No niin laitetaampa hiukan kuulumisia, tältä vuodelta. Mersu kävi vetareiden vaihdossa tuossa maaliskuun lopulla ja kolinat ja napinat loppuivat hetkeksi.. siitä lisää kohta. Muuten tuli tuossa keväällä käytyä tuolla Lahden Classic Motor Show:ssa. Kesällä tuli käytyä muutamissa ajotapahtumissa mutta muuten meni ihan työajoa ajellessa Helsinki-Espoo-Helsinki väliä. Ennen Kesälomia alkoi hiukan ottamaan päähän tuo auton liika etukeno asento joten olin jo aikaisemmin talvella tilannut Alkuperäiset etujouset autoon. Samalla päätin vaihtaa myös kaikki iskunvaimentajat sekä Jousikumit eteen ja taakse. Alkoi Iskunvaimentimen etsiminen ja lopulta päädyin Bilstein B4 iskareihin.
Elokuussa sitten vaihdettiin nuo Etujouset ja iskarit ja jousikumit nyt auto tuli paljon ryhdikkäämäksi, kuin mitä se aikaisemmin oli. "Jotkut madaltaa autojaan, Minä korotan"
Mutta viikko alustarempan jälkeen alkoivat sitten pahat ongelmat. Nimittäin jo pitkään vaivanneet vetoakseli ja perä ongelmat alkoivat 4kk aikaisemmin vaihdetut vetarit alkoivat kolista ja myöskin perä alkoi pitää Klonks Klonks ja locks ääntä
Kävin sitten vakiokorjaamolla näyttämässä autoa ja diagnoosi oli Väljäperä joka murtaa vetoakselia. No nyt olen viimeiset 1,5 viikoa ajanut laina W123 nimittäin vanhaa kunnon 200D:tä No perjantaina hain Käytetyn 3:58 perän Venetmäen Mersupurkaamosta Viialasta ja työpaikkani kautta sain tilattua tehdasuudet vetoakselit. Nyt huomenna maanantaina mersu menee Lommilan veholle (kyllä luitte oikein) Vetoakselien ja Perän vaihtoon Ja miksi Veho no sen takia että täälä Pääkaupunkiseudulla moni korjaamo kieltäytyy noista hommista kun on kyseessä on Mersu. Ja lommilassa sentään osataan vielä korjata näitä vanhoja Mersuja.
Kuvia ei valitettavasti tuosta nykykorkeudesta ole kun tuo P*rkeleen Photophucket meni maksulliseksi
Pontuksen W123 230E
Jaahas muutama vuosi aikaa edellisestä viestistä, edelleen ajossa vaikka kerran jo tuo varastettiinkin. Ensimmäistä kertaa tämä W123 on nyt sitten oman omistusajan aikana menossa Talvisäilytykseen, tai oikeastaa talven aikana tähän tehdään Moottori sekä ruiskujärjestelmän remontti. Myöskin kattoluukun tiivisteet menee uusiksi ja samaten takalasin tiiviste menee uusiksi.
Ps jos joltain löytyisi hyvä kuntoiset Etuistuimet niin saa laittaa yv:llä viestiä
http://www.astralsilber.de/polsterungen/055.jpg
Ps jos joltain löytyisi hyvä kuntoiset Etuistuimet niin saa laittaa yv:llä viestiä
http://www.astralsilber.de/polsterungen/055.jpg
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Pontuksen W123 230E
No päivitettään tarinaa myös tänne tämän auton osalta. Eli otin tämän pois ajosta 2 vuotta sitten. Alunperin oli tämä W123 päivittää kesän harrasteautoksi. Tarkoituksena oli teettää kansiremontti ja muutama muu pikku korjaus kevät talven aikana. No sitten alkoi tienkin korona härdelli ja muutti kaikki suunnitelmat. Viimeinen niitti tuli viime talvena (2021) kun teetin tähän classic data tarkistuksen. Siinä suositeltiin suoraan tämän auton kannalta museoautoksi tekemistä. Edes se tieto ei haitannut asiaa että edellinen omistaja oli vaihdattanut tähän W124 mallista sylinterikannen.
Tämän hetkinen tilanne on se autoa aika paljon purettu ja moottori otettiin ensimäiseksi kohteeksi. Kansiremontti on tehty ja Lohko on maalattu. Myös uudet tiivisteet ja pultit on ostettu. Varsinainen haaste oli löytää uudet männänrenkaat jotka onneksi lopulta löytyivät. Myös kampiakselin runkolaakerit ja kiertokangen laakerit menivät uusiksi. Seuraavaksi vielä uudet jakopään osat ja moottoria voidaan alkaa kasaamaan. Seuraavat kohteet ovat ruiskutusjärjestelmän korjaus ja sisustanosien etsiminen tai kunnostaminen
Tämän hetkinen tilanne on se autoa aika paljon purettu ja moottori otettiin ensimäiseksi kohteeksi. Kansiremontti on tehty ja Lohko on maalattu. Myös uudet tiivisteet ja pultit on ostettu. Varsinainen haaste oli löytää uudet männänrenkaat jotka onneksi lopulta löytyivät. Myös kampiakselin runkolaakerit ja kiertokangen laakerit menivät uusiksi. Seuraavaksi vielä uudet jakopään osat ja moottoria voidaan alkaa kasaamaan. Seuraavat kohteet ovat ruiskutusjärjestelmän korjaus ja sisustanosien etsiminen tai kunnostaminen
- Liitteet
-
- 20210130_183332.jpg (743.34 KiB) Katsottu 5427 kertaa
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Pontuksen W123 230E
Kuvia projetin eri vaiheista..
- Liitteet
-
- 20210219_190339.jpg (824.34 KiB) Katsottu 5427 kertaa
-
- 20210219_183625.jpg (857.91 KiB) Katsottu 5427 kertaa
-
- 20210219_180902.jpg (784.18 KiB) Katsottu 5427 kertaa
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Pontuksen W123 230E
Vasta nyt huomasin tämän topikin. Sinullahan on ihan tuplaten tätä hienoa 123- mallia, jossa vielä kromilistojakin raaskittiin käyttää. Taitaa molemmissa olla myös ihan sama värimaailma ? Onnittelut !
Re: Pontuksen W123 230E
Joo ihan tuo yksi W123 löytyy eli tosiaan 230E vm; 1982 varusteina: Automaattivaihteisto, kattoluukku, keskuslukitus, vakkari asennettu myöhemmin.
Tuolta löytyy lisää tarinaa autosta; https://www.mersuforum.net/forum/viewto ... 3&t=156917
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)