Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onnittelut uudesta reissupelistä.
Joko varustelu/modifiointisuunnittelu on mielessä?
Joko varustelu/modifiointisuunnittelu on mielessä?
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Huh huh. Nyt on peli. Onneksi olkoon.
Integroitu on varmaankin paras matkailuauto, eli talo pyörien päällä.
Integroitu on varmaankin paras matkailuauto, eli talo pyörien päällä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Tulihan se sinne. Kumman väsytys onnistui että kauppa toteutui? Myyjän vai asiakkaan?
Onnea ”uuteen kotiin”.
Onnea ”uuteen kotiin”.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onnittelut! Siinähän näkyy olevan komentosillallakin yksi makuupaikka
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Naureskelin itekseni ihan samaa
Piti ihan mitata. Sivulasien karmista karmiin 210cm ja keskellä tuulilasista ration nappuloille 90cm. Kyllä siinä huonossa tilanteessa vaikka nukkuu
Tuntuu muuten peltikoppa rintterin ohjaamo pieneltä tuon jälkeen
Autohan on siis 2004 Hymer B680 sl. Alusta on 4600kg kokonaispainolla oleva 416cdi sprintteri ja tekniikkana 2.7cdi ja sen perässä 5-vaihteinen 722.6 automaatti.
Ja mikä parasta, ei egr:ää, ei kattia, ei dpf:ää, ei imusarjan läppiä, ei ilmamäärämittaria, ei mitään ylimäärästä pj!"¤#aa. Ei puutu ko mekaaninen rivipumppu
Ensimmäisenä tuli itelle mieleen että mitenkähän tuo mylly jaksaa tuomosta norsua kuljettaa mutta kylläpä se selvis heti kun eka kerran lähti tienpäälle. Hyvin jaksaa ja laatikko toimii hienosti.
Tämähän on 80kmh auto joten hurjasteluihin ei ole tarvetta, sen verran kuitenki kokeilin että kyllä se sen 110kmh ottaa ihan kivasti mittariin ihmeemmin kengittämättä. Mikään hiljanen tuo ei siinä vauhdissa enää ole... Kyllä se suoraan sanottuna makein matkavauhti onkin siinä kaheksankympin tietämillä.
Renkaat on naurettavan pienet auton kokoon nähden. Häätyy joskus hommailla W906 rintterin paripyörävanteet niin saa 16tuumaset karutsat alle. Facen ryhmässä olikin juttua niin taakse vois laittaa vaikka vanhan 609D:n vanteet niin sais paripyörät leveämmälle toisistaan, sitten vaan joutus melkeimpä kuskaamaan kahta vararengasta kun edessä ja takana olis erilaisella et:llä olevat vanteet. Noh, onhan tuossa tilaa ja kantavuutta
En tiedä käviskö tuo vanhan 609:n vanne eteenkin, et-luku siinä on isompi kuin W906 rintterin vanteessa joten menee entistä sisemmäs jos eteen semmoset laittais ihan kokoaikaisesti.
Piti ihan mitata. Sivulasien karmista karmiin 210cm ja keskellä tuulilasista ration nappuloille 90cm. Kyllä siinä huonossa tilanteessa vaikka nukkuu
Tuntuu muuten peltikoppa rintterin ohjaamo pieneltä tuon jälkeen
Autohan on siis 2004 Hymer B680 sl. Alusta on 4600kg kokonaispainolla oleva 416cdi sprintteri ja tekniikkana 2.7cdi ja sen perässä 5-vaihteinen 722.6 automaatti.
Ja mikä parasta, ei egr:ää, ei kattia, ei dpf:ää, ei imusarjan läppiä, ei ilmamäärämittaria, ei mitään ylimäärästä pj!"¤#aa. Ei puutu ko mekaaninen rivipumppu
Ensimmäisenä tuli itelle mieleen että mitenkähän tuo mylly jaksaa tuomosta norsua kuljettaa mutta kylläpä se selvis heti kun eka kerran lähti tienpäälle. Hyvin jaksaa ja laatikko toimii hienosti.
Tämähän on 80kmh auto joten hurjasteluihin ei ole tarvetta, sen verran kuitenki kokeilin että kyllä se sen 110kmh ottaa ihan kivasti mittariin ihmeemmin kengittämättä. Mikään hiljanen tuo ei siinä vauhdissa enää ole... Kyllä se suoraan sanottuna makein matkavauhti onkin siinä kaheksankympin tietämillä.
Renkaat on naurettavan pienet auton kokoon nähden. Häätyy joskus hommailla W906 rintterin paripyörävanteet niin saa 16tuumaset karutsat alle. Facen ryhmässä olikin juttua niin taakse vois laittaa vaikka vanhan 609D:n vanteet niin sais paripyörät leveämmälle toisistaan, sitten vaan joutus melkeimpä kuskaamaan kahta vararengasta kun edessä ja takana olis erilaisella et:llä olevat vanteet. Noh, onhan tuossa tilaa ja kantavuutta
En tiedä käviskö tuo vanhan 609:n vanne eteenkin, et-luku siinä on isompi kuin W906 rintterin vanteessa joten menee entistä sisemmäs jos eteen semmoset laittais ihan kokoaikaisesti.
Viimeksi muokannut Mika.T, 16.3.2024 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
SiisMika.T kirjoitti: ↑16.3.2024 11:04 Naureskelin itekseni ihan samaa
Piti ihan mitata. Sivulasien karmista karmiin 210cm ja keskellä tuulilasista ration nappuloille 90cm. Kyllä siihä huonossa tilanteessa vaikka nukkuu
Tuntuu muuten peltikoppa rintterin ohjaamo pieneltä tuon jälkeen
Autohan on siis 2004 Hymer B680 sl. Alusta on 4600kg kokonaispainolla oleva 416cdi sprintteri ja tekniikkana 2.7cdi ja sen perässä 5-vaihteinen 722.6 automaatti.
Ja mikä parasta, ei egr:ää, ei kattia, ei dpf:ää, ei imusarjan läppiä, ei ilmamäärämittaria, ei mitään ylimäärästä pj!"¤#aa. Ei puutu ko mekaaninen rivipumppu
Ensimmäisenä tuli itelle mieleen että mitenkähän tuo mylly jaksaa tuomosta norsua kuljettaa mutta kylläpä se selvis heti kun eka kerran lähti tienpäälle. Hyvin jaksaa ja laatikko toimii hienosti.
Tämähän on 80kmh auto joten hurjasteluihin ei ole tarvetta, sen verran kuitenki kokeilin että kyllä se sen 110kmh ottaa ihan kivasti mittariin. Mikään hiljanen tuo ei siinä vauhdissa enää ole... Kyllä se suoraan sanottuna makein matkavauhti onkin siinä kaheksankympin tietämillä.
Renkaat on naurettavan pienet auton kokoon nähden. Häätyy joskus hommailla W906 rintterin paripyörävanteet niin saa 16tuumaset karutsat alle. Facen ryhmässä olikin juttua niin taakse vois laittaa vaikka vanhan 609D:n vanteet niin sais paripyörät leveämmälle toisistaan, sitten vaan joutus melkeimpä kuskaamaan kahta vararengasta kun edessä ja takana olis erilaisella et:llä olevat vanteet. Noh, onhan tuossa tilaa ja kantavuutta
En tiedä käviskö tuo vanhan 609:n vanne eteenkin, et-luku siinä on isompi kuin W906 rintterin vanteessa joten menee entistä sisemmäs jos eteen semmoset laittais ihan kokoaikaisesti.
Parhaasta päästä kone/laatikko
ja jos veto alkaa tuntua löysälle niin töpselillä saa helposti lisää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Mites tämmösessä vakuutukset? Tuulilasi taitaa olla kallis uusia jos tarve tulee?
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Uusi auto tuo aina sellasta positiivista hyrinää. Onneks'olkoon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Vakuutukset oli boonuksilla jotaki 700euron pintaan vuosi. Kasko,tuulilasivakuutus ja lunastusturva.
Verot apaut saman verran.
Toki noita helppaa se ettei auto ole liikennekäytössä kuin osan vuotta.
Tuulilasi on varmasti kallis. Jostaki luin että vaihdettuna parisen tonnia.
Verot apaut saman verran.
Toki noita helppaa se ettei auto ole liikennekäytössä kuin osan vuotta.
Tuulilasi on varmasti kallis. Jostaki luin että vaihdettuna parisen tonnia.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Niijja tuota asuintilan ilmastointia rämppäsin kans.
Se onkin näemmä ilmalämpöpumppu. Siinä on jäähdytys ja lämmitys mutta teho ei ole kovin suuri.
Lämmittäessäkin kompura käy samoin kuin kotioloissa ilppi, eli lämmitys vastuksia ei ole.
Eikä ole aivan hiljasimmasta päästä tuo kampe
Pitää kysästä kaverilta onnistusko tuosta tarkistaa aineiden määrät.
Se onkin näemmä ilmalämpöpumppu. Siinä on jäähdytys ja lämmitys mutta teho ei ole kovin suuri.
Lämmittäessäkin kompura käy samoin kuin kotioloissa ilppi, eli lämmitys vastuksia ei ole.
Eikä ole aivan hiljasimmasta päästä tuo kampe
Pitää kysästä kaverilta onnistusko tuosta tarkistaa aineiden määrät.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kaikennäköstä on tässä mielessä
Pitää nyt eka siivota sisältä kunnolla, jotenki tuntuu tässä päivän siivonneena että kenellähän tämä on ollu viimeksi käytössä...
Eka fiksi on tuo etummainen kattoluukku.
Sen jälkeen ehkä jotaki verhoiluita tummalla huovalla, saa nähä.
Katto pitää mittoa että mahtuuko sinne isompia aurinkopaneeleita. Siellä on nyt kaks 100w panelia mutta voip olla ettei riitä.
Tallissa olsi 430W paneeli jouten mutta ei se taia tuonne katolle mahtua kun siellä on tuota roipetta niin paljon, kolme kattoluukkua, satelliitti ja tv antennit, ilmastoinnin koneisto...
Hupiakusto menee uusiksi. Tähän tulee rinulissa ollu 300Ah lifepo akku ( jos ei jopa suurempi) sen kaveriksi pitää hommata iso invertteri että 230V sähköillä pelaa kahvinkeitin, mikro, airfryeri, pyörien laturit jne
Diisselilämmitin kans ajatuksissa. Jäis kaasupullo rumba pois kun lämmityksen vois hoitaa diiselillä.
Paikkoja tuomoselle lämppärille näyttäs olevan kyllä.
Aivan parashan se olis vaihtaa tuo truma lämmitin diiseliversioon mutta ne on niin kalliita ettei kyllä pysty.
Sillä sais vesiboilerinkin lämpenemään diiselillä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 17.3.2024 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onnittelut kiimaliiterin johdosta! Taitaa itsellänikin olla karavaanarin sielu, koska sydämessä läikähtää, kun lueskelee näitä tämän topikin juttuja. Lisää tarinaa ja kuvia kehiin, tätä seurataan myös jatkossa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Minkä moine tuo truma systeemi nyt onMika.T kirjoitti: ↑16.3.2024 22:07Kaikennäköstä on tässä mielessä
Pitää nyt eka siivota sisältä kunnolla, jotenki tuntuu tässä päivän siivonneena että kenellähän tämä on ollu viimeksi käytössä...
Eka fiksi on tuo etummainen kattoluukku.
Sen jälkeen ehkä jotaki verhoiluita tummalla huovalla, saa nähä.
Katto pitää mittoa että mahtuuko sinne isompia aurinkopaneeleita. Siellä on nyt kaks 100w panelia mutta voip olla ettei riitä.
Tallissa olsi 430W paneeli jouten mutta ei se taia tuonne katolle mahtua kun siellä on tuota roipetta niin paljon, kolme kattoluukkua, satelliitti ja tv antennit, ilmastoinnin koneisto...
Hupiakusto menee uusiksi. Tähän tulee rinulissa ollu 300Ah lifepo akku ( jos ei jopa suurempi) sen kaveriksi pitää hommata iso invertteri että 230V sähköillä pelaa kahvinkeitin, mikro, airfyeri, pyörien laturit jne
Diisselilämmitin kans ajatuksissa. Jäis kaasupullo rumba pois kun lämmityksen vois hoitaa diiselillä.
Paikkoja tuomoselle lämppärille näyttäs olevan kyllä.
Aivan parashan se olis vaihtaa tuo truma lämmitin diiseliversioon mutta ne on niin kalliita ettei kyllä pysty.
Sillä sais vesiboilerinkin lämpenemään diiselillä.
toimiiko myös 220V onko erilinen lämminvesi varaaja,
jos ei 220 ja erilinen varaja
niin olisiko noista
https://wallas.fi/fi/tuote/viking-water/
https://wallas.fi/fi/tuote/viking-combi/
https://wallas.fi/fi/tuote/spartan-water/
halpis kopio vesi webastosta vettä lämitämään
ja halpis kopio ilma webastosta puhallus lämitämään molempia saa nykisin muttamlla satasella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Nykyinen on kaasu/sähkö truma jossa sisäänrakennettuna lämminvesiboileri. 6kW kaasulla ja 1.8kW sähköllä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Hieno peli!!!
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Pikkusen piti istuskella iltaa tuossa eilispänä, samalla vilisi vaikka mitä "kehitysideoita" mielessä
Kivasti piti rumatikki kopin lämpimänä kahessakympissä. Oli kaasu päällä ja sähkövastus ykkösteholla niin kaasupoltin sammu apaut tunnissa kun sisälämpö nousi siihen pariinkymppiin, sähkö jatko siitä yksikseen.
Muutama rumatikin ilmaputki pitää uusia kun ovat kolhittu läjään. Sängyn päätyihin menevät putket revin kokonaan pois kun olivat ihan läjässä ja teippailtu sieltä täältä nippuun. Käytin kaikki putket irti lämmittimeltä ja pöhäyttelin paineilmalla pölyjä vähemmäksi putkistoista ja truman lämmitinelementiltä/puhaltimelta
.
On se kyllä vieläki valtavan olonen vehe.
Tänään vaihtelin koneeseen uudet öljyt ja samalla meni kaikki muutkin suodattimet uusiksi. Öljyillä oli ajettu 2000km mutta edellisestä vaihdosta aikaa useampi vuosi.
Vaihteisto ja peräöljyillä oli muistaakseni ajettu ~20tkm joten niillä ei kiire.
Etu sumuvalot alko toimimaan sulakkeen vaihdolla mutta takana ei sano mitään. Edes eteen ei syty sumuvaloja kun napsauttaa takasumarin päälle (etu ja taka sumuvalot pitäisi siis palaa yhtä aikaa, napissa ylöspäin etusumarit ja alapäin napsauttamalla etu+taka)
Kivasti piti rumatikki kopin lämpimänä kahessakympissä. Oli kaasu päällä ja sähkövastus ykkösteholla niin kaasupoltin sammu apaut tunnissa kun sisälämpö nousi siihen pariinkymppiin, sähkö jatko siitä yksikseen.
Muutama rumatikin ilmaputki pitää uusia kun ovat kolhittu läjään. Sängyn päätyihin menevät putket revin kokonaan pois kun olivat ihan läjässä ja teippailtu sieltä täältä nippuun. Käytin kaikki putket irti lämmittimeltä ja pöhäyttelin paineilmalla pölyjä vähemmäksi putkistoista ja truman lämmitinelementiltä/puhaltimelta
.
On se kyllä vieläki valtavan olonen vehe.
Tänään vaihtelin koneeseen uudet öljyt ja samalla meni kaikki muutkin suodattimet uusiksi. Öljyillä oli ajettu 2000km mutta edellisestä vaihdosta aikaa useampi vuosi.
Vaihteisto ja peräöljyillä oli muistaakseni ajettu ~20tkm joten niillä ei kiire.
Etu sumuvalot alko toimimaan sulakkeen vaihdolla mutta takana ei sano mitään. Edes eteen ei syty sumuvaloja kun napsauttaa takasumarin päälle (etu ja taka sumuvalot pitäisi siis palaa yhtä aikaa, napissa ylöspäin etusumarit ja alapäin napsauttamalla etu+taka)
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
On se kyllä julman kokoinen ”kaksio”.
Sopiiko sähköläski takatalliin kyytiin?
Sopiiko sähköläski takatalliin kyytiin?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Tilavalta näytääMika.T kirjoitti: ↑17.3.2024 21:55 Pikkusen piti istuskella iltaa tuossa eilispänä, samalla vilisi vaikka mitä "kehitysideoita" mielessä
Kivasti piti rumatikki kopin lämpimänä kahessakympissä. Oli kaasu päällä ja sähkövastus ykkösteholla niin kaasupoltin sammu apaut tunnissa kun sisälämpö nousi siihen pariinkymppiin, sähkö jatko siitä yksikseen.
Muutama rumatikin ilmaputki pitää uusia kun ovat kolhittu läjään. Sängyn päätyihin menevät putket revin kokonaan pois kun olivat ihan läjässä ja teippailtu sieltä täältä nippuun. Käytin kaikki putket irti lämmittimeltä ja pöhäyttelin paineilmalla pölyjä vähemmäksi putkistoista ja truman lämmitinelementiltä/puhaltimelta
.
On se kyllä vieläki valtavan olonen vehe.
Tänään vaihtelin koneeseen uudet öljyt ja samalla meni kaikki muutkin suodattimet uusiksi. Öljyillä oli ajettu 2000km mutta edellisestä vaihdosta aikaa useampi vuosi.
Vaihteisto ja peräöljyillä oli muistaakseni ajettu ~20tkm joten niillä ei kiire.
Etu sumuvalot alko toimimaan sulakkeen vaihdolla mutta takana ei sano mitään. Edes eteen ei syty sumuvaloja kun napsauttaa takasumarin päälle (etu ja taka sumuvalot pitäisi siis palaa yhtä aikaa, napissa ylöspäin etusumarit ja alapäin napsauttamalla etu+taka)
sumuvalo juttu voi johtua katkasimesta/oikosesta takasumareissa/niiten johdossa
jos on *:ri käytössä niin sillä katsoa mitä näytää tapahtuvan
jos ei niin yleismittari kiinni takasumarin johtoon/pohjaan ja samaan aikkan katsoa että vilahtaako sen näytöllä mittän kun kääntää katkasinta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Joo. Häätyy perehtyä tuohon sumuvalo hommaan joskus paremmin. Taitaa olla nappulassa vika kun keulassakaan ei ole mitään eloa kun napsauttaa molemmat päälle ja muistaakseni tässä ei ole valoille edes releitä, nappulat ohjaa suoraan valoja "kuten vanhoissa kunnon mersuissa"
Tilasin 10metriä truman puhallusputkea niin saa vaihtaa nuo eteen tulevat lämmitystorvet. Sen lisäksi otin muutaman metrin sitä pienempää millä saa uusittua sängyn päätyihin puhallukset.
Vessan kynnyksestä nappasin sokkelilevyn irti niin näki vessan lattian alle, tosi siistiltä näyttää, ei niin minkäänlaisia vuotojen jälkiä, samalla sieltä saa ohjattua uudet lämmitysputket keulaan.
Tilasin 10metriä truman puhallusputkea niin saa vaihtaa nuo eteen tulevat lämmitystorvet. Sen lisäksi otin muutaman metrin sitä pienempää millä saa uusittua sängyn päätyihin puhallukset.
Vessan kynnyksestä nappasin sokkelilevyn irti niin näki vessan lattian alle, tosi siistiltä näyttää, ei niin minkäänlaisia vuotojen jälkiä, samalla sieltä saa ohjattua uudet lämmitysputket keulaan.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
omaan 642 koneiseen piti vaihtaa laturi noin 300 000 kohdalla ja siihen oli vapaakytkin vaihdettu, mutta hiilet loppui. Valeoista tietävä henkilö sanoi että ensin loppuu kytkin ja sitten hiilet ja sitten liukupinta. Heillä ei ollut liukurengasta hyllyssä, niin ostin koko uuden valeon laturin, ettei tarvi sitä enään murehtia. C320 matikki on aika ahdas laturin vaihdolle...
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Neljä iltaa menny siivotessa hyyymeriä.
On kyllä hidasta hommaa kun pitää purkaa rakenteita irti että pääsee tuon lattian jynssäämään joka puolelta puhtaaksi. Keittiökalusteet, istuinrungot wc:n sokkeli jne käytetty irti.
Keittiön ja jääkaapin aluset, lämmittimen komero, vessan alusta, istuimien aluset hinkattu vahvalla kloriitilla ja desinfiointilitkuilla puhtaaksi, joka paikassa ollu semmonen pölytauhka joka ei oikein imuroimalla lähde irti. Nyt alkaa olla puhtaat paikat ja hyvä tuoksu pirssissä.
Tämä lämmittimen alusta oli pahin, ilmavirta vetäny kaiken paskan tuonne komeroon ruuanlaitosta peräisin olevasta rasvasta lähtien...
Tuli puhdasta ja lattian pohjavärikin näkyy.
Trumankin käytin auki ja pesin puhaltimen siivet ja kanavat, samoin nuo paperiset puhallusputket käytin yhtä lukuunottamatta irti.
Vesisäiliötä en saanu irti kun se on näemmä liimattu lattiaan kiinni, noh myrkyt ympärille ja pitkällä pensselillä jynssäämistä ja imurilla kuivaksi, kivasti puhdistu vaikka aluksi tuntu että putsaamatta jää prkl.
Tässä istuinrunko irti ja ikkunan alla seinustalla oleva sohvan runko myös.
Keittiön laatikoston sisältä pääsi jääkaapin alle pesemään sokkelin sisältä. Osa lämppärin ottamasta ilmasta kulkee täältä.
Wc:n lattian alunen oli yllättävän pölynen paikka vaikka ei tuolla pitäs ihmeemmin ilma virtailla, no puhdasta tuli sielläki.
Kuvan vasemmassa renassa näkyy valoa joka tulee tavaratilan puolelta kun purin sieltäkin kalustelevyt edestä pois että pääsi kunnolla putsaamaan paikat.
Järetön työmaa mutta tulipa tehtyä.
Seuraavaksi kohti ohjaamoa.
Kaiken näköstä ryönää löyty tuolta kalusteiden sisuksista, tämä tarra kertonee että autolla on käyty "aika kaakana"
Agadir löytyy Marokosta, Afrikasta.
Kelit kun tässä lämpenee niin pitää perehtyä tuohon vesisysteemiin, hommasin sinne semmoset myrkyt että lähtee sonnat lentoon.
On kyllä hidasta hommaa kun pitää purkaa rakenteita irti että pääsee tuon lattian jynssäämään joka puolelta puhtaaksi. Keittiökalusteet, istuinrungot wc:n sokkeli jne käytetty irti.
Keittiön ja jääkaapin aluset, lämmittimen komero, vessan alusta, istuimien aluset hinkattu vahvalla kloriitilla ja desinfiointilitkuilla puhtaaksi, joka paikassa ollu semmonen pölytauhka joka ei oikein imuroimalla lähde irti. Nyt alkaa olla puhtaat paikat ja hyvä tuoksu pirssissä.
Tämä lämmittimen alusta oli pahin, ilmavirta vetäny kaiken paskan tuonne komeroon ruuanlaitosta peräisin olevasta rasvasta lähtien...
Tuli puhdasta ja lattian pohjavärikin näkyy.
Trumankin käytin auki ja pesin puhaltimen siivet ja kanavat, samoin nuo paperiset puhallusputket käytin yhtä lukuunottamatta irti.
Vesisäiliötä en saanu irti kun se on näemmä liimattu lattiaan kiinni, noh myrkyt ympärille ja pitkällä pensselillä jynssäämistä ja imurilla kuivaksi, kivasti puhdistu vaikka aluksi tuntu että putsaamatta jää prkl.
Tässä istuinrunko irti ja ikkunan alla seinustalla oleva sohvan runko myös.
Keittiön laatikoston sisältä pääsi jääkaapin alle pesemään sokkelin sisältä. Osa lämppärin ottamasta ilmasta kulkee täältä.
Wc:n lattian alunen oli yllättävän pölynen paikka vaikka ei tuolla pitäs ihmeemmin ilma virtailla, no puhdasta tuli sielläki.
Kuvan vasemmassa renassa näkyy valoa joka tulee tavaratilan puolelta kun purin sieltäkin kalustelevyt edestä pois että pääsi kunnolla putsaamaan paikat.
Järetön työmaa mutta tulipa tehtyä.
Seuraavaksi kohti ohjaamoa.
Kaiken näköstä ryönää löyty tuolta kalusteiden sisuksista, tämä tarra kertonee että autolla on käyty "aika kaakana"
Agadir löytyy Marokosta, Afrikasta.
Kelit kun tässä lämpenee niin pitää perehtyä tuohon vesisysteemiin, hommasin sinne semmoset myrkyt että lähtee sonnat lentoon.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Hyvää työtä. Kunnon siivouksella saa paljon aikaan ja näkee mitä tuli ostettua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Jokos on näkyvillä kosteus vauriot jos niin oliko niin pahat mikä oletus ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Eipä tuossa ole kunnolla kastunu oikein mikään. Takatallin lattian takanurkat näkyy altapäin hyvin, eivät kiirreellisiä.
Etummaisen kattoluukun vas etunurkka on joskus vuotanu, irrotetaan luukku tässä kevväämmällä. Sivusilmällä hakenu uutta luukkua siihen mutta ei ole oikein sattunu tarpeeksi isoa vielä silmiin.
Tarvittava koko olis apaut 60cm leveä ja 80cm pitkä.
Tuo pitkä muoto aiheuttaa vähän pään vaivaa.
Orkkis luukun valmistaja näkyy olevan remis, saattas löytyä jopa varaosia tuohon orkkis luukkuun, sillon jää katolle ne ruuvin reiät paikattavaksi.
Etummaisen kattoluukun vas etunurkka on joskus vuotanu, irrotetaan luukku tässä kevväämmällä. Sivusilmällä hakenu uutta luukkua siihen mutta ei ole oikein sattunu tarpeeksi isoa vielä silmiin.
Tarvittava koko olis apaut 60cm leveä ja 80cm pitkä.
Tuo pitkä muoto aiheuttaa vähän pään vaivaa.
Orkkis luukun valmistaja näkyy olevan remis, saattas löytyä jopa varaosia tuohon orkkis luukkuun, sillon jää katolle ne ruuvin reiät paikattavaksi.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Ekat yöpymiset hyyymerissä takana.
Torstaina ajelin möksälle saunan lämmitykseen ja tänään tulin pois, neljä yötä saldoon.
Rinulista nakkasin petikamppeet lähtiessä hyyymeriin.
Ihan hyvä nukuskella, truma on hiljanen eikä häiritte ollenkaan, iltaa istuskellessa ja lämppärin tavote lämpötilan saavuttaessaan puhallus menee tosin niin pienelle ettei se oikein riitä pitämään ohjaamoa mukavan lämpimänä. Noihin putkistoihin saa toki laitettua kanavapuhaltimen auttamaan puhallusta.
Etupenkkien takana onkin "osastoiva" verho jonka vedinkin sitten viimeisinä iltoina kiinni, auttaa pitämään asuinosan paremmin lämpimänä.
No toki parannusta tuo myös se kun kääntää truman potikasta lisää pyyntiä mutta asuinosan puoli lämpenee jo turhaakin, ja meneehän sitä kaasuakin "turhaan"
Tuosta taaemmasta lämpötilasta ei ole kyllä mitään hajua mistä tuo sen mittaa. Sisälämpötilan anturi on tuossa panelin vasemmassa reunassa
Lähtiessä nakkasin sen rinulissa olleen 300Ah lifepo akun kyytiin, 40% meni kapasiteetista neljässä vuorokaudessa. Iltasin valot ja tv päällä, lämppäri toki kokoajan mutta käänsin lämpötilapyynnin pienelle aina kun en ollu autossa sisällä, ja samoin öisin pyynti oli ~15astetta.
Ison invertterin kautta airfryer, mikro ja kahvinkeitin muutaman kerran päivässä päällä.
Torstaina ajelin möksälle saunan lämmitykseen ja tänään tulin pois, neljä yötä saldoon.
Rinulista nakkasin petikamppeet lähtiessä hyyymeriin.
Ihan hyvä nukuskella, truma on hiljanen eikä häiritte ollenkaan, iltaa istuskellessa ja lämppärin tavote lämpötilan saavuttaessaan puhallus menee tosin niin pienelle ettei se oikein riitä pitämään ohjaamoa mukavan lämpimänä. Noihin putkistoihin saa toki laitettua kanavapuhaltimen auttamaan puhallusta.
Etupenkkien takana onkin "osastoiva" verho jonka vedinkin sitten viimeisinä iltoina kiinni, auttaa pitämään asuinosan paremmin lämpimänä.
No toki parannusta tuo myös se kun kääntää truman potikasta lisää pyyntiä mutta asuinosan puoli lämpenee jo turhaakin, ja meneehän sitä kaasuakin "turhaan"
Tuosta taaemmasta lämpötilasta ei ole kyllä mitään hajua mistä tuo sen mittaa. Sisälämpötilan anturi on tuossa panelin vasemmassa reunassa
Lähtiessä nakkasin sen rinulissa olleen 300Ah lifepo akun kyytiin, 40% meni kapasiteetista neljässä vuorokaudessa. Iltasin valot ja tv päällä, lämppäri toki kokoajan mutta käänsin lämpötilapyynnin pienelle aina kun en ollu autossa sisällä, ja samoin öisin pyynti oli ~15astetta.
Ison invertterin kautta airfryer, mikro ja kahvinkeitin muutaman kerran päivässä päällä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onko rinulista ollut kysyntää? Taisin bongata nettiautosta. Hymerin tilat taitaa olla nyt riittävät? Sopii asumaan ja elämään.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Komiaa. Helpottaa reissaamista ja tallissa varmaan pistoke pyörän lataamiseen.