Sepon W140 S320 (korjataan,kai:W123 200D,W126 300SE)
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (kesäreisu)
Pieni viikonloppureisu Ylläkselle talvea katsomaan lasten syysloman lopun kunniaksi. Mökki sopivasti meleko keskellä korpea (teeri ja näätä bongattiin), sai rauhassa völlistellä menemään. Kaikkea säätäkin oli tarjolla kolmeen päivään, sumua, vettä, räntää, lunta, lopulta vähän aurinkoakin. Vilua ja nälkää ja janoa ei sentään kärsitty, kahdesta jälkimmäsestä piti huolta edellisviikonloppuna tehty Haaparannan reisu
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Tälleen itärajan ihmisenä joutuu kysymään mitä Haaparannasta nykyään haetaan.
Voita nyt ainakin mutta varmaan jotain muutakin
Voita nyt ainakin mutta varmaan jotain muutakin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Ruokaa, olutta, limonadia, bensiiniä, nuuskaa ja tupakkia. Siinä tärkeimmät.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Bensa tainnu olla tässä syksyllä aika paljonki halvempaa kuin suomen puolella. Serkkupoika taisi puhuskella etät halvimmillaan ollu 1.74e
tms.
Jsa juomiset on halvempaa kanssa.
tms.
Jsa juomiset on halvempaa kanssa.
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Juu, mm. Systeemissä tuli käytyä, viini ja olut on selvästi halvempaa (samoin Nuuskakairasta saapi 6-päkin halvimmillaan n. 2 €:lla, vaikka onkin sitä luirumpaa biöriä, lapsille tosiaan limukkaa, yleensä semmoisia merkkejä mitä ei Suomessa ole / ovat täällä selvästi kalliimpia).
Voi oli itse asiassa kalliimpaa kuin kotona, joten se jäi ICA Maxin hyllyyn. Tiiliskiven kokoisia juustoja ja poron kuivalihaa, makkaroita tms. tulee myös ostettua. Bensassa ei nyt ollut eroa, toisin kuin joskus kesällä, jolloin oli selvästi alle 2 € / l kun Torniossa vastaavasti reilusti yli.
Tässähän aina pätee se vanha sääntö että mitä enemmän ostaa, sitä enemmän säästää...
Voi oli itse asiassa kalliimpaa kuin kotona, joten se jäi ICA Maxin hyllyyn. Tiiliskiven kokoisia juustoja ja poron kuivalihaa, makkaroita tms. tulee myös ostettua. Bensassa ei nyt ollut eroa, toisin kuin joskus kesällä, jolloin oli selvästi alle 2 € / l kun Torniossa vastaavasti reilusti yli.
Tässähän aina pätee se vanha sääntö että mitä enemmän ostaa, sitä enemmän säästää...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Kesälomareissulta kesäkuun lopussa jäi Ruotsista mieleen melko kalliin näköinen dieselin hinta, taisi olla 2,65 litra euroiksi muunnettuna.
Mutta niinhän se taitaa olla jokapuolella eurooppaa jotta bensa halvempaa nyt.
Mutta niinhän se taitaa olla jokapuolella eurooppaa jotta bensa halvempaa nyt.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Joo, diiseliä ei ole kannattanu haaparannalla tankata, bensaa kyllä.
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Tapahtuipa yks päivä kun tytär aukaisi vänkärin oven ja perään kuului "iskä tuu kattomaan"...hieman jo aavistelin, mistä oli kysymys:
Lista tippui siis irti kesken kaupunkireisun Turha lie yrittää kiinnittää enää millään liimalla, lista meni perikseen ja kotona paikkasin ammottavat aukot jesarilla; ei tuosta ovesta kyllä enää kalua tule ja kuskin puoli kokee jossain vaiheessa varmasti saman kohtalon. Hieman noloahan se on ajella nyt, mutta eipä voi mitään. Jotain ratkaisua taitaa kuitenkin olla tulossa, katsotaan nyt...
Lista tippui siis irti kesken kaupunkireisun Turha lie yrittää kiinnittää enää millään liimalla, lista meni perikseen ja kotona paikkasin ammottavat aukot jesarilla; ei tuosta ovesta kyllä enää kalua tule ja kuskin puoli kokee jossain vaiheessa varmasti saman kohtalon. Hieman noloahan se on ajella nyt, mutta eipä voi mitään. Jotain ratkaisua taitaa kuitenkin olla tulossa, katsotaan nyt...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Onpa hurjan näköinen ruostevaurio. Suorastaan pelottava
wiimax.fi
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Aika normaalia faceliftissä. Vanhakoppasen ovet tuntuu kestävän paremmin.
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Hurjan näköinen. Oletko Seppo katsonut muiden paneelien alle miltä näyttää?
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Isossa laatuautossa on isot, laadukkaat ruosteetkin
Ei perhana ole uskaltanut mennä muita paneeleita repimään pois, se taitaapi olla irreversiibeli prosessi...kuskin puoli on varmasti kaputt kans, takaovet voisi saada vielä korjattua, kuplii pelti jo paneelin yläreunoista paikka paikoin tosin...
No mutta, Ässän ruosteongelmat ratkaistiin nyt kätevästi tällä tavalla:
Tämä topikkihan ikäänkuin jatkuu nyt siis varsin oikealla osastolla etiäpäin
Ei perhana ole uskaltanut mennä muita paneeleita repimään pois, se taitaapi olla irreversiibeli prosessi...kuskin puoli on varmasti kaputt kans, takaovet voisi saada vielä korjattua, kuplii pelti jo paneelin yläreunoista paikka paikoin tosin...
No mutta, Ässän ruosteongelmat ratkaistiin nyt kätevästi tällä tavalla:
Tämä topikkihan ikäänkuin jatkuu nyt siis varsin oikealla osastolla etiäpäin
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
No niin sitähän jatketaan sillä oikealla Mersun mallisarjalla ajelua!Seppo kirjoitti: ↑20.12.2022 9:09 Isossa laatuautossa on isot, laadukkaat ruosteetkin
Ei perhana ole uskaltanut mennä muita paneeleita repimään pois, se taitaapi olla irreversiibeli prosessi...kuskin puoli on varmasti kaputt kans, takaovet voisi saada vielä korjattua, kuplii pelti jo paneelin yläreunoista paikka paikoin tosin...
No mutta, Ässän ruosteongelmat ratkaistiin nyt kätevästi tällä tavalla:
Kats1.jpg
Kats.jpg
Tämä topikkihan ikäänkuin jatkuu nyt siis varsin oikealla osastolla etiäpäin
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Otteen kuvasta erehdyin että "1980" olisi vuosimalli ja olin jo älähtää että missäs kahden vuoden leima, mutta se olikin moottorin tilavuus
Myyppäs tuo 123, siis minulle
Myyppäs tuo 123, siis minulle
wiimax.fi
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Ai että on hieno! Laita lisää fotoja!
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Sepon W123 200D/W126 300SE, W140 S320 (ajossa)
Asiaa! Jotain varaosaa voi tarvittaessa löytyä kun projektien lisäksi yksi purkuauto majoittunut pihaanSeppo kirjoitti: ↑20.12.2022 9:09 Isossa laatuautossa on isot, laadukkaat ruosteetkin
Ei perhana ole uskaltanut mennä muita paneeleita repimään pois, se taitaapi olla irreversiibeli prosessi...kuskin puoli on varmasti kaputt kans, takaovet voisi saada vielä korjattua, kuplii pelti jo paneelin yläreunoista paikka paikoin tosin...
No mutta, Ässän ruosteongelmat ratkaistiin nyt kätevästi tällä tavalla:
Kats1.jpg
Kats.jpg
Tämä topikkihan ikäänkuin jatkuu nyt siis varsin oikealla osastolla etiäpäin
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Kiitokset mielenkiinnosta! Edellinen postaus tästä autosta taisi olla se, kun tömähti jarrupoljin lattiaan kesken pienen verryttelyajon joku kesä, ja takajarruputki oli siis ruostunut puhki auton alta. Eli pääosin seisoskellut ja ruostunut menemään tallissa jostain 2015/2016 lähtien muutaman sadan metrin ajoja ja käynnistelyjä silloin tällöin lukuunottamatta. En tiiä mikä hepuli iski loppusyksystä, kun päätin alkaa laittelemaan kuntoon. Ajattelin jopa kokeilla maalaushommia kun ei se siitä ainakaan pahemmaksi voi mennä (luulin ).
Noh, syys-lokakuussa siinä tuli alettua touhuamaan:
Uutta tuli:
- takajouset
- jarruputket taakse kaikki
- vasen vetoakseli (käytetty)
- kardaanin keskilaakeri + kumi
- peräöljyt
- kaikki suodattimet
- käytetty vaihdekepin nuppi (kiitos vielä Karvanaamalle erinomaisesta palvelusta)
- laturi ja akku
- maalia ikkunoista alaspäin, tarvikelokarit oli jo paikoillaan ja nille jotain uusia kiinnikkeitä
- vilkkurele (käytetty)
Remppahommissa oli omat haasteensa: jarruputki ja letku olivat takaa melko lailla jo tiiviissä symbioosissa keskenään, joten siksi meni kaikki vaihtoon, kun eihän ehjänä auennut mikään millään. Olihan homma irroittaa ne toisistaan, kun en viitsynyt rälläköidäkään, pihtejä ja irroitusöljyä ja varmaan tunti ähräystä per puoli, kun yksin joutui touhuamaan. Jännää oli sitten ekaa kertaa eläissään vedellä ja taivutella putket osapuilleen paikoilleen (ostin valmiit kun en jaksanut alkaa opettelemaan pelkällä putkella + irto-osilla ja eipä sitä tarvittavaa työkaluakaan ollut). Etupäähän ostin myöhemmin samat osat, jos ensi kesänä vaihtelisi nekin. Jouset ja vetari oli kohtuu iisipiisi, kun oli niitä hommia tullut jo aiemmin tehtyä, työtähän toki siinäkin oli.Kardaanihomma oli kans ihime tuhertamista, ei meinannut saada sitä räteistä irti ja sitten se lipsahti jo auton alla erilleen...jotain merkintöjä olin sentään ehtinyt tehdä takaisin laittoa varten, kaipa se meni kohdilleen. Laakerikin piti rälläköidä pois kun ei siihen hätään mitään vedintä ollut saatavilla. Tuntitolokulla meni aikaa.
Maalihommat tuli tehtyä vähän kieli poskessa kun kelit oli jo liian kylmät sille, eli eihän se maali oikein kuivunut enää, vaan valui mieluummin sinne tänne...kokeilin ruiskua, telaa ja pensseliä, eli siitä voipi vähän kuvitella lopputulosta Noh, tuon lähempää en suostu kuvaamaakaan autoa, pintahan on siis aivan karmea läheltä; ajelen nyt kuitenkin talven näin (pitää koittaa pitää konepeltikin lumella peitettynä ) ja aloitan hiomalla sitten joskus keväällä ja tarvittaessa vedellään jollain tekniikalla uusiksi, eipä siinä sen kummempaa; mitään museopeliähän ei tästä koskaan tule, vaan raaka käyttöauto, jota ei tarvitse olla varomassa ja paapomassa joka paikassa.
Sitten oli vuorossa koeajelua, nyt alkoi olla jo välillä kylmempää ja vähän ihmettelin valojen käyttäytymistä ja vilkutkaan eivät toimineet kunnolla. Epäilin siihen vilkkurelettä syyksi,"uuden" hommaamisessa meni aikaa, kun eipä ollutkaan ihan helposti löydettävissä '84 malliin pyöreäpinnisenä. Tuntui paranevan, kun lopulta sain eBaystä toimituksen. Sitten hyytyi akku ja ostin uuden ja sitten hyytyi sekin...no prkl, laturi ei lataa, tilataan nyt sekin kun säätimen vaihdolla ei vanhassa asia kummennut. Uusi paikalleen veren ja hien säestyksellä (alapultti ei halunnut ensi aueta ja sitten tulla ulos kolostaan, piti syyläri purkaa, että sain naputeltua sen ulos)...ja ei lataa vieläkään! Loppui ideat, vein korjaamollemollemolle. Johtosarjaahan sitä piti korjata, nyt taas lataa. Liekö siis toimiva vanha laturikin nyt varastossa...no tässä vaiheessa aloin sitten suunnittelemaan katsastusta, vaikka vähän jarrut tuntuivat vieläkin kahisevan, mutta pysähtyy auto kyllä aivan hyvin. Härkää sarvista ja varasin ajan ja huomautuksitta läpi, oujea! "Hieman" tuli tuuletettua autossa kun lähin konttorilta ajeleen, toivottavasti kukaan ei nähnyt. Nyt on viikon verran ajeltu, tuntuu kohtuu hyvin toimivan, mitä nyt polttoainemittarin vähän tökkii, 3/4-tankkiin asti näytti hyvin, nyt heiluu sinne tänne ja menee miellään näyttämään tyhjää.
Vaan ohan se kumma kuinka mahtavaa on tuolla ajella, vaikka (kiihtyvyys)ominaisuudet on 200D:lle varsin hyvin tiedossa ja vaihdekeppiäkin joutuu nyt vispaamaan ja jalalla siihen tahtia polkemaan. Moottorin ääni kyllä rauhoittaa mieltä kuin kissan kehräys konsanaan, ai että...
Ei nyt siis olla myymässä tätä (sorry dealer), itellä ois haaveissa ulukomaan reissuhommatkin tällä, mutta saas nähä mitä muut sanoo sitten kun kesä tulee...sitä varten ois kiva saada kuitenkin varuiksi sellainen ovipahvi vänkärin puolelle, jossa olis se karttatasku, taksimallissa kun on vain se tuhkakuppi, lieköpä semmoista sinistä MB-Tex-ovipahvia kerosiinilla?
Noh, syys-lokakuussa siinä tuli alettua touhuamaan:
Uutta tuli:
- takajouset
- jarruputket taakse kaikki
- vasen vetoakseli (käytetty)
- kardaanin keskilaakeri + kumi
- peräöljyt
- kaikki suodattimet
- käytetty vaihdekepin nuppi (kiitos vielä Karvanaamalle erinomaisesta palvelusta)
- laturi ja akku
- maalia ikkunoista alaspäin, tarvikelokarit oli jo paikoillaan ja nille jotain uusia kiinnikkeitä
- vilkkurele (käytetty)
Remppahommissa oli omat haasteensa: jarruputki ja letku olivat takaa melko lailla jo tiiviissä symbioosissa keskenään, joten siksi meni kaikki vaihtoon, kun eihän ehjänä auennut mikään millään. Olihan homma irroittaa ne toisistaan, kun en viitsynyt rälläköidäkään, pihtejä ja irroitusöljyä ja varmaan tunti ähräystä per puoli, kun yksin joutui touhuamaan. Jännää oli sitten ekaa kertaa eläissään vedellä ja taivutella putket osapuilleen paikoilleen (ostin valmiit kun en jaksanut alkaa opettelemaan pelkällä putkella + irto-osilla ja eipä sitä tarvittavaa työkaluakaan ollut). Etupäähän ostin myöhemmin samat osat, jos ensi kesänä vaihtelisi nekin. Jouset ja vetari oli kohtuu iisipiisi, kun oli niitä hommia tullut jo aiemmin tehtyä, työtähän toki siinäkin oli.Kardaanihomma oli kans ihime tuhertamista, ei meinannut saada sitä räteistä irti ja sitten se lipsahti jo auton alla erilleen...jotain merkintöjä olin sentään ehtinyt tehdä takaisin laittoa varten, kaipa se meni kohdilleen. Laakerikin piti rälläköidä pois kun ei siihen hätään mitään vedintä ollut saatavilla. Tuntitolokulla meni aikaa.
Maalihommat tuli tehtyä vähän kieli poskessa kun kelit oli jo liian kylmät sille, eli eihän se maali oikein kuivunut enää, vaan valui mieluummin sinne tänne...kokeilin ruiskua, telaa ja pensseliä, eli siitä voipi vähän kuvitella lopputulosta Noh, tuon lähempää en suostu kuvaamaakaan autoa, pintahan on siis aivan karmea läheltä; ajelen nyt kuitenkin talven näin (pitää koittaa pitää konepeltikin lumella peitettynä ) ja aloitan hiomalla sitten joskus keväällä ja tarvittaessa vedellään jollain tekniikalla uusiksi, eipä siinä sen kummempaa; mitään museopeliähän ei tästä koskaan tule, vaan raaka käyttöauto, jota ei tarvitse olla varomassa ja paapomassa joka paikassa.
Sitten oli vuorossa koeajelua, nyt alkoi olla jo välillä kylmempää ja vähän ihmettelin valojen käyttäytymistä ja vilkutkaan eivät toimineet kunnolla. Epäilin siihen vilkkurelettä syyksi,"uuden" hommaamisessa meni aikaa, kun eipä ollutkaan ihan helposti löydettävissä '84 malliin pyöreäpinnisenä. Tuntui paranevan, kun lopulta sain eBaystä toimituksen. Sitten hyytyi akku ja ostin uuden ja sitten hyytyi sekin...no prkl, laturi ei lataa, tilataan nyt sekin kun säätimen vaihdolla ei vanhassa asia kummennut. Uusi paikalleen veren ja hien säestyksellä (alapultti ei halunnut ensi aueta ja sitten tulla ulos kolostaan, piti syyläri purkaa, että sain naputeltua sen ulos)...ja ei lataa vieläkään! Loppui ideat, vein korjaamollemollemolle. Johtosarjaahan sitä piti korjata, nyt taas lataa. Liekö siis toimiva vanha laturikin nyt varastossa...no tässä vaiheessa aloin sitten suunnittelemaan katsastusta, vaikka vähän jarrut tuntuivat vieläkin kahisevan, mutta pysähtyy auto kyllä aivan hyvin. Härkää sarvista ja varasin ajan ja huomautuksitta läpi, oujea! "Hieman" tuli tuuletettua autossa kun lähin konttorilta ajeleen, toivottavasti kukaan ei nähnyt. Nyt on viikon verran ajeltu, tuntuu kohtuu hyvin toimivan, mitä nyt polttoainemittarin vähän tökkii, 3/4-tankkiin asti näytti hyvin, nyt heiluu sinne tänne ja menee miellään näyttämään tyhjää.
Vaan ohan se kumma kuinka mahtavaa on tuolla ajella, vaikka (kiihtyvyys)ominaisuudet on 200D:lle varsin hyvin tiedossa ja vaihdekeppiäkin joutuu nyt vispaamaan ja jalalla siihen tahtia polkemaan. Moottorin ääni kyllä rauhoittaa mieltä kuin kissan kehräys konsanaan, ai että...
Ei nyt siis olla myymässä tätä (sorry dealer), itellä ois haaveissa ulukomaan reissuhommatkin tällä, mutta saas nähä mitä muut sanoo sitten kun kesä tulee...sitä varten ois kiva saada kuitenkin varuiksi sellainen ovipahvi vänkärin puolelle, jossa olis se karttatasku, taksimallissa kun on vain se tuhkakuppi, lieköpä semmoista sinistä MB-Tex-ovipahvia kerosiinilla?
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Muutama havainto nyt kun on vähän aikaa ajeltu. Yks aamu oli toinen takarengas tyhjä kun piti töihin lähteä. Eipä ihme, talvirenkaat olivat jo vanhat kun niillä viimeksi ajettiin Upouusi satsi alle halvalla (Gislaved, 350€), kun olivat jo maahantuojan varastossa maanneet jonkun vuoden.
Sitten satoi lujasti vettä/räntää ja laitoin lopulta puhaltimen III:lle, ja alle minuutin päästä sehän meni mykäksi. Onneksi tässäkin on sentään lämmintä hönkäystä tarjolla maantienopeuksissa, joten loppuajelusta selvittiin kohtuu kunnialla. Sulakehan se oli tusahtanut, oikein musta jälki oli kannessa olevassa sulakekartassa; liekö laakereissa jumia ja vie virtaa liikaa. Vaihdoin uuden sulakkeen ensi hätään ja aloin kattelemaan intterneetsistä puhaltimia. No eipä ihan helpolla tunnu löytyvän kumma kyllä, joten ajattelin ottaa sen irti ja voidella. YT:stä katsoin, että vänkärin jalkatilassahan se on helposti käsillä. No verhoilut pois yks pvä ja tässä mallissahan se onkin siellä auton keskellä...ei huvittanut pakkasessa alkaa sen enempää värkkäämään, suhhuuttelin siihen vähän rasvaa kumitutin alle ja takas. Ei nyt oo uudestaa palanut vielä sulake, mutta vois olla järkevää hommata uus (käytetty) tohotin valmiiksi varastoon. Katella jostain vaihto-ohjeet vielä sitten. Muutoin meno maistuu päivä päivältä yhä paremmalta
Sitten satoi lujasti vettä/räntää ja laitoin lopulta puhaltimen III:lle, ja alle minuutin päästä sehän meni mykäksi. Onneksi tässäkin on sentään lämmintä hönkäystä tarjolla maantienopeuksissa, joten loppuajelusta selvittiin kohtuu kunnialla. Sulakehan se oli tusahtanut, oikein musta jälki oli kannessa olevassa sulakekartassa; liekö laakereissa jumia ja vie virtaa liikaa. Vaihdoin uuden sulakkeen ensi hätään ja aloin kattelemaan intterneetsistä puhaltimia. No eipä ihan helpolla tunnu löytyvän kumma kyllä, joten ajattelin ottaa sen irti ja voidella. YT:stä katsoin, että vänkärin jalkatilassahan se on helposti käsillä. No verhoilut pois yks pvä ja tässä mallissahan se onkin siellä auton keskellä...ei huvittanut pakkasessa alkaa sen enempää värkkäämään, suhhuuttelin siihen vähän rasvaa kumitutin alle ja takas. Ei nyt oo uudestaa palanut vielä sulake, mutta vois olla järkevää hommata uus (käytetty) tohotin valmiiksi varastoon. Katella jostain vaihto-ohjeet vielä sitten. Muutoin meno maistuu päivä päivältä yhä paremmalta
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Ole hyvä vaan, kiva että meni käyttöön.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Tuli v-loppuna vaihdeltua jämäkämpi vilkkuviiksi ja Autodocilta tilatut uudet Depo-etuvilkut, vanhoista oli kynsiä poikki. Laitoin terävänä paikoilleen (kohtuu hyvin istuu tarvikelokareihin, ei nyt 100 %:sti sentään) ja ajelin tytärtä hakemaan ja tajusin eka vilkutuksen yhteydessä, että eihän siellä tietenkään ollut polttimoita valmiiksi sisässä
EI tullut kuvia kun räntää vihmoi ja puolipimiässä touhusin. Näyttää polttoainekulutus olevan luokkaa 8 l / 100 km näin talvella sekalaisessa ajossa. Ainiin, starttikin oikutteli tuossa edellisten pakkasten aikaan, naks vaan aina kuului ennen kuin lopulta käynnistyi. Käytin liittimiä irti, ei vielä ole uudelleen naksunut, odotellaanpa pakkasia...
EI tullut kuvia kun räntää vihmoi ja puolipimiässä touhusin. Näyttää polttoainekulutus olevan luokkaa 8 l / 100 km näin talvella sekalaisessa ajossa. Ainiin, starttikin oikutteli tuossa edellisten pakkasten aikaan, naks vaan aina kuului ennen kuin lopulta käynnistyi. Käytin liittimiä irti, ei vielä ole uudelleen naksunut, odotellaanpa pakkasia...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
No se polttoainemittarin toimimattomuus alkoi ärsyttämään sen verran, että oli pakko kattoa juubiduubista taas vinkkiä ja ryhtyä toimepiteisiin. 46 mm hylsää ei ollut joten iso jakari avuksi:
Tätä ennen ensiapukotelo pois, pari ruuvia siinä vaan oli ja tankin suojalevystä yläruuvit irti, jotta sai sitä tarpeeksi taivutettua, että jakarilla mahtui anturia kääntämään. Ja niinpäniin:
Yksi lankahan oli irti. Kolvasin sen takaisin kiinni ja niinpä se näyttäisi taas toimivan, jospa korjaus kestää...!
Tätä ennen ensiapukotelo pois, pari ruuvia siinä vaan oli ja tankin suojalevystä yläruuvit irti, jotta sai sitä tarpeeksi taivutettua, että jakarilla mahtui anturia kääntämään. Ja niinpäniin:
Yksi lankahan oli irti. Kolvasin sen takaisin kiinni ja niinpä se näyttäisi taas toimivan, jospa korjaus kestää...!
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Helppohan tuo on kun on pelit ja vehkeet.
Silloin kun oli eno vainaan museo W123 hetken ajossa tein saman homman.
Jakoavaimia kun ei pakista löydy, piti ottaa anturi irti siirtoleukapihdeillä.
Silloin kun oli eno vainaan museo W123 hetken ajossa tein saman homman.
Jakoavaimia kun ei pakista löydy, piti ottaa anturi irti siirtoleukapihdeillä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Joo, joitain isompia työkaluja löytyy nyt kun traktori on talossa.
Sunnuntaina yksi ilmanaikuinen tuunaus: vaihdekepin edessä oleva peltiloota kolisee ikävästi, jos sinne jotain roipetta laittaa, joten kysyin rouvalta, onko mitään kangasta tarjolla, jota liimaisi sisäpintaan. Tuommoista löytyi, sininen sametti olisi tietysti ollut aika kova sana, mutta olkoonpa nuin, eihän tuossa kauaa nokka tuhissut kun tekaisi alta pois, mutta siltäpähän se sitten näyttääkin
Sunnuntaina yksi ilmanaikuinen tuunaus: vaihdekepin edessä oleva peltiloota kolisee ikävästi, jos sinne jotain roipetta laittaa, joten kysyin rouvalta, onko mitään kangasta tarjolla, jota liimaisi sisäpintaan. Tuommoista löytyi, sininen sametti olisi tietysti ollut aika kova sana, mutta olkoonpa nuin, eihän tuossa kauaa nokka tuhissut kun tekaisi alta pois, mutta siltäpähän se sitten näyttääkin
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Perjantaina ihmettelin kolinaa ja hankaavaa ääntä takaa, kuului jonkin aikaa juuri ennen pihalle ajoa. Peräytin talliin, poika lähtee käveleen rantteen poikki talolle ja tuleekin samantien takaisin joku mötikkä kädessään. No sehän oli kuskin puolen pohjaanlyöntikumi, joka oli nyt lopulta tärryyttänyt itsensä ruostuneena irti No ei ihan superyllätys ollut tämä, aika kekkulilta se oli jo näyttänyt / tuntunut jo 2015...
No matkahan jatkuu mainiosti ilman sitäkin, pitää kuitenkin katsoa, miten sen saapi puliveivattua takas kiinni (kesän reissulla Möhkössä pari kertaa otti ko. kumet vastaan, kun Puolassa ajettiin maaseututietä kohtuu reippaasti ja tuli pari yllättävää töyssyä eteen, joten eipä ne ihan turhiakaan ole. Toinen kesäreissuasia selvisi, kun ihmettelin siihen talvirenkaita vaihtaessa puuttuvaa tunkin kumia takarenkaan edestä, sehän ja Bled-järvelle tien poskeen, kun erään parkkipaikkayrityksen jälkeen käännyttiin tiukasti takaisin tielle vähän kanttarin kautta ja kunnon karahdus kuului takaa ).
No matkahan jatkuu mainiosti ilman sitäkin, pitää kuitenkin katsoa, miten sen saapi puliveivattua takas kiinni (kesän reissulla Möhkössä pari kertaa otti ko. kumet vastaan, kun Puolassa ajettiin maaseututietä kohtuu reippaasti ja tuli pari yllättävää töyssyä eteen, joten eipä ne ihan turhiakaan ole. Toinen kesäreissuasia selvisi, kun ihmettelin siihen talvirenkaita vaihtaessa puuttuvaa tunkin kumia takarenkaan edestä, sehän ja Bled-järvelle tien poskeen, kun erään parkkipaikkayrityksen jälkeen käännyttiin tiukasti takaisin tielle vähän kanttarin kautta ja kunnon karahdus kuului takaa ).
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Hieno. Tuonne kelpaa laittaa asiakirjoja ja pikkuhousuja.Seppo kirjoitti: ↑23.1.2023 8:51 Joo, joitain isompia työkaluja löytyy nyt kun traktori on talossa.
Sunnuntaina yksi ilmanaikuinen tuunaus: vaihdekepin edessä oleva peltiloota kolisee ikävästi, jos sinne jotain roipetta laittaa, joten kysyin rouvalta, onko mitään kangasta tarjolla, jota liimaisi sisäpintaan. Tuommoista löytyi, sininen sametti olisi tietysti ollut aika kova sana, mutta olkoonpa nuin, eihän tuossa kauaa nokka tuhissut kun tekaisi alta pois, mutta siltäpähän se sitten näyttääkin
Tuning.jpg
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
No vähän oottelin, kun kerran tuosta meidän (Dannyn entisestä siis) W140:stä käytin takapenkin istuinosaa irti, notta löytyiskö sieltä mitään asiaanliittyvää, mutta kait siellä oli jo aikoinaan käyty kun vaan pölypalleroita ja muita murusia sai imuroida
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Sarjassamme kotimekaanikon tumpelointia...kauhea kalkatus alkoi eilen kuulumaan oikealta takaa kun autoa käänsi vähänkin vauhdikkaammin oikealle. No ajelin varovaisesti töihin ja sieltä kotiin ja sitten rengasta pois ja avot
Tainnu jäähä kirraamati, kun joskus tuon vaihdoin, no nyt on kiriämmällä. Ja harmittaapa myös, että toisella puolella on vielä muovinen luu, täytyy vaihtaa sekin pois, ettei ikävä epäsymmetria paina mieltä
Tainnu jäähä kirraamati, kun joskus tuon vaihdoin, no nyt on kiriämmällä. Ja harmittaapa myös, että toisella puolella on vielä muovinen luu, täytyy vaihtaa sekin pois, ettei ikävä epäsymmetria paina mieltä
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Mä vaihdoin tuosta omasta W123 nuo takapään koiranluut pari vuotta sitten. Nykyään saa vaan tuohon sedan mallin vain tuota muovista koiranluuta.Seppo kirjoitti: ↑14.2.2023 8:48 Sarjassamme kotimekaanikon tumpelointia...kauhea kalkatus alkoi eilen kuulumaan oikealta takaa kun autoa käänsi vähänkin vauhdikkaammin oikealle. No ajelin varovaisesti töihin ja sieltä kotiin ja sitten rengasta pois ja avot
Luu.jpg
Tainnu jäähä kirraamati, kun joskus tuon vaihdoin, no nyt on kiriämmällä. Ja harmittaapa myös, että toisella puolella on vielä muovinen luu, täytyy vaihtaa sekin pois, ettei ikävä epäsymmetria paina mieltä
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Semmoinen muistikuva tuli mieleen, että olisko olleet W114/5 -mallin luut nuo metalliset...
Joutava otos tähän, mutta kun onhan se W 123 niiiin hieno korimalli
Joutava otos tähän, mutta kun onhan se W 123 niiiin hieno korimalli
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (W126 300SE, W140 S320)
Jotenkin sitä kaipaa ulkolämpötilanäyttöä, joten ei auttanut kuin katella siihen jokin ratkaisu; edellinen "näyttö" mennyt jo hajalle. Kokeillaan nyt tämmöistä:
Heti pimeällä selvisi, että heijastus tuosta näytöstä tulee tuulilasiin, joten pitää takareunaa korottaa. Ja ehkä juottaa johdot suoraan kiinni liittimeen, nottei tartte pitää tuhkaluukkua auki...
Heti pimeällä selvisi, että heijastus tuosta näytöstä tulee tuulilasiin, joten pitää takareunaa korottaa. Ja ehkä juottaa johdot suoraan kiinni liittimeen, nottei tartte pitää tuhkaluukkua auki...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)