No kas, tämähän kuulostaa oikein loogiselta. Kinnasta sai tosiaan hieroa noiden poistamiseksi.dealer kirjoitti:Myös minun autossa oli punaisia jälkiä. Ne on siihen tulleet marjoista joita linnut pudotelleet pihlajasta, ja tiukassa oli.
"Lumikki" - W124 300D -90 museoajoneuvo
Kyllä on hieno 124, hattu päästä niille jotka ovat tässä kunnossa osanneet laadusta tinkimättä autoa pitää.
Kiitos topikista, nyt iski into panostaa omaan pitkä-aikaiseen suhteeseen ja lopettaa kuikuilemasta kaikenlaisten vähäpätöisempien kulkuvälineiden perään.
Kiitos topikista, nyt iski into panostaa omaan pitkä-aikaiseen suhteeseen ja lopettaa kuikuilemasta kaikenlaisten vähäpätöisempien kulkuvälineiden perään.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vieläkös se cdi-yykaakoo on sinulla ? [/quote]pekkovee kirjoitti:Saako ilmoittautua ujosti seuraavaksi omistajaks jo ?
... juu ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Ilo katsella virheetöntä peltiä
Mites muuten onnistui keskikonsolin jalopuupaneelin korjaus? Päätyikö "Lumikkiin" ?
Mites muuten onnistui keskikonsolin jalopuupaneelin korjaus? Päätyikö "Lumikkiin" ?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Lumikki hyväksyttiin museoajoneuvoksi.
Kunhan pakkaset hellittävät ja sattuu olemaan aikaa, pitää käyttää autoa muutoskatsastuksessa jotta status päivittyy.
Paikallinen katsastusasema ei ole lauantaisin auki, mutta joka torstai kello 18 saakka. Kävisin ylihuomenna torstaina, mutta ottaen huomioon ennustetun 33 asteen pakkasen ja tankissa olevan kesälaatuisen dieselin taidan siirtää käyntiä ainakin viikolla.
Museoajoneuvolausunnossa todetaan autosta:
"Hyvin pidetty ja huollettu erittäin siisti yksilö"
Kunhan pakkaset hellittävät ja sattuu olemaan aikaa, pitää käyttää autoa muutoskatsastuksessa jotta status päivittyy.
Paikallinen katsastusasema ei ole lauantaisin auki, mutta joka torstai kello 18 saakka. Kävisin ylihuomenna torstaina, mutta ottaen huomioon ennustetun 33 asteen pakkasen ja tankissa olevan kesälaatuisen dieselin taidan siirtää käyntiä ainakin viikolla.
Museoajoneuvolausunnossa todetaan autosta:
"Hyvin pidetty ja huollettu erittäin siisti yksilö"
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Joulun alla käytin tallista ulkona ja käyttelin lämpimäksi, ja tänään sama juttu.
Tilasin ilmastoinnin sähköflekteille uuden vastuksen, sehän näissä vanhemmiten tahtoo olla rikki. Oli kovin vanhan näköinen paikallaan, ehkä alkuperäinen, ja muistelen että rolle mainitsi flektien toiminnan olleen puutteellista viime kesänä. Itse en ehtinyt ilmastointia niin paljon tarvita että olisin asiaan perehtynyt.
Tilasin ilmastoinnin sähköflekteille uuden vastuksen, sehän näissä vanhemmiten tahtoo olla rikki. Oli kovin vanhan näköinen paikallaan, ehkä alkuperäinen, ja muistelen että rolle mainitsi flektien toiminnan olleen puutteellista viime kesänä. Itse en ehtinyt ilmastointia niin paljon tarvita että olisin asiaan perehtynyt.
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Hienoa. Onneksi olkoon autolle ja omistajalle
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Kyllä w124 on hieno, tänään tuli vastaan w124:
Ensin pitkät päällä, valot lyhyille: ei mitään vaikutusta kaveri tulee jollaki valoilla vastaan(?)
Kohdatessa huomaan E mallin 124 joka on tullut monesti vastaan.
Takaisin kääntyminen ja seuraaminen seuraavalle kaupalle, 124 on pysähtynyt.
Kun omistaja tulee kaupasta niin sinkoudun välittömään koronaetäisyyteen ja kysyn myykkö, nopea vastaus EN, kuulemma ainoa auto jolla voi liikkua näillä hinnoilla, välillä ranskisrasvaa tankkiin ja välillä kotipolttosta/jäteöljyä.. mersuista löytyy kaverilla, on asuntoautoa, kalifornia avoa, ponttooni, pystylamppu yms
Ensin pitkät päällä, valot lyhyille: ei mitään vaikutusta kaveri tulee jollaki valoilla vastaan(?)
Kohdatessa huomaan E mallin 124 joka on tullut monesti vastaan.
Takaisin kääntyminen ja seuraaminen seuraavalle kaupalle, 124 on pysähtynyt.
Kun omistaja tulee kaupasta niin sinkoudun välittömään koronaetäisyyteen ja kysyn myykkö, nopea vastaus EN, kuulemma ainoa auto jolla voi liikkua näillä hinnoilla, välillä ranskisrasvaa tankkiin ja välillä kotipolttosta/jäteöljyä.. mersuista löytyy kaverilla, on asuntoautoa, kalifornia avoa, ponttooni, pystylamppu yms
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Onnittelut vaan täältäkin! Mukava kuulla, että Lumikki saa nyt eläkepäivillään vietellä talvet tallissa. Ilmastoinnin flekti tosiaan käyttäytyi omituisesti viime kesänä, jospa se uuden vastuksen myötä korjaantuisi.
Minkälaisia rajoituksia auton käytölle tuo museorekisteröinti asettaa? Saako auto olla vain tietyn verran päiviä vuodessa liikenteessä ja miten asiaa nykypäivänä valvotaan?
Minkälaisia rajoituksia auton käytölle tuo museorekisteröinti asettaa? Saako auto olla vain tietyn verran päiviä vuodessa liikenteessä ja miten asiaa nykypäivänä valvotaan?
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Museorekisteröinti ei itsessään aseta käyttörajoituksia.
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Museorekisteröidylle autolle voi ottaa myös normaalin vakuutuksen, jolloin autolla voi ajaa vaikka joka päivä ilman mitään rajoituksia.
Museoajoneuvon "30 ajopäivän" vakuutusten vuosihinta on vähän päälle 150 euroa, siis kasko ja liikennevakuutus yhteensä.
Normaalit vakuutukset, kuitenkin sillä tavalla, että vakuutettuna on harrasteajoneuvo jolle määritetty tietty arvo ja muutama kuva lähetetty vakuutusyhtiöön, olivat muistaakseni luokkaa 450-500 euroa vuodessa. Ei jäänyt niin mieleen, kun syksyllä nämä OP:sta otin ja auto on ollut pois liikennekäytöstä koko talven. Tässä siis myös täyskasko mukana, ja bonukset täydet.
Tästä seuraa edelleen se, että tavallinen vakuutus antaisi samaan hintaan (siis vrt. museoajoneuvon vakuutukset) mahdollisuuden ajaa esimerkiksi touko- kesä- ja heinäkuun ajan kun muun vuotta pitäisi auton tallissa poistettuna liikennekäytöstä.
Katsotaan, kun kesä tulee, minkä verran ajellaan
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Museorekisteröidylle autolle voi ottaa myös normaalin vakuutuksen, jolloin autolla voi ajaa vaikka joka päivä ilman mitään rajoituksia.
Museoajoneuvon "30 ajopäivän" vakuutusten vuosihinta on vähän päälle 150 euroa, siis kasko ja liikennevakuutus yhteensä.
Normaalit vakuutukset, kuitenkin sillä tavalla, että vakuutettuna on harrasteajoneuvo jolle määritetty tietty arvo ja muutama kuva lähetetty vakuutusyhtiöön, olivat muistaakseni luokkaa 450-500 euroa vuodessa. Ei jäänyt niin mieleen, kun syksyllä nämä OP:sta otin ja auto on ollut pois liikennekäytöstä koko talven. Tässä siis myös täyskasko mukana, ja bonukset täydet.
Tästä seuraa edelleen se, että tavallinen vakuutus antaisi samaan hintaan (siis vrt. museoajoneuvon vakuutukset) mahdollisuuden ajaa esimerkiksi touko- kesä- ja heinäkuun ajan kun muun vuotta pitäisi auton tallissa poistettuna liikennekäytöstä.
Katsotaan, kun kesä tulee, minkä verran ajellaan
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Kaunis päivät & auto. Vanhuksista puheen ollen – omalla kauppareissulla näin pitkästä aikaa CX-Sitikan. Kopsakan näköinen peli ja kuulosti olevan jollain dieselmyllyllä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Tämä on kyllä upeassa kunnossa. Varsinkin, kun kilometrit eivät ole ihan pienimmästä päästä...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Mittarilukeman tallennuksen voi kieltää ainakin tavallisen auton katsastuksessa, miksei museoautonkin.dealer kirjoitti: ↑25.1.2021 21:10 Museorekisteröinti ei itsessään aseta käyttörajoituksia.
Otin mersuun museoajoneuvon vakuutukset, liikennevakuutuksen ja täyskaskon. Niiden ehtona on, että autolla ajetaan enintään kolmenakymmenenä päivänä vuodessa. Ajopäiviä ei valvota mitenkään, mutta mikäli 4 vuoden kuluttua katsastuksessa todetaan että kilometrejä on kertynyt vaikkapa satatuhatta lisää, saattaa käsittääkseni tulla sanomista.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Viime kerralla kun ajoin tällä, siis tuossa reilu viikko sitten kun edellisen kuvan otin, ihmettelin tallista peruuttaessani että mistä kuuluu melko voimakasta räminää kun auto käy.
Oletus oli että pakoputkessa tms. jotain, vaikkei pitäisi olla kun kaikki on ollut niin ok kunnossa.
Siispä tutkimaan, ja löytyipähän äänen lähde sellaisesta paikasta ettei lie ikinä kukaan paikallistanut tuollaista satakaksnelosessa jos juuri missään muussakaan autossa kyseiseen kohtaan.
Takalasi nimittäin rämisi / jyrisi. Alalaidasta koko matkalta irti.
Se oli tiedossa että takalasi on joskus vaihdettu, ja lisäksi rolle oli kertonut että lasin ylälaidasta vuotaa sateella hieman vettä.
Vuodon korjasin kesällä pursottamalla hieman tiivisteliimaa lasin ylänurkkaan vuotokohtaan, mutta nyt ongelma oli siis eri suuruusluokkaa...
Kysyin mahdollisuutta takalasin irrottamiseen ja uudelleen kiinnittämiseen sekä toimenpiteen hintaa Kiiltopisteeltä Ylivieskasta, ja yllätyksekseni hinta oli kympeissä eikä satasissa.
Siispä käytin mersua siellä ja korjaus tehtiin onnistuneesti - oli vielä varmisteltu että liimaus pitää. Lasi siis saatiin ehjänä irti ja takaisin paikalleen uusilla liimoilla.
Minä pölvästi toki auton korjattavaksi vietyäni järkytin itseni uuden takalasin hinnalla ja koko kyseisen päivän pelotti julmetusti että luurissa lukee "kiiltopiste soittaa" eli lasi olisi hajonnut, mutta niin vain ammattilaiset hoitivat hommansa.
Oletus oli että pakoputkessa tms. jotain, vaikkei pitäisi olla kun kaikki on ollut niin ok kunnossa.
Siispä tutkimaan, ja löytyipähän äänen lähde sellaisesta paikasta ettei lie ikinä kukaan paikallistanut tuollaista satakaksnelosessa jos juuri missään muussakaan autossa kyseiseen kohtaan.
Takalasi nimittäin rämisi / jyrisi. Alalaidasta koko matkalta irti.
Se oli tiedossa että takalasi on joskus vaihdettu, ja lisäksi rolle oli kertonut että lasin ylälaidasta vuotaa sateella hieman vettä.
Vuodon korjasin kesällä pursottamalla hieman tiivisteliimaa lasin ylänurkkaan vuotokohtaan, mutta nyt ongelma oli siis eri suuruusluokkaa...
Kysyin mahdollisuutta takalasin irrottamiseen ja uudelleen kiinnittämiseen sekä toimenpiteen hintaa Kiiltopisteeltä Ylivieskasta, ja yllätyksekseni hinta oli kympeissä eikä satasissa.
Siispä käytin mersua siellä ja korjaus tehtiin onnistuneesti - oli vielä varmisteltu että liimaus pitää. Lasi siis saatiin ehjänä irti ja takaisin paikalleen uusilla liimoilla.
Minä pölvästi toki auton korjattavaksi vietyäni järkytin itseni uuden takalasin hinnalla ja koko kyseisen päivän pelotti julmetusti että luurissa lukee "kiiltopiste soittaa" eli lasi olisi hajonnut, mutta niin vain ammattilaiset hoitivat hommansa.
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Ohoh
Se on kyllä semmoinen homma että en lähtisi mielellään tekemään edes satasilla
Se on kyllä semmoinen homma että en lähtisi mielellään tekemään edes satasilla
® Mesen Porkkana-klubi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Onko tässä ihan vakioalusta? Varsinkin keula näyttää jotenkin aika matalalta.
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Autoon laitettiin aikoinaan Eibach jousisarja (vai H&R?) ja niiden kaveriksi Bilstein Sprint iskarit (vai Sport ? Keltaiset kuitenkin)
Myöhemmin jousien kuoleennuttua rolle vaihdatti autoon vakiojouset, mutta eipä ole muistikuvaa onko niistä yhtään lyhennetty tms. Matalimmat jousikumit varmasti ainakin.
Kyselinkin etukäteen museotarkastajalta kuvan kera onko auton korkeus hyväksyttävä, ja kun oli en tietysti muutoksia lähtenyt tekemään kun noin muuten alusta miellyttää.
Myöhemmin jousien kuoleennuttua rolle vaihdatti autoon vakiojouset, mutta eipä ole muistikuvaa onko niistä yhtään lyhennetty tms. Matalimmat jousikumit varmasti ainakin.
Kyselinkin etukäteen museotarkastajalta kuvan kera onko auton korkeus hyväksyttävä, ja kun oli en tietysti muutoksia lähtenyt tekemään kun noin muuten alusta miellyttää.
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
No onpa hyvä kuulla, että takalasihomma päättyi onnellisesti. Fiksailtiinko lasin alta pilkottavia ruosteita samalla kuntoon? Ilmeisesti takalasin kehys ei ollut ihan laho? (Tätä aprikoin silloin, kun lasi alkoi vuotamaan.)
Eibachin jouset ja Bilsteinin Sprintit laitettiin alle, taisi olla vuonna 2011 tai 2012. Ja myöhemmin tosiaan laitettiin vakiojouset alle, muistaakseni niitä ei lyhennelty ja oisko ollut yhden palluran jousikumeilla molemmissa päissä.
Eibachin jouset ja Bilsteinin Sprintit laitettiin alle, taisi olla vuonna 2011 tai 2012. Ja myöhemmin tosiaan laitettiin vakiojouset alle, muistaakseni niitä ei lyhennelty ja oisko ollut yhden palluran jousikumeilla molemmissa päissä.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Jotain ruostetta siellä oli, ja yritettiin "ottaa kiinni" niitä. Jospa menisi muutaman vuoden.
Eilen otin 300D:n tallista ja kävin vappuajelemassa, ensin aamupäivällä työpaikalla sen verran että vaihdoin kesärenkaat alle.
Sellaisen huomion tein, että takajousituksen kuormankantokyky on heikko.
Olimme liikkeellä vaimon kanssa kahdestaan ja peräkontissa 4x kasireikävanne renkaineen, eli ei kovin painava lasti siellä, mutta isommissa heitoissa tuntui että takajousitus lähes pohjasi. Sen huomasin myös, että rengassarjan paino pudotti perää melko paljon alemmas.
Takajouset on siis liian löysät. Kuten kuvista näkyy, perä on aika matalalla. No, niin on keulakin näiden "perusilmeeseen" verraten, eikä se silti ole löysä.
"Ongelma" ei sillä tavalla vakava ole, että eipä tuolla juuri kuormaa kyydillä ole muutoin, eikä kyytiläisiäkään usein, ja jousitus kyllä toimii miellyttävästi kun peräkontti on tyhjä.
Kovin tekisi mieli Eibach-jousisarjaa...
Eilen otin 300D:n tallista ja kävin vappuajelemassa, ensin aamupäivällä työpaikalla sen verran että vaihdoin kesärenkaat alle.
Sellaisen huomion tein, että takajousituksen kuormankantokyky on heikko.
Olimme liikkeellä vaimon kanssa kahdestaan ja peräkontissa 4x kasireikävanne renkaineen, eli ei kovin painava lasti siellä, mutta isommissa heitoissa tuntui että takajousitus lähes pohjasi. Sen huomasin myös, että rengassarjan paino pudotti perää melko paljon alemmas.
Takajouset on siis liian löysät. Kuten kuvista näkyy, perä on aika matalalla. No, niin on keulakin näiden "perusilmeeseen" verraten, eikä se silti ole löysä.
"Ongelma" ei sillä tavalla vakava ole, että eipä tuolla juuri kuormaa kyydillä ole muutoin, eikä kyytiläisiäkään usein, ja jousitus kyllä toimii miellyttävästi kun peräkontti on tyhjä.
Kovin tekisi mieli Eibach-jousisarjaa...
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Talvella ostettu ilmastoinnin flektin vastus vaihtui tänään, samalla kun vahdoin kesävalot keulille. Maailmasta loppuneet nuo E500 umpionlasit, niin eihän nillä uskalla ajaa enää olenkaan, ties vaikka kivi tulee ja haukkaa
Vanha vastus oli huono. Rikki.
Vanha vastus oli huono. Rikki.
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Ei korjaantunut. Käyttelin jonkin aikaa joutokäynnillä, ilmastointi kyllä toimii hienosti mutta flektit ei käynnistyneet ja sitten en tohtinut enää käytellä.rolle kirjoitti:Ilmastoinnin flekti tosiaan käyttäytyi omituisesti viime kesänä, jospa se uuden vastuksen myötä korjaantuisi.
Kaivelin virtapiirikaavion:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3489.pdf
ja tuosta totesin että fletin pitäisi nyt ehjällä vastuksella pyöriä (no tottakai) kun kytken painetunnistimen navat yhteen auton käydessä.
Eipä pyörinyt.
Availin sulakerasian kannen toisenkin osan, siellä on kaksi alumiinikuorista relettä jotka käyttävät flektiä. Päävirtaa ei tullut kummallekaan.
Virtapiirikaavion mukaan se tulisi sulakkeelta D ja kas, sulaketta ei ollut lainkaan paikallaan. Sulakkeen asennus ja mittaus, vaan ei.
Sitten hieman tarkemmin katsoen huomasin että sulakerasiassa on pieni lämpenemisvaurio D sulakkeen kohdalla --> sulakepohjan kalvaus ja puhdistus ja sitten tuli virtaa releille.
Moottori käyntiin ja hetken kuluttua lähti flekti pyörimään
wiimax.fi
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Lumikilla on tullut ajeltua sen verran, että tripissä oli 850 kilometriä ja tänään tarkoitus pyörähtää vajaan 300 km reissu, niin kävinpä tankilla.
Keskikulutus 6,6 litraa sadalle, joka on varsin kohttuullinen ottaen huomioon että lukemassa on mukana muutama talven pihalla-lämpimäksi-käyttely.
Keskikulutus 6,6 litraa sadalle, joka on varsin kohttuullinen ottaen huomioon että lukemassa on mukana muutama talven pihalla-lämpimäksi-käyttely.
wiimax.fi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: "Lumikki" - W124 300D -90
Moi Dealer !
Eikös tässä Lumikissa olekin ilmastointi ?
Mittaatko seuraavan kerran konepellin avatessasi närhispönttöjen halkaisijan, vaikkei olis ilmastointiakaan (ulkokuori siis).
Osaisin seuraavan kerran mennä suoraan tällaisen kimppuun, jos tulee tarvetta.
Eikös tässä Lumikissa olekin ilmastointi ?
Mittaatko seuraavan kerran konepellin avatessasi närhispönttöjen halkaisijan, vaikkei olis ilmastointiakaan (ulkokuori siis).
Osaisin seuraavan kerran mennä suoraan tällaisen kimppuun, jos tulee tarvetta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05