jaasun kaikemailman ongelmien tuottajat
Re: jaasun w203 ja muut romut
Akseliha se oli poikki menny, menny heikkouttaan vai minkätakia, vain luoja tietää. Uus turbina paikallaan ja meno jatkuu.
Nii ja öljy kiersi ku kokeiltiin
Nii ja öljy kiersi ku kokeiltiin
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
"Kiertää" on eriasia kuin paine.
Jos pakopaine nousee korkeammaksi kuin öljynpaine turbon akselilla, niin pakokaasu painaa öljyt pois laakereilta ja ---> narsk!
Eli suomeksi, jos siellä sattuu olemaan tukkeutunut sihti tms, niin öljynpaine laskee jolloin on mahdollisuus että pakokaasu painaa öljykalvon huus helevettiin sieltä turbon laakereilta.
Mutta hyvä että toimii, jos seuraavakin narahtaa niin sitten on öljykierrossa häikkää.
Jos pakopaine nousee korkeammaksi kuin öljynpaine turbon akselilla, niin pakokaasu painaa öljyt pois laakereilta ja ---> narsk!
Eli suomeksi, jos siellä sattuu olemaan tukkeutunut sihti tms, niin öljynpaine laskee jolloin on mahdollisuus että pakokaasu painaa öljykalvon huus helevettiin sieltä turbon laakereilta.
Mutta hyvä että toimii, jos seuraavakin narahtaa niin sitten on öljykierrossa häikkää.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: jaasun w203 ja muut romut
Ja sitten on semmoinen vaihto ehto että sitäahdin ta on kierrätetty liikaa
(liikaa painetta revitty pikku ahtimesta)
sitten käy jossain vaihessa naps..
sen kun vielä yhdisttä tuohon likaan pakopaineesen niin naps on melkeenpä varma,
(liikaa painetta revitty pikku ahtimesta)
sitten käy jossain vaihessa naps..
sen kun vielä yhdisttä tuohon likaan pakopaineesen niin naps on melkeenpä varma,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: jaasun w203 ja muut romut
Paineet vakiot 1.3bar ainaki mitä netistä tutkinu mokoman vakiopaineita. Nii ja kyllä sitä öljyä paineella tuli minustakin ainaki riittämiin. Eiköhä antautunu vaan vanhuuttaan ja siihe päälle minun huono tuuri tuon auton kanssa
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Vielä kuitenni mielenrauhan vuoksi painoin delete nappia auton alla oleville katalysaattoreille. Vielä on yks turbon jälkeen vaa oli maavarassa sen verra työlästä että odotellaan nosturille pääsyä.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Audiha ei pelaa ei. Jakopää rupes kuoriutuun startatessa ja siitä asti seissy. Rapia 20tkm ajettu jakopään remontin jälkeen, mikä lie. No sain ilmatteeksi 626 mastan ja ajellaan sillä sen aikaa että jaksaa vaihella jakopään audiin
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Masta oli ja meni, välissä v40 turbo volvo ja e46 bemari mikä levesi. Alko sitte vähä tympiä ja ostin s60 volvon. Ja tottakai d5 koneella.
Katotaan kauan tällä jaksaa kulkia. Hyvältä tuntuu ja leimata pitää tulevalla viikolla. En usko laittoa olevan.
Nii audiha seisoo tallin kulmalla vieläki. Pitää kesäaikana laitella seki ajoon ku emäntä ei halua volvolla ajaa
Katotaan kauan tällä jaksaa kulkia. Hyvältä tuntuu ja leimata pitää tulevalla viikolla. En usko laittoa olevan.
Nii audiha seisoo tallin kulmalla vieläki. Pitää kesäaikana laitella seki ajoon ku emäntä ei halua volvolla ajaa
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
No oliha sitä laittoa. Etujarrujen ero liian suuri ja käsijarrun ero liian suuri. Punanen tarra siis. Tänään jarrujumppaa tehty ja uus yritys
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Ja vuosi ajoaikaa
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Ilmastointi täytetty viimeksi vissii 07. Muita dokumenetteja ei ole. Täytynee mb osalla käyä tuhlaan rahaa ja kahtoa rupeaako täytöllä pelaamaan.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Tuli tuossa ostettua naapurista opel omega 2.5 v6 automaatti. Joutas myyä pois. Nahkasisusta, kattoluukku, ilmastointi, vakkari yms ja kaikki toimii. Leimaa elokuun lopulle ja käsijarrun laitolla lisää? Oisko meseläisissä kiinnostuneita? Farkku siis kyseessä ja 600e pitäs saaha
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Ja opeliin leima kylmiltään. Ei havaittuja vikoja eikä puutteita
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Opeliksi meni kaupan. Helppo myydä auto mikä on kunnossa. Varsinki harrastajalle. Volvosta sekos cem boksi, oisko korjaajaa?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: jaasun w203 ja muut romut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: jaasun w203 ja muut romut
Täytyy kysellä ku lomalta palaavat.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Volvonha minä möin sillä verukkeella että audi pitää saaha ajoon talveksi. No niin kävi että istun nyt audin vänkärin paikalla ja nautin mallasjuomaa ja oon tyytyväinen ettei hermot menny tämän auton kanssa eli jakopää meni uusiksi ja kahesta risasta syöttöpumpusta näköjään sain yhen ehjän
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Tiileri nakkas audiin kylmäaineet sisään. Ei toki vielä pelaa. Paineanturin vaihoin ja vikakoodeja ei ole enään ainakaan autocomilla luettuna. Kompura ei lähe vaa päälle vaikka napin mukaan lähtee kylmästöinti päälle. Tutkitaan ja hutkitaan. Onneksi kesä on lopussa jo
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Se voi sitten olla kompura rikki. En hirveän hyvin ole VAG vehkeistä perillä (Feliciat erikseen ) mutta ainakin skodissa ja joissain volkkareissa kompurassa on jonkinlainen turvapultti joka katkeaa jos (kun) kompura menee jumiin, sen näkee siitä että ihan keskimmäinen osa ei pyöri kun pyörittää siivapyörää.
wiimax.fi
Re: jaasun w203 ja muut romut
Katoppa Jaasu tuo mun topicci. Siellä kuva sokotan kompurasta.
Re: jaasun w203 ja muut romut
Täytyypä tuo tutkia josko ois samanlainen ongelma
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Vielä en kylmästöintiin oo perehtynyt ku tallin eessä seisoo mersu kansi remontissa. Josko huomenna kerkiäis
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Om646 ja kansi remppa tehtii. Kaikki mallikkaasti mutta silti polttoainetta tulee suuttimien kupeisii. Pohjat kalvattiin, uuet prikat, uuet pultit, uuet paluu letkut, oikia momentti. Eikai perkule oo suutin runko halki vaikka ennenku laittoa ne putsattiin ja kyllä hyvin tarkasti katottiin kohta menee koko autoon omistajalla että minulla motivaatio. Edit, vajo 1km koeajolla suuttimet ui siis polttoaineessa
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: jaasun w203 ja muut romut
Sähköpäät kunnolla kiinni, pultit ei pohjaa,jaasu kirjoitti: ↑11.8.2021 1:03 Om646 ja kansi remppa tehtii. Kaikki mallikkaasti mutta silti polttoainetta tulee suuttimien kupeisii. Pohjat kalvattiin, uuet prikat, uuet pultit, uuet paluu letkut, oikia momentti. Eikai perkule oo suutin runko halki vaikka ennenku laittoa ne putsattiin ja kyllä hyvin tarkasti katottiin kohta menee koko autoon omistajalla että minulla motivaatio. Edit, vajo 1km koeajolla suuttimet ui siis polttoaineessa
kärjen holkki mutterit ehjät sekä tiiviste pinta että holkiesssa ei halkemia,
tiivisteet oikean malliset(ei mitkään molemin puolin suorat)
suutimen ja puteken väliset liitos nipat ok ja kunnolla kiinni,
kuivaa tarkista mistä päin se tulee, vaikka paperia ympärille ja sitten käytää niin kauan että joku paperi kastuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: jaasun w203 ja muut romut
Puoliskotuntia auto kävi eikä ilmaantunut polttoainetta. Mutta heti kilsan ajon jälkeen taas ui
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Eli joku alkaa vuotaa vasta kun ruiskutuspaine nousee kun konetta kuormitetaan.
Ei ole tullut koskaan seurattua kuinka korkealle ruiskutuspaineen saa nousemaan paikallaan kaasutellessa. Kannattanee kokeilla.
Ei ole tullut koskaan seurattua kuinka korkealle ruiskutuspaineen saa nousemaan paikallaan kaasutellessa. Kannattanee kokeilla.
Re: jaasun w203 ja muut romut
Näin se pitää tehä kuha auton omistaja tulee kaveriksi. Jos jotain positiivista remontista ni auto käy muuten oikein sievästi
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Ykkösen suutin vuoti ja oliha siellä hiushalkiama, paikallaan kaasutellessa ampu ylivuoto letkunki irti. Otettii toine käytetty suutin ja auto pelaa ja ei täyty dieselillä enään
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Eihä siellä kompuralla ollu ku tyhjä reikä pitää tutkia päivän valolla josko ois van karannu Tai sitte on poikki menny.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: jaasun w203 ja muut romut
Abs boksi vaiheltiin ja nyt vikavaloja on taas vähemmän. Olipa melko homma autocomilla ohjelmoija poksi vaa onnistu se lopultain. Seuraavaksi putkiston tekoa ja kahtomaan mitä inssi setä sanoo.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport