Rivipumpun vaihto mielessä?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Rivipumpun vaihto mielessä?

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

alkaa pikkuhiljaa toi hemmetin lucas ottaa päähän :twisted: te jotka olette vaihtanneet rivipumpun tilalle niin oliko minkälainen homma ja mitä tulee noin maksamaan?oliko minkälainen hyöty laskiko kulutus nousko tehot?eli kertokaa hyvät ja huonot puolet!!kiitos jos joku viitsis valaista asiaa :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta. 8)
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Teillä (timi.lin & jösse) on vissiin autoissanne manuaaliaskit? Serkkupojallakin on moinen luukas mutta homma taitaa kilpistyä automaagilaatikkoon. :(

Onko muuten kellään näin äkkiseltään heittää sen firman nimeä, joka näitä luukkaita korjaa / vaihtaa (olikose nyt Kuopiossa)?

EDIT: Anteeksi häiriö. Olisi pitänyt lukea ensin jössen valotopikki. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuopion Dieselhuolto korjaa niitä, asennus / vaihto onnistuu tavan autokorjaamolla.
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

jösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta. 8)
hyvä juttu :D mitä tommonen homma noin maksaa?joo manuaali laatikko!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

jösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta. 8)
no mitens se mesu rulaa :roll:
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

timi.lin kirjoitti:
jösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta. 8)
no mitens se mesu rulaa :roll:
Tuossapa linkki, jösse päivittänee tilannetta kun lisätietoa ilmenee:

viewtopic.php?t=5047&highlight=edc
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

kiitos!!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Väykkyyn vaihdettaessa mekaaninenpumppu, ajonvakautusjärjestelmästä täytynee luopua. :?
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

tossa omassa on vaan se ats,ei onnes paljoa menetä :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

ajonvakaus

Viesti Kirjoittaja visar »

Viime joulukuussa pp d laittoi autooni, -97 väyrynen, rivipumpun.
Totta, osittain se ajonvakaus menetetään, mutta ei kokonaan.
Samalla tavalla järjestelmä käyttää auton jarruja liikkeelle lähtiessä tai luistossa, kuin ennenkin.
Moottorin kierroslukua se ei tietenkään enää rajoita, kun vaijeri menee
pumpun kylkeen.
Jarrupaloja se tietenkin vähän rassaa...
Tyytyväinen olin muutokseen.
MB CLS 320CDI
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

mikä malli sun väykky on?tuliko minkälainen ero entiseen ja onko lailinen?
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

220D -97, ero Lucakseen oli melkoinen, vaikka mitään varsinaista
vikaa ei vanhassakaan pumpussa ollut.
Polttoaineen kulutus pieneni, käynnistyvyys parani ja tietenkin varsinainen syy vaihtoon, kulku parani huomattavasti.
Pumppuun tuli ulkopuolinen syötönsäätö, laillisuus on siis itsestä kinni, ruuvin asennosta....
EPC- häiriövalo palaa, mutta ei vaikuta toimintaan. Sekin on nyttemmin
ratkaistu, otin lampun pois.
Kerran testattiin työkaverin kanssa E200CDI vst. E220D mek. pumpulla,
kiihtyvyyttä ja hyvin samanveroiset olivat. Alkuun CDI jätti, mutta jossain
90kmh. nopeudesta lähtien CDI alkoi jäämään. Kaveri kyllä väitti sen johtuneen tummasta savusta, joka esti näkyvyyden...
MB CLS 320CDI
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

kiitos tiedosta,just tota kulkua halusinkin tietää :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Periaatteessa kai pumpun tyypin vaihtaminen voidaan rinnastaa vaikkapa lastun vaihtoon (seuraukset moottorin toiminnassa samankaltaiset). Eli vaatisi muutoskatsastuksen sekä päästöjen mittaamisen VTT:llä. Toki jos asiasta ei kovin kovasti huutele kylillä niin... :roll: :roll: :oops:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

Tässäkin mallissa pumppu on melkolailla piilossa imusarjan alla.
Pitää tietää, että pumppu on vaihdettu, muuten on vaikea sitä erottaa,aidosta.
Esim. ämpärin kokoinen ahdin saattaa kiinittää huomion helpommin.
MB CLS 320CDI
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Melitos kirjoitti:Periaatteessa kai pumpun tyypin vaihtaminen voidaan rinnastaa vaikkapa lastun vaihtoon (seuraukset moottorin toiminnassa samankaltaiset). Eli vaatisi muutoskatsastuksen sekä päästöjen mittaamisen VTT:llä. Toki jos asiasta ei kovin kovasti huutele kylillä niin... :roll: :roll: :oops:
Pumpputyypin vaihto ittessään ei muuta autoa/ tehoja :arrow: ei tarvi muutoskatastusta.
Jos pumppu sitte sääjethään sillai että tehoa tullee "liikaa" son toinen juttu.
Mites sitä tehoa pittää tulla lissää että vaatii muutoskatastuksen?
Meinaan vain, että saapiiko ees rivipumpula niin paljo lisätehoa että mennee raja yli...
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Onkos toi jo "päästönormitettu tms auto? eli ei täytä tyypitystä, kun on ite rukattu?
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

JariK kirjoitti:Onkos toi jo "päästönormitettu tms auto? eli ei täytä tyypitystä, kun on ite rukattu?
En tiedä oliko tuo minulle, mutten jaksa pohtia tuollaisia....
Auto toimii erinomaisesti rivipumppuun siirtymisen jälkeen ja menee
päästömittauksista läpi, lisäksi on muutettavissa takaisin entiselleen jos
joku sellaista joskus haluaa.
MB CLS 320CDI
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

visar. tuli mieleen että onko sulla vakio pumppu vai 7mm tapeilla?
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
MB CLS 320CDI
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Loppujen lopuksi hommassa on yllättävän paljon seikkoja, joita ei heti osaa ottaa huomioon. MM. tuota sammutin jutskaa en ole itse huomioinut ollenkaan aatoksissain. Voishan sen tietysti tehdä mekaanisen, eli vaikkapa Valmetista punainen sammutinvipu kojelautaan ja vaijeri sammutinvipuun kiinni :lol:

Ihmettelisiköhän katsastusmies...?
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

visar kirjoitti:Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
mitä noi kaikki tuli maksamaan ja mitä sulla oli iteltäs?
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

timi.lin kirjoitti:
visar kirjoitti:Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
mitä noi kaikki tuli maksamaan ja mitä sulla oli iteltäs?
Rohkeasti vain :lol: saapii kysyä suohraanki :arrow: vastaan kuitenki: hinta rojektille on se joskus mainittu 1500 € ja se sisältää koko paletin
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

selvä :D eli ite ei tarvii kun auto tuoda teille niin se ois siinä...?meinaan tarviiko ite hommata öljyjalkaa alipainepumppua tai jotain muuta pikku sälää? kauhea kyselytunti :oops:
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

timi.lin kirjoitti:selvä :D eli ite ei tarvii kun auto tuoda teille niin se ois siinä...?meinaan tarviiko ite hommata öljyjalkaa alipainepumppua tai jotain muuta pikku sälää? kauhea kyselytunti :oops:
Auto riittää, muuta ei tarvi itte tua :wink:
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

no niin,asia harvinaisen selvä!!soittelen tässä joku päivä niin sovitaan tarkenmin.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

ok

Viesti Kirjoittaja visar »

pp d vastailikin itse siitä hintapuolesta. Olisinkin vain kehoittanut kysymään itseltään...
MB CLS 320CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”