Kuusenjuuresta löytyneet moottorit oli entisiä molemmat, vesi seissyt sisällä useamman vuoden, noh onneksi ainaki toistaiseksi om 601 moottorien saatavuus on hyvä, siispä ostin "uuden".
Siitä purkailin joutilaat roippeet pois, rikkoontunut on auton keulalla edelleen, siitä vaihdetaan käytännössä kaikki paitsi kansi, Lohko, ja öljypohja.
Ennen talvea tarttis saada ajoon ettei lankkua tarvitsis suolata kun sitä ei tähänkään asti ole Suomessa sille tehty.
Uudennihkeä moottori pesua vaille valmis ottamaan kaiken oheismateriaalin kylkiinsä, tosin auto pitää katsastaakkin vielä välissä niin tulee todennäköisesti vaparina ensin.
Kori seisoo samalla paikalla kuin mihin se muuton yhteydessä kuukausi sitten lykättiin, konehuoneen sentään sain pestyä ettei kerkeä öljy ihan kauheasti pinttyä, sylki moottoririkossa öljytikun ulos ja suurimman osan öljyä samaa reittiä.