DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kymmenkunta vuotta meni siitä kun myin tarinan ykkösosan poies.
Vaan alkuvuodesta rupes Sprinterin kulutus ja muut ylläpitokulut vähän tympäsemään, kun 3-4tkm kuukauteen piti kuitenki olla tien päällä. Aloin siis katteleen jotain näppärää perheautoa, vaatimuksina tutut dieselkone, automaattivaihteet, hyvä ajaa ja muutenki mukava.
Ja mun silmään hyvännäkönen :D

Luonnollisesti S211 ois ollu yks vaihtoehto, niitä kaks omistaneena malli on käyny tutuksi sekä hyvässä että pahassa. Kuitenki jotenki tuntu jo vanhahtavalta, joten siirty sit lähinnä backup-vaihtoehtojen listaan.
S212 ja S204 (facelift) oli jo realistisempia iältään ja niitä kävin liikkeissäki potkiskelemassa. Ei vaan tullu semmosta yksilöä eteen mikä ois säväyttäny erityisesti, paitsi korkeammassa hintaluokassa.
Mietiskelin jopa Citroen C5 ja Peugeot 508.
Myös Jaguar XF oli mielessä vähän out-of-the-box vaihtoehtona.
Volvot ja vaggilaiset oli tässä tapauksessa poissuljettuja, kun ei vaan millään tavoin sytytä.

Kävin sit kiertelemässä paikallisia autoliikkeitä ja yhessä oli harmaa mk4 Mondeo, farkkuna. Se oli paljon ajettu ja epämääräsellä huoltohistorialla joten yksilönä ei kiinnostanu, mutta muotoilu, varustelu ja yleinen ilme miellytti. Näistä piti ottaa selvää.
Aikansa kun mallista imi tietoa, tuli aina vaan vahvempi tunne että tällainen se on oltava, kun vaan sopiva löytyy.
Varustevaatimuksiin meni
  • avaimeton käyttö
  • sekä ajonaikainen että ajastettava webasto kaukosäätimellä
  • tumma ulkoväri
  • bi-xenonit kaarrevaloilla
  • vetokoukku
  • lämmitettävä tuulilasi
  • convers+ mittaristo eli iso ajotietokone
  • nahkaverhoilu
  • soitin bluetoothilla ja puheohjauksella
Ja nimenomaan mk4.5 eli facelift-versio, jossa on siis
  • led-päivävalot keulassa
  • vilkut peileissä
  • takavalot led-raidoilla
Tekniikaksi valikoitu 2.0tdci -koneen tuorein kehitysversio tuossa korissa, eli 163hp malli. Sama mylly muuten löytyy noiden aiemmin suunniteltujen ranskattarien nokalta... Laatikkona ei oikeastaan sitten ollu muuta vaihtoehtoa kuin tuo 6-vaihteinen PowerShift, eli kaksoiskytkinlaatikko. Monien haukkuma mutta ajallaan huollettuna näkyy kestäneen paljonki käyttöä.

Aikani taas selasin nettiautoa päivittäin, oli hakuagenttia ja vaikka mitä. Jopa tietojen luovutus sallittu autoliikkeille.
Sitte Järvenpään Sakalta löyty vuosimallin 2011 musta yksilö, jossa oikeastaan kaikki muu oli kohallaan paitsi verhoilu, oli nahkan lisäksi alcantaraa. Kosmeettisina parannuksina tummennukset takaosan laseissa ja peräluukun yläosan lisälippa. Täydellinen huoltohistoria (myös vaihteistolle), mittarissa 320tkm. Ei muutaku vääntämään kauppaa.

Siinä soiteltiin myyjän kans useaan kertaan, kuvia tuli joka naarmusta ja tahrasta. Melko nopeasti saatiin hinta ja muut ehdot kohilleen, ainut vaan että auto Järvenpäässä ja minä Torniossa. Sovittiin että hoitavat auton Oulun liikkeeseen niin pääsen koeajolle ja muutenki tutkimaan.
Olipa pitkät kolme päivää kyllä.
Olin niin varma kaupasta että lähdin sitten junalla Ouluun tarkistamaan autoa. Ja kyllähän se päällisin puolin oli mitä pitikin, joten eikun koeajolle. Sattui just aivan älytön lumimyräkkäkeli joten helposti sai testattua pysyykö ikkunat sulana ja kuuluuko ylimääräsiä kolinoita ajaessa.
Fordit on aina olleet hyviä ajaa, ja tämäkään ei tosiaan tehny poikkeusta. Vähän arvelutti miten sitä vuosien jälkeen osaa etuvedolla pysyä tiellä mutta tämähän sopi käteen paremmin kuin hanska.

Eli eihän siinä sitten enää muutaku soitto Järvenpäähän ja kerroin että kyllä tämä on se mitä etsin. Sieltä myyjä pisti kauppakirjat liikkeelle ja siinä Oulun liikkeen tiskillä vaan laitettiin nimet papereihin. Tankille ensiksi, sitten vähän helluntekeleelle esittelemään ostosta, ja illan päälle kotiin.

Kuvatkin on kivoja, joten laitetaan pari keväällä pesun jälkeen otettua.
IMG_20220320_191731.jpg
IMG_20220320_191731.jpg (810.6 KiB) Katsottu 7470 kertaa
IMG_20220320_191753.jpg
IMG_20220320_191753.jpg (753.86 KiB) Katsottu 7470 kertaa
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ja sitten hypätään helmikuusta nopeasti marraskuuhun :lol:

Niin on ollu huoleton auto, ettei ole tarvinnu ku ajaa ja tankata. Reilu 25tkm on kertyny mulla mittariin lisää, syksyn myötä pikkasen väheni ajot. Laatikkoöljyt vaihettiin kesällä kun tuli 60tkm huoltoväli täyteen.
Moottoriöljyt ja suodatin pitäis kohta vaihtaa, katsastuksessakaan ei ollu mitään mainittavaa.
Lisävalopaneelin ostin mutta asentamatta on jääny, tässä on aika pirun hyvät valot vakiona. Ehkä tuon nyt kuitenki vois laittaa, kun sai autotallin laajennettua ja lämmityksenki sinne.

Perinteeksi jo muodostuneet tupakkimuovit laitoin kyllä tähänki. Nakataan nyt yks kuva niitten ja kesärenkaitten kanssa :D
20220906_201939.jpg
20220906_201939.jpg (912.73 KiB) Katsottu 7462 kertaa

Tankkauksista laskettu kulutus pyörii siellä 5-6 litran välissä sataselle, kylmällä toki webaston käyttö vaikuttaa lukemiin. Tämäkään ei lämpene työmatkalla ilman.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mitkö valot siinä on?
Mk5:n ledivalot on lähinnä hyvännäköinen koriste.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onpa ainakin ollut hyvällä pidolla, ei maalipinnan kiillosta uskoisi että on ajettu yli 300tkm. :o
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jäin miettimään noita mainittuja hyviä valoja, kun kuvien perusteella edessä ei ole ollenkaan valoja, sivuilla vain :? mutta ei silti pahan näköinen ajopeli 8)
wiimax.fi
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Fenton kirjoitti: 15.11.2022 9:30 Mitkö valot siinä on?
Mk5:n ledivalot on lähinnä hyvännäköinen koriste.
Joo niistä mk5:n ledivaloista oon iteki lukenu monesta paikkaa että enimmäkseen vastaantulijoita varten ovat..
Tässä on tosiaa kaksois-xenonit ja pitkillä vielä halogeenit lisänä.

dealer kirjoitti: 15.11.2022 21:10 Jäin miettimään noita mainittuja hyviä valoja, kun kuvien perusteella edessä ei ole ollenkaan valoja, sivuilla vain :? mutta ei silti pahan näköinen ajopeli 8)
Kyllähän tässä melko lailla nuo etuvalot sivuille kaartuu, niin ajovaloumpiot kuin päivä- sekä sumuvalotki :D

Peruutusvalot oli kyllä surkeat, se pitää myöntää. Vaan mitäpä voi oottaa kun ne on tossa peräluukussa olevassa kromiristikolla naamioidussa osassa piilossa. Vaihoin niihin järeähköt ledit, rupesi näkemään.

Wikke kirjoitti: 15.11.2022 18:42 Onpa ainakin ollut hyvällä pidolla, ei maalipinnan kiillosta uskoisi että on ajettu yli 300tkm. :o
Ilmeisesti on tosiaan aiemmilla omistajilla riittäny mielenkiintoa huolehtia autosta. Tän yksilön yleinen siisteys ja ehjyys sisältä ja päältä oliki aika vahva tekijä kauppojen syntymisessä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olikohan tässä sama pohjalevy kuin S80 volvossa.

Ison oloinen auto ja nätti omaan silmään. Kuvaa kabiinista ja mittaristosta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
NicoleTurtiainen
Viestit: 25
Liittynyt: 15.8.2021 11:49

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja NicoleTurtiainen »

Ymmärsin, että tuollainen Mondeo olisi läheistä sukua V70:lle. :?

"The Ford Mondeo is built on the same technical platform as the old Volvo V70.

And in many ways the two cars are similar.

However, there is a decisive difference here: A used Ford Mondeo costs significantly less to buy than the equivalent Volvo V70."
https://www.expressen.se/motor/ford-mon ... billigare/
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

NicoleTurtiainen kirjoitti: 17.11.2022 15:49 Ymmärsin, että tuollainen Mondeo olisi läheistä sukua V70:lle. :?
Pitää paikkansa.
Oon ajanu erilaisissa yhteyksissä pariakin V70 mk3:sta, ja vaikka tosiaan hienoja autoja, niin mulle ihan liian tylsiä kaikessa vaivattomuudessaan. Jotenki tässä Mondeossa tuntuu olevan tietynlaista särmää (kai tää on makuasia) ja toki kun kaikki aina muistaa näitä haukkua, nii jotai jännitystä väkisinki on alitajunnassa :lol:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Pappi kirjoitti: 17.11.2022 10:58 Ison oloinen auto ja nätti omaan silmään. Kuvaa kabiinista ja mittaristosta.
Joo kyllä tässä tilaa piisaa.
Hävyttömän huonosti oon hoksannu ottaa sisäkuvia kyllä, takapenkistä ja -kontista ei näköjään löytyny yhtäkään. Pitänee jossaki välissä räpsiä muutama.
Mutta laitetaan ny sitä mitä on tarjolla:

mondeo-sisa-1.jpg
mondeo-sisa-1.jpg (685.99 KiB) Katsottu 7114 kertaa
Tää on yks automyyjän mulle lähettämistä, kuvassa auto on siivoamatta vielä. Luonnollisesti se luovutettiin sisältä ja päältä puunattuna.

mondeo-sisa-2.jpg
mondeo-sisa-2.jpg (758.94 KiB) Katsottu 7114 kertaa
Tän otin autoliikkeen pihalla just ennenku lähin tyytyväisenä ajelemaan kotia kohti. Havainnollistaa hyvin väriteemaa, katossaki on punasia lediyksityiskohtia myös muualla ku nappuloissa.
Soittimeksi on näihin useampia vaihtoehtoja, myös vähän vuosimallista riippuen, parhaassa on sitten navit sunmuut ja iso näyttö siinäki. Mä en oo mikään kultakorva vaan kuuntelen rokkia kovalla volumella, äänentoisto on tällä Sonylla mun mielestä ihan riittävä.

mondeo-sisa-3.jpg
mondeo-sisa-3.jpg (700.83 KiB) Katsottu 7114 kertaa
Tästä sitte yks lähikuva mittaristosta, kun kerran pääsi keväällä käymään seki ihme että polttoainevalo ilmesty ruutuun. Piti oikein näpätä todistusaineistoa paljonko sai tankillisella ajaa ennen tuota. Muistaakseni ajelin vielä satakunta kilometriä ennenku tankkasin taas, en kyllä pirullakaan muista paljonko just sillon ainetta meni.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Valkea mondeo tummilla laseilla tuottaa ylimääräisiä tykytyksiä ja vaistomaisen vilkaisun nopeusmittariin. Jostain syystä suosittu siviiliautona poliiseilla. 🤫
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Pappi kirjoitti: 17.11.2022 20:07 Valkea mondeo tummilla laseilla tuottaa ylimääräisiä tykytyksiä ja vaistomaisen vilkaisun nopeusmittariin. Jostain syystä suosittu siviiliautona poliiseilla. 🤫
Tiiäkkö että tää musta aiheuttaa kanssa-autoilijoissa myös kummallista ajokäytöksen ja -nopeuden korjaantumista, varsinki kun mulla on kojelaudalla tabletti ja tuulilasilla kamera :lol:

Viime viikollaki kyttäsin ohituspaikkaa yhen kuhnastelijan takana, nii huomasin taustapeilissä vauhilla lähestyvän auton. Aattelin että antaa tuon mennä eka kun kiire näyttää olevan, ja heti kun se meni ohi löin vilkun vasempaan, kaasun pohjaan ja imussa ohi siitä hidastelijasta. Se meät molemmat ohittaneen sähkö-Kian kuski löysi välittömästi jarrupolkimen :shock:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
NicoleTurtiainen
Viestit: 25
Liittynyt: 15.8.2021 11:49

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja NicoleTurtiainen »

Oletko miten perehtynyt, että voisit sanoa jotain Mondeon diesel moottoreiden luotettavuudesta. Onko jotkut tietyt mallit osoittautuneet luetettaviksi, valikoimaa käsittääkseni aina 1.6litraisesta 2.2l asti?
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

NicoleTurtiainen kirjoitti: 25.11.2022 16:15 Oletko miten perehtynyt, että voisit sanoa jotain Mondeon diesel moottoreiden luotettavuudesta. Onko jotkut tietyt mallit osoittautuneet luetettaviksi, valikoimaa käsittääkseni aina 1.6litraisesta 2.2l asti?
En nyt voi väittää ihan viimisen päälle perehtyneeni, vaikka jonku verran taustatutkimusta tuliki tehtyä ja sen perusteella juuri tämä tietty moottorityyppi valittua. Ymmärtääkseni siis tähän 2-litraseen on tehty jotain parannuksia pitkin matkaa, ja jossain keskustelussa juuri tää viimeisimpänä julkastu tehoversio olis mainittu "kohtalaisen harvoin hajoavaksi" :lol:

Sen tiedän että nämä Mondeon tdci-koneet on kolmea eri moottoriperhettä joilla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa yhteisestä markkinointikirjainhässäkästä huolimatta. 1.8 on alkuperijään jo 80-90 -luvuilla käytetty Endura-D vaan päivitettynä versiona, ja näissä on kyllä esiintyny vähän kaikenlaista "kivaa" jäätyvästä huohottimesta alkaen.
Pienet ja isot on sitten periaatteessa PSA-konsernin tekeleitä, osaan on myös Fordin insinöörit sotkeutuneet.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mittariin on kertyny kilometrejä tasaseen tahtiin, moottoriöljyt ja suodatin tartti taas tossa keväällä vaihtaa. Tämä vaihto meni vielä korjaamolla, nykyään on omassa tallissa kunnon imuvehkeet ja muut systeemit eli eiköhän seuraavan kerran vaihella ite.

Mutta pitää näitäki joskus korjata. Rupesi ärsyttämään pikkunen rutina rattia kääntäessä joten huoltoaikaa vianetsintään varaamaan, oletuksena toki iskarien yläpään laakerointi. Varauduttiin toki myös katkenneeseen jouseen.
Jouset ehjät, laakerointi sökö molemmin puolin. Pikku lisäbonuksena toinen iskari oli ihan loppu joten laitettiin molemmat uusiks. Taas on keula kunnossa.

Takapäätä siinä samalla tarkisteltiin ja ns. siipihelat alkaa olla elinkaaren päässä molemmin puolin. Niitä ei nyt tähän hätään pystytty vaihtamaan joten seuraavalla kerralla sitten. Nelipyöräsuuntaus voi olla kaiken ton jälkeen suositeltavaa, varsinkin kun sitä ei oo mun aikana tehty.

Mutta silti, melko huoletonta näyttää olevan Mondeomiehen taival :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Väliaikaraporttia taas pukkaa.

Tai no, eipä oo paljon raportoitavaa. Ne puslat vaihettiin taakse, en ois uskonu mikä vaikutus ajokäytökseen oli. Vissiin ne oli oikeasti loppu :D
Käytännön syistä meni pari viikkoa tuosta ennenku pääsin "oikealle" pajalle nelipyöräsuuntaukseen, ja voin kyllä sanoa että kannatti käyttää. Isohko perhefarkku muuttu melkein rata-autoksi ajettavuudeltaan, mutta kyllähän mä tiesin että nämä ovat hyviä ajaa kunnossa ollessaan.

Nyt kesän tullen ei kyllä ole paljoa kilometrejä kertyny, muutama tuhat vain. Työajot oon hoitanu Vivarolla ja joutoaikana sitten pysyny kotona tai pyöräilly paikasta toiseen.
Pikku ruostekukan löysin oikeanpuolen takaoven taka-alanurkasta, vois ottaa kiinni hyvän sään aikana. Ehkä roiskeläpät olis tarpeelliset...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: DieselfarkkuMondeo, osa 2.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tylsää on elämä Mondeon kanssa, kun ei ole paljoa tarvinnu kertoilla tapahtumista.

Laitoin sillon loppukesästä uuet vanteet ja renkaat alle. 235/45-18 koossa mittarivirhe nollissa. Vähän jäin miettiin pitäskö tuota pari senttiä madaltaa mutta ainakaan toistaseks ei oo toteutettu. Katotaan sitten kun tarvii muutenki uusia jousta ja iskaria.
Leimalle piti syksyllä vaihtaa raidetangon pää, yks öljynvaihto kans tehty tässä välillä ja kohta vois taas vaihella. Vaivatonta on voortikuskin elämä.

Webastoon innostuin pistään puhelinohjauksen talvella, ihan niillä oikeilla palikoilla. Kylläpä tuli mukavuutta lisää reilunlaisesti vaikka jokunen satanen siihen piti tuhlata. Ite asennus oli nätti, kun hanskalokeron takaa löyty ohjainboksi helposta paikasta.

Jännä kyllä että auto ollu mulla jo kohta kaks ja puol vuotta eikä vieläkään oo vaihtokuumetta.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”