Kaivelin tuolta omasta viimesyksyisestä "pakosarjat hajoo" jutustani noita virheilmoituksia, josko samantyyppisiä sielläkin tulossa :
1. Koodi 2510-001 Tarkasta rakenneosa Y77/1 (ahtopaineen säädin). Säädin ilmoittaa viasta.
2. Koodi 2616-002 Tark rak.osa B60 (pakokaasun vastapaineen tunnistin). Säätöpoikkeama - Pakokaasujen vastapaine on liian suuri.
3. Koodi 2668-002 Tark rak.osa G3/2 (happitunnistin ennen KAT)
Moottorijarrutus Virhe Raja-arvo on alittunut
Vaihdettiin siis uudet pakosarjat, ja menikin muutamia kuukausia hienosti ihan moitteitta (tosin seisonnassa osan aikaa).
Nyt vaan viime viikolla iski taasen just saman oireen. Sutasi vähän taas kiirekiihdytyksessä ja sitten tapasi sulaan asfalttiin. Auto sammui kuin saunalyhty, kuten aiemminkin, ja moottorinvikatila vajaax vuorokaudex tauluun.
Auto menossa V-aukon kurahaarapuhdistukseen (öljynlauhdutin uusix). Samalla vaihdetaan nyt myös ahtopaineen säädin (toivottavasti ei vielä taas pakpsarjoja). Ja tietysti ensin ihan oikean mittarin piuhan päähän (en saanut välittömästi). Jospa ei ennättäis paljoa lisää ilmoituksia, kuitattu entiset viimeviikkoisen (jo toisen) abs-kehän vaihdon yhteydessä.
Jokohan noitten vikojen korjauksen jälkeen ilkees ihan hyvällä omallatunnolla laittaa vaikka vaihtoon
Vai alkaisko olla lyhyitä valoja vaille jo ihan ajeltava kosla
Tonneja kyllä ainakin palanut. Ilmankos joku meseläinen viimekeväänä mainitsikin Pjärvellä, että olipahan turhan kallis pidettävä malli hänellekin.
Turbot, pakosarjat ja lauhdutin kai eniten epäonnistuneet kys. versiossa, ym. pienemmistä vioista nyt puhumattakaan.
Ps. se läppämoottori laitettu jo aikoja sitten keulalle. Niin ja jotakin oli korjattu kalliisti myös laatikossa.