Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Ei mitään uutta täällä, soto viety talveksi lämpimään talliin ja rinulin kanssa molemmat seisonnassa.
Sen verran ajelin viikko sitten rinulillakin että ajelin tankin tyhjäksi ja tankkasin pari kertaa talvilaatua tankkiin.
Pienimuotosta ajatushautomoa pitäny rinulin lämmityksen suhteen, ajatus on harhaillu nestekiertosen lämmityksen suuntaan koska noin sais ilmalämppärin tohinan hiljaiseksi, nestelämmitin konehuoneeseen/auton alle ja sieltä vaan nesteletkut auton alle/sisälle.
Samalla voisi kytkeä moottorin kierron samaan systeemiin.
Toki ensin löydettävä semmonen lämmitin jota vois myös pitää pienellä liekillä (kuten ilmalämppäreitä) ettei aina tohota täysillä kuten normaali neste webasto/eberi.
Periaatteessa esim 2kW nestelämmitin riittäs jos semmosia edes on.
Binarin ohjaimesta voi kyllä säädellä lämpötilarajoja mutta ei sekään muistaakseni kovin pienelle teholle säädy lämpötilapyynnin saavutettuaan.
Voisin olla kiinnostunut 80cm-metrin pituisista vesikiertoisista pattereista, semmosista joita on esim rintteri busseissa ja isommissa linja-autoissa.
Nakkaa yv jos tuollasia on jemmassa.
Sen verran ajelin viikko sitten rinulillakin että ajelin tankin tyhjäksi ja tankkasin pari kertaa talvilaatua tankkiin.
Pienimuotosta ajatushautomoa pitäny rinulin lämmityksen suhteen, ajatus on harhaillu nestekiertosen lämmityksen suuntaan koska noin sais ilmalämppärin tohinan hiljaiseksi, nestelämmitin konehuoneeseen/auton alle ja sieltä vaan nesteletkut auton alle/sisälle.
Samalla voisi kytkeä moottorin kierron samaan systeemiin.
Toki ensin löydettävä semmonen lämmitin jota vois myös pitää pienellä liekillä (kuten ilmalämppäreitä) ettei aina tohota täysillä kuten normaali neste webasto/eberi.
Periaatteessa esim 2kW nestelämmitin riittäs jos semmosia edes on.
Binarin ohjaimesta voi kyllä säädellä lämpötilarajoja mutta ei sekään muistaakseni kovin pienelle teholle säädy lämpötilapyynnin saavutettuaan.
Voisin olla kiinnostunut 80cm-metrin pituisista vesikiertoisista pattereista, semmosista joita on esim rintteri busseissa ja isommissa linja-autoissa.
Nakkaa yv jos tuollasia on jemmassa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Tuonne soittoa. https://autopurkaamo.info/jv-bussi-group
Oulussa voisi olla https://www.fibus.fi/ mutta hintatasoa en tiedä.
Joku vanha asuntovaunun raato ja siitä Primus / Alde irti?
Oulussa voisi olla https://www.fibus.fi/ mutta hintatasoa en tiedä.
Joku vanha asuntovaunun raato ja siitä Primus / Alde irti?
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Koitan pysyä erossa kaasuvehkeistä. Lähinnä siksi että auton tankissa on jemmassa kymmeniä litroja diiseliä jonka energialla lämmittää sisätiloja "viikkoja" vs 11kg kaasupullo. Ja toisekseen, joutus tekemään tuuletetun tilan pullolle.
Ei siinä, tuollanen asuntovaunun/auton kaasu alde/primus olis aika kompaktin kokonen ja helppo kytkeä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Kaasussa on omat juttunsa. Yhtä retkeilyautoa joskus katselin ja siinä oli wallaksen liesi/lämmitin.
https://wallas.fi/fi/tuote/xc-duo/
Hinta uutena. . Saatavuus käytettynä.
https://wallas.fi/fi/tuote/xc-duo/
Hinta uutena. . Saatavuus käytettynä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Noitakin on tullu tutkittua, ja samaten safiren lämmitin vois kiinnostaa. Mutta silti se vesikiertoinen olis hiljaisempi
Taas toisaalta, värkkäsin talliin tuomosen kiinalämmittimen planarin tilalle kun laitoin planarin rinuliin. Tuo kiinalämmitin on paaaljon hiljaisempi kuin planari...
Taas toisaalta, värkkäsin talliin tuomosen kiinalämmittimen planarin tilalle kun laitoin planarin rinuliin. Tuo kiinalämmitin on paaaljon hiljaisempi kuin planari...
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Tänään innostuin rassaamaan eemeliäkin, pitkään suunnitelmissa olleet loovan kybbi venttiilin vaihto, jakoloovan ja etuperän öljyjen vaihdot.
Nuo tuli tehtyä, ei mitään huoltoystävällisiä kohteita nuo jakoloova ja etuperä.
Purattaa ihan jonkuverran osaa pois edestä että jakoloovan roppuihin pääsee käsiksi.
Loovan takakannake, värinänvaimennin jakoloovasta irti ja takakardaani irti niin saa laskettua samalla loovapaketin persausta alaspäin.
Ylimpänä kardaanin yläpuolella täyttö, ja alempana tarkastusroppu, ja tietenkin tyhjennys alimpana.
Jakoloovan öljyt oli tummuneet mutta ei vaikuttaneet mitenkään "palaneilta" tms. Pikkusen pumppasin uutta läpi ja uusi tuli heti kirkkaana läpi joten ei ihmeitä siellä.
Pieni yllätys oli se että loovapaketin takakannake on samanlainen hydraulityyny kuin koneen kannattimetkin.
Etumurikan roppu näkyy juuri ja juuri eturispustusten välistä, tyhjennysroppuahan etupäässä ei ole...
Etumurikan öljyt oli melkosen mustaa ja haisevaa tavaraa, noinkohan oli koskaan vaihdettu.
Nuo tuli tehtyä, ei mitään huoltoystävällisiä kohteita nuo jakoloova ja etuperä.
Purattaa ihan jonkuverran osaa pois edestä että jakoloovan roppuihin pääsee käsiksi.
Loovan takakannake, värinänvaimennin jakoloovasta irti ja takakardaani irti niin saa laskettua samalla loovapaketin persausta alaspäin.
Ylimpänä kardaanin yläpuolella täyttö, ja alempana tarkastusroppu, ja tietenkin tyhjennys alimpana.
Jakoloovan öljyt oli tummuneet mutta ei vaikuttaneet mitenkään "palaneilta" tms. Pikkusen pumppasin uutta läpi ja uusi tuli heti kirkkaana läpi joten ei ihmeitä siellä.
Pieni yllätys oli se että loovapaketin takakannake on samanlainen hydraulityyny kuin koneen kannattimetkin.
Etumurikan roppu näkyy juuri ja juuri eturispustusten välistä, tyhjennysroppuahan etupäässä ei ole...
Etumurikan öljyt oli melkosen mustaa ja haisevaa tavaraa, noinkohan oli koskaan vaihdettu.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Mikäs näissä kotteroissa on perävälitys?
Unohtu nimittäin kattoa kun auto oli nosturilla...
Unohtu nimittäin kattoa kun auto oli nosturilla...
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
EPC:stä vakoiltuna 2.47. Jännä että tarjoaa myös 2.65 välitystä varustekoodin 427 (7-v automaatti), eikös nelivedot ole tässä kopassa aina 5V
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Joo maticit on 5-vaihteisia. Liekkö bensamaticceja 7-vaihteisena
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Kolmisen tuntia oli planari tulilla ja sisällä parikymppiä lämmintä, ei sula lumi ulkopinnoilla muuten kuin ikkunoista...
Ulkona oli -7c.
~tunnin oli käynnissäkin että lataili hupiakkuja jonkuverran. Akkuvahti näytti että 10% oli vajausta kun muutaman viikon seissyt koskematta. 2Wattia näyttää kulutukseksi kun kaikki on pois päältä, mutta onhan siellä planarilla, invertterillä, radiolla ja aurinkopanelien säätimellä aina virrat päällä
Toki päävirtakytkimellä saa kaikki pois mutta mitäpä noita virrattomaksi laittamaan, jos vaikka kuukauden välein käyttää autoa ~tunnin pätkän.
Pikkusen joutessani kattellu jopa ihan oikeita asuntoautojakin.
https://www.nettikaravaani.com/burstner ... 95/1604697
Tuo pyrstneri vaikuttas olevan tällä hetkellä kiinnostavin mitä tuolta mersuina löytyy. Mutta onneksi on niin veetun kallis ettei moiseen kynnet pysty. Valitettavasti tuoki on 903 pohjanen vehe joten äänieristystä olis tiedossa melkosesti. Siltikään ajoasento ei muutu paremmaksi...
Tuomoseen vaan joku läpilaho neliveto elintenluovuttajaksi
Muutenhan tuolla ei ole juurikaan asiaa asfaltilta pois.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Ei mitään sittenkää, kattelen tavara rinttereitä
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Aina staatana jotaki, iemel alako valittaa abs vikaa, josta torque sano että taka oikea jotaki mätää...
Aika kankea vehe käännellä kun ei parametrinen ohojaus toimi.
Aika kankea vehe käännellä kun ei parametrinen ohojaus toimi.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Joo. Eiköhän se vika kehältä löyvvy.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Ai niin tämähän se on unohtunu postata jo monta kertaa.
Siinä näkyy kesän ajalta aurinkopanelien kokonaistuotto, 57kWh. Kapasiteettia olis paljon suurempaankin tuottoon mutta kun kulutusta ei ole niin eihän sitä tuottoakaan tuon enempää tule.
Tuo palkkirivi on vaan rajatulta ajalta nähtävissä. Ja kuten näkyy, kuva on otettu 23. lokakuuta.
Kulutusta on ollu jääkaappi (oli koko kesän päällä sammuttamatta) valot on ollu melkeimpä jokaisena yöpymis kertana päällä ja lämmitin joka ilta kun keli on ollu ~alle 15c, syksymmällä yön ylikin useita kertoja kun lämpötilat painu jo pakkaselle. Ja invertterin kautta mikro/kahvinkeitin muutaman kerran ihan loppukesästä, ja tietenki joitakin kertoja tv ja radio.
Ajonaikainen lataus ei ole ollu päällä kuin nyt syksyllä ihan muutamilla kauppareissuilla syyssateiden aikana kun panelit ei juurikaan enää latailleet.
Siinä näkyy kesän ajalta aurinkopanelien kokonaistuotto, 57kWh. Kapasiteettia olis paljon suurempaankin tuottoon mutta kun kulutusta ei ole niin eihän sitä tuottoakaan tuon enempää tule.
Tuo palkkirivi on vaan rajatulta ajalta nähtävissä. Ja kuten näkyy, kuva on otettu 23. lokakuuta.
Kulutusta on ollu jääkaappi (oli koko kesän päällä sammuttamatta) valot on ollu melkeimpä jokaisena yöpymis kertana päällä ja lämmitin joka ilta kun keli on ollu ~alle 15c, syksymmällä yön ylikin useita kertoja kun lämpötilat painu jo pakkaselle. Ja invertterin kautta mikro/kahvinkeitin muutaman kerran ihan loppukesästä, ja tietenki joitakin kertoja tv ja radio.
Ajonaikainen lataus ei ole ollu päällä kuin nyt syksyllä ihan muutamilla kauppareissuilla syyssateiden aikana kun panelit ei juurikaan enää latailleet.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
joululahja mersulta.
Ei vitullakaan käyntiin -14c
On nämä kyllä hienoja vehkeitä, ei voi muuta sanoa.
Ei vitullakaan käyntiin -14c
On nämä kyllä hienoja vehkeitä, ei voi muuta sanoa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Uuenvuojen seutu meni möksällä saunoskellessa ja rinulissa majottuessa, ei jaksanu taaskaan alkaa mökkiä lämmittelemään kun rinuli lämpenee kosketusnäyttöä hipelöimällä
Piti ihan ottaa liikenteeseen viikonlopuksi niin sai samalla paikat vähän liikettä.
Kuvassa lämmöt ollu vuorokauden päällä.
Tälle vuojelle vois merkkailla yöpymiset kalenteriin niin näkis vähän suuntia paljonko tuolla tulee yövyttyä. Seuraavat yöpymiset varmaan pääsiäisen aikoihin jos kelit vaan antaa periksi. Kovin kovissa pakkasissa ei jaksa alkaa värkkäämään.
Takajouset pitäs innostua vaihtamaan, jospa kevväämmällä sitten. Järeämmät jouset odotelleet viime keväästä saakka tuossa tallin nurkalla.
Piti ihan ottaa liikenteeseen viikonlopuksi niin sai samalla paikat vähän liikettä.
Kuvassa lämmöt ollu vuorokauden päällä.
Tälle vuojelle vois merkkailla yöpymiset kalenteriin niin näkis vähän suuntia paljonko tuolla tulee yövyttyä. Seuraavat yöpymiset varmaan pääsiäisen aikoihin jos kelit vaan antaa periksi. Kovin kovissa pakkasissa ei jaksa alkaa värkkäämään.
Takajouset pitäs innostua vaihtamaan, jospa kevväämmällä sitten. Järeämmät jouset odotelleet viime keväästä saakka tuossa tallin nurkalla.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Ja voihan VEEE taas kerran.
On perkele tehty vetarin irrotus hankalaksi...
Elikkä abs kehä uusiksi kun ei ole toiminu pitkään aikaan. Nyt toimii ja auto on ihan erilainen kun ohjaustehostus toimii kunnolla, alusta on pehmeä eikä laatikkokaan sekoile, ja mikä luksusta, vakkari toimii.
Mutta voi vittu mikä homma purkaa ja kasata Lupasin ittelleni että toisen puolen kehän vaihtaa ihan joku muu kuin minä itte (jos ja kun sen aika tulee)
Ja jouluaaton lahja mersulta selvis kans, tai tiiossahan se oli mutta vika kohdentu tarkemmin...
40sek käynnissä, puolilämmin kone.
Ykkönen ja kolmonen uusiksi.
On perkele tehty vetarin irrotus hankalaksi...
Elikkä abs kehä uusiksi kun ei ole toiminu pitkään aikaan. Nyt toimii ja auto on ihan erilainen kun ohjaustehostus toimii kunnolla, alusta on pehmeä eikä laatikkokaan sekoile, ja mikä luksusta, vakkari toimii.
Mutta voi vittu mikä homma purkaa ja kasata Lupasin ittelleni että toisen puolen kehän vaihtaa ihan joku muu kuin minä itte (jos ja kun sen aika tulee)
Ja jouluaaton lahja mersulta selvis kans, tai tiiossahan se oli mutta vika kohdentu tarkemmin...
40sek käynnissä, puolilämmin kone.
Ykkönen ja kolmonen uusiksi.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Noin selkeä se ero yleensä on kun käynnistysongelmat johtuu suuttimesta. Usein kysellään että montako millilitraa saa missäkin ajassa tulla kuppiin, vaan ei sen niin väliä kuten näkyy
wiimax.fi
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Maanantaina abs kehä vaihettii pojan kans taakse ja kyllä se kasausvaihe lumisella pihalla otsalampun valossa sai lopulta sanomaan ihan saman että toise puolen saa vaihtaa joku muu ja mielellää kaukana tästä pihasta... Tuli kehä siihenki ostettua mutta vaihatetaan vasta ku alkaa temppuileen. Narinahela oli ihan loppu mutta tuohon ilmajousiseen feisliftiin ei pelkkää helaa ilmeisesti voikaan vaihtaa ja joutuu vaihtaan koko alatukivarren. Kasattiin sitte väljällä helalla nippuun
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Sama systeemi mullaki. Ilmajouset kanittaa vastaan kun koitat vääntää tukivarsia paikalleen.
Jälkeenpäin mietin että oisko tuon saanu testerillä ajettua niin tyhjäksi (tai irrottanu ilmaletkun) ettei ois tarvinnu rautakankea siihen että saa tukivarret väännettyä kohdalleen.
Narina oli mulla kunnossa mutta voi saatana että on tiukka sovite napaan... Sai pieksää ihan kunnolla että painu poteroonsa.
Näky olevan alatukivarsi alumiinivalua joten voi olla ettei siihen saa narinaa erikseen.
Jälkeenpäin mietin että oisko tuon saanu testerillä ajettua niin tyhjäksi (tai irrottanu ilmaletkun) ettei ois tarvinnu rautakankea siihen että saa tukivarret väännettyä kohdalleen.
Narina oli mulla kunnossa mutta voi saatana että on tiukka sovite napaan... Sai pieksää ihan kunnolla että painu poteroonsa.
Näky olevan alatukivarsi alumiinivalua joten voi olla ettei siihen saa narinaa erikseen.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
alumiinivarsi halkeaa jolloin saa sen narinan siihen vaihdettua ihan normaalisti.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Nelikko rintteriltä liikuttu viime aikoina. Aika tympeestä rinteestä tultiin perä edellä ylös kun malttoi "keskilukon" laittaa päälle. Korkeelle joutuu nousemaan kun nousee kyytiin. Taitaa olla vähän korotettu alusta jos vertaa vastaavaan ambulanssiin.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Onhan se nelikko tosiaan aika paljonki korkeampi kuin normaalit mallit.
Kesällä olis ollu Norjassa tarve nelikon korkealle alustalle kun puskaparkista lähtiessä otti ensin vetokoukku maahan kiinni ja vinottain tielle noustessa helmaputket vastasi maahan ja siitä eteenpäin tielle kääntyessä toinen eturengas nousi ilmaan ennenkuin pääsin tasaselle
No nämäkin "fakta tiedot" piti spämmätä jo aiemmin tänne mutta parempi nyt kuin ei koskaan.
Tässä on siis kaikki tankkaukset vuoden ajalta. (12.5kk)
44 kertaa tankattu.
Ensimmänen tankkaus joulukuun lopussa 2021, 350531km ja viimeisin nyt tammikuussa 2023, 365055km
1915 litraa
Vuoden keskiarvo 12.52l/100km. Lukemassa on myös kaikki lämmityksen kulutukset kun lämmitin ottaa löpönsä auton omasta tankista.
Kalenteri ja kello ei ole soittimessa kohallaan kun eivät viikkoa pidempään pysy niin ei ole enää jaksanu säädellä sitä.
Kesällä olis ollu Norjassa tarve nelikon korkealle alustalle kun puskaparkista lähtiessä otti ensin vetokoukku maahan kiinni ja vinottain tielle noustessa helmaputket vastasi maahan ja siitä eteenpäin tielle kääntyessä toinen eturengas nousi ilmaan ennenkuin pääsin tasaselle
No nämäkin "fakta tiedot" piti spämmätä jo aiemmin tänne mutta parempi nyt kuin ei koskaan.
Tässä on siis kaikki tankkaukset vuoden ajalta. (12.5kk)
44 kertaa tankattu.
Ensimmänen tankkaus joulukuun lopussa 2021, 350531km ja viimeisin nyt tammikuussa 2023, 365055km
1915 litraa
Vuoden keskiarvo 12.52l/100km. Lukemassa on myös kaikki lämmityksen kulutukset kun lämmitin ottaa löpönsä auton omasta tankista.
Kalenteri ja kello ei ole soittimessa kohallaan kun eivät viikkoa pidempään pysy niin ei ole enää jaksanu säädellä sitä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Itse en pidä tuota mahottomana kun huomioidaan auton käyttö. Lämmitys vaatii osansa ja maksaa se hotellissakin asuminen.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Eilen vasiten kokeilin kotipihassa miten rintteri lämpenee -15 asteen pakkasessa.
Kolme viikkoa seissyt koskematta joten planari tulille, termostaatti säädettynä +20asteeseen. Pari tuntia pöhisi täysillä ennenkuin alko tiputtaa tehoa, vajaan 3tunnin päästä autossa oli kivan lämmin kun kaikki rakenteet oli jo lämmenny ja sisälämpötila +19c, lämppäri ~puolella teholla.
Eli kyllä se lämpenee pakkasessakin mutta aikansa ottaa tottakai.
Piti siinä sitten hetki istahtaa, kattella youtubea ja suunnitella vähän kalustemuutoksia.
Taidan hylätä tuon aiemmin suunnitellun nestekiertosen lämmityksen rakentamisen. Tulee aivan vitun kalliiksi jos tekee hyvän, eikä vanhaan autoon kannata semmosta alkaa tekemään, panostaa neki tonnit auton kuntoon tai vaihtaa paremman...
Lämppärin ilmanoton vois siirtää vaikka kuskin penkin jalustan sisään, Kaikista kovin meteli tulee juuri tuosta lämmittimen imupuolelta.
Kolme viikkoa seissyt koskematta joten planari tulille, termostaatti säädettynä +20asteeseen. Pari tuntia pöhisi täysillä ennenkuin alko tiputtaa tehoa, vajaan 3tunnin päästä autossa oli kivan lämmin kun kaikki rakenteet oli jo lämmenny ja sisälämpötila +19c, lämppäri ~puolella teholla.
Eli kyllä se lämpenee pakkasessakin mutta aikansa ottaa tottakai.
Piti siinä sitten hetki istahtaa, kattella youtubea ja suunnitella vähän kalustemuutoksia.
Taidan hylätä tuon aiemmin suunnitellun nestekiertosen lämmityksen rakentamisen. Tulee aivan vitun kalliiksi jos tekee hyvän, eikä vanhaan autoon kannata semmosta alkaa tekemään, panostaa neki tonnit auton kuntoon tai vaihtaa paremman...
Lämppärin ilmanoton vois siirtää vaikka kuskin penkin jalustan sisään, Kaikista kovin meteli tulee juuri tuosta lämmittimen imupuolelta.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Sekö oli lämmitin nyt niin, että kierrättää sisäilmaa?
Muutamaan otteeseen tullut kiinalaisten kanssa vastaan tapauksia, että tulee lauhemmilla keleillä liian kuuma kun lämmitin ei koskaan sammu vaan jää minimiteholle ja valmiiksi lämmin ilma kiertää sen läpi
Muutamaan otteeseen tullut kiinalaisten kanssa vastaan tapauksia, että tulee lauhemmilla keleillä liian kuuma kun lämmitin ei koskaan sammu vaan jää minimiteholle ja valmiiksi lämmin ilma kiertää sen läpi
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. E ja Rinuli
Joo tämä lämmitin on nyt niin että kierrättää sisäilmaa. Lämmitin on orkkispaikalla vanhan eberin airtronicin tilalla ja ilmareiät alkuperäset.
Just päivällä kävin auton alla ryömimässä kun tutkin että miten sais lämmitysilman imun kuskinpenkin jalan sisään, siellä se olis paljon hiljasempi. Samalla pitää tehä joku pieni haara ulkoilmaan että sais edes vähän ilman vaihtumaan.
Ny olen vanhaan mätö imuputkeen tehny puukolla reiän että vetää hitusen raitista ilmaa sekaan.
Tämän pitäs osata tuolla nykysellä pu-28 ohjaimella sammuttaa ittensä kun lämpö nousee tarpeeksi, En ole vielä päässy kokeilemaan mitä tekee jos lämpötila nousisi yli tavoitteen. Muuten kyllä aika buginen tuo eka versio tuosta ohjaimesta. Melkein pitäs raskia kokeilla se comfort control ohjain.
Pudottaa tavotteen saavutettuaan tehon melkosen pienelle eikä ole sammunu niin että olis koppi lämmenny yli tavotteen.
Just päivällä kävin auton alla ryömimässä kun tutkin että miten sais lämmitysilman imun kuskinpenkin jalan sisään, siellä se olis paljon hiljasempi. Samalla pitää tehä joku pieni haara ulkoilmaan että sais edes vähän ilman vaihtumaan.
Ny olen vanhaan mätö imuputkeen tehny puukolla reiän että vetää hitusen raitista ilmaa sekaan.
Tämän pitäs osata tuolla nykysellä pu-28 ohjaimella sammuttaa ittensä kun lämpö nousee tarpeeksi, En ole vielä päässy kokeilemaan mitä tekee jos lämpötila nousisi yli tavoitteen. Muuten kyllä aika buginen tuo eka versio tuosta ohjaimesta. Melkein pitäs raskia kokeilla se comfort control ohjain.
Pudottaa tavotteen saavutettuaan tehon melkosen pienelle eikä ole sammunu niin että olis koppi lämmenny yli tavotteen.