Tuommonenhan se tuli hankittua, kerta oivallinen itänaapuri ja oma valtiovaltamme tekivät pitkäkattoklassikolla ajamisesta melko kannattamatonta. Ei rahat riitä enää kohta töissä käymiseen, jospa tällä pääsis vähän halvemmalla... Ei tarvinnu ihan ylenkyläläiseltä ostaa, dealerin pihasta minä tämän kävin hakemassa, kiitoksia vaan oikein sujuvista kaupoista Jarille.

Historia aika hyvin tiedossa, kuitteja tehdyistä huolloista tuli paksu pino auton mukana. 347tkm oli mittaristossa Haapavedeltä lähtiessä. Saattaa jopa pitää paikkansakin.
Tästä ei mikään hirmunen projekstiketju tule, tälle ei tehä muuta kun ajetaan ja huolletaan. Toivottavasti korjailutkin jää vähiin. Samaten; kuvien laittaminen Säästösiasta ei hyövää mitään, kaikki tietää minkä näkönen on S202:n jonka pääväri on tummanvihreä, ruskeilla laikuilla höystettynä. Saatan minä kiusallani jonkun kuvan tästä tänne joskus laittaa, mutta muutenhan tämä tulee olemaan tympeää turinointia ja kysymysten esittelyä ja tehtyjen toimenpiteiden kirjailua. Niin, eikä pidä unohtaa typerien kysymysten esittämistäkään. Ohjelmoituhan tämä on jo valmiiksi, ihan kivasti tuntus olevan henkeä 200cdi:ksi.
Tähän asti havaittua / tehtyä:
-termostaatti menee vaihtoon perjantaina, lämmöt ei nouse 80kmh:n vauhdilla viileähköllä kesäkelillä kun 60c.
-takakontissa joku perkele rämisee erittäin ärsyttävästi tyhjäkäyntikierroksilla. Rekisterikilpi rämisi alustaansa vasten, sen sain hiljaiseksi, mutta vieläkin siellä joku resonoi. Pitää pakata tuo kompaktin kokoinen rouvasihminen takakonttiin kuulostelemaan ja sormella tökkimään, että mistä tulee. Vahva veikkaus luukun sisäverhoilulle.
-oikeassa takatassussa oli ruuvi, paikkasin koiranpaskapaikalla, ei oo vajunu sen jälkeen.
-poistin takaroiskeläpät.
-tein audioasennuksia, otin Beckerin pois ja kytkin Pioneerin tilalle. Nostin subbarin takapenkin paikalle.
-ryöväsin sen rouvasihmisen S211:n raadosta tähtäimen konepellille.
-pari kertaa on virtalukko temppuillut: virrat kytkeytyy, mutta ei starttaa. Avaimen poistaminen virtalukosta ja uudelleen yritys on herättänyt vehkeen henkiin. Tänään jätti starttauksen jälkeen hehkuvalon palamaan, sammutus ja uudelleenkäynnistys poisti valon palamisen. Virtalukko näyttää aika paskaiselta, pitänee maltillisesti kostutetulla pumpulipuikolla sitä vähän koittaa siistiä josko auttaisi.
-samaten pari kertaa on käynyt niin, että vilkut ei oo pelannu ajoon lähdettyä. Muutaman kilometrin ajo ja kas, vilkut herää henkiin. Olisko tässä dealer syy, miksi viiksi on vaihdettu...?

Vaan semmosta. Tästä jatketaan.