Mese 300:sen Sprinter 312D&W164 280CDI
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Nettiautossa kerrot mersussa olevan jäykemmät jouset taksivarustepaketin mukana. Väittäisin että näin ei enää ole ollut 211:n aikakaudellakaan vaan alusta on ollut joko Comfort (classic/elegance) tai Avantgarden madallettu riippuen varustelutasosta. Ja Avantgarden madalletun on pystynyt vaihtamaan comfortiin ilman lisämaksua. Taksivarustepaketti ei siihen enää vaikuta.
En tiedä onko joskus aikoinaan ns kuormajousia sisältynyt taksipakettiin koska käsitys jäykemmästä alustasta elää edelleen ihan uusienkin kanssa.
Ja ilmastointi taitaa myös sama kaikissa kuten dealer sanoi.
En tiedä onko joskus aikoinaan ns kuormajousia sisältynyt taksipakettiin koska käsitys jäykemmästä alustasta elää edelleen ihan uusienkin kanssa.
Ja ilmastointi taitaa myös sama kaikissa kuten dealer sanoi.
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Mistäs näistä vanhoista romuista tietää mitä sinne on vuosien aikana laitettu mutta kyllä auton kantakortista löytyy ainakin tälläiset varustekoodit kuin
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
Toki niitä varusteita on raksittu kuitenkin jonkin verran tähänkin etten viitsi alkaa kaikkia luettelemaan tähän Huvittavaa vaan tuo kun erikseen pitää myös raksia turvavyön muistutin pois autoa tilatessa Asuntoautoon suoritin tänään kestopinnoitteen laittoa mutta täytyy sanoa että onneksi loppui se tökötti purkki kesken Puoleen väliin auton korkeutta asti riitti kunnes loppui kesken,purkin kupeessa vielä luki että pitäisi riittää 3-4 autoon
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
Toki niitä varusteita on raksittu kuitenkin jonkin verran tähänkin etten viitsi alkaa kaikkia luettelemaan tähän Huvittavaa vaan tuo kun erikseen pitää myös raksia turvavyön muistutin pois autoa tilatessa Asuntoautoon suoritin tänään kestopinnoitteen laittoa mutta täytyy sanoa että onneksi loppui se tökötti purkki kesken Puoleen väliin auton korkeutta asti riitti kunnes loppui kesken,purkin kupeessa vielä luki että pitäisi riittää 3-4 autoon
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Oikeaa jousta EPC:stä etsiessä lasketaan ensin pisteet mallin ja varustekoodien mukaan, sitten katsotaan jousi oikeasta taulukosta, taulukoita on varustekoodeille jotka liittyvät jousitukseen eli esimerkiksi "486 Sports suspension" tai tuo "482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE" jne...
Sama jousi voi siis olla toiseen autoon "sporttialustan jousi" ja toiseen "korotetun maavaran jousi".
Mainittu koodi "482" siis tarkoittaa että jousi on jäykempi kuin ilman tuota koodia.
Sama jousi voi siis olla toiseen autoon "sporttialustan jousi" ja toiseen "korotetun maavaran jousi".
Mainittu koodi "482" siis tarkoittaa että jousi on jäykempi kuin ilman tuota koodia.
wiimax.fi
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Kuulostaa hyvinkin mielenkiintoiselta ajattelen jos joutuisi jousia tilamaan Mutta tänään suoritin volvoon taas vähän ehostusta
volvoon ehostusta by ah, on Flickr
Eli löysin nyt lisää puuttuvia osia autoon ja tänään laitoin tuon jakopään suojan paikalleen ja tulihan siinä samassa osanipussa myös nyt se jarrujen jakotukkikin ja vielä kun sen kerkeää jossain välissä vaihtamaan Täytyy nyt vähän listata mitä pitäisi vielä Volvoon hommata jos sitä ajattelisi että se olisi reilun 5vuoden kuluttua museorekisteri kuosissa niin pitää vielä löytää sisälle ehjät puujäljitelmä listat kojelautaan,ehkä rututtomat ovipahvit ja mahdollisesti vielä takaluukku ja sitten löytää jostain edukas maalari autolle joka osaisi korjata autossa olevat lakkaviat Mutta jottei mene liiaksi taas volvon hehkutukseksi niin olen minä mersuillekin jotain tehnyt 211:sta nakkasin tänään vanhan raitis ilmasuodattimen menemään kun oli aivan tukossa eikä tietenkään nyt saanut uutta mistään tilalle eikä kyllä houkuttanut oikeastaan sitä edes lähteä etsimäänkään tänään Ja syy siihenkin on aika hyvä kun tuli taas parin päivän aikana istuttua asuntoauton ratin takana vajaa 1000km niin ei houkuttanut tänään autolla ajella edes Eli perjantaina lähdin töiden jälkeen ajamaan kohti mikkeliä josta suuntasin anttolan kautta puumalaan josta ajoin sulkavan kautta punkaharjulle ja sieltä takaisin kotia sitten Saimaan vesistö on kyllä upeaa aluetta ja tulipa reissulla käytyä järvessäkin pulahtamassa muutaman kerran ja testattua nyt ekaa kertaa auton omaa suihkuakin joka yllätti kyllä että miten viileää vettä sieltä saikin tulemaan Mutta ennen tuota reissua kävin auton takana...
logoa by ah, on Flickr
Nyt ei jää enää takana tulevillekaan epäselväksi mikä siellä jonon kärjessä menee Ensi viikon perjantaina tai lauantaina lähteekin sitten asuntoauton keula osoittamaan kohti pohjoista jossa meinaan olla ainakin sen viikon sitten...
volvoon ehostusta by ah, on Flickr
Eli löysin nyt lisää puuttuvia osia autoon ja tänään laitoin tuon jakopään suojan paikalleen ja tulihan siinä samassa osanipussa myös nyt se jarrujen jakotukkikin ja vielä kun sen kerkeää jossain välissä vaihtamaan Täytyy nyt vähän listata mitä pitäisi vielä Volvoon hommata jos sitä ajattelisi että se olisi reilun 5vuoden kuluttua museorekisteri kuosissa niin pitää vielä löytää sisälle ehjät puujäljitelmä listat kojelautaan,ehkä rututtomat ovipahvit ja mahdollisesti vielä takaluukku ja sitten löytää jostain edukas maalari autolle joka osaisi korjata autossa olevat lakkaviat Mutta jottei mene liiaksi taas volvon hehkutukseksi niin olen minä mersuillekin jotain tehnyt 211:sta nakkasin tänään vanhan raitis ilmasuodattimen menemään kun oli aivan tukossa eikä tietenkään nyt saanut uutta mistään tilalle eikä kyllä houkuttanut oikeastaan sitä edes lähteä etsimäänkään tänään Ja syy siihenkin on aika hyvä kun tuli taas parin päivän aikana istuttua asuntoauton ratin takana vajaa 1000km niin ei houkuttanut tänään autolla ajella edes Eli perjantaina lähdin töiden jälkeen ajamaan kohti mikkeliä josta suuntasin anttolan kautta puumalaan josta ajoin sulkavan kautta punkaharjulle ja sieltä takaisin kotia sitten Saimaan vesistö on kyllä upeaa aluetta ja tulipa reissulla käytyä järvessäkin pulahtamassa muutaman kerran ja testattua nyt ekaa kertaa auton omaa suihkuakin joka yllätti kyllä että miten viileää vettä sieltä saikin tulemaan Mutta ennen tuota reissua kävin auton takana...
logoa by ah, on Flickr
Nyt ei jää enää takana tulevillekaan epäselväksi mikä siellä jonon kärjessä menee Ensi viikon perjantaina tai lauantaina lähteekin sitten asuntoauton keula osoittamaan kohti pohjoista jossa meinaan olla ainakin sen viikon sitten...
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Asuntoautolla tuli tosiaan tuossa lappia jälleen kerran tutkittua ja nyt kun kelien pitäisi vähän muuttua niin huomasin että alkaa tuo 211:sta tarvitsemaan huomiota Huomenna otan sen työn alle ja nyt sillä on tehtävä listalla moottoriöljyjen ja suodattimen vaihto,polttoaine suodattimen sekä lambdan ja sen johtojen korjaus sekä mahdollisesti vielä etupuskurin irroitus ja mallaus paremmin paikoilleen kun otti tuossa alkukesästä osumaa työmaalla ja irvistää rumasti nyt yhdestä reunasta Samalla siitä voisi tarkistaa vaihteistoöljyt ja jos näyttää yhtään epäillyttävältä niin vaihtaa vielä nekin vaikkei niilläkään ole ajettu kuin se reilu 15tkm niinkuin moottoriöljyilläkään Katsotaan josko sitä innostuu huomenna ottamaan kuvia tuosta savotasta sitten vaikka taitaahan kaikki olla jo nähnyt tuollaisen vanhan taksin perushuollot
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Laitetaanpas pari kuvaa tämän päivän hommasta jos jotakuta kiinnostaa nähdä mitä tuolla entisen taksin pellin alta löytyy
mersuun perushuoltoa (1) by ah, on Flickr
Ekana sitten koneen suojakoppa pois paikaltaan että alkaa näkemään mitä ja mistä puretaan pois edestä Itse aloitin hommat helpoimman kautta eli ekana moottori öljyjen ja suodattimen vaihto jonka jälkeen aletaan purkaa koneen ympäriltä enemmän tavaraa pois
mersuun perushuoltoa (2) by ah, on Flickr
Eli sitten sai ilmanputsari kotelo väistyä tieltä jonka alta tulikin esille aika törkyinen lämpöpelti Tuo pelti irtoaa muutaman pultin irroituksella jonka jälkeen tuleekin itse vaihdettava osa esille joka ei tässä tapauksessa ole turbo vaan vähän pienempi eli lambda anturi
mersuun perushuoltoa (3) by ah, on Flickr
Sieltähän se vanha anturi on jo poistunnut kolostaan ja oli muuten eka kerta kun olen noin tukkoisen lambda anturin nähnyt Ei kyllä uskoisi kun auton päästötkin oli katsastuksessa 0,54
mersuun perushuoltoa (4) by ah, on Flickr
Siellähän on sitten alkuperäinen uusi lampada paikoilleen ja tämän jälkeen pääsikin sitten lambdan johtosarjan korjaukseen koneen puoleisesta päästä,kaksi johtoa oli murtunnut poikki joten ei muutakuin piuhojen kuoriminen ja tinaamalla uudestaan yhteen toisistaan karanneet kaverit
mersuun perushuoltoa (5) by ah, on Flickr
No sittenhän se pitää alkaa osia putsailemaan eli tässä lähtökuva siitä lämpöpellistä...
mersuun perushuoltoa (6) by ah, on Flickr
Ja sama pellin lipare paikoillaan mutta himpun verran puhtaampana mitä tuolta tullessaan
mersuun perushuoltoa (7) by ah, on Flickr
Sittenhän se on vaan ilmansuodattimen koteloa vaille valmis jonka jälkeen siirryin koneen toiselle puolelle ja vaihtelin vielä polttoaine suodattimen kun edellisestä vaihdosta oli kerennyt jo kulumaan miltei 150tkm verran ja vajaa 5vuotta mitä tuosta huoltokirjasesta vilkaisin Puskurin kanssa en jaksannut enää tänään alkaa painimaan joten laitetaan se sitten jossain toisessa vaiheessa kunnolla paikoilleen
mersuun perushuoltoa (8) by ah, on Flickr
Ja tämmöisillä kilometri määrillä oli tämän huollon ajankohta Ihmetellä täytyy jos ei tämän auton koneelle ole mitään isompaa remppaa tehty taksi aikana kun koneessa pysyy kaikki nesteet paikoillaan eikä vuoda mistään mitään eikä edes 15tkm matkan aikana ole tarvinnut edes öljyä lisäillä yhtään moottoriin
mersuun perushuoltoa (1) by ah, on Flickr
Ekana sitten koneen suojakoppa pois paikaltaan että alkaa näkemään mitä ja mistä puretaan pois edestä Itse aloitin hommat helpoimman kautta eli ekana moottori öljyjen ja suodattimen vaihto jonka jälkeen aletaan purkaa koneen ympäriltä enemmän tavaraa pois
mersuun perushuoltoa (2) by ah, on Flickr
Eli sitten sai ilmanputsari kotelo väistyä tieltä jonka alta tulikin esille aika törkyinen lämpöpelti Tuo pelti irtoaa muutaman pultin irroituksella jonka jälkeen tuleekin itse vaihdettava osa esille joka ei tässä tapauksessa ole turbo vaan vähän pienempi eli lambda anturi
mersuun perushuoltoa (3) by ah, on Flickr
Sieltähän se vanha anturi on jo poistunnut kolostaan ja oli muuten eka kerta kun olen noin tukkoisen lambda anturin nähnyt Ei kyllä uskoisi kun auton päästötkin oli katsastuksessa 0,54
mersuun perushuoltoa (4) by ah, on Flickr
Siellähän on sitten alkuperäinen uusi lampada paikoilleen ja tämän jälkeen pääsikin sitten lambdan johtosarjan korjaukseen koneen puoleisesta päästä,kaksi johtoa oli murtunnut poikki joten ei muutakuin piuhojen kuoriminen ja tinaamalla uudestaan yhteen toisistaan karanneet kaverit
mersuun perushuoltoa (5) by ah, on Flickr
No sittenhän se pitää alkaa osia putsailemaan eli tässä lähtökuva siitä lämpöpellistä...
mersuun perushuoltoa (6) by ah, on Flickr
Ja sama pellin lipare paikoillaan mutta himpun verran puhtaampana mitä tuolta tullessaan
mersuun perushuoltoa (7) by ah, on Flickr
Sittenhän se on vaan ilmansuodattimen koteloa vaille valmis jonka jälkeen siirryin koneen toiselle puolelle ja vaihtelin vielä polttoaine suodattimen kun edellisestä vaihdosta oli kerennyt jo kulumaan miltei 150tkm verran ja vajaa 5vuotta mitä tuosta huoltokirjasesta vilkaisin Puskurin kanssa en jaksannut enää tänään alkaa painimaan joten laitetaan se sitten jossain toisessa vaiheessa kunnolla paikoilleen
mersuun perushuoltoa (8) by ah, on Flickr
Ja tämmöisillä kilometri määrillä oli tämän huollon ajankohta Ihmetellä täytyy jos ei tämän auton koneelle ole mitään isompaa remppaa tehty taksi aikana kun koneessa pysyy kaikki nesteet paikoillaan eikä vuoda mistään mitään eikä edes 15tkm matkan aikana ole tarvinnut edes öljyä lisäillä yhtään moottoriin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Ja sitten siirrytään sujuvasti asuntoauton pariin pikku korjauksen merkeissä nyt Eli reissun viimeisessä yöpaikassa aamulla kun aloin nostamaan tukitassuja ylös niin alkoi nahistamaan ja pikku pamauksen saattelemana menivät paikoillaan mutta eilen kun kurkkasin auton alle niihin huomasin että niille oli tullut työtunnit täyteen kun olivat pamahtaneet kumpikin hajalle Tänään sitten purin vanhat irti ja kun pultit sai niistä irti niin vanhat olivat sen jälkeen neljässä eri osassa maassa
uudet tukitassut (1) by ah, on Flickr
No ratkaisu oli hyvin helppo kun ensin tutkin mitä mahtaisi maksaa uudet mokomat ja halvimmatkin olivat 70e hujakoilla per kappale joten biltemasta saksitunkit tilalle sitten jotka kävivät suoraan vanhoihin kiinnitys rautoihin kun hitsasi ne niihin kiinni
uudet tukitassut (2) by ah, on Flickr
No sinnehän ne paikoilleen menivät Harmi kun en tajunnut kuvaa ottaa kun testasin niin nuo yltävät jo ihan maahan asti ilman mitään väli palikoita mitä alkuperäiset vaativat allensa mutta niin ei kannata noita kyllä käyttää vaan alle laitettava ehdottomasti puupalikka tassun ja maan väliin Ja näin ollen auto on taas reissuun lähtö kunnossa
uudet tukitassut (1) by ah, on Flickr
No ratkaisu oli hyvin helppo kun ensin tutkin mitä mahtaisi maksaa uudet mokomat ja halvimmatkin olivat 70e hujakoilla per kappale joten biltemasta saksitunkit tilalle sitten jotka kävivät suoraan vanhoihin kiinnitys rautoihin kun hitsasi ne niihin kiinni
uudet tukitassut (2) by ah, on Flickr
No sinnehän ne paikoilleen menivät Harmi kun en tajunnut kuvaa ottaa kun testasin niin nuo yltävät jo ihan maahan asti ilman mitään väli palikoita mitä alkuperäiset vaativat allensa mutta niin ei kannata noita kyllä käyttää vaan alle laitettava ehdottomasti puupalikka tassun ja maan väliin Ja näin ollen auto on taas reissuun lähtö kunnossa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Asuntoautoon vaihdoin muuten ennen sitä edellistä viikonloppu reissua pakoputken loppuosan eli akseli ylityksen kun oli vanhassa jo 4isoa reikää ehtinnyt tulla Mutta tänään sitten katsoin että Volvo pitää käyttää hallissa vähän sipistely hommissa kun hoksasin että sehän pitää katsastaa 2.9 mennessä Eli ens viikon perjantaina töiden jälkeen kerkeän sen käyttämään konttorilla ja näin ollen pikku tarkistellut valmiiksi eli sinnekin piti laittaa pakoputken akseli ylitys nyt vihdoin ja viimein kiinni pakoputki klemmarilla(vaikka se meni edellisessäkin katsastuksessa läpi ilman sitäkin) ja samalla vaihdoin parkkipolttimot kirkkaisiin kun auton edellinen omistaja oli sinne laittanut oranssit polttimot niin eipä tarvitse sitten inssin mainita väärän värisistä polttimoistakaan Mutta sitten kun konepelti oli auki tuli sellainen ahaa elämys että kurkataanpas vähän minkälaiset näkymät ovat tulpilla ja yllätys oli suuri kun puolien suojamuovin otin irti niin sieltä paljastui alkuperäiset ja uuden näköiset puolat joka kohdasta Ei varmaan ole ollut mikään halvin paukku uusia kaikkia kuutta puolaa vielä Volvon alkuperäis osilla No sitten siitä innostuneena ajattelin että nyt laitan pakosarjan suojapellin paikoilleen kun auton edellinen omistaja oli sen unohtannut laittaa paikalleen kansirempan yhteydessä
volvon ehostusta (1) by ah, on Flickr
Ja sinnehän se meni,tosin vähän tuotti pään rapsutusta että miten se tuonne piti pujotella
volvon ehostusta (2) by ah, on Flickr
Ja vähän yleisnäkymää konehuoneen puolelta lopuksi Tuossa olen nyt kartoittanut autoa että mitä se vaatisi jos sen 5vuoden päästä pistäisi museo rekisteriin niin kuskin penkki pitäisi löytää ehjä kun nykyinen on istuttu jo kasaan,kojelautaan parit puun näköiset muovit,tummennus kalvot pois ikkunoista,alkuperäinen soitin löytää,mahdollisesti joko alkuperäiset aluvanteet tai sitten 960 volvon omat pölykapselit ja sitten maalarilla korjauttaa katossa olevat pari lakkavirhettä ja peräluukusta sama homma Auto on kyllä itselle mieleinen niin en pidä laisinkaan mahdottomana etteikö se vielä olisi 5vuoden päästäkin omistuksessa ja tätä edes auttaa se kun autolla ei tarvitse joka päiväisiä ajoja ajaa niin siihen ei kyllästy samalla tavalla kuin työajossa olevaan kotteroon Näistä autoista sen tiedän että asuntoauto ei tule poistumaan koskaan mun omistuksesta koska siihen olen tykästynnyt niin kovasti ja volvokin alkaa sitä statusta myöskin nauttimaan E-sarjalainen on siis sellainen johon olen alkannut saada jo kiintiötä täyteen ja sen vaihdan jossain välissä joko vetokoukulliseen mersuun tai johonkin itselle järkevämpään eli vaikkapa nelikkoon,pakuun tai kevyt kuormuriin
volvon ehostusta (1) by ah, on Flickr
Ja sinnehän se meni,tosin vähän tuotti pään rapsutusta että miten se tuonne piti pujotella
volvon ehostusta (2) by ah, on Flickr
Ja vähän yleisnäkymää konehuoneen puolelta lopuksi Tuossa olen nyt kartoittanut autoa että mitä se vaatisi jos sen 5vuoden päästä pistäisi museo rekisteriin niin kuskin penkki pitäisi löytää ehjä kun nykyinen on istuttu jo kasaan,kojelautaan parit puun näköiset muovit,tummennus kalvot pois ikkunoista,alkuperäinen soitin löytää,mahdollisesti joko alkuperäiset aluvanteet tai sitten 960 volvon omat pölykapselit ja sitten maalarilla korjauttaa katossa olevat pari lakkavirhettä ja peräluukusta sama homma Auto on kyllä itselle mieleinen niin en pidä laisinkaan mahdottomana etteikö se vielä olisi 5vuoden päästäkin omistuksessa ja tätä edes auttaa se kun autolla ei tarvitse joka päiväisiä ajoja ajaa niin siihen ei kyllästy samalla tavalla kuin työajossa olevaan kotteroon Näistä autoista sen tiedän että asuntoauto ei tule poistumaan koskaan mun omistuksesta koska siihen olen tykästynnyt niin kovasti ja volvokin alkaa sitä statusta myöskin nauttimaan E-sarjalainen on siis sellainen johon olen alkannut saada jo kiintiötä täyteen ja sen vaihdan jossain välissä joko vetokoukulliseen mersuun tai johonkin itselle järkevämpään eli vaikkapa nelikkoon,pakuun tai kevyt kuormuriin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&Mb w211
Volvon käytin tänään konttorilla kun huomasin että katsastus aika alkoi olla aika lähellä ja sieltähän tuli jälleen kerran vuodeksi eteenpäin ajoaikaa Vajaa 10tkm tullut ajettua sillä katsastuksien välissä ja huomenna sen perässä roikkuu taas peräkärry muutaman sata kilsaa lisää mittariin Ainiin kilsoja mittarissa vain 461505km verran kun konttorille menin ja katsastus ukkokin ihmetteli että miten näin paljon ajetussa bensa autossa voi päästöt olla paremmat kuin uudemmissa ja vähemmän ajetuissa bensa autoissa on
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960
Yksi on nyt poissa joukosta
yksi on joukosta poisnetti by ah, on Flickr
Jäljelle jäi siis nämä kaksi luotto kaverusta jotka eivät ole lähdössä omistuksesta pois Eli e-sarjalainen lähti tänään kohti pääkaupunki seutua missä se aikanaan oli aloittanut myös taksi uransa,pistin hinnan kohdilleen ja eka soittaja osti sen heti vaikka paria vaihtokauppaa myös viriteltiin auton suhteen mutta käteis ostaja ehti ostaa auton pois ennen muita 18505km tuli 211:lla ajettua ja alku tappeluiden jälkeen osoittautui paljon ajetuksi vielä ihan luottopeliksi mutta aikaansa kutakin ja nyt täytyy miettiä ihan tosissaan että mitä sitä mahdollisesti tilalle hankkii Vaatimukset kyllä seuraavassa työkulkineessa ovat nyt korkeammat eli autosta pitää löytyä vetokoukku,mahdollisesti vielä isompi diesel moottori ja eikä missään nimessä mikään pikku kippo vaan sellainen auto millä voi tarpeen vaatiessa ajaa yhteen soittoon muutaman sata kilsaa ilman että persaus puutuu Eli eipä ole vaihtoehtoja kovinkaan monia,itsellä mielessä pyörii MB E/S/ML,Volvo S80/V70,Citröen C5 2.0/2.2.HDI tai maasturi,paku,kevyt kuorkki Mutta kiirettä ei onneksi ole kun on nuo kaksi luottokaveria pihassa millä pääsee kulkemaan niin voi kaikessa rauhassa katsella nyt sen "parhaimman" Loppuun vielä kuva viime viikolta töistä missä e-sarjalainen vielä kuljetti mukavasti perille ja takaisin joka päivä
työmaalta (1) by ah, on Flickr
yksi on joukosta poisnetti by ah, on Flickr
Jäljelle jäi siis nämä kaksi luotto kaverusta jotka eivät ole lähdössä omistuksesta pois Eli e-sarjalainen lähti tänään kohti pääkaupunki seutua missä se aikanaan oli aloittanut myös taksi uransa,pistin hinnan kohdilleen ja eka soittaja osti sen heti vaikka paria vaihtokauppaa myös viriteltiin auton suhteen mutta käteis ostaja ehti ostaa auton pois ennen muita 18505km tuli 211:lla ajettua ja alku tappeluiden jälkeen osoittautui paljon ajetuksi vielä ihan luottopeliksi mutta aikaansa kutakin ja nyt täytyy miettiä ihan tosissaan että mitä sitä mahdollisesti tilalle hankkii Vaatimukset kyllä seuraavassa työkulkineessa ovat nyt korkeammat eli autosta pitää löytyä vetokoukku,mahdollisesti vielä isompi diesel moottori ja eikä missään nimessä mikään pikku kippo vaan sellainen auto millä voi tarpeen vaatiessa ajaa yhteen soittoon muutaman sata kilsaa ilman että persaus puutuu Eli eipä ole vaihtoehtoja kovinkaan monia,itsellä mielessä pyörii MB E/S/ML,Volvo S80/V70,Citröen C5 2.0/2.2.HDI tai maasturi,paku,kevyt kuorkki Mutta kiirettä ei onneksi ole kun on nuo kaksi luottokaveria pihassa millä pääsee kulkemaan niin voi kaikessa rauhassa katsella nyt sen "parhaimman" Loppuun vielä kuva viime viikolta töistä missä e-sarjalainen vielä kuljetti mukavasti perille ja takaisin joka päivä
työmaalta (1) by ah, on Flickr
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960&V70
Eipä tässä kauan sitten mennyt kun kalusto lisääntyi sitten 2008 V70 diesel Volvolla kun sattui sopiva tulemaan vastaan niin eihän siinä auttanut kuin lyödä kaupat lukkoon kun autossa on käytännössä täysin virheetön ja vielä uusilla rengas sarjoilla Autolla on ajettu jopa kaikki 330tkm ja on täydellisellä huoltohistorialla oleva ns.suomi auto kyseessä Laitetaan kuvia sitten kun kelit sallii kuvauksen ja kerkeää autoa itsekkin paremmin ihmettelemään
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960
Kuvat on vielä ottamatta mutta ekan vian löysin uudesta hankinnasta joka ei kyllä kauheasti yllättänyt kun kyseessä kuitenkin näiden MK3 V70:sten tyyppivika paikka eli kuskin oven ikkuna-ja peilien säädöt ei toiminnut ja tänään illasta kurkkasin niin johtosarjahan sieltä oli oven luota mennyt maakaapelin osalta poikki eli sen kun korjasi niin alkoi katkaisin paneeli pelittämään täysin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D&Volvo960
Tällätään pari kuvaa nyt tuosta uudesta tulokkaasta vai voiko sitä enää uudeksi sanoa kun olen sillä kerennyt jo ajamaan reilu 1500km oston jälkeen
Volvo V70 2 (1) by ah, on Flickr
Pitäisi vielä ulkoa pestä ja pistää sen jälkeen vielä kova pinnoite pintaan minkä laitoin tuohon asuntoautoonkin Tänään sitten puhdistin ja käsittelin auton penkit niin on sitten valmiina talvea varten niiltäkin osin
Volvo V70 2 (2) by ah, on Flickr
Volvo V70 2 (3) by ah, on Flickr
Mukava laitos tämä kyllä on varsinkin kulutuksen suhteen ja todella hiljainen,sisustuksen väri on kyllä hieman arka mutta pitää vaihdella työmaalla aina työkamppeet pois päältä ennenkuin tämän penkeille pomppaa
Volvo V70 2 (1) by ah, on Flickr
Pitäisi vielä ulkoa pestä ja pistää sen jälkeen vielä kova pinnoite pintaan minkä laitoin tuohon asuntoautoonkin Tänään sitten puhdistin ja käsittelin auton penkit niin on sitten valmiina talvea varten niiltäkin osin
Volvo V70 2 (2) by ah, on Flickr
Volvo V70 2 (3) by ah, on Flickr
Mukava laitos tämä kyllä on varsinkin kulutuksen suhteen ja todella hiljainen,sisustuksen väri on kyllä hieman arka mutta pitää vaihdella työmaalla aina työkamppeet pois päältä ennenkuin tämän penkeille pomppaa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Mikä varustetaso? Ei kuitenkaan kinetic kun korinväriset helmat? Summum vai momemtum?
Tarkempaa speksiä noin yleisesti. Volvon penkkejä on kyllä ikävä ja kykyä vastustaa ruostumista
Tarkempaa speksiä noin yleisesti. Volvon penkkejä on kyllä ikävä ja kykyä vastustaa ruostumista
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Momentum on tuon varustetaso joten löytyy xenonia ym. muuta mukavaa varustetta Tekniikka puolelta löytyy PSA konsernin 2litrainen nakuttaja kera 6-vaihteisen manuaali askin ja tuntuu yllättävän pirteältä liikkumaan vaikkei ole kuin 136heppaa tuossa moottorissa Eka omistaja ollut joku kiinteistö pomo jolle auto on uutena ostettu,miettinyt että pitäiskö tähän asennuttaa nyt kuitenkin se koukku vielä niin sitten olisi täydellinen kottero itelle Mersun kääntyviä etupyöriä kyllä vähän jäin kaipaamaan mutta onneksi ne löytyy kahdesta muusta autosta vielä
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Veroissa ja vakuutuksessa näkyy tuo pienempi kone. Kuten kulutuksessa.
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Se on juuri näin vaikka vero lapussa lukeekin että 677e/vuosi mutta vakuutus täysillä bonuksilla ja osakaskolla yhteensä 280e/vuosi Tänään ajoin tankille ja kulutus lukema laskettuna oli 5,62l/100km ja en edes ole yrittänyt pihistellä vaan aika reippaasti on tullut päästeltyä niinkuin itsellä on aina ollut tapana. Toki kutos vaihdetta ei ole juurikaan tarvinnut näillä mun ajoilla kun tie mitä ajan on mutkainen ja mäkinen niin ei paljoa kannata kutosta alle 100 vauhdissa laittaa päälle kun alkaa jurruttaa vastaan ja sillä ajotavalla saisi äkkiä alkaa vaihteisto ja kytkin remppaan niin parempi ajaa vitosella jolloin kone on kokoajan juuri vääntöalueen kohdilla eli 2000rpm kohdilla kun ajetaan sellaista 90-95km/h vauhtia
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Vähällä menee pösön diesel. Taitaa olla melko hyvä moottori kestämäänkin tuo.
Vakuutuksilla ja veroilla tai kulutuksella ei taida mese300 kuitenkaan tiliä tehdä, vaan myymällä auton pois jos niikseen...
Hirveän näköinen kuskin penkki. Mikähän näissä vaaleammissa nahoissa on että näyttää tuolta vanhemmiten, sama mersuissa tuon värisenä. Mustissa nahoissa ei noita halkeamia niinkään ole (ei toki näkyisi noin pahasti, jos olisi)
Vakuutuksilla ja veroilla tai kulutuksella ei taida mese300 kuitenkaan tiliä tehdä, vaan myymällä auton pois jos niikseen...
Hirveän näköinen kuskin penkki. Mikähän näissä vaaleammissa nahoissa on että näyttää tuolta vanhemmiten, sama mersuissa tuon värisenä. Mustissa nahoissa ei noita halkeamia niinkään ole (ei toki näkyisi noin pahasti, jos olisi)
wiimax.fi
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Penkkeihin kunnon pesu oikeilla aineilla ja rasvaa pintaan. Häviää nuo jäljet melko hyvin. Hoidon puutetta. Puhdas nahkapenkki ei sitten ole liukas, vaan sellainen hiukan nahkea...
Värimaailma on omaan silmään passeli. Muistuu oma "karpalo", jossa oli punainen nahkasisusta
Värimaailma on omaan silmään passeli. Muistuu oma "karpalo", jossa oli punainen nahkasisusta
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Jyväskylästä kyselin silloin tuota kunnollista nahan pesu ja hoitoainetta niin myyjä pyöritteli vaan silmiään ja tokaisi ettei ole edes kuullut sellaisista Täytyy jossain välissä kun tulee sopivia tököttejä vastaan niin ostaa ja käsitellä vielä penkit kunnolla lävitse Samaa olen kuullut että tuo pösön 2litrainen nakuttaja olisi kovan koneen maineessa kun sillekin huollot vaan tehdään ajallaan Eipä taida tämäkään kottero ihan heti lähteä koska ei tämän kuntoisia löydä tähän hintaan mitä itse tästä maksoin Ja kun tuntuu niin mukavalta matkakumppanilta tämä nyt ja se että nuo penkit ovat oikeasti hyvät meikäläisen selälle kun ei pidemmän ajonkaan jälkeen ala kolottamaan niin kuin monessa muussa tekee heti mulle,oikeastaan nämä autot mitä nyt on ovat kaikki sellaisia että ei tarvitse olla pidemmässä matkassa joka sadan kilsan välein oikomassa jäseniään
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Esimerkiksi tämä on kuulemma laadukas tuote, itse olen käyttänyt autojen nahkapenkkeihin ja ainakin tuoksu on mieleinen:
https://www.automaalit.net/Presta-Leather-Conditioner
https://www.automaalit.net/Presta-Leather-Conditioner
Volvo kirjoitti:Nahkaverhoilun puhdistaminen
Päivitetty 9.7.2020
Käyttäkää vain puhdistusaineita ja autonhoitotuotteita, joita Volvo suosittelee. Puhdistakaa säännöllisesti ja mahdollisimman hyvän tuloksen saamiseksi käsitelkää tahrat kerralla. On tärkeää käyttää pölynimuria ennen puhdistamista puhdistusaineella.
Nahkaverhoilu
Volvon nahkaverhoilu on käsitelty säilyttämään alkuperäinen ulkonäkönsä.
Nahkaverhoilu on luonnontuote, joka muuttuu ja saa kauniin patinan ajan myötä. Jotta nahan ominaisuudet ja sävy säilyvät, tarvitaan säännöllinen puhdistus ja jälkikäsittely. Volvo tarjoaa kattavat tuotteet, Volvo Leather Care Kit/Wipes, nahkaverhoilun puhdistukseen ja jälkikäsittelyyn, ohjeiden mukaan käytettynä nämä säilyttävät nahan suojaavan pintakerroksen.
Mahdollisimman hyvän tuloksen saavuttamiseksi Volvo suosittelee puhdistusta sekä suojavoiteen käyttöä neljä kertaa vuodessa (tai tarvittaessa useammin). Volvo Leather Care Kit/Wipes -tuotteet ovat saatavina Volvon jälleenmyyjiltä.
Nahkaverhoilun puhdistus
Levittäkää nahanpuhdistusainetta kosteaan pesusieneen ja pusertakaa sitä, kunnes näkyy vaahtoa.
Käsitelkää tahran kohtaa sienellä kevyesti pyörivin liikkein.
Kostuttakaa tahraa runsaasti sienellä hankaamatta ja antakaa sienen imeä tahra.
Kuivatkaa tahra pehmeällä käsipyyhkeellä ja antakaa nahan täysin kuivua
Nahkaverhoilun suojaus
Levittäkää hieman nahansuoja-ainetta kangaspalaan ja käsitelkää nahkapinta kevyesti pyörivin liikkein.
Antakaa tuotteen kuivua noin 20 minuuttia.
Suojattuna nahkaverhoilu kestää auringon UV-säteilyn vaikutuksia paremmin.
wiimax.fi
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Kiitoksia linkistä dealer Viime viikon sunnuntaina puunasin kaikki autot ja "traktorit" kävin pesun jälkeen vielä lävitse tuolla Korrekin kestopinnoite tökötillä mikä ei ole pettymystä tuottanut kun asuntoautonkin pinnassa se on ollut alku kesästä lähtien eikä vieläkään ole siitä edes lähtennyt pinnasta pois
Autot puunattuina (1) by ah, on Flickr
Autot puunattuina (2)netti by ah, on Flickr
Kuten jälkimmäisestä kuvasta voi arvata niin asuntoauto lähti nyt sitten jo hallin suojaan ja täytyy se vielä muistaa ottaa liikenteestä pois hetkeksi aikaa kun eipä sillä kerkeä nyt ihan heti reissuun lähtemään vaikka mieli tekisin lappia kohti lähteä sillä
Autot puunattuina (5)netti by ah, on Flickr
Autot puunattuina (9)netti by ah, on Flickr
Sitten ne "traktorit" esille puunauksen jälkeen Viikolla tuli tuohon uudempaan volvoon eteen uudet parkkitutkat niin tänään sitten vaihtelin ne siihen ja jännityksellä odotin että alkaako järjestelmä toimimaan pelkästään niiden vaihdon jälkeen suoraan
parkkitutkien laittoa (1) by ah, on Flickr
Siinäpä jo eka vaihdettu ja täytyy muistaa vähän kehua tätä miten helposti on auto suunniteltu tämmöisten osien vaihtoa ajatellen,sisäreunasta kun varovaisesti kampesi tuon sumuvalon ritilän irti niin sai vaihdettua tuon anturin ilman että piti koko muovia irroittaa
parkkitutkien laittoa (2) by ah, on Flickr
Sisä anturit vaativat sitten etummaisen pohjamuovin irroituksen että sai ala kautta vaihdettua ne mutta eipä se tuokaan muovi vaikea ollut irroittaa,iso kasa vaan piti T25 torx kannalla olevia ruuveja aukaista No näiden jälkeen olikin sitten jännittävä nähdä alkaako tutka pelittämään
parkkitutkien laittoa (3) by ah, on Flickr
Ja niin syttyi sinne auton kuvatus esille ja täyty sanoa että tämän auton parkki tutkia ei voi olla huomaamatta kun este alkaa lähestyä On sitten niin terävä ääninen piipitys että sitä ihan ensi alkuun säikähti Vielä pitäisi tilata tuo takalasin pyyhkijän moottori tähän kun tänään mittasin että onko johtosarja luukun välistä poikki vai itse moottori pimeänä niin jälkimmäinen mahdollisuus oli sitten vikana tässä kun virrat tulee moottorille asti eikä siltikään itse moottori edes inahda Vetokoukun asennusta olen myös alkannut tähän pohtimaan nyt ihan tosissaan ja kun sopiva aika jossain välissä koittaa niin täytyy kysellä minkä hintainen operaatio mahtaisi olla,volvon sivulla väittivät että2-3tuntia kestävä homma olisi
Autot puunattuina (1) by ah, on Flickr
Autot puunattuina (2)netti by ah, on Flickr
Kuten jälkimmäisestä kuvasta voi arvata niin asuntoauto lähti nyt sitten jo hallin suojaan ja täytyy se vielä muistaa ottaa liikenteestä pois hetkeksi aikaa kun eipä sillä kerkeä nyt ihan heti reissuun lähtemään vaikka mieli tekisin lappia kohti lähteä sillä
Autot puunattuina (5)netti by ah, on Flickr
Autot puunattuina (9)netti by ah, on Flickr
Sitten ne "traktorit" esille puunauksen jälkeen Viikolla tuli tuohon uudempaan volvoon eteen uudet parkkitutkat niin tänään sitten vaihtelin ne siihen ja jännityksellä odotin että alkaako järjestelmä toimimaan pelkästään niiden vaihdon jälkeen suoraan
parkkitutkien laittoa (1) by ah, on Flickr
Siinäpä jo eka vaihdettu ja täytyy muistaa vähän kehua tätä miten helposti on auto suunniteltu tämmöisten osien vaihtoa ajatellen,sisäreunasta kun varovaisesti kampesi tuon sumuvalon ritilän irti niin sai vaihdettua tuon anturin ilman että piti koko muovia irroittaa
parkkitutkien laittoa (2) by ah, on Flickr
Sisä anturit vaativat sitten etummaisen pohjamuovin irroituksen että sai ala kautta vaihdettua ne mutta eipä se tuokaan muovi vaikea ollut irroittaa,iso kasa vaan piti T25 torx kannalla olevia ruuveja aukaista No näiden jälkeen olikin sitten jännittävä nähdä alkaako tutka pelittämään
parkkitutkien laittoa (3) by ah, on Flickr
Ja niin syttyi sinne auton kuvatus esille ja täyty sanoa että tämän auton parkki tutkia ei voi olla huomaamatta kun este alkaa lähestyä On sitten niin terävä ääninen piipitys että sitä ihan ensi alkuun säikähti Vielä pitäisi tilata tuo takalasin pyyhkijän moottori tähän kun tänään mittasin että onko johtosarja luukun välistä poikki vai itse moottori pimeänä niin jälkimmäinen mahdollisuus oli sitten vikana tässä kun virrat tulee moottorille asti eikä siltikään itse moottori edes inahda Vetokoukun asennusta olen myös alkannut tähän pohtimaan nyt ihan tosissaan ja kun sopiva aika jossain välissä koittaa niin täytyy kysellä minkä hintainen operaatio mahtaisi olla,volvon sivulla väittivät että2-3tuntia kestävä homma olisi
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Eilen käytin Volvoa ihan merkkiliikkeessä huollossa Tuli takaisin kutsu kampanjan mukainen homma turvavöihin joten pitäähän ne kuntoon laittaa vaikken niissä mitään vikaa huomannutkaan Samalla kertaa sitten luetutin vikakoodit lisälämppäristä että mikä sitä kiusaa kun mittaristo huuti että vaatii huoltoa Volvo onkin sitten webaston thermo top:iin tehnyt oman ohjainlaitteensa johon on ajastettu että menee lukkoon kun 800 lämmityskäyttöä on tullut täyteen Mitään muuta vikaa ei siitä löytynnyt ja uusi ohjainlaite kustantaisi vajaa 400e joten se unohtui heti kun hinnan kuulin Nyt on tiedossa kuitenkin yksi paikka missä onnistuu tuon ohjainlaitteen "nollaus" ja kuulemma muutos sillein ettei enää pystyisi lukitsemaan itseään uudestaan ja siellä lähden autoa käyttämään heti kun työkiireiltäni vaan kerkeän Tänään sitten ppäätin iltapuhteina vaihtaa takalasin pyyhkimen moottorin kun se ei halunnut pyyhintä huiskuttaa No uusi moottori on jo autossa paikallaan ja testattu että toimii mutta yllättäen irroitus vaiheessa se muovinen pyyhkijän varsi napsahti poikki kun oli vanhan moottorin akseli muuttunut yhdeksi ja samaksi osaksi varren kanssa No täytyy huomenna hakea uusi varsi sulan kanssa kun näytti maksavan jopa huimat 19,90e ja samalla sitten ottaa myös tuulilasille uudet huiskuttimet Vajaa 6000km tullut tähän jo mittariin lisää oston jälkeen ja nyt mittarissa menossa jo 336tkm lukemat
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Lämmitin on sitten mukavassa paikassa. Oikean etulokarin sisällä. Renkaan ja rintapellin välissä. Tuosta lukkiutumisesta oli joskus huollossa puhetta. Tojotaan uusittiin koko lämmitin viime talvena. Ei paljoa viittiny alkaa värkkäämään kun koko lämmitin pikkusen päälle 500€
En muista pääseekö vidalla kiinni tuohon tuntimittariin. Hankkii äkkiä hintansa takaisin.
Toinen vaihtoehto olisi kysyä elekmalta löytyykö heiltä testeriä millä pääsee lämmitimeen käsiksi. Joskus oli monimerkkitesteri tarjouksessa rapeat 300€.
En muista pääseekö vidalla kiinni tuohon tuntimittariin. Hankkii äkkiä hintansa takaisin.
Toinen vaihtoehto olisi kysyä elekmalta löytyykö heiltä testeriä millä pääsee lämmitimeen käsiksi. Joskus oli monimerkkitesteri tarjouksessa rapeat 300€.
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Tiedossa on että varsin mukavaan paikkaan sijoitettu tässäkin tuo Mutta hinta on sitten aika mukava jos koko hiton pömpelin päivittää uusittuun ja parempaan versioon 950e+ohjelmointi En tiedä millä pääsee tuon laskuriin kiinni mutta paikka joka sitä mainosti sanoi että heidän vehkeillä se onnistuu Ja jottei elo ja olo käy helpommaksi niin aamulla mykkeni sitten lämppärin puhallin Töiden jälkeen hain jo uuden moottorin sinne ja samalla sen takalasin pyyhkimen varren ja sulan jonka jo paikoilleen laitoinkin mutta taitaa viikonloppu mennä nyt mukavasti tuota puhaltimen moottoria vaihtaen Sille pitää tehdä nyt sitten oma avaimensa millä sen saa pois paikaltaan ja uuden vielä takaisinkin kun en suoraan sanoen raaski nyt sellaisesta avaimesta alkaa pulittamaan vajaata 80e jos sillä kerran mokoman osan vaihtaa Eli mitä nyt tutkinnut tuota hommaa niin purkua on tiedossa reippaasti eli mittaristo irti että saa moottorin piuhat irti ja sitten apparin puolelta hanskalokero pois jonka jälkeen voidaankin ottaa penkki irti että saadaan lattia verhoilu pois edestä jonka jälkeen sitten yhden tietokoneen irroitus ja siirto edestä jonka jälkeen vielä pitää purkaa raitisilma "häkki" pois edestä ennenkuin pääsee edes puhaltimen ropelli osan näkemään mihin pitää sitten saada se työkalu vielä kiinni että pystyy osan vaihtamaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Ei fiddu.
Ei ole volvo oppinu laittamaan puhallinta helposti vaihdettavaan paikkaan.
Ei ole volvo oppinu laittamaan puhallinta helposti vaihdettavaan paikkaan.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Kyllä Volvo on oppinut. Mutta tämä kyseinen kosla on omaa sukuaan Ford mistä kyseinen kiva puhaltimen sijoitus.
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Videota aiheesta katsellen voi hakea motivaatiota https://www.youtube.com/watch?v=z-9SKu49LBE
Töissä käytössä tämä: https://www.elekma.com/icarsoft-cr-pro-vikakoodinlukija
Töissä käytössä tämä: https://www.elekma.com/icarsoft-cr-pro-vikakoodinlukija
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Ei hitto mikä työmaa.Pappi kirjoitti: ↑14.10.2021 21:02 Videota aiheesta katsellen voi hakea motivaatiota https://www.youtube.com/watch?v=z-9SKu49LBE
"hieman" työläämpi kuin W212 mersussa jossa meni räntäsateessa koko hommassa 10 minuuttia, sisältäen työkalujen hakemisen.
Re: Mese 300:sen Sprinter 312D.Volvo960&V70
Arvaa tuliko mieleen heti tuo ajatus Tuossa vanhassa 960:ssä se on kanssa 10 minuutin homma vaihtaa mutta siihenkin se lämppärin kennon vaihto oli päivän työ kun sen viime syksynä vaihdoin Onneksi sentään löytyi ihan alkuperäinen puhallin tuohon niin oletettavasti ei ihan heti tarvitse samaa ruljanssia suorittaa uudelleen,huomenna käyn vielä hakemassa eli ostamassa tuohon sen oman avaimen kun meinasin tänään illasta sellaisen tehdä niin tulin siihen tulokseen että 72e hinnalla ei lyö nyt leiville alkaa sitä itse tekemään
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler