220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Moro. Taas vaimon mese piiputtaa,kierrokset rajoitettu 3000, eli vikakoodit:
P0087
P0252
P2463
U3FFF
Nämä torquella - Delphillä löytyy kyllä muitakin vikoja mm. webasto lukossa, parkkitutkat yms.
Kuittauksen ja käynnistyksen jälkeen tulee tuo P2463, eli pänttö liian täynnä (400%). Pakkopoltto ei onnistunut Boch-testerillä korjaamolla.
Putsasin pöntön wurthin aineella mutta tuo koodi ei taida poistua kuin starilla?
P0087 ja P0252 taas tulee reilummin kiihdyttäessä, eli paineet on jossakin alhaiset, delphillä katottuna tankin pumpun jännite alle 10V - onkos liian vähän?
Kierroksilla n. 10V.
Juu tiedän, että oikean piuhan päähän pitää mennä...ja toivottavasti tänään illalla menossa. Tsekkaan samalla paine-eroanturinkin arvot onko sinne päinkään.
P0087
P0252
P2463
U3FFF
Nämä torquella - Delphillä löytyy kyllä muitakin vikoja mm. webasto lukossa, parkkitutkat yms.
Kuittauksen ja käynnistyksen jälkeen tulee tuo P2463, eli pänttö liian täynnä (400%). Pakkopoltto ei onnistunut Boch-testerillä korjaamolla.
Putsasin pöntön wurthin aineella mutta tuo koodi ei taida poistua kuin starilla?
P0087 ja P0252 taas tulee reilummin kiihdyttäessä, eli paineet on jossakin alhaiset, delphillä katottuna tankin pumpun jännite alle 10V - onkos liian vähän?
Kierroksilla n. 10V.
Juu tiedän, että oikean piuhan päähän pitää mennä...ja toivottavasti tänään illalla menossa. Tsekkaan samalla paine-eroanturinkin arvot onko sinne päinkään.
Viimeksi muokannut Lexa, 19.7.2023 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
400% niin tarkista kaikki anturitLexa kirjoitti: ↑19.7.2023 12:04 Moro. Taas vaimon mese piiputtaa,kierrokset rajoitettu 3000, eli vikakoodit:
P0087
P0252
P2463
U3FFF
Nämä torquella - Delphillä löytyy kyllä muitakin vikoja mm. webasto lukossa, parkkitutkat yms.
Kuittauksen ja käynnistyksen jälkeen tulee tuo P2463, eli pänttö liian täynnä (400%). Pakkopoltto ei onnistunut Boch-testerillä korjaamolla.
Putsasin pöntön wurthin aineella mutta tuo koodi ei taida poistua kuin starilla?
P0087 taas tulee reilummin kiihdyttäessä, eli paineet on jossakin alhaiset, delphillä katottuna tankin pumpun jännite alle 10V - onkos liian vähän?
Kierroksilla n. 10V.
Juu tiedän, että oikean piuhan päähän pitää mennä...ja toivottavasti tänään illalla menossa. Tsekkaan samalla paine-eroanturinkin arvot onko sinne päinkään.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Jep. Unohdin tuossa kertoa, että pönttöön liittyen juurisyy tais olla termostaatti kun ei lämmennnyt 80 asteeseen, eli poltot ei ole onnistunut vähään aikaan - nyt sekin on vaihdettu ja lämmöt normaalit.
Se piti kysyä, että näyttääkö st** antureille tavoitearvoja?
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Lähtee yleensä ihan itte tekemään polttoa kun kertoo autolle että siellä on uus pönttö kiinni.
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Juu näin teemme ja lopuksi vielä opetus.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Hommahan onnistui Xentryllä pelkästään kertomalla, että on uusi pönttö. Paine-eroanturikin näytti järkeviä lukemia.
P2463 on historiaa.
Muuten hyvä mutta kiihdytyksissä tulee edelleen nuo P0252 (korjasinkin eka viestiin) ja P0087 ja sen jälkeen rajoittaa taas kierrokset.
Taitaa olla paras aloittaa suuttimien ohivuotomittauksella?
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Jos nuo oli liian alhaisesta railpaineesta kertovia, niin joo. OM651 suuttimien ohivuotomittaus ei onnistu ilman testeriä (Star) kuten vanhemmissa koneissa.
wiimax.fi
Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.
Pitää vielä xentryllä tutkia ajan kanssa paremmin noita koodeja kunhan ehtii.
Tuo mun torque sanoo tuolle P0252 -> Voimansiirto. Injection Pump fuel metering control "A" Range/Perfomance (Cam/Rotor/Injector).
Ja tuolle P0087 -> voimansiirto pelkästään, eli taitaa olla railpaine...
Boch sanoo P025218 -> Polttoaineen määränohjausventtiili Lähtö. Virta liian alhainen. Tämän perusteella ostin jo sen määränsäätimen korkeapainepumppuun...sen vaihto on sitten muutaman tunnin homma. Ei viitsis vielä jos turhaa.
Vikamahdollisuuksia on kai suuttimet, railin paineanturi ja -säädin, tuo kp-pumpun säädin ja itse kp-pumppu, sekä tankissa oleva pumppu. Ja vielä johdotus. Jos oikein olen ymmärtänyt?
Vehjes ei kyllä tee pitkää starttia talvellakaan, joten ehkä suuttimet ok(?).
Kamppeella pitäis vielä hyrskytellä vajaa 90tkm, niin olis milijuuna kilometriä takana Totta ne antaa Veholta vaimolle sitten uuden mersun iliman eestä vaihdossa
Edit: korjailtu asiavirheitä yms.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)