TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Meillä oli tommonen korolla taloudessa, vuosimallia 09 ja 1.3 pensa. Lähti vaihtoon kun öljyä rupesi kulumaan litra viikossa eikä syytä löytynyt. Samalla ne vähätkin tehot katosi, jo kahdeksaan kymppiin kiihdyttäminen oli tuskien takana.
Joku rasvanäppi höpisi huonoista männänrenkaista, joku essonpaarilainen taas edessä olevasta konetuhosta. Eipä kiinnostanut sen enempää tutkia, kun selkeää vikaa ei näkynyt eivätkä huoltamollakaan osanneet auttaa konetta avaamatta.
Mittarissa oli ongelman alkaessa 130tkm.
Joku rasvanäppi höpisi huonoista männänrenkaista, joku essonpaarilainen taas edessä olevasta konetuhosta. Eipä kiinnostanut sen enempää tutkia, kun selkeää vikaa ei näkynyt eivätkä huoltamollakaan osanneet auttaa konetta avaamatta.
Mittarissa oli ongelman alkaessa 130tkm.
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Aikoinaan puhuivat, että Teboilin terra bensiini olisi tukkinut moottoreita ja liimannut venttiilit auki. Volvoissa taisi olla tätä liimaventtiili ongelmaa...
Millä sitten saa jumiutuneet männänrenkaat irti? Forte, lamppuöljy?
Millä sitten saa jumiutuneet männänrenkaat irti? Forte, lamppuöljy?
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Jotenkin tuntuu vähän oudolle ettei nykyaikainen auto tahtoisi toikia nykyaikaisella polttoaineella. Jos näin on, sanoisin että vika on siellä auton suunnittelussa eikä nesteessä.
Fortelta varmaan löytyy männänrenkaan irroitusainetta, maksaa 90e/desi ja saattaa toimia tai sitten ei.
Ero puuilon lampouöljyyn on varmaan lisätty tuoksu.
Fortelta varmaan löytyy männänrenkaan irroitusainetta, maksaa 90e/desi ja saattaa toimia tai sitten ei.
Ero puuilon lampouöljyyn on varmaan lisätty tuoksu.
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Sen verta olen tämän myytin tutkimiseen tässä nyt osallistunut, että 5kk ja kohta kymppitonnin ollu alla e100 corolla. Taitaa nää japanissa tehdyt olla vielä ihan hankinnan arvoisia pelejä. Ei oo tämä yksilö mun omistuksessa helpolla päässyt, varsinkin kun töitä teen ko. auton kanssa. Tekniikka ja voimansiirto pelittää mukisematta. Öljyä menee sen desi tonnille, sen sietää. Jos nyt jotain negatiivista hakee, niin onhan toi ajettavuudeltaan nykyautoihin verraten kehno. Ja toyotamaisen tunnoton ohjaus, siihen ei vaan totu. Sen mitä huoltokirjaa vilkaisin, niin suhteellisen pieniä remontteja ollut, lähinnä öljynvaihtoa ja niveliä. Koneeseen tuskin on muuta tehty, kuin hihnoja välillä uusittu.
Hyvä peli
Hyvä peli
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Vanhemmissa tojotan bensamoottoreissa oli ainakin noita männänrenkaiden juuttumisongelmia, yhden carinan 1,6 koneen joskus avasinkin ja rengastettiin uudelleen. Oireethan oli sellaisia että kierroksilla savutti niin että sopivassa säässä sininen väri näkyi savussa, pahimmillaan kelissä kuin kelissä.
Fortella saa kyllä hyvin moottorin sisuskaluja puhtaaksi, mutta ei sillä pahoin jumittuneet öljyrenkaat irtoa. Teeseitse-sepät voi toki kokeilla lamppuöljyä ja eikös se ollut dieselin sekaan bensaa lisäaineen sijasta, ja adbluesäiliöön kustaan jne...
Fortella saa kyllä hyvin moottorin sisuskaluja puhtaaksi, mutta ei sillä pahoin jumittuneet öljyrenkaat irtoa. Teeseitse-sepät voi toki kokeilla lamppuöljyä ja eikös se ollut dieselin sekaan bensaa lisäaineen sijasta, ja adbluesäiliöön kustaan jne...
wiimax.fi
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Noinhan se menee elävässä elämässä. Tein itse ja säästin...
Männänrenkaiden jumittaminen on myös uudempien ongelma kun kilometrejä kertyy. Onko osasyy koneistuksen, jossa kitka ajetaan mahdollisimman alas. Pitkät öljynvaihtovälit? Toyotassa näyttää edelleen olevan 15-20tkm huoltoväli.
Tämä nyt esimerkkinä https://www.torquenews.com/8113/how-pot ... yota-prius https://www.reddit.com/r/prius/comments ... ion_years/
Tämä nyt näin pikaisesti googletettuna.
Männänrenkaiden jumittaminen on myös uudempien ongelma kun kilometrejä kertyy. Onko osasyy koneistuksen, jossa kitka ajetaan mahdollisimman alas. Pitkät öljynvaihtovälit? Toyotassa näyttää edelleen olevan 15-20tkm huoltoväli.
Tämä nyt esimerkkinä https://www.torquenews.com/8113/how-pot ... yota-prius https://www.reddit.com/r/prius/comments ... ion_years/
Tämä nyt näin pikaisesti googletettuna.
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Vuoden auto, joskus jopa kahden kjeh kjeh.
(joo, löysin pahkasika-kokoelmani taas)
(joo, löysin pahkasika-kokoelmani taas)
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Vuos ja kolme kuukautta eloa corollan kaa takana ja ei ole ollut ihmeitä. Pientä sipistelyä vaan. Öljyä ei enää mene desiä tuhannella, se loppu öljynvaihdon jälkeen.
Jatketaan harjoituksia
Jatketaan harjoituksia
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Uudessa Moottori-lehdessä on parivertailussa Skoda Octavia Combi 1.4TSI PHEV Style IV DSG ja Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Style.
Alussa heti kirjoittavat:
"...vertailu paljastaa, kannattaako ladata itse vai antaa auton hoitaa hommat"
Vertailun taulukosta voi sitten katsoa että jos ajomatkat on lyhyitä (alle 60 km) ja latausmahdollisuus aina olemassa niin skodalla 1000 kilometriä maksaa 24 euroa, toyotalla 72 euroa.
Itse jos ajaisin tuollaisella autolla (25tkm vuodessa) niin polttoainekulut skodalla 600 euroa + kai joku tankkaus ? ja toyotalla 1800 euroa.
Bensiinin hintakin tosin oli vertailussa 1,599 kun se tällä hetkellä on lähellä 1,9..
Verot on samoissa 120 euroa vuodessa, vakuutus täyskaskolla vajaan tonnin (en jaksanut kilpailuttaa onko jossain halvemmalla)
Toki noita on turha laskeskella, suurimmat kulut tulee auton arvon alenemisesta. Toyota maksaa uutena 38000 euroa ja kaksi vuotta vanhaa 60tkm ajettua kaupataan liikkeessä 25000 eurolla. Niin mutta voihan sitä ostaa juurikin sen käytetyn ?
Taitaa vaan kaksi vuotta vanhassakin arvo tulla alas aika vauhdilla kun kilometrejä kertyy.
Alussa heti kirjoittavat:
"...vertailu paljastaa, kannattaako ladata itse vai antaa auton hoitaa hommat"
Vertailun taulukosta voi sitten katsoa että jos ajomatkat on lyhyitä (alle 60 km) ja latausmahdollisuus aina olemassa niin skodalla 1000 kilometriä maksaa 24 euroa, toyotalla 72 euroa.
Itse jos ajaisin tuollaisella autolla (25tkm vuodessa) niin polttoainekulut skodalla 600 euroa + kai joku tankkaus ? ja toyotalla 1800 euroa.
Bensiinin hintakin tosin oli vertailussa 1,599 kun se tällä hetkellä on lähellä 1,9..
Verot on samoissa 120 euroa vuodessa, vakuutus täyskaskolla vajaan tonnin (en jaksanut kilpailuttaa onko jossain halvemmalla)
Toki noita on turha laskeskella, suurimmat kulut tulee auton arvon alenemisesta. Toyota maksaa uutena 38000 euroa ja kaksi vuotta vanhaa 60tkm ajettua kaupataan liikkeessä 25000 eurolla. Niin mutta voihan sitä ostaa juurikin sen käytetyn ?
Taitaa vaan kaksi vuotta vanhassakin arvo tulla alas aika vauhdilla kun kilometrejä kertyy.
wiimax.fi
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Skoda taisi olla vielä kestotestissä ja ensimmäinen öljynvaihto tuli oletettua aiemmin? Sitäkin oli pohdittu, joutuuko hybridissä moottori kovemmalle kun mennään suoraan "lepotilasta täyteen laukkaan".
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Avensiksesta asiaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/5 ... e8f2015a79
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/5 ... e8f2015a79
Pitäisikö katsoa peiliin.Avensis on kuitenkin kookas auto ja muiden Toyotojen tavoin arvonsa hyvin pitävänä se on enemmän ”oikean” automiehen auto. Enemmän sellaisen vaarin, joka auton säännöllisen pesemisen lisäksi säntillisesti myös imuroi sen matot ja kiillottaa kojelaudankin muoviosat.
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Tuli luettua tuo juttu paperiversiosta, harmi kun sauna sytytetty jo sillä.Pappi kirjoitti: ↑27.2.2023 18:20 Avensiksesta asiaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/5 ... e8f2015a79
Pitäisikö katsoa peiliin.Avensis on kuitenkin kookas auto ja muiden Toyotojen tavoin arvonsa hyvin pitävänä se on enemmän ”oikean” automiehen auto. Enemmän sellaisen vaarin, joka auton säännöllisen pesemisen lisäksi säntillisesti myös imuroi sen matot ja kiillottaa kojelaudankin muoviosat.
Ei voi tarkistaa onko tuo 9,2 l kulutuslukema painovirhe.
Kuullostaa paljolta tuommoiselle.
Toki Hiluxit ainakin tuppaa viemään muutaman litran enemmän kuin luvattu.
Olisko Avensiskin samoilla linjoilla ..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Olisiko tuossa perinteinen ”luistava Aisin” laatikkona. Ei meidän ex 2,2d-cat ollut mikään säästöpossu. Tuskin tuon iläluokan bensakaan kulkee ihan höyryillä.
Pitää jossain välissä kirjoittaa ajatuksia työmatkan ajosta nykyisellä 1.6 ”bimmerin tiisselillä”.
Minusta tuo oli hyvin kirjoitettu juttu. Luin muitakin aikani kuluksi.
Pitää jossain välissä kirjoittaa ajatuksia työmatkan ajosta nykyisellä 1.6 ”bimmerin tiisselillä”.
Minusta tuo oli hyvin kirjoitettu juttu. Luin muitakin aikani kuluksi.
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Mulla oli työmatka-autona joku vuosi sitten semmonen 1-koppanen oksennuksen värinen facelifti-Ave, 1,6 bensakoneella. Se meni kyllä vähällä, parhaimmillaan 5,6 litraa sadalle kesäaikana. Öljyä meni sitten vaan litra 1000 kilsalle, töihin menevällä tiellä on tiukka vasemmalle kaartuva kurvi, siinä kun öljynpainevalo vilkahti niin tiesi että on lisäyksen aika. Auto on nyt isäukolla, kuulemma lopetti öljyn syönnin kun laittoi halvimmat Motoxin kurat sisään. Muuten se 1,5 vuotta mitä ajoin meni täysin ilman ongelmia, kilsoja oli taulussa silloin joku 320tkm. Ajomukavuudesta ei tosin voinut puhua, ohjaus oli se joka pilasi kaiken. Mutta halpaa ajoa kun oli pelkkä liikennevakuutus.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Mulla taasen oli ehkä viisitoista vuotta takasin ekaa koppaa etuveto Carina. Tonnikuussatanen bensakone, saattoi olla kahdeksan venttiilinen . Oli ajettu jotakuinkin 470tkm. Vuorokausi -25-27°C pakkasessa ja siitä jaksoi juuri ja juuri startilla yli puristuksen ilman lämmitystä kovan tärinän, sauhun, höyryn ja äänikavalkadin saattelemana käymään. Kaveri oli mukana ja osti tötterön tyttärelleen ensiautoksi..
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Toyo-osastolle mainitaanpa, että minulla on "uusi" ruskeax maalattu -89 Corollan etulikasuoja. Muistelen, että vasen.
Autotallin kattotuolien alapaarteen päältä pitäis löytyä. Kiireellä vielä maalautin, kun maalari oli lopettamassa hommat. Nyt tietysti väärä väri, jos joku haluis ihan valmiin. En ennättänyt vaihtaa kun naisväki pyöritteli auton ruttuun. Pari Toyoa ollu sen jälkeenkin, joten ostettu ehkä markka-aikaan.
Autotallin kattotuolien alapaarteen päältä pitäis löytyä. Kiireellä vielä maalautin, kun maalari oli lopettamassa hommat. Nyt tietysti väärä väri, jos joku haluis ihan valmiin. En ennättänyt vaihtaa kun naisväki pyöritteli auton ruttuun. Pari Toyoa ollu sen jälkeenkin, joten ostettu ehkä markka-aikaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Meillä oli tuollainen vuoden -90-91 paikkeilla. Kova kulutus, erittäin lyhytjoustoinen takajousitus, lasit aina jäässä pakkasella, melko heikko lämmityslaite muutenkin.aaltojarvi kirjoitti: ↑01.3.2023 20:31 Mulla taasen oli ehkä viisitoista vuotta takasin ekaa koppaa etuveto Carina. Tonnikuussatanen bensakone, saattoi olla kahdeksan venttiilinen . Oli ajettu jotakuinkin 470tkm. Vuorokausi -25-27°C pakkasessa ja siitä jaksoi juuri ja juuri startilla yli puristuksen ilman lämmitystä kovan tärinän, sauhun, höyryn ja äänikavalkadin saattelemana käymään. Kaveri oli mukana ja osti tötterön tyttärelleen ensiautoksi..
Kannentiiviste meni vähän päälle 100000 ajettuna, oli tosi helppo remontti. Muuta vikaa siinä ei juuri ollutkaan, ajettiin meillä 70tkm.
Selkeistä puutteista huolimatta jotenkin sympaattinen auto. Seuraava malli 16-venttiilisellä moottorilla ei ole millään aikakaudella ollut vähääkään kiinnostava, miksi lie, tuo alkusarjan malli olisi nyt taas vika laite omassa pihassa kesäautona.
Sinänsä olisi hauska verrattava tänä päivänä ajaen samanikäiseen 124:ään. Eroa kokonaisuutena kuin yöllä ja päivällä, ja kyllä tojota on se yö siinä vertailussa.
wiimax.fi
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Tein rengastyöt syksyllä yhteen -88 1.3. Corollaan. 155/13" tais olla rengaskoko. Kun otin renkaan pois, niin ihan nauratti ne jarrut ja jousitus Tytön skootterissakin on isommat jarrut. Muutenkin kontrasti nykyautoihin ihan järkyttävä. Just aiemmin olin omaan S212 350CDI vaihtanu renkaat, niin olihan siinä eroa. Kävin ajamassa myös Corollalla mutkan. Auto oli tosi vähän ajettu ja vanhemman ihmisen käytössä ollut aina. Siisti ja alkuperäisen oloinen yksilö. Siniharmaa sisustus, kalsarikuosi penkeissä ja 4 vaihdetta. 80km/h jälkeen melutaso oli jo sitä luokkaa, että kuulosuojaimet tarvii. Autohan on kyllä tosi yksinkertainen ja varmasti kestää maailman tappiin. En silti kelpuuttaisi enää edes kakkosautoksi Kyllä se koeajo jälleen muistutti, miten autojen kehitys on menny lujasti eteenpäin -80 luvulta.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Toivotaan että kestää Avensis-mallikin, kerta tuli noita hankittua.
Muutama huomio :
1. Ihan älytön rengasmelu irtomurskeisella sorateillä ajaessa näissä kaikissa (yhessä kitkat alla).Huono eristyskö, ja johtaako koriin jotenkin äänen. Uudella asf hyvä. Alux sanoin jo tytölle, että tarkistakaa pyöränlaakerit. Vanhempi Corolla oli paljo hiljaisempi.
2. Nop.mittari valehtelee kaikissa 10 km/h, ja jopa vähän enempikin. Corollassa vain 3 (sama kuin 211 MB). Miten voi mennä tuohon suuntaan kehitys. Tosin tuota 10 km/h luokkaa oli pari vielä vanhempaa Corollaakin. Ei tartte ihmetellä alinopeuksia niillä, jotka ei tarkista nop.mit. Sitten kun vielä sattuu se pelottava kamerapylväs kohdalle. Aloin jo epäillä mittauksiani, mutta todex ne osoittautu, ja myyjäkin tunnusti.
3. MB:läisten suht. Toyoihin (ehkä muihinkin merkkeihin)
Toivottavasti en edes itsekään MB:llä ajellessa, vaikkakin rinnakkain valoista lähtiessä ihan reilusti rivakka kiihdytys sall.nop. Sit saa kyllä mennä
toiset merkit ylinop. ohi.
Yx Mölli M tyntyi 5-tiellä eteen törkeesti vasemmalta pihatieltä, minulla 109 vauhtia (mitt. 120) Luulin, että tuossa tap. MM kiihtyy kunnolla, no ei. Mut kun hetken epäröityäni jarrutuksen jälkeen lähdin ohi, niin kylläpä sitten alkoi löytyä vauhtia. Vähän aiemmin hyvällä suoralla kokeilin onnex T:n kiihtyvyyttä (ei niin ku oma MB, ei turboja) pari hitaampaa ohittaen. Vahinko vaan etten ollu MB 320:llä. Mutta eihän se ois ehkä silloin töppöillytkään noin.
Toinen kiihtyvämmän näk sedan. kans samalla tapaa vauhdilla 5-tien reunaan, mutta ei sentään eteen.
Niin yx maasturinoloinen Huyjuntaikin. Piti päästä kaikista koukkien ohi aina ihan keulaa hipaisten, ja kohta kääntyi pois.
Muutama huomio :
1. Ihan älytön rengasmelu irtomurskeisella sorateillä ajaessa näissä kaikissa (yhessä kitkat alla).Huono eristyskö, ja johtaako koriin jotenkin äänen. Uudella asf hyvä. Alux sanoin jo tytölle, että tarkistakaa pyöränlaakerit. Vanhempi Corolla oli paljo hiljaisempi.
2. Nop.mittari valehtelee kaikissa 10 km/h, ja jopa vähän enempikin. Corollassa vain 3 (sama kuin 211 MB). Miten voi mennä tuohon suuntaan kehitys. Tosin tuota 10 km/h luokkaa oli pari vielä vanhempaa Corollaakin. Ei tartte ihmetellä alinopeuksia niillä, jotka ei tarkista nop.mit. Sitten kun vielä sattuu se pelottava kamerapylväs kohdalle. Aloin jo epäillä mittauksiani, mutta todex ne osoittautu, ja myyjäkin tunnusti.
3. MB:läisten suht. Toyoihin (ehkä muihinkin merkkeihin)
Toivottavasti en edes itsekään MB:llä ajellessa, vaikkakin rinnakkain valoista lähtiessä ihan reilusti rivakka kiihdytys sall.nop. Sit saa kyllä mennä
toiset merkit ylinop. ohi.
Yx Mölli M tyntyi 5-tiellä eteen törkeesti vasemmalta pihatieltä, minulla 109 vauhtia (mitt. 120) Luulin, että tuossa tap. MM kiihtyy kunnolla, no ei. Mut kun hetken epäröityäni jarrutuksen jälkeen lähdin ohi, niin kylläpä sitten alkoi löytyä vauhtia. Vähän aiemmin hyvällä suoralla kokeilin onnex T:n kiihtyvyyttä (ei niin ku oma MB, ei turboja) pari hitaampaa ohittaen. Vahinko vaan etten ollu MB 320:llä. Mutta eihän se ois ehkä silloin töppöillytkään noin.
Toinen kiihtyvämmän näk sedan. kans samalla tapaa vauhdilla 5-tien reunaan, mutta ei sentään eteen.
Niin yx maasturinoloinen Huyjuntaikin. Piti päästä kaikista koukkien ohi aina ihan keulaa hipaisten, ja kohta kääntyi pois.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Toimittajan pohdintaa.
https://kaasujalka.fi/2023/07/22/ovatko ... -kestavia/
Aika monta Toyotaa tuli bongattua mökkireissun aikana. Tulitauon parkkipaikalla oli yksi W212 hevoskoppi perässä. Nähtävästi tienaamaan menossa kun kärryn kyydissä myös kilpakärryt. .
Landcruiser tms olisi ollut mieluisa korouoman suunnalla.
https://kaasujalka.fi/2023/07/22/ovatko ... -kestavia/
Aika monta Toyotaa tuli bongattua mökkireissun aikana. Tulitauon parkkipaikalla oli yksi W212 hevoskoppi perässä. Nähtävästi tienaamaan menossa kun kärryn kyydissä myös kilpakärryt. .
Landcruiser tms olisi ollut mieluisa korouoman suunnalla.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
1500 km Avensixen koeajo suoritettu. Lauantaina palattiin viikonmittaiselta Pyhä-Luosto reissulta, kiipeiltyä ja patikoitua tulikin joka pvä. Lauantaina alkoi vasta sade.
Ni se Avejen äänekkyyshän näyttääkin olevan ihan "perus"vika. Tutkinu tilannetta nyt kotona. Jarrusatulassa on jotenkin välystä (alkaa yleensä vas.etusesta). Hoxaa parhaiten kun täräyttää nyrkillä etu tai takareunaan kumia. Sitten kun painaa sormella samalla satulaa, rämähdys jääkin pois.
Palojen peltejä vääntelin, ei auttanut kuin hetkex. Oiskohan perätie liukujen reijät väljät. Räminä heikkenee myös huomattavasti kun jarruttaa nimismiehenkiharoissa ajaessa. Kolinahan ei kuulu montuissa, vaan nimenomaan nopeassa tärytyksessä.
Lienee vaihtaneet joskus ihan maahantuojan piikkiinkin satuloita tai sen runko-osaa.
Kaipa tuo automaattilaatikko kaipaa öljynvaihdon (edell ??) kuten Merssukin. Toyo vaihtaa mielestäni turhankin hanakasti mäessä pienemmälle, ja heti kohta taas takas. Lie väännön puutetta MB:hen vrt. 320:een vaihdettiin tänään, 65 000 edellisestä. Liekö vaihdettu joskus mom.muunnin tms. kun ei löytyny kiekalta poistoroppua. Öljyt oli kyllä niin puhtaan näköiset, ettei haitanne vaikka vähän entistäkin jäi. Samalla yx parkkitutka uusix, ja perinteinen oikea reaktiotankohan oli väljä kuten edellisessäkin. Oik etunen antanut jo vajaat vuodenpäivät pienen kolauksen esim. töyssyssä.
Hyvä on kyllä Avekin ajella päällysteillä vakkareineen ym. Ei meinaa joutaa emännälle lainkaan.
Ni se Avejen äänekkyyshän näyttääkin olevan ihan "perus"vika. Tutkinu tilannetta nyt kotona. Jarrusatulassa on jotenkin välystä (alkaa yleensä vas.etusesta). Hoxaa parhaiten kun täräyttää nyrkillä etu tai takareunaan kumia. Sitten kun painaa sormella samalla satulaa, rämähdys jääkin pois.
Palojen peltejä vääntelin, ei auttanut kuin hetkex. Oiskohan perätie liukujen reijät väljät. Räminä heikkenee myös huomattavasti kun jarruttaa nimismiehenkiharoissa ajaessa. Kolinahan ei kuulu montuissa, vaan nimenomaan nopeassa tärytyksessä.
Lienee vaihtaneet joskus ihan maahantuojan piikkiinkin satuloita tai sen runko-osaa.
Kaipa tuo automaattilaatikko kaipaa öljynvaihdon (edell ??) kuten Merssukin. Toyo vaihtaa mielestäni turhankin hanakasti mäessä pienemmälle, ja heti kohta taas takas. Lie väännön puutetta MB:hen vrt. 320:een vaihdettiin tänään, 65 000 edellisestä. Liekö vaihdettu joskus mom.muunnin tms. kun ei löytyny kiekalta poistoroppua. Öljyt oli kyllä niin puhtaan näköiset, ettei haitanne vaikka vähän entistäkin jäi. Samalla yx parkkitutka uusix, ja perinteinen oikea reaktiotankohan oli väljä kuten edellisessäkin. Oik etunen antanut jo vajaat vuodenpäivät pienen kolauksen esim. töyssyssä.
Hyvä on kyllä Avekin ajella päällysteillä vakkareineen ym. Ei meinaa joutaa emännälle lainkaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Onkos kellään jäänyt joutilaaksi Avensixen suksitelineitä. Pikkukeikka tiedossa, en viittis laittaa boxia Mersun katolle. Vauvojen kärryt vie kuitenkin farkun isot tilat, joten suxet olis hyvä viskata katolle. Kaupoissa edulliset jo loppuneet ku suksikausi parhaillaan.
Kattokiskottomat Avet kyseessä. Kiinnitys kattolistoissa oleviin kiinnityspaikkoihin, vm 2010 kahtapuolen.
Kattokiskottomat Avet kyseessä. Kiinnitys kattolistoissa oleviin kiinnityspaikkoihin, vm 2010 kahtapuolen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Ei löytyny telineitä enempää kuin vasenta peruutuspeiliäkään.
Äsken soitin peilistä Kajaanin purkamolle, mistä saanu aikoinaan Merssuunkin hyvin osia. Liian uusiko Toyo
Osia vain edell malliin.
Kyseessä kun vielä vasen peili. Jonkun oikean olen nähnyt tarjolla, saattoi sekin kuitenkin oli vanhempaan malliin.
No Autodocissa tais olla tarjolla.
Mut Vuokattireissupa tehtiinkin sitten kuomukärri autom Toyon perässä. Nopein ja helpoin homma tavaroiden kuljetukseen.
Peilin väri harmaa, joku 6g1 tms, mut kelpaa mustakin/muunkin värinen. Harmaannutetaan tarvittaessa.
Ps. Tulipahan taas Toyolla ajellessa mieleen, että ajomukavuus MB:hen kärsii ainoastaan lähinnä äänekkyydestä rengaskoteloissa. Ja varsinkin kun muistelee Ässän hiljaisuutta. Ei niin hyvä sekään 211:ssa.
Ja yllättävän kepeäkulkuinen tuollanen "työntävämetalliremmi ".
Äsken soitin peilistä Kajaanin purkamolle, mistä saanu aikoinaan Merssuunkin hyvin osia. Liian uusiko Toyo
Osia vain edell malliin.
Kyseessä kun vielä vasen peili. Jonkun oikean olen nähnyt tarjolla, saattoi sekin kuitenkin oli vanhempaan malliin.
No Autodocissa tais olla tarjolla.
Mut Vuokattireissupa tehtiinkin sitten kuomukärri autom Toyon perässä. Nopein ja helpoin homma tavaroiden kuljetukseen.
Peilin väri harmaa, joku 6g1 tms, mut kelpaa mustakin/muunkin värinen. Harmaannutetaan tarvittaessa.
Ps. Tulipahan taas Toyolla ajellessa mieleen, että ajomukavuus MB:hen kärsii ainoastaan lähinnä äänekkyydestä rengaskoteloissa. Ja varsinkin kun muistelee Ässän hiljaisuutta. Ei niin hyvä sekään 211:ssa.
Ja yllättävän kepeäkulkuinen tuollanen "työntävämetalliremmi ".
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Miljoona km tavoitteena.
https://yle.fi/a/74-20085942
https://yle.fi/a/74-20085942
Respect.Tämän yksilön kohdalla yhdistyy käyttöauto, harrasteauto ja ilmeisesti elämäntapakin
Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Tuotahan ei monikaan ymmärrä. Oletus on että auto pitää vaihtaa 2-3 vuoden välein uuteen voidakseen ajaa tuollaista työmatkaa, totuus taas sitten se että tuolla corollalla tuskin koskaan jää välille toisin kuin uudemmilla. Jollain tapaa samanlaista oli ajella felicioilla juuri tuollaista työmatkaa.Hietala ajaa Corollallaan päivittäin 57 kilometrin työmatkansa
Toki tuo corolla on paljon "hienompi" kuin feliciat, koska tuosta näkyy elämänasenne autojen osalta heti ensivilkaisulla, felician omistajaa pelkästään luullaan (tai tiedetään) pers`aukiseksi
wiimax.fi