Kilanderin CLS 320 cdi -07
Kilanderin CLS 320 cdi -07
Jep jep,kyllä sitä ilman mersuakin pärjää.
Nyt meni kolmisen kuukautta,ja itseasiassa ei ollut edes Saksalaista autoa talossa.
Koitin elää normaalia elämää ja kulkea kansanautolla töihin ja takaisin.
Helppoa,turvallista ja tylsää.
Vuodenvaihteessa tulikin tutkittua tiheästi nettiautoa ja huutokaupat comia.
Jotain kesä/harrastepeliä teki mieli.W 209 kiinnosti ja joihinkin huutokauppoihin tuli osallistuttua,mutta hinnat nousi liikaa ,ja liikaa harrastettavaa tuntui niissä olevan.
Alkoikin sitten tuntua että minun aika CLKn ratissa alkaa olla ohi,ja sitten katsomaan W219 tarjontaa.
Niissäkin samaa vikaa huutokauppa-autoissa,liikaa harrastettavaa omaan makuun,joten nettiautosta tarjontaa tarkasteltava.
Budjetti kun ei ollut nyt kovin iso,alkupään autot kiikarissa,joista iso osa on tuontiautoja.Jotenkin Italia ja Espanja ei itsellä nosta ostohalukkuutta.No vaikka sen takia että nahkapenkit ilman istuinlämmittimiä ei houkuttele kun on niin kylmiä nuo kesät..
Oikeastaan uutena Saksassa myyty oli ykkösvaihtoehto,Suomi-autokin olisi kelvannut,niitä nyt oli vähänlaisesti tarjolla.
2007 kun piti olla vähintään,ei huvittanut vieläkään tutustua tarkemmin sbc jarrujärjestelmään.
No aika helppo sitten oli päätyä tähän yksilöön kun väritkin aika tärkeässä osassa ja sattui olemaan keski Suomessa hyvällä historialla oleva 07 Indium gray mustalla nahkasisustalla 235 000 km ajettuna.
Tullut Saksasta keväällä 2013 Suomeen.
Useampana talvena ollut pois liikennekäytöstä,Traficomin mukaan.
Käytiin hakemassa viime lauantaina Prehistorikin kanssa tuohon talliin seisoskelemaan.
Pientä puuhasteltavaa tuli kaupan päälle,mutta piti se hyväksyä kun muuten kehityskelpoinen yksilö.
Vasen etuikkuna ei liiku mihinkään suuntaan,tutkat ei toimi ja hehkuissa jotain häikkää.Vähän sahauttaa kylmänä käyntiin.
Vähän jo aloin tutkimaan,ikkunannostimen otin pöydälle ja tilasin korjaussarjan,jos sillä tokenisi.
Parkkitutkilla vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi,nollasin vikamuistin ja etututkat jo toimii ,takana yhdessä katkos jossain,pitää aloittaa irroittelemalla antureita.
Hehkut vaikutti äkkiä mitattuna ehjiltä,jotain hämminkiä ollut,huoltokirjan mukaan pari hehkua vaihdettu ja tarvikerele paikallaan,sain kaverilta lainaan alkuperäisen ,kokeilisi nyt sillä.
Ilmansuodattimet vaihdettu huoltokirjan mukaan 2014 ja 150 000 km.
Eli nyt ajettu noilla 85 000 km,ja siltähän nuo näyttää.
On se kumma kun käynyt huollossa useita kertoja sen jälkeenkin,kielletäänkö niitä vaihtamasta..
Kesärengaskeleillä tarkoitus ottaa liikenteeseen,eli vielä tuntuu hyvin olevan aikaa kesän ajoihin varustautua.
Nyt meni kolmisen kuukautta,ja itseasiassa ei ollut edes Saksalaista autoa talossa.
Koitin elää normaalia elämää ja kulkea kansanautolla töihin ja takaisin.
Helppoa,turvallista ja tylsää.
Vuodenvaihteessa tulikin tutkittua tiheästi nettiautoa ja huutokaupat comia.
Jotain kesä/harrastepeliä teki mieli.W 209 kiinnosti ja joihinkin huutokauppoihin tuli osallistuttua,mutta hinnat nousi liikaa ,ja liikaa harrastettavaa tuntui niissä olevan.
Alkoikin sitten tuntua että minun aika CLKn ratissa alkaa olla ohi,ja sitten katsomaan W219 tarjontaa.
Niissäkin samaa vikaa huutokauppa-autoissa,liikaa harrastettavaa omaan makuun,joten nettiautosta tarjontaa tarkasteltava.
Budjetti kun ei ollut nyt kovin iso,alkupään autot kiikarissa,joista iso osa on tuontiautoja.Jotenkin Italia ja Espanja ei itsellä nosta ostohalukkuutta.No vaikka sen takia että nahkapenkit ilman istuinlämmittimiä ei houkuttele kun on niin kylmiä nuo kesät..
Oikeastaan uutena Saksassa myyty oli ykkösvaihtoehto,Suomi-autokin olisi kelvannut,niitä nyt oli vähänlaisesti tarjolla.
2007 kun piti olla vähintään,ei huvittanut vieläkään tutustua tarkemmin sbc jarrujärjestelmään.
No aika helppo sitten oli päätyä tähän yksilöön kun väritkin aika tärkeässä osassa ja sattui olemaan keski Suomessa hyvällä historialla oleva 07 Indium gray mustalla nahkasisustalla 235 000 km ajettuna.
Tullut Saksasta keväällä 2013 Suomeen.
Useampana talvena ollut pois liikennekäytöstä,Traficomin mukaan.
Käytiin hakemassa viime lauantaina Prehistorikin kanssa tuohon talliin seisoskelemaan.
Pientä puuhasteltavaa tuli kaupan päälle,mutta piti se hyväksyä kun muuten kehityskelpoinen yksilö.
Vasen etuikkuna ei liiku mihinkään suuntaan,tutkat ei toimi ja hehkuissa jotain häikkää.Vähän sahauttaa kylmänä käyntiin.
Vähän jo aloin tutkimaan,ikkunannostimen otin pöydälle ja tilasin korjaussarjan,jos sillä tokenisi.
Parkkitutkilla vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi,nollasin vikamuistin ja etututkat jo toimii ,takana yhdessä katkos jossain,pitää aloittaa irroittelemalla antureita.
Hehkut vaikutti äkkiä mitattuna ehjiltä,jotain hämminkiä ollut,huoltokirjan mukaan pari hehkua vaihdettu ja tarvikerele paikallaan,sain kaverilta lainaan alkuperäisen ,kokeilisi nyt sillä.
Ilmansuodattimet vaihdettu huoltokirjan mukaan 2014 ja 150 000 km.
Eli nyt ajettu noilla 85 000 km,ja siltähän nuo näyttää.
On se kumma kun käynyt huollossa useita kertoja sen jälkeenkin,kielletäänkö niitä vaihtamasta..
Kesärengaskeleillä tarkoitus ottaa liikenteeseen,eli vielä tuntuu hyvin olevan aikaa kesän ajoihin varustautua.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Kyllähän tuo 219 koppa on hieno. Harvoja neli'ovisia jotka näyttää hyvältä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Tämä topicci lähtee seurantaan ja Mou:n kanssa samaa mieltä 219 kopasta
Kesärengas kelit kun koittaa ja jos pyörit vielä Haminan sataman suunnilla, niin piipahda kahvilla. Asustellaan nykyään Neuvottomassa.
Kesärengas kelit kun koittaa ja jos pyörit vielä Haminan sataman suunnilla, niin piipahda kahvilla. Asustellaan nykyään Neuvottomassa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Hienon auton olet ostanut. Voithan Sinä sitten myöhemmin ja aikojen saatossa mieltäsi muuttaa tuon W209:n hankinnan suhteen, jos nyt joskus siltä tuntuu.
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Kyllähän hyvälle W209 270 cdi:lle olisi tallissa tilaa.Semmoista tuli etsittyä mutta Suomessa tarjontaa vähänlaisesti-etenkin hyvistä.
Pitäisi lähteä merta edemmäs kalaan mutta ei ollut nyt aikaa.
Pientä puuhastelua tallissa tullut tehtyä.
Ilmansuodattimet ja polttoainesuodattimen vaihdoin.
Hehkut alkoi toimia alkuperäisellä mutta käytetyllä hehkureleellä.
Pari peruutustutkan anturia vaihdoin taakse,välillä toimii välillä ei.
Pitää tutkia starilla tarkemmin.
Ikkunan kanssa ollut vähän jumppaa,korjaussarja tuli joku aika sitten.
Tuli sössittyä sekin,ei ollut oikein tietoa miten tuon kuuluu olla,jäi vaijerit turhan löysälle,sitten vielä moottorin vastakappaleesta puuttui paloja.Katkennut vaijeri rikkonut sitä.
Niin uusi vaijerikin pakeni hihnapyörältä ja meni moottorin akselin ympärille ja mutkille.
No ei siinä,tällaistahan se tee-se-itse puuhastelu parhaimmilaan on.
Kävin sitten merkkiliikkeestä tilaamassa koko lasinnostimen,ei saa erikseen osia siihen.
Mutta kyllä oli mukava eilen ruuvata paikalleen kun istuvuus täydellinen (olen lukenut että tarvikemalleissa ei näin aina ole),kaikki mietitty valmiiksi.Lasin kiinnikkeet jätetty alas jotta saa etummaisen pultin ruuvattua kiinni kun ottaa oven bassokaiuttimen pois.
Oikean puolen ylempi-se hankalin-kiinnitysmutteri valmiiksi kierteen alkuun laitettu,ihan kuin ajateltu josko jollain irrottaessa tippunut ja hävinnyt ..
Oviverhoilun kun laittoi kiinni ja ajoi lasin ylös,nappi pohjassa vielä pari sekuntia ,hienosti toimii.Dippaa avattaessa niinkuin karmittoman lasin kuuluukin.
Kevät etenee jo kovaa vauhtia,kesärenkaita alettava katselemaan ensiviikolla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Airmatikkia tullut välteltyä ylimääräisen jousijumpan pelossa.
Nyt tuota tuli kaupanpäälle ihan rautajousillakin.
Molemmat takajouset poikki,kuskin puoleinen ollut varmaan pitempään kun oli kolmena kappaleena.
Tässä mallissa kun on tuossa tukivarren takana tukitanko,ei sitä jousen alapäätä niin helposti huomaa.
Sitten semmoinen havainto,tässä kun xzn kantainen pultti tukivarren sisäpäässä,niin onpahan kiinni.Ihan kuin olisi liimattu puslaan kiinni.Youtubessa näkyi olevan jollain muullakin samaa ongelmaa,ei ollut ihan omaa kuvitelmaa..
Piti sitten ensimmäistä kertaa ottaa jouset pois tukivarsi "väärästä" päästä avaten.
Taaempi ja alempi tukitanko ,kallistuksenvakaaja,iskari alapäästä ja jarrusatulan kun otti edestä pois niin sopi tukivarren pultti tulemaan ulos.
Ajattelin päästä helpolla kun haen Motonetista jouset.
Heidän valikoimaan ei jousia tähän kuulunut,mutta kanta-asiakkaille tilaavat muualtakin.
Ja tilasivatkin Koivuselta Lesjöforsin vieterit.
Näyttivät kyllä samanlaisilta kuin alkuperäiset,mitä noita risoja sain mitattua,noin 330 mm pituutta,ja lanka oli saman paksuista molemmissa.
Mutta kun laittoi paikalleen ja kävi vähän ajamassa että asettuu,niin jäi silti perä ihan älyttömän korkealle,nyrkki mahtui kaaren ja renkaan väliin.
No eipä siinä,ikinä ei pidä olla niin kiire ettei ehdi hommia kahteen kertaan tekemään.
Nyt ei mennyt kuin kolme tuntia niin auto oli taas pyörillään,puoli kierrosta jousia pätkittynä.
Ja jäi omaan silmään ihan kelpo asentoon.
Enää en ihmettele kun välillä näkee 2000 luvun mersuja missä näyttää perä olevan eri tasossa keulan kanssa,tarvikejouset.
Kesäksi kun tulee vähän vakiota isompi halkaisijalla olevaa kumia niin täyttyy pyöränkotelo
sopivasti.
Olikin jäänyt W218 ajolta pari 245/35-20 Tristarin kumia.
Tilasin niille kaveriksi 255/35-20 kumit kriteereinä hinta & käyttäjäkokemukset.
Sattuipas tulemaan liki samanlaisella kuviolla.
Nyt tuota tuli kaupanpäälle ihan rautajousillakin.
Molemmat takajouset poikki,kuskin puoleinen ollut varmaan pitempään kun oli kolmena kappaleena.
Tässä mallissa kun on tuossa tukivarren takana tukitanko,ei sitä jousen alapäätä niin helposti huomaa.
Sitten semmoinen havainto,tässä kun xzn kantainen pultti tukivarren sisäpäässä,niin onpahan kiinni.Ihan kuin olisi liimattu puslaan kiinni.Youtubessa näkyi olevan jollain muullakin samaa ongelmaa,ei ollut ihan omaa kuvitelmaa..
Piti sitten ensimmäistä kertaa ottaa jouset pois tukivarsi "väärästä" päästä avaten.
Taaempi ja alempi tukitanko ,kallistuksenvakaaja,iskari alapäästä ja jarrusatulan kun otti edestä pois niin sopi tukivarren pultti tulemaan ulos.
Ajattelin päästä helpolla kun haen Motonetista jouset.
Heidän valikoimaan ei jousia tähän kuulunut,mutta kanta-asiakkaille tilaavat muualtakin.
Ja tilasivatkin Koivuselta Lesjöforsin vieterit.
Näyttivät kyllä samanlaisilta kuin alkuperäiset,mitä noita risoja sain mitattua,noin 330 mm pituutta,ja lanka oli saman paksuista molemmissa.
Mutta kun laittoi paikalleen ja kävi vähän ajamassa että asettuu,niin jäi silti perä ihan älyttömän korkealle,nyrkki mahtui kaaren ja renkaan väliin.
No eipä siinä,ikinä ei pidä olla niin kiire ettei ehdi hommia kahteen kertaan tekemään.
Nyt ei mennyt kuin kolme tuntia niin auto oli taas pyörillään,puoli kierrosta jousia pätkittynä.
Ja jäi omaan silmään ihan kelpo asentoon.
Enää en ihmettele kun välillä näkee 2000 luvun mersuja missä näyttää perä olevan eri tasossa keulan kanssa,tarvikejouset.
Kesäksi kun tulee vähän vakiota isompi halkaisijalla olevaa kumia niin täyttyy pyöränkotelo
sopivasti.
Olikin jäänyt W218 ajolta pari 245/35-20 Tristarin kumia.
Tilasin niille kaveriksi 255/35-20 kumit kriteereinä hinta & käyttäjäkokemukset.
Sattuipas tulemaan liki samanlaisella kuviolla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Mainiota,ootkin taas siirtynyt vähän meilleppäin.Ja omakotitaloonkin vissiin..
Kyllähän siinä nyt on paljon tullut Googlen kulmilla pyörittyä.
Täällä alkaa olla kaikki valmista,tänään hain kesärenkaat asentamosta pois.
Vähän pitäisi vielä lumen sulaa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Kolmas anturi piti vaihtaa taakse,nyt pelaa tutkat niinkuin kuuluukin.
Sitten vaihtelin moottoriöljyt ja suotimen,ei vanhoillakaan ajettu kuin 5000 km,mutta ikää jo vuosi.
Nyt jos täällä sattuisi olemaan W219 tai 211 tietäjiä niin pari kysymystä.
Onko tässä mallissa ilmastointi silloin päällä kun tuossa palaa punainen valo?
Toki kesällähän tuokin selviää..
Ja onkos näissä konehuoneessa lisävirtapistoketta,ei vaan satu silmään jos on.
Alkuun kun hehkut ei pelannut ja liikkeessä seistessä virta vähissä,ei niin kätevää latailla takakontista kuin konehuoneesta.
Sitten vaihtelin moottoriöljyt ja suotimen,ei vanhoillakaan ajettu kuin 5000 km,mutta ikää jo vuosi.
Nyt jos täällä sattuisi olemaan W219 tai 211 tietäjiä niin pari kysymystä.
Onko tässä mallissa ilmastointi silloin päällä kun tuossa palaa punainen valo?
Toki kesällähän tuokin selviää..
Ja onkos näissä konehuoneessa lisävirtapistoketta,ei vaan satu silmään jos on.
Alkuun kun hehkut ei pelannut ja liikkeessä seistessä virta vähissä,ei niin kätevää latailla takakontista kuin konehuoneesta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Valon palaessa on ilmastointi päällä, ja lisävirtapistoke löytyy sisäilmasuodattimen vierestä jos löytyy. Sehän on 211 farkussa, muttei sedanissa, ja CLS en muista.
wiimax.fi
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Pikkusen tuli teillepäin taas siirryttyä ja omakotitalo tosiaan kyseessä. Käytännössä Googlen kulmilla.kilander kirjoitti: ↑10.3.2022 17:57Mainiota,ootkin taas siirtynyt vähän meilleppäin.Ja omakotitaloonkin vissiin..
Kyllähän siinä nyt on paljon tullut Googlen kulmilla pyörittyä.
Täällä alkaa olla kaikki valmista,tänään hain kesärenkaat asentamosta pois.
Vähän pitäisi vielä lumen sulaa..
20220310_173959_copy_1280x598.jpg
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Lisävirtapistoketta ei tästä mallista löydy,tulipahan katsottua samalla että raitisilmasuodatin näyttää just siltä kuin 5000 km sitten vaihdetun kuuluukin näyttää.
Lisävirran antaminenkin ei enää tunnu niin ajankohtaiselta,luulin jo että akku pitää uusia.
Mutta kyllä se elpyi kun säännöllisempää käyttöä ollut.
Tulikin otettua varaslähtö kun meinasin että vasta kesärenkailla liikenteeseen,kuluneella viikolla ajelin viitisensataa kilometriä rapinarenkailla.
Muistin kyllä CLK320 cdi ajoilta että Hakkapeliitta 7 on meluisa rengas,mutta että noin meluisa...Aloin olemaan varma että pääsee vaihtamaan etupyöränlaakeria.
Perjantaina sitten pyörittelin pyöriä tallissa ja muuta poikkeamaa en huomannut kuin että kuskin puoli vähän laahaa.
Ajattelin jos tuota lauantaina herkistelisi.
Mutta ei siinä muuta ollutkaan kuin palat ihan lopussa,männät niin ulkona että vähän kahnasi.
Uudet Brembon palaset laitoin ja kovaa ajoa taas vaan.
Joskus pitänyt huonona tuota palojen tappikiinnitystä.Esim.uudemmissa Toyotoissa saanut oikeasti tapella tappeja irti,ja kun saa irti tapit on roskiskamaa.
Tässä nuo irtosi ongelmitta,liekkö parempaa rautaa vai johtuukohan että aika vähän on ajeltu Suomessa talvikelissä tällä.
Lisävirran antaminenkin ei enää tunnu niin ajankohtaiselta,luulin jo että akku pitää uusia.
Mutta kyllä se elpyi kun säännöllisempää käyttöä ollut.
Tulikin otettua varaslähtö kun meinasin että vasta kesärenkailla liikenteeseen,kuluneella viikolla ajelin viitisensataa kilometriä rapinarenkailla.
Muistin kyllä CLK320 cdi ajoilta että Hakkapeliitta 7 on meluisa rengas,mutta että noin meluisa...Aloin olemaan varma että pääsee vaihtamaan etupyöränlaakeria.
Perjantaina sitten pyörittelin pyöriä tallissa ja muuta poikkeamaa en huomannut kuin että kuskin puoli vähän laahaa.
Ajattelin jos tuota lauantaina herkistelisi.
Mutta ei siinä muuta ollutkaan kuin palat ihan lopussa,männät niin ulkona että vähän kahnasi.
Uudet Brembon palaset laitoin ja kovaa ajoa taas vaan.
Joskus pitänyt huonona tuota palojen tappikiinnitystä.Esim.uudemmissa Toyotoissa saanut oikeasti tapella tappeja irti,ja kun saa irti tapit on roskiskamaa.
Tässä nuo irtosi ongelmitta,liekkö parempaa rautaa vai johtuukohan että aika vähän on ajeltu Suomessa talvikelissä tällä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Kesärenkaat vaihtui alle tiistaina.
Sitten tuli etsittyä muksahduksen syytä. Yhtenä aamuna ajoin turhan reippaasti hidastetöyssyyn ja oikealta edestä vähän kolahtaa.
Pyörittelin ensin tallin lattialla etupäästä kaikkea, sitten montulla ja vaikutti että reaktiotangon pusla väljä.
Ja olihan se vähän rikki.
Motonetin valikoimissa oli vain tarvikelaatua, vahvistettuna ja ilman.
Otin sitten vahvistetun.
Mikä lie ero.
Mutta nyt eroa on, eli kuskinpuoleinen pitää vaihtaa, uusi tuntuu niin napakalta siihen verrattuna.
Sitten tuli etsittyä muksahduksen syytä. Yhtenä aamuna ajoin turhan reippaasti hidastetöyssyyn ja oikealta edestä vähän kolahtaa.
Pyörittelin ensin tallin lattialla etupäästä kaikkea, sitten montulla ja vaikutti että reaktiotangon pusla väljä.
Ja olihan se vähän rikki.
Motonetin valikoimissa oli vain tarvikelaatua, vahvistettuna ja ilman.
Otin sitten vahvistetun.
Mikä lie ero.
Mutta nyt eroa on, eli kuskinpuoleinen pitää vaihtaa, uusi tuntuu niin napakalta siihen verrattuna.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Noissa taitaa olla taviksen ja vahvistetun ero tuossa nivelessä. Vahvistetussa kai isompi kuula joten pintapaine nivelessä pienempi ja siten pidempi kestoikä.
Vaihdoin aikanaan itekkin nuo tangot 212:Seen, huomattava ero kun ajoi tien poikkivikoihin.
Vaihdoin aikanaan itekkin nuo tangot 212:Seen, huomattava ero kun ajoi tien poikkivikoihin.
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Joo hyvä siitä tuli,ylimääräiset äänet hävisi ja napakka on ajaa.
Eilen saunaa lämmitellessä vaihdoin kuskinpuoleisenkin.
Sielläkin oli alkuperäinen,W211 alkuisella numerolla.
Siinä kun autoa siirsin kuskinpuolta lähemmäs montun reunaa,jäi hehkunvalo palamaan.
Kakkosen hehku siellä oireili.
Niihinhän pitää puuttua nopeasti,ja ajoin vain 46 km ja tänään vaihdoin sen.
Ei tämmöiseen ole ennen tullut vaihdettua,oli jo aika tehdä to do-listalta pois.
Piti vain investoida pitkään 8 mm hylsyyn 1/2 kannalla ja hehkurasvaan.
Momenttiavaimeen laitoin vähän alle 10 nm ja hyvin lähti vanha pois.
Eilen saunaa lämmitellessä vaihdoin kuskinpuoleisenkin.
Sielläkin oli alkuperäinen,W211 alkuisella numerolla.
Siinä kun autoa siirsin kuskinpuolta lähemmäs montun reunaa,jäi hehkunvalo palamaan.
Kakkosen hehku siellä oireili.
Niihinhän pitää puuttua nopeasti,ja ajoin vain 46 km ja tänään vaihdoin sen.
Ei tämmöiseen ole ennen tullut vaihdettua,oli jo aika tehdä to do-listalta pois.
Piti vain investoida pitkään 8 mm hylsyyn 1/2 kannalla ja hehkurasvaan.
Momenttiavaimeen laitoin vähän alle 10 nm ja hyvin lähti vanha pois.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Pientä jurinaa pitänyt alusta asti R:llä jarrua vasten.
Aloitin helpoimmasta, vaihdoin vaihdelaatikon kannatinkumin.
Ei vaikutusta. Samalla kun oli pohjamuovit pois, käsijarru päälle, pakki päälle ja monttuun kuuntelemaan.
Kuskin puoleinen moottorinkannatin piti ääntä.
Aika löysällä oli kumpikin kiinnityspultti.
Sitten alkoikin resonoimaan kunnolla D:llä sekä R:llä.
Ilmeisesti entinen omistajakin kiinnittänyt asiaan huomiota..
Hain sitten tarvikeliikkeestä uuden kaannatinkumin ,Febi Bilstein luki kyljessä.
Ei tässä nyt ehdi tilailemaan mistään.
Ja vähän huonona tuo vanha olikin.
Nyt taas kelpaa ajella vaikka maan ääriin.
Aloitin helpoimmasta, vaihdoin vaihdelaatikon kannatinkumin.
Ei vaikutusta. Samalla kun oli pohjamuovit pois, käsijarru päälle, pakki päälle ja monttuun kuuntelemaan.
Kuskin puoleinen moottorinkannatin piti ääntä.
Aika löysällä oli kumpikin kiinnityspultti.
Sitten alkoikin resonoimaan kunnolla D:llä sekä R:llä.
Ilmeisesti entinen omistajakin kiinnittänyt asiaan huomiota..
Hain sitten tarvikeliikkeestä uuden kaannatinkumin ,Febi Bilstein luki kyljessä.
Ei tässä nyt ehdi tilailemaan mistään.
Ja vähän huonona tuo vanha olikin.
Nyt taas kelpaa ajella vaikka maan ääriin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 320 cdi -07
Pääsiäinen meni pääasiassa Pärnumaalla.
Terviksessä oltiin ja Aallonmurtajalla piti käydä ihmettelemässä jäävuorta.
Vähän oli ahtojäitä rannoille kertynyt, muuten oli aika keväistä.
Tuli ajeltua katsomaan Villa Andropoffia.
Erikoinen paikka ajalta jolloin itänaapurin johto oli vielä jollain tavalla järjissään.
Siinä vanha bemari jäänyt tienposkeen.
Vähän pyörähdettiin etelänaapurin puolellakin.
Täällä kun tulee liikuttua, aina poiketaan Ainazin Nesteen vintillä.
Sitten siirtyminen Tallinnaan, hyvin sujui haikaroita bongaillessa.
Tauko Järvekeskuksella. Siitä eteenpäin ei oikein sujunut mitenkään.
Luulin että pääsiäismaanantaina olisi rauhallista-mutta Virossa ei taida vaikuttaa mitenkään.
Joku kolarikin sattui matkalle hidastamaan. Näytti jo ettei edes ehditä laivalle. Saavutus sekin kun 18.30 lähdöstä kyse.
No oli siellä muitakin myöhään tulijoita ja itärajalla päästiin.
Matkaa kertyi nyt jotain vähän päälle 900 km, auto pelasi hienosti.
Ja niinhän siinä kävi että mielenkiinto siirtyi muualle ja aika siirtyä seuraavaan kohteeseen.
Terviksessä oltiin ja Aallonmurtajalla piti käydä ihmettelemässä jäävuorta.
Vähän oli ahtojäitä rannoille kertynyt, muuten oli aika keväistä.
Tuli ajeltua katsomaan Villa Andropoffia.
Erikoinen paikka ajalta jolloin itänaapurin johto oli vielä jollain tavalla järjissään.
Siinä vanha bemari jäänyt tienposkeen.
Vähän pyörähdettiin etelänaapurin puolellakin.
Täällä kun tulee liikuttua, aina poiketaan Ainazin Nesteen vintillä.
Sitten siirtyminen Tallinnaan, hyvin sujui haikaroita bongaillessa.
Tauko Järvekeskuksella. Siitä eteenpäin ei oikein sujunut mitenkään.
Luulin että pääsiäismaanantaina olisi rauhallista-mutta Virossa ei taida vaikuttaa mitenkään.
Joku kolarikin sattui matkalle hidastamaan. Näytti jo ettei edes ehditä laivalle. Saavutus sekin kun 18.30 lähdöstä kyse.
No oli siellä muitakin myöhään tulijoita ja itärajalla päästiin.
Matkaa kertyi nyt jotain vähän päälle 900 km, auto pelasi hienosti.
Ja niinhän siinä kävi että mielenkiinto siirtyi muualle ja aika siirtyä seuraavaan kohteeseen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----