W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.8.2023 17:24
W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Hei.
Minkä värinen on mittariston takana olevassa liittimessä SRS varoituslampun johto?
Osaako joku neuvoa mihin johtoihin oheisessa kuvassa oleva viiverele pitäisi kytkeä?
Eli tuosta liittimestä jokin johto varmasti on 12V jatkuvaa ja maajohto?
Saisi sitten Väyrysen katsastukseen mutta ei presidentin vaaleihin
T: Markus
1998 W210, 1999 W220
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Liekkö tuo jo väyläohjattu tuo mittaristo, joten srs tieto tulee väylän kautta jos se on jo väylässä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Noilla tiedoilla:
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Käsittääkseni näin ja hyvä niin että on vähän vaikeaa rakennella tollopeloton patentteja ja ei pelleillä srs kanssa katsastuksessa ihan helpolla.
Toki tuon saa rakenneltua mutta on se kumma jos ei viitsi aribagia tai spiraalia vaihtaa tai edes lukea vikakoodia että miksi srs valo palaa. Sensijaan viitsitään kysellä johtojen väreja ja googlailla laittomuuksia.
Autoon murtautumisohjeita ei foorumeilla yleensä jaella jos jäänyt avaimet sisään, mutta kyllä srs ohittamisohjetta jos srs valo loistaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.8.2023 17:24
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Hei.
Minulla on diagnostiikkatöpseli rikki tai ainakin pimeänä niin ei pysty vikakoodia tyhjentämään. Lisäksi tiedän että vika on apparin penkin painoanturin liittimessä kun kaivelin penkin alta tavaraa niin valo syttyi. Ja tiedän myös että korjaamalla liittimen valo ei sammu kuin diagnostiikkatöpselistä. Että siinä syy kaikille ihmettelijöille. Olisi kivompi saada auto liikenteeseen kuin viedä heti paaliin.
Minulla on diagnostiikkatöpseli rikki tai ainakin pimeänä niin ei pysty vikakoodia tyhjentämään. Lisäksi tiedän että vika on apparin penkin painoanturin liittimessä kun kaivelin penkin alta tavaraa niin valo syttyi. Ja tiedän myös että korjaamalla liittimen valo ei sammu kuin diagnostiikkatöpselistä. Että siinä syy kaikille ihmettelijöille. Olisi kivompi saada auto liikenteeseen kuin viedä heti paaliin.
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Tuossa kaaviossahan on selvästi merkitty srs ohjainlaitteelta tuleva musta/vihreäraita johto.
Näkyy myös tuossa ensimmäisessä kuvassasi.
Näkyy myös tuossa ensimmäisessä kuvassasi.
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
No, on se silti ihmeteltävä miksi diaknostiikkatöpseliä ja penkin liitintä ei voi korjata. Luulisi w210 olevan sen verran paalattu ruosteen takia että varaosia löytyy järkevään hintaan.Markusw210 kirjoitti: ↑20.8.2023 13:19 Hei.
Minulla on diagnostiikkatöpseli rikki tai ainakin pimeänä niin ei pysty vikakoodia tyhjentämään. Lisäksi tiedän että vika on apparin penkin painoanturin liittimessä kun kaivelin penkin alta tavaraa niin valo syttyi. Ja tiedän myös että korjaamalla liittimen valo ei sammu kuin diagnostiikkatöpselistä. Että siinä syy kaikille ihmettelijöille. Olisi kivompi saada auto liikenteeseen kuin viedä heti paaliin.
W220 srs valo sammui kyllä penkin tunnistimen vaihdolla. Mutta vikakoodi tietenkin lähti vasta testerillä.
Onhan nämä tämmöisiä, mutta korjattavissa laillisiksikin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Tuli mieleen, että miksi kysymys ei koske diagnostiikkapistokkeen kytkentää ? Sellainen vika siinä että testeri ei saa yhteyttä SRS-boksiin on niin harvinainen, että itse en usko näin olevan.
wiimax.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Ihan hyvä muistuttaa laillisesta korjauksesta mutta kun tämä on tunnetusti se rennompi foorumi ja ketjun aloittajan ensimmäinen aihe täällä niin omasta mielestä olisi hyvä toivottaa tervetulleeksi ensisijaisesti vastaamalla kysymyksiin ystävällisesti ja sitten perään kohteliaasti muita ohjeita eikä tolloksi nimittelemällä.
Väykyssähän täytyy mennä K-linja suoraan ohjainlaitteelta diagnoosipistokkeeseen niin sen lisäksi ei tarvita kuin maa ja käytöjännite testiliittimestä. Jos näkee muita yksiköitä niin vian pitäisi olla tuossa yhdessä johdossa tai yhdessä testiliittimen pinnissä. Nyt kun ei tiedetä mikä auto kyseessä (runkonumero rekkari) niin vaikea arvailla olisko autossa OBD-portti ja sieltä yritetty SRS-ohjainlaitetta löytää. US-malleihin tuli aika ajoissa, en yhtään muista milloin enä laiskana viitsinyt etsiä.
Väykyssähän täytyy mennä K-linja suoraan ohjainlaitteelta diagnoosipistokkeeseen niin sen lisäksi ei tarvita kuin maa ja käytöjännite testiliittimestä. Jos näkee muita yksiköitä niin vian pitäisi olla tuossa yhdessä johdossa tai yhdessä testiliittimen pinnissä. Nyt kun ei tiedetä mikä auto kyseessä (runkonumero rekkari) niin vaikea arvailla olisko autossa OBD-portti ja sieltä yritetty SRS-ohjainlaitetta löytää. US-malleihin tuli aika ajoissa, en yhtään muista milloin enä laiskana viitsinyt etsiä.
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Pelle Peloton hahmona tekee keksintöjä joiden tarkoitus on auttaa ja helpottaa elämää ja luoda hyvää (joskus näin käy ja joskus ei). Tollo Peloton on taas hahmo joka tekee vaarallisia keksintöjä ja vaarantaa ja hankaloittaa omaa ja muidenkin elämää ja siinä ei ole siis mitään positiivista.tähtikuljettaja kirjoitti: ↑21.8.2023 8:07 Ihan hyvä muistuttaa laillisesta korjauksesta mutta kun tämä on tunnetusti se rennompi foorumi ja ketjun aloittajan ensimmäinen aihe täällä niin omasta mielestä olisi hyvä toivottaa tervetulleeksi ensisijaisesti vastaamalla kysymyksiin ystävällisesti ja sitten perään kohteliaasti muita ohjeita eikä tolloksi nimittelemällä.
Väykyssähän täytyy mennä K-linja suoraan ohjainlaitteelta diagnoosipistokkeeseen niin sen lisäksi ei tarvita kuin maa ja käytöjännite testiliittimestä. Jos näkee muita yksiköitä niin vian pitäisi olla tuossa yhdessä johdossa tai yhdessä testiliittimen pinnissä. Nyt kun ei tiedetä mikä auto kyseessä (runkonumero rekkari) niin vaikea arvailla olisko autossa OBD-portti ja sieltä yritetty SRS-ohjainlaitetta löytää. US-malleihin tuli aika ajoissa, en yhtään muista milloin enä laiskana viitsinyt etsiä.
Paha siis alkaa kehuakkaan SRS liittyviä purkkavirityksia, vaan neuvoa tekemään asia niin kuin pitää.
Varmasti uskon ettei kukaan muu kuin virittäjä aja autoa ja koskaan ei ole ketään kyydissä. Uskon toki ettei autossa ole muita turvalaitteita rassailtu jotka vaikuttaa muidenkin turvallisuuteen esimerkiksi jarrut, ohjaukseen ja pyöräntuentaan liittyvät asiat. Tässähän on vain kyse yhdestä mitättömästä liikenneturvallisuuden nimissä katsastuksessa tarkastettavista lampun syttymisestä ja sammumisesta kyse - ei mistään muusta, kuten asenne.
Tokihan se nyt on selvä että SRS valon toiminnan syy on selvitettävä ja vika korjattava laillisesti. Olipa miten tahansa rentoa.
Kuten Dealer jo totesi diagnostiikkapistokkeen vika on harvinainen. Itse etsisin vikaa srs laitteisiin liittyvistä sulakkeista ja virta- ja maajohdoissa olevista oikosuluista ja katkoksista. Niinkin yksinkertainen asia kuin vesi väärässä paikassa voi olla syynä tai ihan perinteiset hapettumiset liittimissä.
Tokihan toivotaan että vika selviää ja tulee kuntoon.
Mutta ei tulisi mieleenikään antaa mitään rohkaisevia ohjeita jatkaa purkkavirityslinjalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
38 pinnisessä diagnostiikkaliittimessä on ollut aina vika kloonitesterin pistokkeessa jos ei ole yhteys toiminut tai harvemmin itse multiplexerissä. Autossa oleva vika vielkäkin harvemmin. Liittimessä saattaa pinni taipua ja mennä toisen kanssa oikkariin tai muuten vaan ruttuun liittimen pohjalle. Kumpaakin vauriota liittimessä nähty ja kerran pimeni muksista joku osa autosta ja toisella ehjällä testerillä sai sinne yhteyden. Ehkäpä muksissa rele sanonut sopimuksensa irti.
Milläs testerillä autoa on tutkittu? Joku yleistesteri vai star/star klooni ?
Milläs testerillä autoa on tutkittu? Joku yleistesteri vai star/star klooni ?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W210, 1998 SRS varoituslampun johdon väri? Kytkentä?
Muksi ei siis kommunikoinut ehjän auton boksin kanssa (toinen muksi kommunikoi) eli vika oli muksissa/muksin kortissa/relessä/ic piirissä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi