Missä saadaan mersu kulkemaan suoraan?
Missä saadaan mersu kulkemaan suoraan?
S211 välysten tarkastus / poisto ja nelipyöräsuuntaus. Missä on parhaat säätäjät? Haussa siis sellainen paikka, jossa jaksetaan käydä koeajolla ja oikeasti tehdä jotain autolle, eikä pelkästään säätää arvoja vihreälle. Pitääkö suunnistaa Pohjanmaalle?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Missä saadaan mersu kulkemaan suoraan?
Unohdit listasta pehmeneiden puslien uusinnan,AriK123 kirjoitti:S211 välysten tarkastus / poisto ja nelipyöräsuuntaus. Missä on parhaat säätäjät? Haussa siis sellainen paikka, jossa jaksetaan käydä koeajolla ja oikeasti tehdä jotain autolle, eikä pelkästään säätää arvoja vihreälle. Pitääkö suunnistaa Pohjanmaalle?
pitäsikö sen paikkan myös tehdä säädön lisäksi nuo remontit ?
ainkin tuotaa tullut lukisia mersuja mitkä kulkenut suorraan
Autopeltikorjaamo Leskinen Oy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Missä saadaan mersu kulkemaan suoraan?
No tämä.CDI203 kirjoitti:
Unohdit listasta pehmeneiden puslien uusinnan
Omassa 212ssa ei välystä tunnu löytyvän mutta on vikura ajaa varsinkin uraisilla teillä.
Etutukivarsien isot kumipuslat on pehmeät ja antavat periksi ihan renkaita potkiskelemalla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
WIS-ohjeen mukaan auton pyöränkulmien säätöön kuuluu myös alustan nelipistekorkeuden mittaus, jonka mukaan kulmat sitten säädetään. Karkeasti ottaen tuon korkeusmittauksen voi tehdä itsekin, jos löytyy varmuudella vaaterissa oleva asfaltti tai niin että laittaa kaverin ajamaan autoa ja ajaa itse toisella autolla perässä 50-100 metrin päässä ja katsoo että kulkeeko auto suorassa.
Aika paljon näkee tienpäällä mersuja ja muitakin autoja, jotka kulkevat kallellaan tai yksi nurkka lintassa. Tuota ei välttämättä huomaa lähietäisyydeltä parkkipaikalla mutta tienpäällä niitä näkyy. Katkenneita jousia tai väsyneitä jousia tai muuta vikaa...ja silloin ei tavalliset pyöränkulmien säädöt auta ennen kuin juurisyy on poistettu.
Aika paljon näkee tienpäällä mersuja ja muitakin autoja, jotka kulkevat kallellaan tai yksi nurkka lintassa. Tuota ei välttämättä huomaa lähietäisyydeltä parkkipaikalla mutta tienpäällä niitä näkyy. Katkenneita jousia tai väsyneitä jousia tai muuta vikaa...ja silloin ei tavalliset pyöränkulmien säädöt auta ennen kuin juurisyy on poistettu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli normali vikaAriK123 kirjoitti:Takakelkan etukumien vaihto vähensi ohjaamistarvetta huomattavasti. Entiset olivat kuulemma ihan valmiit. Nyt kun vielä saisi säädettyä kulmat niin, että ei kaartaisi oikealle suoralla tiellä.
jos ei akkia taakse niin
ainakin hantin puolelle olisi kannatanut samalla vaihtaa muutkin puslat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pitäiskö myös kysyä että kuka löytää väljät alustasta? Taitaa se olla tosiaan se suurin pulma suuntauksessa?CDI203 kirjoitti:Eli normali vikaAriK123 kirjoitti:Takakelkan etukumien vaihto vähensi ohjaamistarvetta huomattavasti. Entiset olivat kuulemma ihan valmiit. Nyt kun vielä saisi säädettyä kulmat niin, että ei kaartaisi oikealle suoralla tiellä.
jos ei akkia taakse niin
ainakin hantin puolelle olisi kannatanut samalla vaihtaa muutkin puslat
Itsellä hakusessa joku joka tuntee w220 alustan ja löytää väljät paikat. Jotkut katsurit tuntuu hyvinkin tarkkaan etsivän väljiä (ja löytääkin) ja osa sitten vähemmän tarkasti. Usein siellä konttorilla sanotaan se ensimmäinen löytynyt tai isoin väljä paikka ja loppuja ei jaksa katsella... Kun on jo tienattu uusintanäytön hinta.
Joskus suikkalakit ovat pyynnöstä koettaneet oikein etsiä väljiä paikkoja mutta ei silti löytynyt. Eihän ne siellä taida muita katsella kun pallonivelet ja pusalt ripustuksista. Kelkan kumeja yms ei vissiin rynkytetä ja tutkita.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
^Pariin otteeseen myös olen pyytänyt takatuennan kaikkia puslia vääntelemään että löytyisi mätä omena korista. Mutta taitaa vaatia jonkunlaisen jousivaa'an että onnistuisi yksittäisen kumipuslan tuomitseminen.
Katsurin silmään kun pusla on vaihdettava vasta kun kumissa on repeämä, ja löystyneen kumin kyllä tuntee jo satatuhatta km aikaisemmin. Narinanivelen väljyys on helppo löytää, jos mitään välystä tuntuu niin vaihtoon, kumipuslien kanssa eri asia koska pieni jousto kuuluu toki asiaan.
Katsurin silmään kun pusla on vaihdettava vasta kun kumissa on repeämä, ja löystyneen kumin kyllä tuntee jo satatuhatta km aikaisemmin. Narinanivelen väljyys on helppo löytää, jos mitään välystä tuntuu niin vaihtoon, kumipuslien kanssa eri asia koska pieni jousto kuuluu toki asiaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tää on vähän vaarallinen topickki sanoa mitään kun näitä lukee moni muukin foorumille rekisteröimätönkin ihminen. Mulla on paha ihottuma vinoille rateille ja värinöille, joten moni säätöpaikka on menettänyt hermonsa mun kanssa. Muutaman ajatuksen kuitenkin lasken tähän...
Moni monimerkkikorjaamo tms. saataa osata aurauksen säädön karkeasti. Säädetään etupäästä auraus kohdalleen väkisin, välittämättä takapään asennoista. Ei viitsitä tapella ruosteisten pulttien kanssa. Ja ollaan totuttu ettei takapäähän tarvi koskea kun korkeaprofiiliset kapeat renkaat antaa yllättävän paljon anteeksi. Ja toisekseen monessa autossa ei edes ole takana mitään säätöä. Toi pyörien suuntaaminen on oikeasti taitolaji. Jokainen säätö vaikuttaa kaikkiin arvoihin. Homma pitää aloittaa takaa ja kaikista viimeisin työvaihe on etupään auraus.
Sitten on semmonenkin juttu mitä moni ei ole huomannut ja loput ei kehtaa sanoa... Jossain paikoissa on niin fletku tai paskoille perustuksille pystytetty nosturi, jossa arvot heittelee kun autoa vääntelee nosturilla.
Mä olen nyt pari näitä AMG:eja säädättänyt merkkiliikkeessa ja aina ollut samat terveiseit asentajalta. "Etupää hienosti arvoissa mutta takapää päin helvettiä, se on sielä ohjannut autoa enempi kuin eturenkaat..."
Moni monimerkkikorjaamo tms. saataa osata aurauksen säädön karkeasti. Säädetään etupäästä auraus kohdalleen väkisin, välittämättä takapään asennoista. Ei viitsitä tapella ruosteisten pulttien kanssa. Ja ollaan totuttu ettei takapäähän tarvi koskea kun korkeaprofiiliset kapeat renkaat antaa yllättävän paljon anteeksi. Ja toisekseen monessa autossa ei edes ole takana mitään säätöä. Toi pyörien suuntaaminen on oikeasti taitolaji. Jokainen säätö vaikuttaa kaikkiin arvoihin. Homma pitää aloittaa takaa ja kaikista viimeisin työvaihe on etupään auraus.
Sitten on semmonenkin juttu mitä moni ei ole huomannut ja loput ei kehtaa sanoa... Jossain paikoissa on niin fletku tai paskoille perustuksille pystytetty nosturi, jossa arvot heittelee kun autoa vääntelee nosturilla.
Mä olen nyt pari näitä AMG:eja säädättänyt merkkiliikkeessa ja aina ollut samat terveiseit asentajalta. "Etupää hienosti arvoissa mutta takapää päin helvettiä, se on sielä ohjannut autoa enempi kuin eturenkaat..."
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lisätään viellä "sopaan " etoveto se kun antaa siinä suoraan kulkemissa paljon enemän anteekisi kuin takavetoinen,
mistää sitten aiheuttu semmoista että kulmien kääntäjät ei enään edes huomaa keskittyä takapäähän takavetoisessa kun on totuttu siihen etää suoraan menee
kunhan etu ja taka pää on sinne päin, pahimillan nähty että takavetoiseen mersuun on laitettu jonkun etuveto tähti keulan säädöt
mistää sitten aiheuttu semmoista että kulmien kääntäjät ei enään edes huomaa keskittyä takapäähän takavetoisessa kun on totuttu siihen etää suoraan menee
kunhan etu ja taka pää on sinne päin, pahimillan nähty että takavetoiseen mersuun on laitettu jonkun etuveto tähti keulan säädöt
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Missä saadaan mersu kulkemaan suoraan?
MBA Autokorjaamo Lahdessa erikoistunut Mersuihin ja Bimmereihin. Aikalailla saivat kuntoon kun suunnilleen kaikki vaihdettiin syksyllä ennen nelipyöräsuuntausta. 1300 € suunnilleen kaikkineen....mutta juuri viikko sitten kävin katsastamassa ja sanoi että ,mersu tarkastettu ja hyväksi havaittu. Savuarvokin 0,75 .
Mb E 200 CDI -04
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Re:
Takakelkan takakumitkin oli tarkoitus vaihtaa samalla, mutta pultit eivät auenneet silloin. Vaihtaa ne kyllä pitää ennen suuntausta. Ei mene vielä ihan sinne, minne ohjataan.CDI203 kirjoitti: ↑05.12.2020 20:20Eli normali vikaAriK123 kirjoitti:Takakelkan etukumien vaihto vähensi ohjaamistarvetta huomattavasti. Entiset olivat kuulemma ihan valmiit. Nyt kun vielä saisi säädettyä kulmat niin, että ei kaartaisi oikealle suoralla tiellä.
jos ei akkia taakse niin
ainakin hantin puolelle olisi kannatanut samalla vaihtaa muutkin puslat
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Re: Re:
Takakelkan takakumien pultteja käytin taas näyttämässä jokin aika sitten, mutta kun ei lähde, niin ei lähde. Täysin jumissa taitavat olla. Voitelua yritetään ja kokeillaan taas joskus. Onko tämä yleinen ongelma?AriK123 kirjoitti: ↑05.8.2021 22:00Takakelkan takakumitkin oli tarkoitus vaihtaa samalla, mutta pultit eivät auenneet silloin. Vaihtaa ne kyllä pitää ennen suuntausta. Ei mene vielä ihan sinne, minne ohjataan.CDI203 kirjoitti: ↑05.12.2020 20:20Eli normali vikaAriK123 kirjoitti:Takakelkan etukumien vaihto vähensi ohjaamistarvetta huomattavasti. Entiset olivat kuulemma ihan valmiit. Nyt kun vielä saisi säädettyä kulmat niin, että ei kaartaisi oikealle suoralla tiellä.
jos ei akkia taakse niin
ainakin hantin puolelle olisi kannatanut samalla vaihtaa muutkin puslat
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Re:
Ei ne sieltä ihan näytämällä/katsomalla lähde,AriK123 kirjoitti: ↑30.1.2024 16:57Takakelkan takakumien pultteja käytin taas näyttämässä jokin aika sitten, mutta kun ei lähde, niin ei lähde. Täysin jumissa taitavat olla. Voitelua yritetään ja kokeillaan taas joskus. Onko tämä yleinen ongelma?
pilleillä lämpöä tai jos ei muuten poraa pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä