imuilman lämpöanturi
imuilman lämpöanturi
Millaista vikatilaa mahtaa pukata päällensä mikäli imuilman lämpötila-anturi antaa väärää informaatiota tai ei toimi ollenkaan?
Täällä on samaan aiheeseen liittyvää ongelmaa. Carsoft näyttää imuilman lämpötilaksi -39 jatkuvasti. Vaihdoin ilmamassamittarin ja edelleen sama juttu. Mikä voisi mättää?
Moottorin vikavalo palaa, mutta carsoft ei näytä mitään vikaa. Livedata näyttää vain tuota -39. Ja lienee mahdollista, että tämä ei edes aiheuta tuota vikavaloa. Carsoftin cdi skannaus, eikä myöskään injector test toimi. Toimiiko nämä yleensä w203:ssa?
Auto on w203 2003 220cdi ajettu vajaat 240tkm.
Moottorin vikavalo palaa, mutta carsoft ei näytä mitään vikaa. Livedata näyttää vain tuota -39. Ja lienee mahdollista, että tämä ei edes aiheuta tuota vikavaloa. Carsoftin cdi skannaus, eikä myöskään injector test toimi. Toimiiko nämä yleensä w203:ssa?
Auto on w203 2003 220cdi ajettu vajaat 240tkm.
Imuilma anturi on ainakin uudenmassa 2004 mallisessa w203 200 cdi:ssä coolerin jälkeen olevassa ahtoputkessa. Kova putkenpätkä joka kolmella pultilla kiinni runkopalkissa ja siinä putkessa on anturi.Smikkola kirjoitti:Täällä on samaan aiheeseen liittyvää ongelmaa. Carsoft näyttää imuilman lämpötilaksi -39 jatkuvasti. Vaihdoin ilmamassamittarin ja edelleen sama juttu. Mikä voisi mättää?
Moottorin vikavalo palaa, mutta carsoft ei näytä mitään vikaa. Livedata näyttää vain tuota -39. Ja lienee mahdollista, että tämä ei edes aiheuta tuota vikavaloa. Carsoftin cdi skannaus, eikä myöskään injector test toimi. Toimiiko nämä yleensä w203:ssa?
Auto on w203 2003 220cdi ajettu vajaat 240tkm.
Massamittari ei mitanne lämpötilaa.
Tuommonen on meitin autossa:Smikkola kirjoitti:Ok. Täytyy tsekata illalla. Olen jostain lukenut, että anturi olisi massamittarissa.
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
Samanlainenhan se löytyi meikäläisenkin kärrystä. Täytyy hakea huomenna uusi ja kokeilla sillä. Carsoft näyttää -39, vaikka anturin nyppäsee irti.arim kirjoitti:Tuommonen on meitin autossa:
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos se näytänyt ennen jotain järjelisiä lukemiaSmikkola kirjoitti:Samanlainenhan se löytyi meikäläisenkin kärrystä. Täytyy hakea huomenna uusi ja kokeilla sillä. Carsoft näyttää -39, vaikka anturin nyppäsee irti.arim kirjoitti:Tuommonen on meitin autossa:
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
(Tai onkos toista samanlaista autoa mihin testata että testeri toimii)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Onko anturi siis maffissa vai erillisenä?tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
Testeriin kyllä tulee tuosta anturista lämpötilä koska -12 asteen lämmössa koeajolenkillä air intake temp vaihteli -11 ja +13 välillä keskiarvon ollessa -5.tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
jos se tulisi maffista olisi ilmeisesti lähes vakio koska sehän mittaa suoraan ulkoa tulevaa ilmaa.
Joku tarkoitushan tuolla kuitenkin on eikait sitä sinne huvikseenkaan ole laitettu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos ei ole varma testerin kertomasta niinSmikkola kirjoitti:
Onko anturi siis maffissa vai erillisenä?
Helppo konsti varmistua minkä anturin arvoa näyttää
on ottaa anturi kerrallan johto irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ahtoilman anturikin on nyt varmuuden vuoksi uusittu. Ja carsoft näyttää edelleen imuilma -39. Kaikki mahdolliset anturien piuhat nypitty yksitellen irti, eikä ole vielä selvinnyt mistä carsoft mittaa.
Motonetin halpatesteri näyttää viaksi IAT sensor 1 high input elikkä lämpötila-anturivikaa. Tällä sain kuitattua moottorivikavalon, joka aiheutui eri viasta, jota carsoft ei näyttänyt.
Onko kenelläkään ideaa mistä anturista voisi olla kysymys? Sisäilman lämpötila-anturia en kylläkään ole tarkastanut, mutta ei kai se nyt se voi olla.
Motonetin halpatesteri näyttää viaksi IAT sensor 1 high input elikkä lämpötila-anturivikaa. Tällä sain kuitattua moottorivikavalon, joka aiheutui eri viasta, jota carsoft ei näyttänyt.
Onko kenelläkään ideaa mistä anturista voisi olla kysymys? Sisäilman lämpötila-anturia en kylläkään ole tarkastanut, mutta ei kai se nyt se voi olla.
Kiitos! Tämä oli todella hyödyllinen neuvo. Jätän nyt kuitenkin noudattamatta, koska:tapio89 kirjoitti:elkää jaksako leikkiä niillä yleistestereillä/carsoftilla. Menee tuommoiseksi leekaamiseksi. Ne ei todellakaa pidä ne näyttämät paikkaansa.
•A En viitsi ostaa staria pelkästään yhden auton diagnosointiin
•B Halpatesterit antavat kuitenkin jotain osviittaa vioista
•C En viitsi lähteä katsastamattomalla autolla ajelemaan lähimmälle starille
•D Yritän saada itse viat mahdollisimman vähiin ja loput saa korjaamo hoitaa
Yritin muuttaa viestini ei niin agressiiviseksi, puhelimella kirjoittaessa tulee tunteet pintaan.. Mutta en näköjään kerennyt.
Mutta ihan tosi, bossin testerilläkään ei meinaa saada mersusta mitään irti.
Mutta kukin jatkaa tyylillään. Oma kantani on että starilla käymään jos haluaa edesauttaa vian löytymistä.
Arim onkin oulussa käynyt pyörähtämässä muutaman kerran ja vikaa on etsitty ahtimen toimimattomuuteen. Ahdin vaihtunut pariin kertaan ja servokin.
Ei taida olla muutakuin ecu jäljellä.
Mutta ihan tosi, bossin testerilläkään ei meinaa saada mersusta mitään irti.
Mutta kukin jatkaa tyylillään. Oma kantani on että starilla käymään jos haluaa edesauttaa vian löytymistä.
Arim onkin oulussa käynyt pyörähtämässä muutaman kerran ja vikaa on etsitty ahtimen toimimattomuuteen. Ahdin vaihtunut pariin kertaan ja servokin.
Ei taida olla muutakuin ecu jäljellä.
Tähdellisen parantola
arim kirjoitti:Testeriin kyllä tulee tuosta anturista lämpötilä koska -12 asteen lämmössa koeajolenkillä air intake temp vaihteli -11 ja +13 välillä keskiarvon ollessa -5.tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
jos se tulisi maffista olisi ilmeisesti lähes vakio koska sehän mittaa suoraan ulkoa tulevaa ilmaa.
Joku tarkoitushan tuolla kuitenkin on eikait sitä sinne huvikseenkaan ole laitettu.
Tuossa on testerissä mennyt ahtoilman ja imuilman anturit sekaisin.
Ahtoilman arvoistahan tuo kertoo kun vaihtelee.
Ja jos nyt avaudutaan noista yleistestereistä niin niitä ei kukaan tee merkkikohtaiseksi.
Ne tökätään pistokkeeseen kiinni ja ne haistelee vaan arvoja mitä väylässä vilisee. Arim ikäisessä mersussa on osa väylän vilinästä standardin mukaista keskustelua ja osa mersun omaa. Ja se kapula etsii sieltä arvonsa ja arpoo nimet oikein. Ja nimenomaan arpoo ja välillä tulee virhe.
Ainoastaan star tietää mikä on mikäkin mittausarvo kun se tehtaansetäkin on tiennyt mitä se on tehnyt.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos oletetaan että testeri kertoo vian oikeen niin intake air temperature (IAT)Smikkola kirjoitti:Ahtoilman anturikin on nyt varmuuden vuoksi uusittu. Ja carsoft näyttää edelleen imuilma -39. Kaikki mahdolliset anturien piuhat nypitty yksitellen irti, eikä ole vielä selvinnyt mistä carsoft mittaa.
Motonetin halpatesteri näyttää viaksi IAT sensor 1 high input elikkä lämpötila-anturivikaa. Tällä sain kuitattua moottorivikavalon, joka aiheutui eri viasta, jota carsoft ei näyttänyt.
Onko kenelläkään ideaa mistä anturista voisi olla kysymys? Sisäilman lämpötila-anturia en kylläkään ole tarkastanut, mutta ei kai se nyt se voi olla.
Tähän on toinenkin vaihtoehto *:ri tulee auton luo...Smikkola kirjoitti:ntiin
•C En viitsi lähteä katsastamattomalla autolla ajelemaan lähimmälle starille
tänään sillä suunalla likeellä niin jos siis auto on tuolla mitä tuossa sivussa lukee, laita yhteys tiedot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: imuilman lämpöanturi
onko se kylmänpuolen ahtoputkessa oleva siis imuilman lämpötila anturi vai mikä? w211 om646
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: imuilman lämpöanturi
Asiaa kantta lähesty toisin päin eli onko jotain vikoja ?
ja jos on voiko ne jotua tuosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä