Shell V-Power bensiini
Shell V-Power bensiini
Onkos minkälaisia kokemuksia kyseisestä bensiinistä? Eipä tuolta Shellin sivuilta oikein tietoa löytynyt, mitä nyt pakolliset kehut ja vieläpä oikein taloudellisuus vinkit mutta, eipä oikein istu nuo tiedot tuohon V8 koneeseen ja auton luonteeseen
Ja minua kiinnostavat tiedot puuttuivat kuten sisältääkö v-power tuota "vanhojen" autojen kirousta elikkä etanolia (vai mitä metanolia olikaan ) joka syövyttää polttoaine letkut yms. tiivisteet?
Melkein jo tankkasin mutta alkoi pelottamaan josko joutuisi jälleen vuodeksi korjaamolle kun ei tökötistä mitään infoa
Ja minua kiinnostavat tiedot puuttuivat kuten sisältääkö v-power tuota "vanhojen" autojen kirousta elikkä etanolia (vai mitä metanolia olikaan ) joka syövyttää polttoaine letkut yms. tiivisteet?
Melkein jo tankkasin mutta alkoi pelottamaan josko joutuisi jälleen vuodeksi korjaamolle kun ei tökötistä mitään infoa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Shell V-Power bensiini
Nytpä kiperän kysymyksen pukkasi, jopa tälle foorumillepiippu kirjoitti:Ja minua kiinnostavat tiedot puuttuivat kuten sisältääkö v-power tuota "vanhojen" autojen kirousta elikkä etanolia (vai mitä metanolia olikaan ) joka syövyttää polttoaine letkut yms. tiivisteet?
Asia ei selvinne muuten, kuin tiedustelemalla Shelliltä suoraan.
Periaatteessa korkeaoktaaninen kyllä muuten olisi kovasti hyväksi moottorille, mutta lieveilmiöt tosiaan saattanevat tulla kalliiksi nekin...
Ollaanpa kuulolla asian suhteen.
Kalleinta saatavissa olevaa nauttivaan kakkosautoon tuota tuli tankattua. Shellin täti antoi esitteenkin mukaan, ja muistaakseni siinä luki jotain soveltuvuudesta vanhempiinkin autoihin.
Tankillinen alkaa olla jo tuota ihmeainetta poltettu, ja ehjä on kulkine vielä. (Niinkuin nyt 19 vuotias Ford vaan ehjä voi olla....)
Tankillinen alkaa olla jo tuota ihmeainetta poltettu, ja ehjä on kulkine vielä. (Niinkuin nyt 19 vuotias Ford vaan ehjä voi olla....)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ja Kohta alkaa kentältä kuulua samanlaisia juttuja kuin Teboilin Terrasta aikoinaan. Perusbensa=halvin mahdollinen bensa kunniaan, on tuolla hintaa jo ilman joutavaa hifistelyäkin.
Aivan joutavaa pelleilyä nämä aika-ajoin esiin putkahtelevat "supervormula-kriin-eko-puust..."blaa-blaa -bensat, markkinamiesten keksintöjä. Jos tässä on kyse on jostain viinasotkusta niin sitten tuomitsen asian vielä jyrkemmin alkoholin väärinkäyttönä.
Odotellaan että tekniikka kehittyy sille asteelle että voidaan ajaa vaikka pelkällä viinalla, siis laajemmassa mittakaavassa. Ei näy tämä nykyinen viinalla lantraaminen muuta kuin nostavan polttoaineen hintaa, ja toki laskevan laatua. Eikä sitä viinaa muuten tule koskaan riittämään autoilla asti, ei vaikka lopetettaisiin leivän syöminen.
Täällä itärajalla käytiin vielä jokunen vuosi takaperin vilkasta keskustelua siitä rikkooko ryssänbensa auton moottorin tai/ja katalysaattorin. Siinäpä on keskustelu hiljentynyt näytön puutteen takia, lie jotain vaikuttanut sekin että hinta on reilusti alle puolet Suomen "hifi-bensoista". Nyt alkaa sotku kelvata jo näille kiivaimmille "laadunvalvojillekin." Ryssän bensa on takuulla halvinta ja huonolaatuisinta p*skaa mitä rahalla saa, mutta mitäpä tuosta; 15vuotta on pyörät pyörineet, päästöistä ei ole leima jäänyt kiinni kertaakaan.
Laskekaa polttoaineiden laatua ja hintaa.
Aivan joutavaa pelleilyä nämä aika-ajoin esiin putkahtelevat "supervormula-kriin-eko-puust..."blaa-blaa -bensat, markkinamiesten keksintöjä. Jos tässä on kyse on jostain viinasotkusta niin sitten tuomitsen asian vielä jyrkemmin alkoholin väärinkäyttönä.
Odotellaan että tekniikka kehittyy sille asteelle että voidaan ajaa vaikka pelkällä viinalla, siis laajemmassa mittakaavassa. Ei näy tämä nykyinen viinalla lantraaminen muuta kuin nostavan polttoaineen hintaa, ja toki laskevan laatua. Eikä sitä viinaa muuten tule koskaan riittämään autoilla asti, ei vaikka lopetettaisiin leivän syöminen.
Täällä itärajalla käytiin vielä jokunen vuosi takaperin vilkasta keskustelua siitä rikkooko ryssänbensa auton moottorin tai/ja katalysaattorin. Siinäpä on keskustelu hiljentynyt näytön puutteen takia, lie jotain vaikuttanut sekin että hinta on reilusti alle puolet Suomen "hifi-bensoista". Nyt alkaa sotku kelvata jo näille kiivaimmille "laadunvalvojillekin." Ryssän bensa on takuulla halvinta ja huonolaatuisinta p*skaa mitä rahalla saa, mutta mitäpä tuosta; 15vuotta on pyörät pyörineet, päästöistä ei ole leima jäänyt kiinni kertaakaan.
Laskekaa polttoaineiden laatua ja hintaa.
Minua myös kovasti kiinnostaa että onko tuossa "V-power":ssa valmiina vanhojen autojen moottoreiden vaatimia lisäaineita???? Prkl... DeSotolle ei tahdo riittää vaikka nykyään tungen tankkiin kolminkertaisen määrän sitä lisäaine litkua...(edellisen venttiili remontin jälkeen. Ennen remonttia vain kaksinkertaisen määrän, niinkuin ohjeissa kirjoitellaan 50-luvun moottoreille.)
Mutta pensaturpo virittelijät on mielissään v-poverista. Pystyy kuulemma ajamaan 0,2 - 0,3 kiloa kovemmilla paineilla kuin normi 98:lla.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ei ole venttiilinsuoja-aineita tuossa valmiina. Kyseinen bensiini on kehitetty erityisesti uusille ja uudehkoille korkean viritysasteen omaaville moottoreille. Jokaiselle autoilijalle tuosta on hyötyä erityisen vahvasta puhdistavasta lisäaineistuksesta.
Todennäköisesti litku on samaa kuin Englannissa myytävä Optimax, josta on erittäin hyviä kokemuksia useilla autoilijoilla sielläpäin.
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _power.pdf
Optimax: http://dy.fi/7sy
Pohdintaa, mielipiteitä ja ensikokemuksia Suomessa:
http://groups.google.fi/group/sfnet.har ... &scoring=d&
Eli oma mielipiteeni on että korkea hinta ei ole pelkkää välistävetoa, vaan tuote on myös parempi kuin kilpailijoiden 98-oktaaninen. Jokainen tietysti voi päättää itse tarviiko autoonsa tankata noin korkealaatuista bensiiniä, vai kulkeeko se samalla tavalla 95eellä. Suurin osa varmasti kulkeekin, kun moottorinohjaus ei pysty ottamaan hyötyä irti korkeatasoisemmasta polttoaineesta.
Ja mitä se HVM kirvaa etanolista? Ruottissa kaikki kovat turpomiehet (paitti Nokileka ) ajaa E85:lla joka on 85% etanolia, oktaaniluku reilusti yli 100.
Todennäköisesti litku on samaa kuin Englannissa myytävä Optimax, josta on erittäin hyviä kokemuksia useilla autoilijoilla sielläpäin.
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _power.pdf
Optimax: http://dy.fi/7sy
Pohdintaa, mielipiteitä ja ensikokemuksia Suomessa:
http://groups.google.fi/group/sfnet.har ... &scoring=d&
Eli oma mielipiteeni on että korkea hinta ei ole pelkkää välistävetoa, vaan tuote on myös parempi kuin kilpailijoiden 98-oktaaninen. Jokainen tietysti voi päättää itse tarviiko autoonsa tankata noin korkealaatuista bensiiniä, vai kulkeeko se samalla tavalla 95eellä. Suurin osa varmasti kulkeekin, kun moottorinohjaus ei pysty ottamaan hyötyä irti korkeatasoisemmasta polttoaineesta.
Ja mitä se HVM kirvaa etanolista? Ruottissa kaikki kovat turpomiehet (paitti Nokileka ) ajaa E85:lla joka on 85% etanolia, oktaaniluku reilusti yli 100.
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM kirjoitti:
Aivan joutavaa pelleilyä nämä aika-ajoin esiin putkahtelevat "supervormula-kriin-eko-puust..."blaa-blaa -bensat, markkinamiesten keksintöjä.
Laskekaa polttoaineiden laatua ja hintaa.
Heh! Joo hintaa vois laskea mutta laatua EI Valitettava tosiasia on että vaikka tuossa 500:ssa on kaikki mahdolliset ennakon säätimet yms. nakutustunnistimet ja voi ajaa 95E:llä niin silti se vaan käy/toimii paremmin 98E:llä
Ja metrejä tulee kuitenkin niin vähän vuodessa että ennemmin käytän moottoria paremmin kuin yskien ja nykien ajelen jollain kuralla jolla juuri ja juuri pysyy käynnissä hinnan takia
nimimerkillä: pisaralla pisimmälle muilla vehkeillä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
En tankannut 99 V-poweria mainoksen tai edes kokeilunhalun vuoksi, vaan siksi etten korpimaita kruisaillessani, bensavalon valaistessa kabiinia, alkanut huoltoasemia valkkailemaan
Mutta kuitenkin, 230 E:n kulutus tippu pitkästä aikaa alle kymppiin, mutta erikoisempaa on se että hienosti käyvä moottori tuntui käyvän vielä asteen jouhevammin... ja hiljaisemmin. En oikein usko että se johtuisi bensiinistä, niinkin huomattava ero, mutta täytyypä tehdä lisää empiiristä tutkimusta aiheesta. Periaatteessahan tuollaisen vanhan M102:n oktaanitarve onkin 99, ehkä on pelkästään siitä kyse.
Ysi5 asemilta saa muuten myös 99 oktaanista... Ja on muuten samanhintaista kuin 98E siellä ja muutenkin yleensä vähän vähemmän kallista kuin muualla. Täytyskin taas pitkästä aikaa käydä siellä tankilla nyt kun tuli puheeksi...
Aijoo, laitan huvikseni linkit tankkaus.comiin... Pylväsdiagrammi, viivadiagrammi.
Mutta kuitenkin, 230 E:n kulutus tippu pitkästä aikaa alle kymppiin, mutta erikoisempaa on se että hienosti käyvä moottori tuntui käyvän vielä asteen jouhevammin... ja hiljaisemmin. En oikein usko että se johtuisi bensiinistä, niinkin huomattava ero, mutta täytyypä tehdä lisää empiiristä tutkimusta aiheesta. Periaatteessahan tuollaisen vanhan M102:n oktaanitarve onkin 99, ehkä on pelkästään siitä kyse.
Ysi5 asemilta saa muuten myös 99 oktaanista... Ja on muuten samanhintaista kuin 98E siellä ja muutenkin yleensä vähän vähemmän kallista kuin muualla. Täytyskin taas pitkästä aikaa käydä siellä tankilla nyt kun tuli puheeksi...
Aijoo, laitan huvikseni linkit tankkaus.comiin... Pylväsdiagrammi, viivadiagrammi.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Minäpä taas uskon, vakaasti vielä.raul kirjoitti:En oikein usko että se johtuisi bensiinistä.....
Sillä silloin kun itse ajelin bensa-Volvolla enemmältikin, niin nimenomaan Shellin 99:llä kulutus oli alhaisin ja kulku parhain.
Väittäkää sitten vaikka psykologiseksi harhaksi, mutta tässä olen kokemuksineni enkä muuta voi
Juu siis ei. Kulutus ja kulku kyllä, mutta tarkoitin tuolla epäilylläni moottorin siistimpä kehräystä. Ymmärrän toki että kierrosherkkyys saattaa parantua tarkemman palamisen seurauksena. Mutta en tahdo julistella asioita liikaa täällä, katsotaan jos tänne mielummin eksyisi joku simpukkafirman mainosmiesAri66 kirjoitti:Minäpä taas uskon, vakaasti vielä.raul kirjoitti:En oikein usko että se johtuisi bensiinistä.....
Sillä silloin kun itse ajelin bensa-Volvolla enemmältikin, niin nimenomaan Shellin 99:llä kulutus oli alhaisin ja kulku parhain.
Väittäkää sitten vaikka psykologiseksi harhaksi, mutta tässä olen kokemuksineni enkä muuta voi
Ja taustalta kompataan. Lapinreissuilla on tullut tankattua ässään 98E:tä, ja täytyy sanoa että lintta meinaa karata sillä rukkassesta kun on ajanut ensin Ivaloon saakka 72Ö:llä. (r*ssän pensa)raul kirjoitti:Tuolla linjalla mäkin olen... Niinkauan se ei auta kärsimystä, on ihan sama mitä muut itkeeAri66 kirjoitti:Väittäkää sitten vaikka psykologiseksi harhaksi, mutta tässä olen kokemuksineni enkä muuta voi
On siinä perää että kulutukseenkin se vaikuttaa, ne alle kahdeksan litran kulutukset matkassa on ajettu juuri 98:lla, ei tällä paikallisella nahkanparkkiamisaineella/ kapitalistinkarkotteella.
Kekkosen aikana Jyväskylästä sai yhdeltä asemalta jotain kisapentsiiniä. Oktaaniluku taisi olla yli 100, oisko ollut jotain 110 tai 120. Voi olla että muistan väärinkin. Mutta kyllä se oli reilusti yli perinteisen 98:n.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tuskin 120, mutta satkun ja satakympin välissä... todennäköisimmin vielä 102 tai 104. Aijuu mut Kekkosen aikaan...jusamb kirjoitti:Kekkosen aikana Jyväskylästä sai yhdeltä asemalta jotain kisapentsiiniä. Oktaaniluku taisi olla yli 100, oisko ollut jotain 110 tai 120. Voi olla että muistan väärinkin. Mutta kyllä se oli reilusti yli perinteisen 98:n.
Mie kun olin nuorena tyttönä letku-apinana, niin sillon kaupattiin 92:sta, 96:sta ja 99:ä. Sitten Kekkonen sai Islannissa kohtauksen ja bensalaadut pilattiin kaikenmaailman ysiseiskoilla ja ysivitosilla. Sitten kun Koivisto keksi pyytää inkeriläiset takaisin "kotiin" niin lopetettiin se ysiseiskakin. Ja just siihen saumaan kun kerkesin kirjottaa ruohonleikkurin bensakannuun tussilla "97 ruhonleikuriin".
Kasiseiska suomenkin markkinoille, pitää se nakutuksesta kuulla että kone on käynnissä. Ja jos ei vielä kalise terpeeksi niin seitenkakkostakin saa Venäjältä.
YYA ja Kekkonen pois naftaliinista, palautetaan ylämäkinakutukselle sille kuuluva glooria.
Kasiseiska suomenkin markkinoille, pitää se nakutuksesta kuulla että kone on käynnissä. Ja jos ei vielä kalise terpeeksi niin seitenkakkostakin saa Venäjältä.
YYA ja Kekkonen pois naftaliinista, palautetaan ylämäkinakutukselle sille kuuluva glooria.
Pääsiäisen aikoihin tuli ajeltua saksanmaalla,siellä oli myynnissä superD:tä,hinta jotain 1,26 euroa/litra .
Se on varmaan superturpomiehille.
Ja toisestakin syystä mie en voinut sitä tankata:tuommoset pikamatkat ajetaan yhellä Viipurissa täytetyllä tankillisella.
Se on varmaan superturpomiehille.
Ja toisestakin syystä mie en voinut sitä tankata:tuommoset pikamatkat ajetaan yhellä Viipurissa täytetyllä tankillisella.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tässä mun kokemuksia.
Vertaileva kulutusmittaus tuli tehtyä pohjoisen reissulla. Yhdellä V-Power tankillisella pääsi 750 km keskikulutuksella 8,8 l / 100 km. Liekkö ollut sattumaa mutta alhaisin kulutus mitä olen koskaan mitannut.
Ja paluumatkalla Nesteen 98 näytti maistuvan koneelle paremmin. Meni keskimäärin 9,5 l / 100 km, 720 km:n matkalla mitattuna, ja hyvin samantyyppisellä ajolla, eli 90% maantieajoa. Tämä on lähempänä sellaisia lukemia mitä yleensä olen saanut kun olen mitannut.
Muita havaintoja:
- 98:lla 2000-3000 rpm mittarissa, vain tasakaasulla ja pienellä vaihteella ajettaessa, nykii aavistuksen verran. Tämä ominaisuus on aina ollut, mutta sen V-powerilla poistumisen tajusin vasta kun tankkasin välillä 98:ia ja nykiminen tuli takaisin.
- Täyskaasukiihdytyksessä tuntuu 3500 rpm kohdalla tuntuu selkeä vääntöpiikki mistä lähtien se alkaa kiihtymään oikein kunnolla. V-powerilla tämä tuntuu paljon lievempänä. Toivottavasti kyse ei ole tehon laskusta, vaan siitä että V-Powerilla se vetää paremmin myös alakierroksilla... Pers-dyno ei ole riittävän tarkka kertomaan kummasta on kyse ja kiihdytysmittauksia en ole tehnyt.
- Erityisesti tyhjäkäynnillä, mutta muutenkin, kone kehrää V-Powerilla nätimmin
Saman suuntaisia havaintoja tein vuosia sitten Saksassa asuessani Shellin Optimaxista (V-powerin edeltäjä?).
Kyseisen koneen minimi oktaanivaatimus on muuten 98.
Vertaileva kulutusmittaus tuli tehtyä pohjoisen reissulla. Yhdellä V-Power tankillisella pääsi 750 km keskikulutuksella 8,8 l / 100 km. Liekkö ollut sattumaa mutta alhaisin kulutus mitä olen koskaan mitannut.
Ja paluumatkalla Nesteen 98 näytti maistuvan koneelle paremmin. Meni keskimäärin 9,5 l / 100 km, 720 km:n matkalla mitattuna, ja hyvin samantyyppisellä ajolla, eli 90% maantieajoa. Tämä on lähempänä sellaisia lukemia mitä yleensä olen saanut kun olen mitannut.
Muita havaintoja:
- 98:lla 2000-3000 rpm mittarissa, vain tasakaasulla ja pienellä vaihteella ajettaessa, nykii aavistuksen verran. Tämä ominaisuus on aina ollut, mutta sen V-powerilla poistumisen tajusin vasta kun tankkasin välillä 98:ia ja nykiminen tuli takaisin.
- Täyskaasukiihdytyksessä tuntuu 3500 rpm kohdalla tuntuu selkeä vääntöpiikki mistä lähtien se alkaa kiihtymään oikein kunnolla. V-powerilla tämä tuntuu paljon lievempänä. Toivottavasti kyse ei ole tehon laskusta, vaan siitä että V-Powerilla se vetää paremmin myös alakierroksilla... Pers-dyno ei ole riittävän tarkka kertomaan kummasta on kyse ja kiihdytysmittauksia en ole tehnyt.
- Erityisesti tyhjäkäynnillä, mutta muutenkin, kone kehrää V-Powerilla nätimmin
Saman suuntaisia havaintoja tein vuosia sitten Saksassa asuessani Shellin Optimaxista (V-powerin edeltäjä?).
Kyseisen koneen minimi oktaanivaatimus on muuten 98.
Janne
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Yksi kommentti, jos sallinet ?jannekoo kirjoitti: Vertaileva kulutusmittaus tuli tehtyä pohjoisen reissulla. Yhdellä V-Power tankillisella pääsi 750 km keskikulutuksella 8,8 l / 100 km. Liekkö ollut sattumaa mutta alhaisin kulutus mitä olen koskaan mitannut.
No, kommentoin silti
Tuossa on se "sattuma" -aspekti vahvasti esillä.
Tai kyse ei itse asiassa ole sattumasta...
Pohjoisessa kun ajelee (varsinkin Norjan puolella), tahtoo myös keskituntinopeus pudota dramaattisesti verrattuna etelämpänä ajamiseen.
Ja tuo on se suurin syy, joka kulutuksen laskua aiheuttaa
Tekee helposti litran, jopa kaksikin sataa kilometriä kohti.
Kokemusta tästä on jo pidemmältä ajalta, vaunulla ja ilman.
Tuosta seikasta huolimatta olen samaa mieltä kuin sinä.
Ai, mulla taitaa keskituntinopeus nousta pohjoisempana. Tosin me ei Raahea pohjoisemmassa käytykään, mulle sekin on pohjoista... Molemmissa tankillisissa oli etelässä ja pohjoisessa ajoa noin samassa suhteessa.Ari66 kirjoitti:Pohjoisessa kun ajelee (varsinkin Norjan puolella), tahtoo myös keskituntinopeus pudota dramaattisesti verrattuna etelämpänä ajamiseen.
Ja tuo on se suurin syy, joka kulutuksen laskua aiheuttaa
Tekee helposti litran, jopa kaksikin sataa kilometriä kohti.
Myös sää oli sama, kuorma oli sama, liikennemäärä suunnilleen sama jne. Tietenkin kun kyse on vain yhden tankillisen mittauksesta per bensalaatu, sattumalla on väkisinkin jonkinmoinen osuus. Eihän se tarvi kuin toisella tankillisella muutaman ohitettavan rekkaletkan enemmän niin saattaa jo näkyä mittauksessa.
Janne
Vanhempi Possu.Roisto kirjoitti:Mikä pirssi on muuten kyseessä? Joku vanhempi vai tuoreempi malli?jannekoo kirjoitti:Kyseisen koneen minimi oktaanivaatimus on muuten 98.
3l ilmajäähy kutosboxeri K-jetronikilla. Puristukset 9.8:1.
Janne