Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Jees.
Laitetaas tämmönen.
Tänään kävi just niinkuin minulle ei koskaan käy.
Eli 200 ngt vm.2011 sylkäisi öljyt tielle, vaihto oli suunniteltu tälle päivälle mutta ei ihan tuohon tyyliin.
No. Kannu ölppää koneeseen ja ajo jatkui varovasti. Vikavalo jäi palamaan, ja noin sadan poistetun koodin jälkeen jäi
Nokka-akselin asentotunnistin herjaamaan.
Toiveikkaana mittasin sen ja siitä jotain lukemia tuli, joten ei ihan vainaa, sitten venakoppa auki ja…
Ajoitusmerkit?
[
Ja jotain murentunut. Oli nokan pyörien alla.
Laitetaas tämmönen.
Tänään kävi just niinkuin minulle ei koskaan käy.
Eli 200 ngt vm.2011 sylkäisi öljyt tielle, vaihto oli suunniteltu tälle päivälle mutta ei ihan tuohon tyyliin.
No. Kannu ölppää koneeseen ja ajo jatkui varovasti. Vikavalo jäi palamaan, ja noin sadan poistetun koodin jälkeen jäi
Nokka-akselin asentotunnistin herjaamaan.
Toiveikkaana mittasin sen ja siitä jotain lukemia tuli, joten ei ihan vainaa, sitten venakoppa auki ja…
Ajoitusmerkit?
[
Ja jotain murentunut. Oli nokan pyörien alla.
Viimeksi muokannut Bj Andy, 11.4.2022 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Näyttäisi olevan ylälaahari palasina, eli tuossa rattaiden välissä metallipalikan päällä ollut muoviosa.
Ketjua vaihtamaan, miten lie pyörien kunto ?
Ketjua vaihtamaan, miten lie pyörien kunto ?
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Pyörät Ok.
Tuossahan tuo vaihtuisi samalla vaan en tua tiijä.
UT merkki on ykkösen yläkuolokohdassa. Onkohan tuo kampuran hihnapyörä 180 astetta väärässä asennossa?
E. Pelottavan helppoa tuon ketjun juoksuttaminen pykälältä toiselle.
Tuossahan tuo vaihtuisi samalla vaan en tua tiijä.
UT merkki on ykkösen yläkuolokohdassa. Onkohan tuo kampuran hihnapyörä 180 astetta väärässä asennossa?
E. Pelottavan helppoa tuon ketjun juoksuttaminen pykälältä toiselle.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Merkit osuu kyllä ut merkin kanssa melko jämptisti…
Käykö tuo kampuran hihnapyörä moneen asentoon?
Käykö tuo kampuran hihnapyörä moneen asentoon?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
"Ketjun juoksuttaminen pykälältä toiselle" ?
Kampuran hihnapyörä käy vain yhteen asentoon.
Kampuran hihnapyörä käy vain yhteen asentoon.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Ei kai nuo nyt puolta kierrosta voi pielessä olla kun kerran pelasi?
Mutta UT merkki on yläkuolokohta ykköspytyllä. Onko tämä oikein?
Mutta UT merkki on yläkuolokohta ykköspytyllä. Onko tämä oikein?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Nopean selvittelyn perusteella tuo hihnapyörä osaa pyörähtää kumikiitoksestaan. Eli siksi se on metässä.
Eikä tuon perusteella pysty mitään ajoittelemaan. Eli uutta hihnapyörää myös.
Eikä tuon perusteella pysty mitään ajoittelemaan. Eli uutta hihnapyörää myös.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Ja kaikki apu on tarpeen. Teettäisin pajalla mutta joka paikka on täynnä autoja joista on huohotin jäässä. Joten tehdään itse.
Ketju vaihtoon, ylälaahain tarvitaan, mitä muuta?
Se hihnapyörä tietty..
Kumman kätinen kierre siinä on?
Ketju vaihtoon, ylälaahain tarvitaan, mitä muuta?
Se hihnapyörä tietty..
Kumman kätinen kierre siinä on?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
17.9
Olin kurkannut kopan raosta ja otin jopa kuvankin, eli ylälaahain oli silloin vielä paikallaan.
Olin kurkannut kopan raosta ja otin jopa kuvankin, eli ylälaahain oli silloin vielä paikallaan.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle
Sitten sitä hihnapyörä ihmettelyä..
Tässä on kiila ja OT merkki samalla sivulla…
Ja tässä taas toisinpäin…
Eli meitsillä lienee väärä hihnapyörä?
Tässä on kiila ja OT merkki samalla sivulla…
Ja tässä taas toisinpäin…
Eli meitsillä lienee väärä hihnapyörä?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
O||T merkki on mersuissa ykkösen yläkuolokohta
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Niin arvelinkin. Alakuolokohdalla harvemmin on noilla asteilla merkitystä.
Mikähän olisi hyvä tapa varmistaa että tuo UT merkki osuu siihen yläkuolokohtaan tarkasti.
Eli tuo meitsin paikallaan oleva hihnapyörä on sen 180 astetta väärässä kohdassa.
Kuvat on netistä kaivetut, ja molemmat hihnapyörät on M271:sen pyöriä. Varmaan jossain vuosimallissa vaihtuu.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Jos se on pyörähtänyt kumiosastaan ?
En kyllä usko (no, en tiedä) että olisi noin eri kohdassa kiila jossain vuosimallissa.
En kyllä usko (no, en tiedä) että olisi noin eri kohdassa kiila jossain vuosimallissa.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
No nuo kuvat löytyi EBaysta. Molemmat myynnissä m271:seen. Ja siinä minun hihnapyörässä on joka osassa kohdistinmerkit, eli ulkokehässä, kumissa ja sisäosassa ja ne on kohdakkain. Ja ehjältä näyttää muutenkin.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Nuo laahaimien pultit on jossain jemmassa. Mitähän mahtaa purattaa edestä pois? Laturia?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
https://youtu.be/98ZKePYe5MA
[YouTube]98ZKePYe5MA[/YouTube]
Siitä sitten. Ja näköjään ketjukopan sisällä on toiset merkit ketjupyörässä ja kopan etureunassa.
[YouTube]98ZKePYe5MA[/YouTube]
Siitä sitten. Ja näköjään ketjukopan sisällä on toiset merkit ketjupyörässä ja kopan etureunassa.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Kampuran hihnapyörä varmaan vaihdettu isompaan, jotta kompressori kiertäisi enemmän. M111 tällaisia sarjoja on. M271 on pienempää kompressorin hihnapyörää saatavilla. En aikoinaan törmännyt isompaan kampiakselin pyörään.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Tuo oisi kyllä selitys.
Vanha taksi Tukholmasta niin nopeus on rahaa...
Millä nuo laahaimen tapit irtoaa? Sisällä on 6mm kierre mutta missä ovat kiinni?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Laahaimien tapit lähtee vetovasaralla nykäsemällä.
Putsaa kierre hyvin ja 6mm pultilla+ vetovasaralla napautat irti.
Putsaa kierre hyvin ja 6mm pultilla+ vetovasaralla napautat irti.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Iso Kiitos!
Tätä juuri tarvittiin. Hitto kun odottavan aika on pitkä. Jos se ylälaahain ei olisi kadonnut niin ketjut olisi olleet ns.markettikamaa. Mutta liitettävä ketju ja laahaimet eivät osu samaan sarjaan huonostikaan.
No ompahan ollut aikaa tutustua aihioon. Onko hajua mahtuuko moottori pyörimään kun nokat on lukittu merkkeihinsä?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Dampperiasiaan sellainen välihuomio, että mikäli katsoin oikein että kysymyksessä on malli 212.041 ja moottorin tyyppi 271.958, niin oikea hihnapyörä on A2710300003 eli tuo jossa OT-merkki on samalla puolella kuin kiilaura. Millähän numerolla aloittajan koneessa oleva dampperi mahtaa olla?
E: eipä noita edes muilla osanumeroilla ole, tuossa jossa OT-merkki on 180 astetta eri paikassa kiilauran suhteen on sama numero -> pyörähtänyt.
E: eipä noita edes muilla osanumeroilla ole, tuossa jossa OT-merkki on 180 astetta eri paikassa kiilauran suhteen on sama numero -> pyörähtänyt.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Miksi niitä muita laahareita pitää vaihtaa, onko nekin hajonneet ? Harvinaista.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Ei. Eikä ole pahasti kulumaakaan. Voi ne jättää vaihtamattakin ja vaihtaa vaikka seuraavassa ketjun vaihdossa, jos tarvii sittenkään.
Mites kiristys patruuna? Onko se tavattu vaihtaa samalla?
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Tuo on varmaan joku tarvike hihnapyörä, oli sitten pyörähtänyt tai ei. Aikamoinen miina silti.racer123 kirjoitti: ↑12.12.2021 3:40 Dampperiasiaan sellainen välihuomio, että mikäli katsoin oikein että kysymyksessä on malli 212.041 ja moottorin tyyppi 271.958, niin oikea hihnapyörä on A2710300003 eli tuo jossa OT-merkki on samalla puolella kuin kiilaura. Millähän numerolla aloittajan koneessa oleva dampperi mahtaa olla?
E: eipä noita edes muilla osanumeroilla ole, tuossa jossa OT-merkki on 180 astetta eri paikassa kiilauran suhteen on sama numero -> pyörähtänyt.
E. Taas yksi kuva löytyi. Eli tämäkin on ilmeisesti Mercedeksen ominaisuus.
Viimeksi muokannut Bj Andy, 12.12.2021 9:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Kiristin on aina vaihdettu ketjun kanssa samalla, hankalassa paikassa erikseen alkaa vaihtamaan jos kuitenkin sitten haluaisi / tarvitsisi myöhemmin.
Ylälaahain-palikka maksaa kai euron pari.
Ylälaahain-palikka maksaa kai euron pari.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Taitaa olla 8.57€ tms.
Hitto kun nuo sarjat on aina jollain kokoonpanolla esim. Sarja jossa laahaimet on kiinteällä ketjulla. Ja sarja jossa kiristin muttei laahaimia on katkaistavalla ketjulla.
Ylälaahaimen olisi saanut erikseen mutta ei maanantaiksi. Ja jos osat ei ole maanantaina, niin sitten pitää vedellä Variolla ympäri suomea koko ensi viikko. Ja ensimmäinen mahdollisuus perehtyä aiheeseen on torstai iltana.
E. Nopeasti laskettuna kiireen hinta on 32€ eli ylimääräiset osat versus polttoainekustannukset siihen torstai iltaan mennessä.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
No. Olihan sen ketju jo vaihdon tarpeessa. 6mm venymää uuteen verrattuna ja tämä parivaljakko näytti tältä…
Nythän tuossa tuntuu jo puristuksiakin kun pyörittää konetta. Sen verran oli jako metässä että tuohan on käynyt jo Atkinsin tahdilla…:D
Nythän tuossa tuntuu jo puristuksiakin kun pyörittää konetta. Sen verran oli jako metässä että tuohan on käynyt jo Atkinsin tahdilla…:D
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Eihän se kovin paljon kärsi pielessä olla, kun menee jo venttiilit mutkille.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Jep. Saas nähdä muuttuiko miten. Todella paljon napakampi tuo uusi ketju. Ei onnistunut hyppyyttäminen niinkuin tuolla kirjoitin aiemmin, vaan piti ottaa kiristäjä pois että sai riittävästi löysää.
Josko tuo kasautuisi illan aikana niin pääsisi huomenna reissuun. Kuinkahan pitkään tuolla ketjulla arvaa ajaa?
Yksihän jäi käsivarastoon joten ei ole kummoinen vaihtaa kun kerran on harjoiteltu.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Olisi luullut että edes tämä remontti menee ilman mcgyveriä…mutta ei…
Perkele, jossain kohtaa onnistuin murjaišemaan tommosen bakeliittisen jäähdytysnestenipan poikki. Arvelin ettei autodocki semmoista juuri tähän hätään, eli heti, pysty toimittamaan joten hetki harmaata vaivaten…5.5 mm reikä ja pikku-esabin käytetty suutin liimalla kiinni.
Onneksi liiterin lattialta löytyi sopiva klemmari, niin sehän istahti siihen…
Ja tuaniin… sehän pelaa!
[youtube]-FKz2bynbX0[/youtube]
https://youtu.be/-FKz2bynbX0
Perkele, jossain kohtaa onnistuin murjaišemaan tommosen bakeliittisen jäähdytysnestenipan poikki. Arvelin ettei autodocki semmoista juuri tähän hätään, eli heti, pysty toimittamaan joten hetki harmaata vaivaten…5.5 mm reikä ja pikku-esabin käytetty suutin liimalla kiinni.
Onneksi liiterin lattialta löytyi sopiva klemmari, niin sehän istahti siihen…
Ja tuaniin… sehän pelaa!
[youtube]-FKz2bynbX0[/youtube]
https://youtu.be/-FKz2bynbX0