Rivipumpun vaihto mielessä?
Rivipumpun vaihto mielessä?
alkaa pikkuhiljaa toi hemmetin lucas ottaa päähän te jotka olette vaihtanneet rivipumpun tilalle niin oliko minkälainen homma ja mitä tulee noin maksamaan?oliko minkälainen hyöty laskiko kulutus nousko tehot?eli kertokaa hyvät ja huonot puolet!!kiitos jos joku viitsis valaista asiaa
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Teillä (timi.lin & jösse) on vissiin autoissanne manuaaliaskit? Serkkupojallakin on moinen luukas mutta homma taitaa kilpistyä automaagilaatikkoon.
Onko muuten kellään näin äkkiseltään heittää sen firman nimeä, joka näitä luukkaita korjaa / vaihtaa (olikose nyt Kuopiossa)?
EDIT: Anteeksi häiriö. Olisi pitänyt lukea ensin jössen valotopikki.
t.
Risto
Onko muuten kellään näin äkkiseltään heittää sen firman nimeä, joka näitä luukkaita korjaa / vaihtaa (olikose nyt Kuopiossa)?
EDIT: Anteeksi häiriö. Olisi pitänyt lukea ensin jössen valotopikki.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
hyvä juttu mitä tommonen homma noin maksaa?joo manuaali laatikko!jösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
no mitens se mesu rulaajösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Tuossapa linkki, jösse päivittänee tilannetta kun lisätietoa ilmenee:timi.lin kirjoitti:no mitens se mesu rulaajösse kirjoitti:Kyseinen operaatio on menossa otsikon EDC valo syttyy ja käynti häviää alla. Tänään saan boschin pumpulla varustetun W 202 220 D mersun pp d:n hoivista. Tulee kommentit muutoksesta.
viewtopic.php?t=5047&highlight=edc
ajonvakaus
Viime joulukuussa pp d laittoi autooni, -97 väyrynen, rivipumpun.
Totta, osittain se ajonvakaus menetetään, mutta ei kokonaan.
Samalla tavalla järjestelmä käyttää auton jarruja liikkeelle lähtiessä tai luistossa, kuin ennenkin.
Moottorin kierroslukua se ei tietenkään enää rajoita, kun vaijeri menee
pumpun kylkeen.
Jarrupaloja se tietenkin vähän rassaa...
Tyytyväinen olin muutokseen.
Totta, osittain se ajonvakaus menetetään, mutta ei kokonaan.
Samalla tavalla järjestelmä käyttää auton jarruja liikkeelle lähtiessä tai luistossa, kuin ennenkin.
Moottorin kierroslukua se ei tietenkään enää rajoita, kun vaijeri menee
pumpun kylkeen.
Jarrupaloja se tietenkin vähän rassaa...
Tyytyväinen olin muutokseen.
MB CLS 320CDI
220D -97, ero Lucakseen oli melkoinen, vaikka mitään varsinaista
vikaa ei vanhassakaan pumpussa ollut.
Polttoaineen kulutus pieneni, käynnistyvyys parani ja tietenkin varsinainen syy vaihtoon, kulku parani huomattavasti.
Pumppuun tuli ulkopuolinen syötönsäätö, laillisuus on siis itsestä kinni, ruuvin asennosta....
EPC- häiriövalo palaa, mutta ei vaikuta toimintaan. Sekin on nyttemmin
ratkaistu, otin lampun pois.
Kerran testattiin työkaverin kanssa E200CDI vst. E220D mek. pumpulla,
kiihtyvyyttä ja hyvin samanveroiset olivat. Alkuun CDI jätti, mutta jossain
90kmh. nopeudesta lähtien CDI alkoi jäämään. Kaveri kyllä väitti sen johtuneen tummasta savusta, joka esti näkyvyyden...
vikaa ei vanhassakaan pumpussa ollut.
Polttoaineen kulutus pieneni, käynnistyvyys parani ja tietenkin varsinainen syy vaihtoon, kulku parani huomattavasti.
Pumppuun tuli ulkopuolinen syötönsäätö, laillisuus on siis itsestä kinni, ruuvin asennosta....
EPC- häiriövalo palaa, mutta ei vaikuta toimintaan. Sekin on nyttemmin
ratkaistu, otin lampun pois.
Kerran testattiin työkaverin kanssa E200CDI vst. E220D mek. pumpulla,
kiihtyvyyttä ja hyvin samanveroiset olivat. Alkuun CDI jätti, mutta jossain
90kmh. nopeudesta lähtien CDI alkoi jäämään. Kaveri kyllä väitti sen johtuneen tummasta savusta, joka esti näkyvyyden...
MB CLS 320CDI
Pumpputyypin vaihto ittessään ei muuta autoa/ tehoja ei tarvi muutoskatastusta.Melitos kirjoitti:Periaatteessa kai pumpun tyypin vaihtaminen voidaan rinnastaa vaikkapa lastun vaihtoon (seuraukset moottorin toiminnassa samankaltaiset). Eli vaatisi muutoskatsastuksen sekä päästöjen mittaamisen VTT:llä. Toki jos asiasta ei kovin kovasti huutele kylillä niin...
Jos pumppu sitte sääjethään sillai että tehoa tullee "liikaa" son toinen juttu.
Mites sitä tehoa pittää tulla lissää että vaatii muutoskatastuksen?
Meinaan vain, että saapiiko ees rivipumpula niin paljo lisätehoa että mennee raja yli...
En tiedä oliko tuo minulle, mutten jaksa pohtia tuollaisia....JariK kirjoitti:Onkos toi jo "päästönormitettu tms auto? eli ei täytä tyypitystä, kun on ite rukattu?
Auto toimii erinomaisesti rivipumppuun siirtymisen jälkeen ja menee
päästömittauksista läpi, lisäksi on muutettavissa takaisin entiselleen jos
joku sellaista joskus haluaa.
MB CLS 320CDI
Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
MB CLS 320CDI
Loppujen lopuksi hommassa on yllättävän paljon seikkoja, joita ei heti osaa ottaa huomioon. MM. tuota sammutin jutskaa en ole itse huomioinut ollenkaan aatoksissain. Voishan sen tietysti tehdä mekaanisen, eli vaikkapa Valmetista punainen sammutinvipu kojelautaan ja vaijeri sammutinvipuun kiinni
Ihmettelisiköhän katsastusmies...?
Ihmettelisiköhän katsastusmies...?
mitä noi kaikki tuli maksamaan ja mitä sulla oli iteltäs?visar kirjoitti:Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Rohkeasti vain saapii kysyä suohraanki vastaan kuitenki: hinta rojektille on se joskus mainittu 1500 € ja se sisältää koko paletintimi.lin kirjoitti:mitä noi kaikki tuli maksamaan ja mitä sulla oli iteltäs?visar kirjoitti:Ei ole vakio pumppu.Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Jotta pumppu sinne ahtaaseen paikkaan mahtui, tarvittiin öljynputsarinjalka OM601 -moottorista, jolloin saadaan rivipumpulle paikka
polttoainesuodattimen jalka myös OM601 -koneesta.
Ruiskutusputket tarvitaan myös, ne ovat OM605 -koneen.(yksi jää yli...)
Sammutus-systeemi muuttuu alipaineella toimivaksi, pp d:n käsialaa
samoin kylmätyhjäkäynnin korotus.
Alipainepumppu on myös OM 601 moottorin, kuten itse syöttöpumppukin.
Polttoaineen lämmitys-systeemi jäi pois käytöstä, mutta siinkään kohtaa
ei talven aikana ollut ongelmia.