Rupesin tuossa kansipahvin vaihtoon ja samalla katoin, että kettinki olisi venynyt kun kampiakseli merkissään ei nokka-akselin ajoitusreikä ole kohdallaan. No nyt olisi tosiaan kannentiiviste, laahaimet, ketju ja kiristin vaihdettu, eikä nokka-akselin reikä natsaa vieläkään. Ei tosin niin paljoa mitä aiemmin, mutta kuitenkin. Onko tässä nyt joku juju mitä ei älyä? Nokka-akselin päällä olevat reiät ja nokkapukkien merkit taas natsaavat.
Kuvat vanhasta kokoonpanosta, ennen remonttia. Tämän hetken tilanteesta ei tähän hätään kuvaa ollut. Nyt heittää noin puolet vähemmän mitä kuvassa.
220 CDI jakomerkit ei täsmää
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220 CDI jakomerkit ei täsmää
Tarkista kampuran merki, paras tapa(mitä käytettän jos rakenettan jotain kisa tms koneita missä se on oikeesti tarkempa kuin hampaan tarkuus, vakio mekit on usein niin että ohjaa sen lähimälle hampaalle ja jos laitta vääräle niin merki heitää paljon) on stoppari tappi ja astelevy,Takkuaako kirjoitti: ↑08.9.2021 10:33 Rupesin tuossa kansipahvin vaihtoon ja samalla katoin, että kettinki olisi venynyt kun kampiakseli merkissään ei nokka-akselin ajoitusreikä ole kohdallaan. No nyt olisi tosiaan kannentiiviste, laahaimet, ketju ja kiristin vaihdettu, eikä nokka-akselin reikä natsaa vieläkään. Ei tosin niin paljoa mitä aiemmin, mutta kuitenkin. Onko tässä nyt joku juju mitä ei älyä? Nokka-akselin päällä olevat reiät ja nokkapukkien merkit taas natsaavat.
Kuvat vanhasta kokoonpanosta, ennen remonttia. Tämän hetken tilanteesta ei tähän hätään kuvaa ollut. Nyt heittää noin puolet vähemmän mitä kuvassa.
eli joku niin pitkä tappi suutimen tilalle että kone ei pääse pyörimään ympäri asti
ja sitten astelevy kapiaakselin päähän, pyöritys niin pitkälle että lakaa pyörimästä
(mäntä tökää siihen tappiin mikä pitää olla kiinnin niin että ei väilillä pääse liikkumaan)
lukema astelevystä ylös(hyvä osoitin astelevylle on vaikka joku rauta lnka tms jostin pultin alta tärkeintä että pysyy paikallan kun pyöritellee)
sitten toiseen suuntaan pyöritystä niin pitkälle että taas stoppa sekin lukema ylös sitten lasku toimitus montako astetta on se alue mihin ei käänny, niin yläkuolokohta on sen puoli väli,
stopari tappi pois ja sitten kääntä kampiakselia sen verran että on aluen puoli välissä mihin ei tappi paikassa mene eli jomasta kummasta ylös otetusta lukemasta lisää sen alueen puoli välin verran
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220 CDI jakomerkit ei täsmää
Hyvä se on, eikun kasaan vaan
En ole noita tappeja koskaan käyttänyt juuri siksi kun ei ne reikiinsä mene OT merkki kohdallaan, ja tuosta kun miettii mihin reikä siirtyy jos hampaalla kääntää jakoa niin kauas menee.
Just eilen mekaanikko vaihtoi M271 jakoketjua ja oli lukitustyökalu paikallaan nokilla ja kampiakselin merkki kohdallaan, niin sehän tuntui ettei ketjun hammastus passaa mitenkään. Itsekin jo erehdyin hetkeksi ihmettelemään syytä kunnes tajusin, etten ole lukitustyökalun kanssa yrittänytkään ketjua liittää niihin.
En ole noita tappeja koskaan käyttänyt juuri siksi kun ei ne reikiinsä mene OT merkki kohdallaan, ja tuosta kun miettii mihin reikä siirtyy jos hampaalla kääntää jakoa niin kauas menee.
Just eilen mekaanikko vaihtoi M271 jakoketjua ja oli lukitustyökalu paikallaan nokilla ja kampiakselin merkki kohdallaan, niin sehän tuntui ettei ketjun hammastus passaa mitenkään. Itsekin jo erehdyin hetkeksi ihmettelemään syytä kunnes tajusin, etten ole lukitustyökalun kanssa yrittänytkään ketjua liittää niihin.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220 CDI jakomerkit ei täsmää
Juuri näin se mene yleensä melkeen kaikilla merkeillä vakiona
eli merkit ohjaa vaan sen verran että hammas on oikea ja merkki on sen jälkeen lähinnä kohdillaan hammas suunttan tai toissen niin niin poielessä että siitä ymmärttä sen tarkoitavan sitä lähinää kohdallan olevaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220 CDI jakomerkit ei täsmää
Joo, vähän arvelinkin ettei se kauhean kaukana voi olla oikeasta. Kokeilinkin nyt vielä pitkän akselin pätkän kans suuttimen reiästä. Kun 1. mäntä on ylhäällä, niin siitä hieman ennen alaspäin lähtöä on reikä nokallakin kohdallaan. Eli voisi olettaa, ettei se nyt hampailla ainakaan voi heittää.dealer kirjoitti: ↑08.9.2021 18:11 Hyvä se on, eikun kasaan vaan
En ole noita tappeja koskaan käyttänyt juuri siksi kun ei ne reikiinsä mene OT merkki kohdallaan, ja tuosta kun miettii mihin reikä siirtyy jos hampaalla kääntää jakoa niin kauas menee.
Just eilen mekaanikko vaihtoi M271 jakoketjua ja oli lukitustyökalu paikallaan nokilla ja kampiakselin merkki kohdallaan, niin sehän tuntui ettei ketjun hammastus passaa mitenkään. Itsekin jo erehdyin hetkeksi ihmettelemään syytä kunnes tajusin, etten ole lukitustyökalun kanssa yrittänytkään ketjua liittää niihin.
Re: 220 CDI jakomerkit ei täsmää
Tässä jo useamman päivän päästelly mesellä menemään ja hyvin pelaa.. huomaa kyllä kulkupuolessa kun puolen miljoonan kilometrin egr sonnan puhdistaa pois.