Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Elikkäs. Viime talvena alettiin rouvan kanssa katselemaan uutta asuinpaikkaa. Tavoitteena omakotitalo + talli. Nykyinen yksiö oli muuten hyvä mutta auttamattoman pieni kahdelle. Aikamme katselimme, totesimme että Oulun alueella talot missä ei riskirakenteita ovat turhan kalliita budjettiin. Laajennettiin etsintää ja silmiin sattui komea talo noin 25km päästä Oulusta.
Tarjouskauppa voitettiin ja niimpä edessä oli muutto Oulun keskustan ytimestä maaseudun rauhaan. Tämähän tarkoitti työmatkan huimaa pitenemistä, aiemmin 1,5km, nyt 27km.
V8 CLK:han olisi muuten ollut mahtava kulkupeli tälle välille, polttoaineen kulutus tuntui käyvän nykyisen omakotiasujan lompakolle turhan lujaa. Toki tiekin tänne on parhaat päivänsä nähnyt eikä matala auto liian matalilla renkailla ollut omiaan.
Kuukauden verran kerkesimme täällä asua kunnes kesken kesäloman iski autokuume. Tallissa siis 500CLK ja Mercedes- klubin tallissa C200 Sportcoupe. Kumpikaan ei oikein soveltunut nykyiseen tilanteeseen.
Siispä kyselemään että ostaisiko joku ainakin CLK:n? Nettiautossa myynnissä maximiajan, pari kyselyä tuli mutta ei mitään vakavaa. Pikkuhiljaa aloin jo totuttelemaan ajatukseen että tällä mennään, CLK talveksi klubille ja rouvan sammakoksi ristimä sportcoupe alle. Kyselyä pariin autoliikkeeseen, se oranssein tekstein varustettu iso käytettyjen autojen liike ottaisi vaihdossa molemat. Ok. Tässä vaiheessa pieni mietintä, raskiiko luopua ja vaihtoarvohan tulee olemaan mitä on.
Hetki pohdintaa, kyllä, olen valmis luopumaan (sportcoupelle se ja sama, CLK mietitytti). Autoliikkeen myyjä sanoi että katsele sopiva vaihdokki niin ruetaan hieromaan kauppa. Katselin ko liikkeen tarjontaa Mersuista. C/E mielessä, kaikki budjettiin sopivat oikeastaan 651 koneella, varusteina lähinnä mootori ja kääntyvät etupyörät (CLK:ssa tottunut adaptiivinen vakkari, muistipenkit, webasto...). Mietin jo että täytynee "tyytyä" karvalakkiin. Sitten laajensin ajatusta ja katselin muitakin merkkejä. Huomasin että Volvoja saa melko hyvillä varusteilla kohtuurahalla.
Siispä Volvoja katseluun, Oulusta löytyikin XC60 missä varusteina adaptiivinen vakkari, Webasto, kuolleen kulman tunnistin, kaistavahti... Hetki mietintää että voisinko ajaa Volvolla Hetki lueskelua tyyppivioista, ok, kohtuu rahalla saa kuntoon jos vika tulee (pl. jakohihnan katkeaminen).
Ei muutakuin kauppa kiinni.
Nyt reilu 6000km päästelty sitten D5 tuplaturbo AWD XC60 Volvolla.
Koeajolla jo tykästyin auton hiljaisuuteen. Kuin paremmallakin Mersulla ajaisi. Auto oli siisti kilometreihin nähden.
Muutama vikakin löytyi koeajolla, niistä itselle "isoin" oli tärinä kiihdyttäessä. Toinen mitä en hoksannut kauppakirjaan merkitä, oli alaväännön puute.
Kaupan jälkeen kaverin veneelle noin 50km päähän Oulusta. Sieltä illalla lähtiessä ilmoitus "moottorijärj. vaatii huollon". OK.
Moottoriviasta reklamaatio myyjäliikkeelle. Lupa tutkia.
Tärinävian ja moottorivian takia autoa käytetty nyt paikallisella Oma Mekaanikolla vissiin kuusi kertaa. Tärinää kokeiltu korjata perän vaihdolla, taka-akselin pitkittäisvarsien puslien vaihdolla ja nyt seuraavana kardaanin vaihdolla.
Moottorivian takia ensimmäisenä merkkiliike oli sitä mieltä että vaihda ahtopainetunnistin. Vaihdettu, ei vaikutusta. Sinänsä ihmeellistä toimintaa merkkiliikkeeltä, toisen tutkinnakerran jälkeen mainitsin että alavääntökin voi olla hukassa, vasta toisella kerralla olivat senkin huomioineet...
Välissä tuli käytyä työreissulla Saksassa, Volvo sen ajan pajalla. Ei saaneet vikailmoitusta moottorilta esiin niin eivät voineet tutkia enempää. OK.
Vein autoa kuudetta kertaa tärinän tutkintaan ja moottorivian tutkintaan. Mainitsin sitten ohimennen että olisiko viisasta tarkastaa pienemmän eli ns. korkeapaineahtimen siivet ensimmäisenä ennen suurempaa tutkintaa. No, ne tarkastettiin ja yksi puuttui kokonaan ja muut mutkalla
Eli nyt menossa sitten turbojen ja kardaanin vaihtoon. Kardaani todettu vialliseksi viime retkellä kun ilman sitä ei kiihdyttäessä tärinää ilmene. Jännitykselä odotan joulukuun alkua, josko auton saisi jo kuntoon..
Edellämainituista murheista huolimatta olen tykännyt autosta. Helppo ajaa ja hyvä näkyvyys.
Pientä laittoa tullut tehtyä em. toimien lisäksi:
- umpioden hartsikäsittely, paransi valotehoa huomattavasti
- Osram Nightbreaker Laserit ajovaloihin, rupesi näkymään (on muuten helppo vaihtaa polttimot kun umpiot irtoaa ilman työkaluja)
- pitkiin H9 55W xenonit
- Pureluxin paneeli keulaan, nyt mukava ajella työmatkaa
- raidetangon sisä- ja ulkopäät + suojakumit vaihtoon ennen suuntausta
- ohjaustehostimen säiliö + nesteet, Volvo OEM (ohjaus jäykkä, hieman parani jo tällä)
Kunhan tärinän ja moottorin saa kuntoon, pitäisi tehdä määräaikaishuolto. Huoltoon kaikki suodattimet vaihtoon ja apulaitehihnat. Samalla voisi laittaa alapyörälle jakopään suojan, jos sattuu että joku remmi katkeaa, selviäisi ilman kannen vaihtoa...
Eihän se Mersu ole mutta varsin mukava työmatkakulkine.
Tarjouskauppa voitettiin ja niimpä edessä oli muutto Oulun keskustan ytimestä maaseudun rauhaan. Tämähän tarkoitti työmatkan huimaa pitenemistä, aiemmin 1,5km, nyt 27km.
V8 CLK:han olisi muuten ollut mahtava kulkupeli tälle välille, polttoaineen kulutus tuntui käyvän nykyisen omakotiasujan lompakolle turhan lujaa. Toki tiekin tänne on parhaat päivänsä nähnyt eikä matala auto liian matalilla renkailla ollut omiaan.
Kuukauden verran kerkesimme täällä asua kunnes kesken kesäloman iski autokuume. Tallissa siis 500CLK ja Mercedes- klubin tallissa C200 Sportcoupe. Kumpikaan ei oikein soveltunut nykyiseen tilanteeseen.
Siispä kyselemään että ostaisiko joku ainakin CLK:n? Nettiautossa myynnissä maximiajan, pari kyselyä tuli mutta ei mitään vakavaa. Pikkuhiljaa aloin jo totuttelemaan ajatukseen että tällä mennään, CLK talveksi klubille ja rouvan sammakoksi ristimä sportcoupe alle. Kyselyä pariin autoliikkeeseen, se oranssein tekstein varustettu iso käytettyjen autojen liike ottaisi vaihdossa molemat. Ok. Tässä vaiheessa pieni mietintä, raskiiko luopua ja vaihtoarvohan tulee olemaan mitä on.
Hetki pohdintaa, kyllä, olen valmis luopumaan (sportcoupelle se ja sama, CLK mietitytti). Autoliikkeen myyjä sanoi että katsele sopiva vaihdokki niin ruetaan hieromaan kauppa. Katselin ko liikkeen tarjontaa Mersuista. C/E mielessä, kaikki budjettiin sopivat oikeastaan 651 koneella, varusteina lähinnä mootori ja kääntyvät etupyörät (CLK:ssa tottunut adaptiivinen vakkari, muistipenkit, webasto...). Mietin jo että täytynee "tyytyä" karvalakkiin. Sitten laajensin ajatusta ja katselin muitakin merkkejä. Huomasin että Volvoja saa melko hyvillä varusteilla kohtuurahalla.
Siispä Volvoja katseluun, Oulusta löytyikin XC60 missä varusteina adaptiivinen vakkari, Webasto, kuolleen kulman tunnistin, kaistavahti... Hetki mietintää että voisinko ajaa Volvolla Hetki lueskelua tyyppivioista, ok, kohtuu rahalla saa kuntoon jos vika tulee (pl. jakohihnan katkeaminen).
Ei muutakuin kauppa kiinni.
Nyt reilu 6000km päästelty sitten D5 tuplaturbo AWD XC60 Volvolla.
Koeajolla jo tykästyin auton hiljaisuuteen. Kuin paremmallakin Mersulla ajaisi. Auto oli siisti kilometreihin nähden.
Muutama vikakin löytyi koeajolla, niistä itselle "isoin" oli tärinä kiihdyttäessä. Toinen mitä en hoksannut kauppakirjaan merkitä, oli alaväännön puute.
Kaupan jälkeen kaverin veneelle noin 50km päähän Oulusta. Sieltä illalla lähtiessä ilmoitus "moottorijärj. vaatii huollon". OK.
Moottoriviasta reklamaatio myyjäliikkeelle. Lupa tutkia.
Tärinävian ja moottorivian takia autoa käytetty nyt paikallisella Oma Mekaanikolla vissiin kuusi kertaa. Tärinää kokeiltu korjata perän vaihdolla, taka-akselin pitkittäisvarsien puslien vaihdolla ja nyt seuraavana kardaanin vaihdolla.
Moottorivian takia ensimmäisenä merkkiliike oli sitä mieltä että vaihda ahtopainetunnistin. Vaihdettu, ei vaikutusta. Sinänsä ihmeellistä toimintaa merkkiliikkeeltä, toisen tutkinnakerran jälkeen mainitsin että alavääntökin voi olla hukassa, vasta toisella kerralla olivat senkin huomioineet...
Välissä tuli käytyä työreissulla Saksassa, Volvo sen ajan pajalla. Ei saaneet vikailmoitusta moottorilta esiin niin eivät voineet tutkia enempää. OK.
Vein autoa kuudetta kertaa tärinän tutkintaan ja moottorivian tutkintaan. Mainitsin sitten ohimennen että olisiko viisasta tarkastaa pienemmän eli ns. korkeapaineahtimen siivet ensimmäisenä ennen suurempaa tutkintaa. No, ne tarkastettiin ja yksi puuttui kokonaan ja muut mutkalla
Eli nyt menossa sitten turbojen ja kardaanin vaihtoon. Kardaani todettu vialliseksi viime retkellä kun ilman sitä ei kiihdyttäessä tärinää ilmene. Jännitykselä odotan joulukuun alkua, josko auton saisi jo kuntoon..
Edellämainituista murheista huolimatta olen tykännyt autosta. Helppo ajaa ja hyvä näkyvyys.
Pientä laittoa tullut tehtyä em. toimien lisäksi:
- umpioden hartsikäsittely, paransi valotehoa huomattavasti
- Osram Nightbreaker Laserit ajovaloihin, rupesi näkymään (on muuten helppo vaihtaa polttimot kun umpiot irtoaa ilman työkaluja)
- pitkiin H9 55W xenonit
- Pureluxin paneeli keulaan, nyt mukava ajella työmatkaa
- raidetangon sisä- ja ulkopäät + suojakumit vaihtoon ennen suuntausta
- ohjaustehostimen säiliö + nesteet, Volvo OEM (ohjaus jäykkä, hieman parani jo tällä)
Kunhan tärinän ja moottorin saa kuntoon, pitäisi tehdä määräaikaishuolto. Huoltoon kaikki suodattimet vaihtoon ja apulaitehihnat. Samalla voisi laittaa alapyörälle jakopään suojan, jos sattuu että joku remmi katkeaa, selviäisi ilman kannen vaihtoa...
Eihän se Mersu ole mutta varsin mukava työmatkakulkine.
Viimeksi muokannut Multiviri, 15.7.2023 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Tässä jotain kuvia
- Liitteet
-
- F086C185-E39F-458D-AEAC-7B251912F4A6.jpeg (118.87 KiB) Katsottu 11706 kertaa
-
- 82F29163-AE25-4920-A157-182C04625AEE.jpeg (120.45 KiB) Katsottu 11706 kertaa
-
- BABA9B30-105E-48C9-8894-FF8C382556EA.jpeg (199.5 KiB) Katsottu 11706 kertaa
-
- A8B22C8C-8DB5-4502-A295-7507BB5B139C.jpeg (378.49 KiB) Katsottu 11706 kertaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Onko muuten pysynyt nipussa ja äänettömänä. Mittarissa näyttää olevan 380tkm joten onhan tuo tietä nähnyt.
Aika paljon näyttää olevan vaihdokkina ko mallia. Miten verot ja vakuutukset? Joskus katselin xc90 mallia mutta sen verot vie konkurssiin.
Kaveri oli ostamassa xc60 mutta päätyi v90 kun koirahäkki vie koko kontin, eikä se olisi sopinut kuuskymppisen konttiin.
Mikä tässä on rengaskoko.
Ajatko alueella missä tielle on levitetty oktomursketta? Oulun alueen ihanuuksia
Aika paljon näyttää olevan vaihdokkina ko mallia. Miten verot ja vakuutukset? Joskus katselin xc90 mallia mutta sen verot vie konkurssiin.
Kaveri oli ostamassa xc60 mutta päätyi v90 kun koirahäkki vie koko kontin, eikä se olisi sopinut kuuskymppisen konttiin.
Mikä tässä on rengaskoko.
Ajatko alueella missä tielle on levitetty oktomursketta? Oulun alueen ihanuuksia
Re: Multivirin hairahdus
Tämmöstä miranolin punasta R-desingiä itekki kattellu. Ois komia, vaikkakin aika pieni auto.
Vastaavasti GL:ä mersu ois semmonen jolla vois reissata huonommillakin teillä, ja mahtus tavarata kyytiin, mutta semmosen verot on taas jotaki älytöntä.
Pitäskin taas alkaa metästää suburbania, ois k-a ja pienet verot mutta kulutus taas vastaavasti melkosen iso
Vastaavasti GL:ä mersu ois semmonen jolla vois reissata huonommillakin teillä, ja mahtus tavarata kyytiin, mutta semmosen verot on taas jotaki älytöntä.
Pitäskin taas alkaa metästää suburbania, ois k-a ja pienet verot mutta kulutus taas vastaavasti melkosen iso
Re: Multivirin hairahdus
Muuten pysynyt nipussa ja sietänyt kilometrejä hyvin. Sisällä pieniä resonansseja, ei kuitenkaan häiritsevästi. Verot yhteensä 830€/vuosi. Liikennevakuutus n. 170€, täyskasko viidensadan pinnassa.
Rengaskoko taitaa olla 235/60-17
Oktomurskealueellahan sitä eleskellään, meidän perän tiestä ei tietoa onko vai ei Tuossa onneksi vähäisempää liikenne, harvoin joutuu jonossa menemään.
Rengaskoko taitaa olla 235/60-17
Oktomurskealueellahan sitä eleskellään, meidän perän tiestä ei tietoa onko vai ei Tuossa onneksi vähäisempää liikenne, harvoin joutuu jonossa menemään.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Eikös sen siitä tunnista että jakopää on punaisen pölyn peitossa. Taitaa tuossakin asiassa vain lakimiehet rikastua.
Kalevassa oli taannoin juttua aiheesta.
Kalevassa oli taannoin juttua aiheesta.
Re: Multivirin hairahdus
Mikäs tuo valojen hartsipinnoitus on? Normi kiilloitus mutta sen jälkeen vedetty jotain taika-ainetta? Tästähän on kahta koulukuntaa, toiset luottaa vahaan ja toiset lakkaan uv-suojauksessa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Multivirin hairahdus
https://www.automaalit.fi/ajovalon-kunnostus/
Olettaisin, että tuon tyylisellä setillä tehty. Toimiva kapistus kyllä.
Olettaisin, että tuon tyylisellä setillä tehty. Toimiva kapistus kyllä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: Multivirin hairahdus
Eihän se V8 oikein sovellu jos autolla pitää ajaakkin.Tästä pihasta hävisi V6;set jo kun dieselin hinta ylitti 1,60 euroa/litra.
Joo se oli aika tasan vuosi sitten kun itelle tuli Volvo kuume,niitä kuitenkin tosi paljon nelivetoina tarjolla että sen puoleen ihan passeli talviauto.Ja ylleensä vetokoukkukin jo löytyy.
Kulutuslukuja kaunistelevat jonkun verran kun 190 heppanen D4 yhdistetty väitetään 4,9 l satkulla.Ja viime talvena aika tarkka kirjanpito matkavoittoisessa ajossa osoitti tasan 7,0 lukemaa.
Heti kättelyssä tuli vaihdatettua kaikki öljyt,ja myös haldexin sihdin puhdistus.
Näissähän tuppaa neliveto häviämään pois poikkeen kun em.toimenpidettä tarpeeksi pitkään laiminlyödään.
Joo se oli aika tasan vuosi sitten kun itelle tuli Volvo kuume,niitä kuitenkin tosi paljon nelivetoina tarjolla että sen puoleen ihan passeli talviauto.Ja ylleensä vetokoukkukin jo löytyy.
Kulutuslukuja kaunistelevat jonkun verran kun 190 heppanen D4 yhdistetty väitetään 4,9 l satkulla.Ja viime talvena aika tarkka kirjanpito matkavoittoisessa ajossa osoitti tasan 7,0 lukemaa.
Heti kättelyssä tuli vaihdatettua kaikki öljyt,ja myös haldexin sihdin puhdistus.
Näissähän tuppaa neliveto häviämään pois poikkeen kun em.toimenpidettä tarpeeksi pitkään laiminlyödään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Multivirin hairahdus
Kivaa oli ajella talvella nelivedolla. Tässä oli erinäisiä ongelmia joita korjattiin paikallisen Volvo liikkeen toimesta osalotolla. Lopun viimein hävis tärinä ja vedot löytyi. Syyllisenä turbo ja kardaani. Näiden jälkeen käynyt kahdesti tutkinnassa korjauksessa tulleiden vikojen jälkeen. Uusi käytetty kardaani äänsi ja ääntää edelleen 50-60 vauhdissa ulisten, turbon vaihdon jälkeen sisällä haisee sietämättömältä kun paikallaan autoa käyttää.
Merkkiliikkeen mukaan ei haise vaikka neljä miestä haistelee. Eikä äännä. Äänestä voin sanoa että sitä ei aina kuulu niin kovana kuin pahimmillaan mutta haju tuli nokkaan kun auton noudin ja laitoin käymään
Siitä suoraan myyjäliikkeen juttusille että nyt alkaa passaamaan, 12.3 tulee 6kk siitä kun auton ensimmäistä kertaa vein pajalle eikä ole vieläkään kunnossa. Aikamme veivattiin ja keskusteltiin, alkuviikosta tulee sitten w212 200d vm2016 ajokiksi itelle. Kyllähän tässä useamman tonnin köyhtyi Volvon takia, onneksi pääsi kohtuudella eroon. Mersun kanssa pärjää kyllä tuli mitä tahansa, Volvon kanssa ei niinkään
Merkkiliikkeen mukaan ei haise vaikka neljä miestä haistelee. Eikä äännä. Äänestä voin sanoa että sitä ei aina kuulu niin kovana kuin pahimmillaan mutta haju tuli nokkaan kun auton noudin ja laitoin käymään
Siitä suoraan myyjäliikkeen juttusille että nyt alkaa passaamaan, 12.3 tulee 6kk siitä kun auton ensimmäistä kertaa vein pajalle eikä ole vieläkään kunnossa. Aikamme veivattiin ja keskusteltiin, alkuviikosta tulee sitten w212 200d vm2016 ajokiksi itelle. Kyllähän tässä useamman tonnin köyhtyi Volvon takia, onneksi pääsi kohtuudella eroon. Mersun kanssa pärjää kyllä tuli mitä tahansa, Volvon kanssa ei niinkään
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Yllättävän pitkään näköjään sieditkin, olin melko varma että nopeammin vaihtuu pois. Ei sillä etteikö mersuissakin vikoja olisi.
wiimax.fi
Re: Multivirin hairahdus
Mersussa ei tarvi pettyä, on varmaa että vikoja on
Lähinnä meni fiilis huonon huollon takia, yhdeksän kertaa kahden ongelman takia on liikaa.
Lähinnä meni fiilis huonon huollon takia, yhdeksän kertaa kahden ongelman takia on liikaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Eli tämä ei koskaan tullut kuntoon? Erikoista sähläämistä korjaamolta.
Meneeköhän huutokauppaan vai myydäänkö vikoineen seuraavalle käyttäjälle. .
Meneeköhän huutokauppaan vai myydäänkö vikoineen seuraavalle käyttäjälle. .
Re: Multivirin hairahdus
Kunnossa muuten mutta haju ja ääni jäi. Ja purkuosa kardaani täristi liikkeellelähdössä pitävällä alustalla
Miellyttävä ajaa kaikinpuolin, jos olisi saanut kuntoon asti niin mikä ettei ajaisi jatkossakin. Kun ei ole itselle tuttu merkki, näyttää olevan ettei kannata ostaa paljon ajettua ellei ole luottopajaa joka tuntee merkin hyvin.
Adaptiivista vakkaria tästä jää kaipaamaan eniten, siinähän olisi hyvä jälkiasennus harraste uuteen mersuun jos semmoisen kokeilisi laittaa Liekö onnistuu yhtä helposti kuin CLK:hon
Miellyttävä ajaa kaikinpuolin, jos olisi saanut kuntoon asti niin mikä ettei ajaisi jatkossakin. Kun ei ole itselle tuttu merkki, näyttää olevan ettei kannata ostaa paljon ajettua ellei ole luottopajaa joka tuntee merkin hyvin.
Adaptiivista vakkaria tästä jää kaipaamaan eniten, siinähän olisi hyvä jälkiasennus harraste uuteen mersuun jos semmoisen kokeilisi laittaa Liekö onnistuu yhtä helposti kuin CLK:hon
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus
Työmatkan ajoin uudella golfilla. Mukautuva vakkari on kyllä
hyvä varuste. Varsinkin kun säätää välimatkan edellä ajavaan riittävän pitkäksi.
Joitakin takana ajavia tuo tuntui ärsyttävän.
hyvä varuste. Varsinkin kun säätää välimatkan edellä ajavaan riittävän pitkäksi.
Joitakin takana ajavia tuo tuntui ärsyttävän.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Multivirin hairahdus
Mikä siinä takaa tulijoita voi ärsyttää? Tai kyllähän nykyään ärsyynnytään ilman mitään syytäkään.
Re: Multivirin hairahdus
Kait se nopeuden vaihtelu ärsyttää joitakin. Vähänkään jos jää jonkun taakse ajamaan niin alkaa hiillostaminen. Minulla ei ole kiire ohittaa esimerkiksi edellä menevää rekkaa.
Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi.
Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Multivirin hairahdus
Onx mukautuvan vakkarin tuorein versio se, mikä korjaa nopeutta tällä kuulla vaaliehdokkaiden äänestysnumeroidenkin perusteella.
Joitaki huonakalvoisia merkkejä kylläkin pitäny vaihtaa just näille uusilla autoilla liikkuville.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Multivirin hairahdus
Nyt mersulla takana 11tkm. Varsinaisia vikoja ei ollenkaan, takajouset oli poikki jo ostaessa. Öljyt oli edellisellä kerralla vaihdettu alakautta ja propun kaulus irti, öljypohjan alaosa piti vaihtaa. Edellinen korjaamo hoiti mallikkaasti homman, tästä ei itselle kuluja.
Määräaikaishuolto kk sitten ennen Norjan retkeä. Palveli moitteitta koko reissun, keskikulutus noin 5 litraa satkulle. Ei siis paha.
Hieman laiskahan tuo 200 on mutta pärjää kyllä. Olen tykännyt autosta hirveästi. Talvea vasten pitäisi alkaa laittamaan paneeli keulaan, onko kokemusta miten ILS valojen kanssa pelaa pitkät vai pelaako mitenkään, ts laitanko katkaisijan kanssa niin saa ajella välillä automaatilla?
Koko omistusajan kuulunut silloin tällöin ”jännä ääni”, todennäköisesti laturista. Välillä ollut 5000km ettei kuulu, välillä kuuluu jatkuvasti. Jätetään vielä ääntämään kun koko Norjan kiertueenkin ääni oli poissa AdBluekin pelannut ongelmitta vaikka alkuun oli 25 asteen pakkasiakin.
Määräaikaishuolto kk sitten ennen Norjan retkeä. Palveli moitteitta koko reissun, keskikulutus noin 5 litraa satkulle. Ei siis paha.
Hieman laiskahan tuo 200 on mutta pärjää kyllä. Olen tykännyt autosta hirveästi. Talvea vasten pitäisi alkaa laittamaan paneeli keulaan, onko kokemusta miten ILS valojen kanssa pelaa pitkät vai pelaako mitenkään, ts laitanko katkaisijan kanssa niin saa ajella välillä automaatilla?
Koko omistusajan kuulunut silloin tällöin ”jännä ääni”, todennäköisesti laturista. Välillä ollut 5000km ettei kuulu, välillä kuuluu jatkuvasti. Jätetään vielä ääntämään kun koko Norjan kiertueenkin ääni oli poissa AdBluekin pelannut ongelmitta vaikka alkuun oli 25 asteen pakkasiakin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Lisävalo pelaa kyllä väyläpurkin kanssa automaatillakin. Esim canm8 ohjaimen kanssa. Ei kai tuon distronicinkaan jälkiasennus mikään ameriikan temppu ole. Osat tai ennemminkin se etututka maksaa vaan jokusen roposen. Tuikulta softaa sisään niin kaksatkukin muuttuu ihan riittävän pirteeksi.
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Hyvä tietää että osaa toimia ILS kanssa lisävalo tuolla canmaitilla.
Joo, kalliita on osat distronic retrofittiin, ilmeisen työläs myös kun pitäisi laittaa esp premium boksi, vaatii liittimen vaihdon. Faceliftin distronicissa aina stereokamera, siitähän selviää jos tuulilasi olisi vaihtokunnossa vaan se vaihdettiin 5tkm sitte
Miettinyt jos saisi pre fl distronicin tyyliin monokameralla pelaamaan, tässä ESP plus, siinä mahdollisuus jarruttaa jo itsessään, saisinkohan sillä pelaamaan…
Ehkä tarpeellisempi muutos olisi muistipenkki, ovokolla olisi muistijakkara mutta väärällä kuosilla, siitä varmaan saisi rungon siirrettyä, muuten helppo modi. Alkuun vaikka ilman ratin sähkösäätöäkin
Joo, kalliita on osat distronic retrofittiin, ilmeisen työläs myös kun pitäisi laittaa esp premium boksi, vaatii liittimen vaihdon. Faceliftin distronicissa aina stereokamera, siitähän selviää jos tuulilasi olisi vaihtokunnossa vaan se vaihdettiin 5tkm sitte
Miettinyt jos saisi pre fl distronicin tyyliin monokameralla pelaamaan, tässä ESP plus, siinä mahdollisuus jarruttaa jo itsessään, saisinkohan sillä pelaamaan…
Ehkä tarpeellisempi muutos olisi muistipenkki, ovokolla olisi muistijakkara mutta väärällä kuosilla, siitä varmaan saisi rungon siirrettyä, muuten helppo modi. Alkuun vaikka ilman ratin sähkösäätöäkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vähän aikaa sitten tuli 350tkm mittariin. Eipä ole ollut muutakuin ajaa. Nyt pakkasten lauhduttua vikavalo syttyi ensimmäistä kertaa, herjasi alhaista AdBlue painetta. Paine nousee ja pysyykin, ei vuotoja. Pitää seurailla tilannetta.
Lisävalon laitoin canm8 purkilla, muuten toimii mutta ILS kanssa ei osaa sammua. Eli lisävalo palaa niin kauan kun pitkien merkkivalokin vaikka valojen keila säätyy jo aiemmin. Nyt kun lunta maassa niin auton omilla valoilla pärjää hyvin, onkin ollut jo pidempään paneeli sammutettuna katkaisijasta. Vähemmällä liikeenteellä sitten paneeli päällä ja viiksestä käyttö. Cankey johtosarja houkuttelisi kokeilla, ainoastaan kovahko hinta jarruttaa kun ei ole välttämätön.
Kohta pitäisi taas öljyt vaihdella moottoriin. Ja akku varmaan myös, ei jaksanut enää lämmityksen jälkeen startata. Hetki latausta ja akun lämmitystä niin taas pelaa. Ei ole tällä hetkellä tukuissa Vartan 95ah agm:ää niin saa odottaa hetken tämä.
Lisävalon laitoin canm8 purkilla, muuten toimii mutta ILS kanssa ei osaa sammua. Eli lisävalo palaa niin kauan kun pitkien merkkivalokin vaikka valojen keila säätyy jo aiemmin. Nyt kun lunta maassa niin auton omilla valoilla pärjää hyvin, onkin ollut jo pidempään paneeli sammutettuna katkaisijasta. Vähemmällä liikeenteellä sitten paneeli päällä ja viiksestä käyttö. Cankey johtosarja houkuttelisi kokeilla, ainoastaan kovahko hinta jarruttaa kun ei ole välttämätön.
Kohta pitäisi taas öljyt vaihdella moottoriin. Ja akku varmaan myös, ei jaksanut enää lämmityksen jälkeen startata. Hetki latausta ja akun lämmitystä niin taas pelaa. Ei ole tällä hetkellä tukuissa Vartan 95ah agm:ää niin saa odottaa hetken tämä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vuotohan siellä painelinjassa on. Eli AdBlue ruiskutusputki vaihtoon kunhan saapuu. Onneksi itsellä helppo nollata ajomatkarajoitus tarvittaessa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Pakkaset ohi oletettavasti (eli alle -12 ei kait tulossa?). AdBlue putki vaihdettu, ei enää häiriövaloa.
Pitäisi asennella CanKey johtosarja lisävalolle ja testata miten pelaa. Alkaa ”kelit” olemaan ohi sen puolesta.
Muuta vikaa ei ole ilmennyt 32tkm yhteisellä matkalla. Öljyjä vaihdettu n. 10tkm välein. Laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa pian, kilsat täynnä. Nestevuotoa hieman, kaiketi egr ”banaanitiivisteeltä”, ei ole näkynyt säiliössä, liekö loppukut kun kelit hellitti.
Tylsyydestään huolimatta mukava käyttis ollut, kohta vuosi takana.
Pitäisi asennella CanKey johtosarja lisävalolle ja testata miten pelaa. Alkaa ”kelit” olemaan ohi sen puolesta.
Muuta vikaa ei ole ilmennyt 32tkm yhteisellä matkalla. Öljyjä vaihdettu n. 10tkm välein. Laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa pian, kilsat täynnä. Nestevuotoa hieman, kaiketi egr ”banaanitiivisteeltä”, ei ole näkynyt säiliössä, liekö loppukut kun kelit hellitti.
Tylsyydestään huolimatta mukava käyttis ollut, kohta vuosi takana.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Xc60 Volvoja kun kahtelee niin käytettyjen hinnat on kyllä karanneet taivaaseen. Varmaan ihan ”soivia” vehkeitä” mutta hinnoittelu on kyllä tolkutonta.
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
CanKey asennettu. Ei toimi w212 ILS valojen kanssa. Eli ei osaa sammua. Olisi siis myynnissä CanKey jos joku tahtoo.
Lisäksi cankeyn kanssa valot saattoi räpsiä päälle/pois vaikka pitkät kokoajan päällä. Viime yönä Helsingistä Ouluun ajaesa otin lisävalojen releen pois ja ajelin omilla pitkillä, alkoi käydä hermoon tahaton räpsyntä. Ja aiheuttaa ihmettelyä kanssakulkijoissa.
Pitää purkaa pois ja palauttaa canm8 käyttöön, sorvailla katkaisija johonkin helpommin saatavilla olevaan paikkaan.
1300km tripissä ja 65 litraa meni ainetta tankkiin. Ei paha tämän kokoiselle autolle, Helsingistä palatessa auto ja kontti täynnä.
Alusta pitäisi tarkastaa, meinasi vedellä peilijäisellä moottoritiellä epämiellyttävästi täydellä kuormalla. Jos ei välyksiä, pitänee kokeilla vähentää taka-akselilta aurausta
Lisäksi cankeyn kanssa valot saattoi räpsiä päälle/pois vaikka pitkät kokoajan päällä. Viime yönä Helsingistä Ouluun ajaesa otin lisävalojen releen pois ja ajelin omilla pitkillä, alkoi käydä hermoon tahaton räpsyntä. Ja aiheuttaa ihmettelyä kanssakulkijoissa.
Pitää purkaa pois ja palauttaa canm8 käyttöön, sorvailla katkaisija johonkin helpommin saatavilla olevaan paikkaan.
1300km tripissä ja 65 litraa meni ainetta tankkiin. Ei paha tämän kokoiselle autolle, Helsingistä palatessa auto ja kontti täynnä.
Alusta pitäisi tarkastaa, meinasi vedellä peilijäisellä moottoritiellä epämiellyttävästi täydellä kuormalla. Jos ei välyksiä, pitänee kokeilla vähentää taka-akselilta aurausta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Tämän kanssa ollut seesteistä ja ennalta arvattua elämää. Ei vikoja, diisseliä tankkiin 1100km välein ja vetoja. Öljyjä vaihdellu 8-12tkm välein, vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa pian.
Hyvä varuste tuo aktiivinen rengaspainevalvonta. Alkoi hälyytellä paineista, ei tuntunut ajossa mitenkään että oli noin 0,8bar vajaana oikea takarengas. Ruuvihan sieltä löytyi, hätapuna kamelinpaskapaikka motonetistä tilalle, pitänee käydä rengasliikkeessä laitattamassa tiptop paikka. Toki voi olla ett unohtuu käydä kun kamelinpaska pitää
Hyvä varuste tuo aktiivinen rengaspainevalvonta. Alkoi hälyytellä paineista, ei tuntunut ajossa mitenkään että oli noin 0,8bar vajaana oikea takarengas. Ruuvihan sieltä löytyi, hätapuna kamelinpaskapaikka motonetistä tilalle, pitänee käydä rengasliikkeessä laitattamassa tiptop paikka. Toki voi olla ett unohtuu käydä kun kamelinpaska pitää
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Tuli laitettua oikea paikka ihan rengasliikkeessä.
AdBlue- herjakin tuli näyttöön, onneksi vain täyttöasteesta. Muuten ei ole kuin 1200km välein tankki täyteen ja vetoja.
Josko tälle talvea saisi lisävalon käyttökatkaisimen helpompaan paikkaan, nyt on potkumuovissa niin ei viitsi kokoajan räpsiä päälle pois. Jos saisi keskikonsoliin fiksusti niin voisi lisävalon sammutella pois ja käyttää adaptiivista kaukovaloavustinta kohtaamisessa…
AdBlue- herjakin tuli näyttöön, onneksi vain täyttöasteesta. Muuten ei ole kuin 1200km välein tankki täyteen ja vetoja.
Josko tälle talvea saisi lisävalon käyttökatkaisimen helpompaan paikkaan, nyt on potkumuovissa niin ei viitsi kokoajan räpsiä päälle pois. Jos saisi keskikonsoliin fiksusti niin voisi lisävalon sammutella pois ja käyttää adaptiivista kaukovaloavustinta kohtaamisessa…
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Ei paha kulutus. Muuta raportoitavaa ei ole. Talvirenkaat saisi laittaa uusiksi. Taidan kallistua nastoihin, kitkat on kivat mutta hyvät kitkat on tyyriitä vs nastat. Hankookin nastoja miettinyt. Kunhan tulis lumet ensin
- Liitteet
-
- IMG_3124.jpeg (329.07 KiB) Katsottu 839 kertaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex