Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Käytin autoa vuosikatsastuksesssa ja kopsahti kahden vuoden leima. Tavoite on elo-syyskuulla päästä viimeinkin tekemään viimeistelytyöt museotarkastusta varten.
Liitteet
Uunituore leima 2 vuotta.
Uunituore leima 2 vuotta.
IMG_3828.jpeg (96.23 KiB) Katsottu 6090 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Osia ja tarvikkeita vielä asentamatta: takapuskuri käpyineen, ovitiivisteet, alalistat, pintamaalia.
Liitteet
Osat ja tarvikkeet on hommattuna, asennus vielä tehtävä.
Osat ja tarvikkeet on hommattuna, asennus vielä tehtävä.
IMG_3832.jpeg (128.63 KiB) Katsottu 6077 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sain asennettua uuden takapuskurin käpyineen.Ovitiivisteiden asennus tökkäsi, sillä olin tilannut vääräntyyppisen tiivisteen. Löytyihän se oikean tyyppinenkin (kaapparioville) FD Ricambin sivuita kunhan oikein etsi. Tilasin sen. Samalla tilasin helmalistojen kiinnitysklipsuja.
Liitteet
IMG_4642.jpg
IMG_4642.jpg (125.24 KiB) Katsottu 4655 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tänään pesin auton ovipaneelit homepesuaineella. Vuosien mittaan paneelit olivat ottaneet homeläiskiä kohtiin, joissa oli rasvaa tarttunut ihokontakteista. Imuroin lattiat. Pesin auton ulkopuolelta ja konehuoneesta.

Helmat hioin kevyesti hiekkapaperilla, pesin rasvanpoistoaineella, maalasin merkkikohtaisella spray-maalilla. Helmathan tässä oli edellinen omistaja paikkamaalannut vääränsävyisellä paikkamaalillla.

Seuraavaksi vanteiden paikkamaalaus, apparin puolen ovipaneelin alareunan kiinnitys, ja kun osat tulee, helmalistojen kiinnitys ja ulompi ovitiiviste molemmin puolin.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällaiset on kyllä tosi kivoja projekteja. Vetää suupieliä vielä enemmän ylöspäin kun saa museoleimaan, vaikka ihan yhtä kiva on tällaisella ajella ihan "normiautonakin" :D
wiimax.fi
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Korjasin apparin oven sisäpaneelin alareunan vahvistamalla kiinnityksen ruuvilla, sillä alkuperäiset jousityyppiset kiinnikkeet eivät pelkästään jaksaneet pitää paneelia paikallaan. Paneeli on jostain syystä kuprulla alareunasta.

Aloittelin vanteiden maalausta, kaksi sain maalattua yhteen kertaan. Täytyy huomenna katsoa auringon valossa riittääkö yksi maalikerros vai täytyykö maalata toiseen kertaan. Lisäksi täytyy verrata sävyä onko tarpeeksi lähellä alkuperäistä maalia. Maalasin Mastonin paukkupullo-vannehopealla.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Maalasin loput kaksi vannetta. Vaikuttaa siltä että kertamaalaus riitää. Nyt täytyy odotella puuttuvia osia.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Siirsin auton varastoon, kun en nyt voi sille mitään tehdä osia odotellessa.
Liitteet
Image-1.jpg
Image-1.jpg (167.94 KiB) Katsottu 4447 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Osat tulivatkin jo samana päivänä. Nyt täytyy miettiä mitenpäin tiiviste tulee oveen. Ei ole mallia, koska autosta puuttui nämä tiivisteet kokonaan.
Liitteet
IMG_4663.jpg
IMG_4663.jpg (92.49 KiB) Katsottu 4434 kertaa
IMG_4662.jpg
IMG_4662.jpg (114.99 KiB) Katsottu 4434 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kokeilin asetella tiivistettä eri asennoissa ovessa olevaan uraan. Asentelin parhaalta tuntuvaan malliin molempien ovien tiivisteet. Tuntuu sikäli toimivalta, että tiivisteet meni hyvin uraan, pysyy siellä, ja ovikin vielä menee hyvin kiinni.

Helmalistojen kiinnitys tapahtuu muoviklipsujen avulla. Paksumpi pää menee ovessa olevaan reikään. Ohuempi pää lyödään sisään, jolloin se laajentaa paksumman pään, joka tarttuu ovessa olevaan reikään. Apparin puolella reiät helmassa olivat hivenen liian isot, joten klipsut eivät tarttuneet kunnolla. Laitoin niihin avuksi liimaa, jonka jälkeen kevyesti kumivasaralla löin listan kiinni. Sen jälkeen tuin listan koko matkalta, jolloin klipsut liimaantuvat pohja-asentoon.

Kuskin puolella helmassa olevat reiät ovat liian pieniä enkä saanut kuin yhden klipsun reikään. Muut kuusi reikää on joko viilattava suuremmaksi tai klipsun päätä ohennettava.

-------

Viilasin kuskin puolen helman reikiä hieman isommiksi, jotta klipsut mahtuivat paikoilleen ja sain kuskin puolenkin listan kiinnitettyä.
Liitteet
IMG_4665.jpg
IMG_4665.jpg (216.28 KiB) Katsottu 4430 kertaa
IMG_4666.jpg
IMG_4666.jpg (101.55 KiB) Katsottu 4430 kertaa
IMG_4667.jpg
IMG_4667.jpg (141.36 KiB) Katsottu 4430 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Olen fiksannut auton maalipintaa. Meinas vaan pintamaali loppua ja tilasin Väritikalta Lappeenrannasta lisää. Paukkupullossa 35 eur + rahti. Värikoodi on 233 FI 1956-1980 BIANCO.

Joudun käyttämään vielä tuulilasin ja takalasin pois ja tilasin FD Ricambilta uuden tuulilasin kumitiivisteen 65 eur + rahti. Takalasin tiiviste on jo hyllyssä samasta paikasta hankittuna.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Takaikkunan irroitus arvelutti, koska pelkäsin, että jos käyttää mersumiesten konstia, eli makaa auton takapenkillä ja potkaisee kahdella jalalla lasin pois tiivisteineen, lasi lentää Nevadaan asti. Päädyin leikkaamaan tiivisteen huulen pois sisäpuolelta mattoveitsellä. Sitten ikkuna lähti nätisti irti ulkopuolelta, kun veti ulkopuolen yläkulmasta tiivisteen huulesta pihdeillä.

Karmissa on vähän pintaruostetta, joka täytyy hioa mahdollisimman tarkkaan pois ja alue käsitellä Annitrolilla.
Liitteet
IMG_4723.jpg
IMG_4723.jpg (150.12 KiB) Katsottu 4192 kertaa
IMG_4722.jpg
IMG_4722.jpg (265.93 KiB) Katsottu 4192 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

On muuten Väritikka nopea. Eilen aamulla tilasin paukkupullon pintaväriä, niin tänään vähän puolenpäivän jälkeen saa jo hakea Matkahuollon automaatista. Jess.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Puukolla jäämäkumin irroitus, teräsharjaus, käsinhionta 120 paperilla, puhdistus Wurthin puhdistussprayllä ja rätillä,Annitrol-ruosteenmuuntohapotus, ja ruosteenestopohjamaali.

On muuten Wurthin puhdistusspray (Puuilosta) äkäistä tavaraa, paljon paremmin irtoaa lika kuin Motonetin jarruspraylla. Täytyy vaan käyttää 3M- maalarin hengityssuojainta, muuten tulee pää kipeäksi, koska siinä on asetonia.
Liitteet
Annitrol-käsitelty
Annitrol-käsitelty
IMG_4724.jpg (172.32 KiB) Katsottu 4175 kertaa
Ruosteenestopohjamaalattu
Ruosteenestopohjamaalattu
IMG_4725.jpg (161.22 KiB) Katsottu 4175 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Homma jatkuu seuraavana päivänä kun ruosteenestopohjamaali on kuivunut kevyellä hionnalla nauhahiomakoneella ja sitten pakkelipohjamaalia paukkupullosta. Useampi kerros, käsinhionta välissä.
Liitteet
IMG_4726.jpg
IMG_4726.jpg (189.07 KiB) Katsottu 4144 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vedin pintavärin, mutta pahuksen uusi Bianco-paukkupurkki olikin paljon voimakkaammin suihkuttava, maalia tuli paikoitellen liikaa, ja alkoi valumaan. Jouduin kuvan ottamisen jälkeen pyyhkimään alareunasta valunutta maalia pois. Täytyy odottaa nyt maalin kuivumista, sitten kevyesti hioa käsin 1200lla ongelmakohdat, ja maalata vielä uudestaan huomenna.

Tuulilasin kumitiiviste on lähtenyt Hollannista ja saapuu hyvällä tuurilla vielä tällä viikolla. En uskalla irroittaa tuulilasia ennenkuin varmistan että tuulilasin tiiviste on oikeanlainen.
Liitteet
IMG_4727.jpg
IMG_4727.jpg (180.43 KiB) Katsottu 4137 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Yön yli kuivuttuaan ikkunan karmin maalipinta näytti auringonvalossa paremmalta kuin eilen heti maalauksen jälkeen. Annan sen nyt olla ja kokeilen maalin kunnolla kuivuttua myllyttää Fareclan hiomavahalla pienet maalivirheet pois.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kokeilin asentaa takalasia yksin narulla vetämällä, mutta ei onnistunut, koska lasia ei voinut painaa tarpeeksi lähelle ilman apuria. Lisäksi huomasin että maali ei ole tarpeeksi kuivaa, koska naru irroitti maalia pellin kulmasta. Täytyy antaa kuivua lisää.
Viimeksi muokannut Sharedoc, 09.8.2024 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Irroitin tuulilasin leikkaamalla mattoveitsellä kumitiivisteen ulkopuolen huulen irti. Sisävalon sähköjohdot näköjään kulkee kumitiivisteen huulen alla sisäpuolella.

Teräsharjasin ja puhdistin tiivisteen alle jäävän pinnan ja siinä ei näy pintaruostetta. Maalipinnan ongelmat alkavat tiivisteen reunasta noin 5-7 mm ulkopuolelle, jossa maali hilseillyt osin irti.
Liitteet
IMG_4728.jpg
IMG_4728.jpg (198.41 KiB) Katsottu 4093 kertaa
IMG_4729.jpg
IMG_4729.jpg (198.66 KiB) Katsottu 4093 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Hioin pellille tulilasikarmin ja vedin ruiskutin yhdistetyn pakkelipohjamaalin paukkupullosta. Kuivui yön yli. Seuraavaksi käsin hionta ja sitten pintamaalin ruiskutus Biancolla paukkupurkista.

Käytössä eri pakkelipohjamaalin merkki kuin mitä olen aiemmin käyttänyt, koska vanhaa tuttua tavaraa ei enää saa. Syy on se, että käyttämäni maalikauppa, Oulun Limingantullin Väri-Polar, on mennyt konkkaan. Harmi. Se oli hyvä kauppa, josta sai aina neuvontaa, mitkä tuotteet käy yhteen maalaus- ja hiontahommissa.

Sain yhdeltä Väyrysmersumieheltä vinkin, että Oulun Ruskossa on palveleva maalikauppa. Täytyy käydä siellä tutustumassa. Väyrysmiehet, jos ketkä, tietää maalikauppojen päälle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Maalasin tuulilasin karmin pintamaaliin. Nyt saa kuivua rauhassa.
Liitteet
IMG_4737.jpg
IMG_4737.jpg (144.51 KiB) Katsottu 3910 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sain viimein tuulilasin tiivisteen Hollannista. Tänään asentelin apurin kanssa ensin takalasin, joka meni helpolla 15 minuutissa , ja sitten tuullasin, joka ei mennytkään helpolla. Tuulilasin kanssa sai ahkeroida toista tuntia ennenkuin se ja tiiviste istuvat kunnolla ja sisävalon johdot kulkevat tiivisteen sisällä piilossa. Nyt on sitten tehtynä mitä tänä vuonna pystyn tekemään tälle autolle, koska muut haasteet pukkaavat jo päälle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Moro, projekti Fiat 600 läpäisi museoajoneuvotarkastuksen. Yli neljä vuotta teetti töitä. Loppupeleissä täytyi uusia verhoilut, kumimatot, käyttää ikkunat irti, maalata karmit ja vanteet, uusia tiivisteet, listat, renkaat, jne, jne. Pääosa osista FD Rigambilta Hollannista. Akkukotelon kansi oli tiukassa ja muutakin osaa Italiasta kautta löytyi mm ebay.it. Hienot fiilikset. Mutterientisöityjä voidaan tehdä koska vain, alkuperäinen on vain kerran. Tulee estradille 2025 heinakuussa Bella Italia Mustialassa. Ciao.
Liitteet
IMG_4690.jpg
IMG_4690.jpg (172.15 KiB) Katsottu 3657 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Upeaa ! Onnittelut museoajoneuvosta 8)
wiimax.fi
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tarkastin vielä akun kiinnityksen ja etsin ruosteettomat 13 mm mutterit akkukotelon kannen kiinnitykseen. Parempi ratkaisu olisi siipimutterit, mutta niitä ei löytynyt hyllystä eikä auton mukana ollut sellaisia. Täytyypä katsella netistä löytyykö siipimuttereita.

Muistelen nuoruudessani minulla oli Seat 600 vm 1972. Siitä oli akkukotelon pohjapelti pikkuhiljaa ruostunut ja ratkesi ajossa irti ja akku tipahti kaapeleiden varaan. Huomasin tapahtuneen isosta kolahduksesta. Oli tuuria, ettei auto palanut siihen paikkaan.

Edit 1.9.2024

Puuilosta löytyy galvanoitua M8 siipimutteria 2,79eur 10 kpl. https://www.puuilo.fi/wurth-wip-siipimutteri-m8-10kpl
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kävin tänään katsastuskonttorilla museoajoneuvorekisteröinnissä. Leimakin jatkui ja nyt kolmisen vuotta.
Liitteet
IMG_4814.jpg
IMG_4814.jpg (114.08 KiB) Katsottu 3242 kertaa
Viimeksi muokannut Sharedoc, 03.9.2024 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ensi kesällä on tarkoitus osallistua tällä autolla Bella Italia näyttelyyn Mustialassa heinäkuussa, tarkkaa päivää ei ole vielä julkaistu. Kuljetus trailerilla parkkipaikalle ja sieltä ajamalla näyttelyalueelle.

Ciao.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hieno laite, jos ei muutn löydy siipimutterita niin balticbolt,
bauhausissa ollut jotain kokja myös
ja venetervike liikeeistäkin usein löytynyt
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Sharedoc kirjoitti: 31.8.2024 9:19 Muistelen nuoruudessani minulla oli Seat 600 vm 1972. Siitä oli akkukotelon pohjapelti pikkuhiljaa ruostunut ja ratkesi ajossa irti ja akku tipahti kaapeleiden varaan. Huomasin tapahtuneen isosta kolahduksesta. Oli tuuria, ettei auto palanut siihen paikkaan.
Onnittelut täältäkin museoinnista!

Isäukolla oli 70-luvulla useampia 600:ia "töissäkulkuautona". Yhdestä yksilöstä putosi akku kaapeleiden varaan keskellä Rovaniemeä. Isä viritti lumiharjasta ja parista laturin hihnasta patentin jossa akku riippui. Patenttiratkaisulla mentiin sen yksilön loppuiän. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”