnivaihdon mutta itse olen niin pienipalkkainen että jaksan siirtää mittapään eri kohtaan. Niinku huomaat niin jos K-line on tinattu suoraan pinniin numero 15 niin sillä voit testata vain mittaristoyksikön, et mitään muuta...
Mulla on samanlainen kohde kuin sullakin(CDI väykky -02) ja oon testaillu noita eri pinnejä että mitä kaikkea sieltä mahdollisesti löytyy, jos saat tuon CS:n niin voidaan vaihtaa kokemuksia vaikka yv:n sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Nyt alkoi pelittämämään Carsoft 7.4 ja kiitokset avusta asiantuntioille.mb300sd kirjoitti:Mulla on pari hieman muutettua tiedostoa siihen CS:ään, laita vaikka yyveenä mailitiedot jos haluat kokeilla niitä. Mulla alkoi ainakin pelittään juuri samanlaisten ongelmien jälkeen.
Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.pheno kirjoitti:Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
http://www.mavericktechnology.co.uk/mai ... nloads.htmjoselina kirjoitti:http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.pheno kirjoitti:Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
He laittovat sieltä sähköpostilla maksuvaihtoehdot ja tarvittavat pankkitiedot ja sen lapun kanssa kävelin pankkiin ja 158 e lähti kohti kiinaa., Paketti tuli reilun viikon päästä.
Ei kai sen väliä mistä tilaa, kun vaan hinta on kohdillaan ja varmistettu, että ohjelmalevyke tulee mukana, se kun ei joka paikasta tule mukana.
Tällä palstalla olevien asiantuntioiden avustamana sain sen sitten asennettua.
Jos auto merekistä riippumatta on OBD-2 yhteensopiva ja 16 napainen liitin, niin siinä toimii hyvin ELM323, tai ELM327 ja vaikkapa scanmaster-ilmaisohjelma. Siispä Bensiinimoottorit vm 2001> ja Dieselit vm2004.tuikku kirjoitti:.
Tuolta tulee samaan rahaan jo joitain (huonoja) asennusohjeitakin.
http://autodiag.sky.prohosting.com/interface.htm
Itse vekotin tulee kiinasta ja on siinä mukana rompullinen (toimimattomia) ohjelmiakin.
Katso ensin, että sinun autostasi löytyy se 38-napainen pistoke.
Minulla ei ole ja obd- portin kautta en saanut niin pelaamaan, niin että olisi hermot pitäneet. Pari kuukautta on nyt ollut käyttämättä.
Itse ohjelma ja se karamellilaatikko ilmeisesti toimii, mutta mutta, jotain kuitenkin uupuu, cdi- testeistä, tai live- datasta ei tule mitään, muuta kun virheilmoituksia.
Jospas tuota taas talvella kehtaisi katella.
Mb300sd taitaa tietää aiheesta jo niin paljon, että pystyy auttamaan.
Halpaa ja hyvää.....
Ainakin kun minun pakettini oli laitettu matkaan, niin olivat nauraneet ja pyöriskelleet maassa, niin että jytinä kävi......
.
Auto on tosiaan W210 200 CDI -02. Pitääpä katsoa mitä plugeja tuolta löytyy.joselina kirjoitti:http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.pheno kirjoitti:Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
He laittovat sieltä sähköpostilla maksuvaihtoehdot ja tarvittavat pankkitiedot ja sen lapun kanssa kävelin pankkiin ja 158 e lähti kohti kiinaa., Paketti tuli reilun viikon päästä.
Ei kai sen väliä mistä tilaa, kun vaan hinta on kohdillaan ja varmistettu, että ohjelmalevyke tulee mukana, se kun ei joka paikasta tule mukana.
Tällä palstalla olevien asiantuntioiden avustamana sain sen sitten asennettua.
Tämä on vain arvailua, mutta mahtaakohan olla olemassa 38pin <-> OBD2 adapteria, siinä olisi siis useampi johto liitetty siitä 38pin:nisestä yhteen OBD2:n johtoon.tuikku kirjoitti:.
Mulla on kyllä se uusin elmscan5 ja mm. molemmat elmoscan ohjelmat.
C- mallissa kyllä toimivat, mutta löytää vaan ihan muutaman anturin tiedot.
W211 - mallissa, jossa on vaan can- väylä, ei toimi ollenkaan.
Carsoft, toimiessaan on täysin eri luokkaa näiden kanssa.
Nämä obd- portin kautta toimivat yleismallin ohjelmat ei löydä edes kaikkia herjoja.
On niistä viritykäytössä jotain apua, mutta tervepäisiä ei sekään juuri lohduta.
.