Karvanaama ja sec

touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Karvanaama kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko alkuperäinen mahollisesti myybbissä :roll:
Valitettavasti ei.
Päätin jo etukäteen että pidän sen varastossa, jos tämän kanssa alkaa kovasti pussihousuttamaan.
nonnii, näin sitten :lol:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

On kohtsillään tulossa 4 vuotta yhteistä aikaa tämän kanssa.
Ajelut on olleet melko vähäisiä, tämä on jotenkin..liian fiini minulle.
Olen alkanut henkisesti valmistautumaan luopumiseen, kaikille leluille ei aika riitä.
TDT:kin dieselinä on mulle turha.

En pysty vielä laittamaan tätä nettiautoon, eikä hintakaan ole ihan selvillä.
(maailman huonoin myynti-ilmoitus :lol: )
Hinta jää tuon Sekkiläisen kirjoittaman mainion tilaston keskihinnan (10 050e.) alapuolelle ainakin.

Vaihtokin voisi käydä, tarve olisi bensa käyttikselle, 124 sedan voisi olla kiva pitkästä aikaa.
Mutta sen pitäisi olla sitten TOOODELLA hyvä ja kallis.

Onko yhtä haluttomia myynti-ilmoituksia tullut vastaan..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Jälleen on vuotuinen jännitysnäytelmä suoritettu -menestyksekkäästi.
Eli katsastettu.

Etukäteen taas herkistelin vasenta etujarrua, käytönpuute näkyy tässäkin asiassa.
Ajot viime katsastuksesta 752 km.

Vilkaisin uteliaisuuttani virranjakajan kannen alle.. no näkyi yksi kolmesta ristipääruuvista olevan poikki ja tältä kiinnityskorvakkeen kohdalta kansi rikki. Pala jäi paikalleen kun kannen nostin ylös, Putsailin paperilla kontaktipintoja mutta uutta on siis hankittava.

Laturiin laitoin uuden kiristyspultin (tästä kunnia Touhottajasedälle).

Laitoin alkukesästä tankkiin suuttimien puhdistusainetta, se tankillinen on ajettukin.
Päästömittauksien tulokset muuttuivat viime vuoteen verrattuna (tyhjäkäynnillä):

------------ 2019 - 2020
CO% ----- 0,40 - 0,02
CO2 ----- 12,80 - 12,00
HCppm ---- 245 - 60
O2 ---------- 1,20 - 2,20

Onko näistä pääteltävissä jotain?
edit: olipa vaikea saada numerot taulukkomuotoon.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Re: Karvanaama ja sec

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tänään koitti jälleen SE päivä, jolloin secci tuli laitettua ajoon ja täten ajamalla kotiin. Pikku ajelun kautta tietenkin.

Olen koko talven odotellut josko kotikylän Motonettiin tulisi virranjakajan kansi. Ei vaan tuu, pitää kai lopettaa odottelu ja tilata.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Re: Karvanaama ja sec

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Sen jälkeen tulikin päivä jolloin cupee meni pestynä ja katsastettuna talvisäilöön.
Näiden päivien välissä tuli 634 km ajoa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Re: Karvanaama ja sec

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti: 15.9.2017 20:48
14.9.2017 oli se päivämäärä, jolloin minusta tuli W126 coupen omistaja.
Kyseessä siis 500 SEC -88.
Ja 4.10.2022 oli se päivämäärä, jolloin en enää omista ainoatakaan Mersua.
Kaikenlaista ehjää ja epäkuranttia varaosaa lojuu tosin vielä tallissa.

Secin myynti oli kyllä todellinen seikkailu.
Muistaaksen Helmikuun 20. päivän tienoilla minulle soitti ostaja puhuen suomea Virolaisittain murtaen.
Kyseli autosta tietenkin ja vastailin näihin. Taisi seuraavana päivänä soittaa uudestaan, pienen tinkaustuokion jälkeen kaupat sovittiin puhelimitse.
Tarjoutui maksamaan varausmaksunkin, johon sanoin että ei tarvi, täälläpäin on totuttu siihen että mies pitää sanansa.
Haku sovittiin keväämmälle, kunhan tiet sulavat.

Sitten hra Putler rynnisti naapurimaahansa ja sekoitti pakkaa huolella.
Ostaja hoiteli ambulanssien siirtoa tuonne sotaa käyvälle alueelle, haku siirtyi kiireiden ja lumisateen takia.
Toki hän myöskin ilmoitteli ettei pääse, minä nyökyttelin ymmärtäväisenä ja odotin, odotin...odotin.

Sitten myyjä ehkä aisti lievän kärsimättömyyteni ja maksoi pienen etumaksun.
Sitten elettiin jo Heinäkuun puolta väliä, myyjä maksoi lisää etumaksua, noin kolmasosan kauppasummasta.
Odottelin...odottelin Verenpaine ajoittain kohosi. Mietiskelin että mikäköhän huijaus tässä on menossa.. ei ymmärrä.
Lähetin kohteliaan asiallisen viestin, jossa totesin kaupan peruuntuvan ja rahoja ei palauteta, ellei autoa noudeta.
Kyllähän hän varmasti tosissaan yrittikin aikaa järjestää ja maksoi taas lisää, jolloin neljäsosan verran sovittiin maksettavaksi noudon yhteydessä.

Joka siirtyi..siirtyi.. siirtyi. Kunnes siis ostaja kuitenkin saapui 4.10. Löi puuttuvan osan lapaan, hyppäsi coupeen ja läksi ajamaan etelää kohti.
Illalla tuli viesti että auto on Virossa!
Kyllä silti kannatti luottaa ihmisiin, joskin koetuksella oli, sen myönnän. Huh!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
NicoleTurtiainen
Viestit: 25
Liittynyt: 15.8.2021 11:49

Re: Karvanaama ja sec

Viesti Kirjoittaja NicoleTurtiainen »

Mikäpä tuossa odotellessa kun ostaja kerran demonstroi, että maksukykyä ja halukkuutta löytyy. Ei oo se tyypillinen, "emmää ookkaan enää kiinnostunu siitä". :no:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”