DigiKaappi eli 318cdi -08
Tuollainen idea kävi myös mielessä, mutta pitäs tosiaan saaha joku 40cm halkasijaltaan oleva tähti että toimis kunnolla, eikä mun muovipursotin siihen veny ees osissa.Pappi kirjoitti:Yhdessä työkalussa on valaistuna tähti katossa. Aikoinaan kun auto oli uusi ja tilauskäytössä olivat innokkaimmat maanneet lattialla selällään ja ottaneet kuvia koristeesta.
Omalla tavallaan ihan hieno. Valon saa palamaan kahdella eri sävyllä.
Sininen on makuasia.
Joutuis leikkaamaan metallista että sais siistin ja omassa tallissa melko työläs homma, teetettynä käyttöön nähen oletettavasti hintavahko, joten kokeillaan eka tätä toisenlaista lähestymiskulmaa.
Toki pitää ottaa huomioon ettei mulla kumpikaan yövalaistusvaihtoehoista toimi joten pitää tuonne jotaki ledijuttua yrittää hienostuneesti kehittää...
Ainii, sain eräältä harrastajalta kytkentä- ja käyttöohjeet sille Pegabus-paneelille. Tosin på svenska mutta onneksi sitäki kieltä osaa sujuvasti käyttää.
Eli periaatteessa ei pitäs olla mahottomuus soveltaa kytkentöjä.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Joo, miksipä ei ois jakaa asti.juu-zo kirjoitti:Mahtaako sulla olla jakaa tuota stl filua tuosta kolmasosa merkistä? Voisin itsekin askarrella vähän koristeita.
Iteki kaivoin netistä kokonaisen ja siitä sit pilkoin tuon nii eipä oikein viitti yrittää omia kunniaa ja käyttöoikeuksia kokonaan itelleen
Klikkaa tästä
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vähän offtopikkia mutta minkähän takia monessa tilataksissa/pikkubussissa sisavalaistus on tehty sinisellä värillä kuten tuossa Papin kuvassa? Monet vielä näyttää pitävän valaistusta varsin kirkkaalla.
On meinaan yöllä pimeällä tiellä varsin silmiin käyvä väri. Jos itse joutuisin matkustamaan yhtään pidemmän matkan tuollaisessa valaistuksessa, tulisi varmasti huono olo. Katuvalaistuksen alueella ongelmaa ei ole.
Punainen tai melkeinpä mikä tahansa muu väri olisi mukavampi matkustaa. Ja pimeässä mahdollisimman himmeänä.
On meinaan yöllä pimeällä tiellä varsin silmiin käyvä väri. Jos itse joutuisin matkustamaan yhtään pidemmän matkan tuollaisessa valaistuksessa, tulisi varmasti huono olo. Katuvalaistuksen alueella ongelmaa ei ole.
Punainen tai melkeinpä mikä tahansa muu väri olisi mukavampi matkustaa. Ja pimeässä mahdollisimman himmeänä.
Voiskohan liittyä samaan kuin huoltoasemien vessojen uv/violetti valo ettei nää suonia mitä piikittää? Muuta ei oikeen tule mieleen, rauhallinen lämmin valkoinen kai se mukavin matkustusvalo olisi.karvine kirjoitti:Vähän offtopikkia mutta minkähän takia monessa tilataksissa/pikkubussissa sisavalaistus on tehty sinisellä värillä kuten tuossa Papin kuvassa? Monet vielä näyttää pitävän valaistusta varsin kirkkaalla.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Joo, en aatellu kyllä "narkkivaloja" laittaa, sinivalo käy itelläki silmien päälle aika pahasti.
Nykyään kun kaupasta saa vaikka minkälaista ledinauhaa ja -listaa nii saa nähä mitä tuonne sit loppujen lopuksi tulee laitettua, mutta ilmeisesti tuo säätöpaneeli itessään ei oikein suoraan tue ledien himmennystä joten varmaan pitää hankkia himmentimellä oleva sarja.
Näyttäähän nuissa melkein järestään olevan portaattomasti sääjettävät väritki valmiina
Ja kyllä, vaggilaisten mittarivalaistukset ei kyllä täälläkään oikeen iske.
Sikäli harvoin oon kyllä semmosilla ajanu tai ees kyytillä ollu, etten tiä missä vaiheessa niihin tottuis.
Nykyään kun kaupasta saa vaikka minkälaista ledinauhaa ja -listaa nii saa nähä mitä tuonne sit loppujen lopuksi tulee laitettua, mutta ilmeisesti tuo säätöpaneeli itessään ei oikein suoraan tue ledien himmennystä joten varmaan pitää hankkia himmentimellä oleva sarja.
Näyttäähän nuissa melkein järestään olevan portaattomasti sääjettävät väritki valmiina
Ja kyllä, vaggilaisten mittarivalaistukset ei kyllä täälläkään oikeen iske.
Sikäli harvoin oon kyllä semmosilla ajanu tai ees kyytillä ollu, etten tiä missä vaiheessa niihin tottuis.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Sisustan yksityiskohat ei oo edenny mihinkään kun tuli taas pari muuttujaa.
Yks niistä oli maanantaina töistä palatessa päälle hyökänny vikatila.
Siihen en kauheena kiinnittäny huomiota syystä että aattelin sen taas katoavan kun auto on sammuksissa, vaan tiistaiaamunapa lähettiinki melko nuhasella rintterillä töihin.
Eihän se sit auttanu ku soitella josko töistä lähtiessä starin sais kiinni, kun itsepintasesti vaan ahtopaineet nollissa koko päivän eikä nuilla omilla leluilla saanu mitää järkevää tietoa ulos.
Starin näyttämää tulkittiin siten, että ahtopaineensäädin temppuilee. Hieman varauksella kyllä suhtauduin tähän diagnoosiin kun oon antanu itelleni kertoa ettei oo näissä yleisin vika mutta pajalle varattiin kuitenki vaihtoaika.
Ja niinpä vain tänään kun ruokatunnin uhrasin huoltokeikalle (kävin toki rempan aikana viereisessä lounaspaikassa) nii sain ajella taas loppupäivän normaalisti toimivalla autolla.
Samalla keikalla testi vihjaili hehkureleen viasta. Kohtahan tässä kai on pakkasta...
Jarruosat on matkalla kohti Suomea, katotaas viittinkö ite alkaa pihalla vaihtaan. Tähän asti joka ainoa pultti ja mutteri on ollu nii lujassa että aina saa varoa katkeamista.
Yks niistä oli maanantaina töistä palatessa päälle hyökänny vikatila.
Siihen en kauheena kiinnittäny huomiota syystä että aattelin sen taas katoavan kun auto on sammuksissa, vaan tiistaiaamunapa lähettiinki melko nuhasella rintterillä töihin.
Eihän se sit auttanu ku soitella josko töistä lähtiessä starin sais kiinni, kun itsepintasesti vaan ahtopaineet nollissa koko päivän eikä nuilla omilla leluilla saanu mitää järkevää tietoa ulos.
Starin näyttämää tulkittiin siten, että ahtopaineensäädin temppuilee. Hieman varauksella kyllä suhtauduin tähän diagnoosiin kun oon antanu itelleni kertoa ettei oo näissä yleisin vika mutta pajalle varattiin kuitenki vaihtoaika.
Ja niinpä vain tänään kun ruokatunnin uhrasin huoltokeikalle (kävin toki rempan aikana viereisessä lounaspaikassa) nii sain ajella taas loppupäivän normaalisti toimivalla autolla.
Samalla keikalla testi vihjaili hehkureleen viasta. Kohtahan tässä kai on pakkasta...
Jarruosat on matkalla kohti Suomea, katotaas viittinkö ite alkaa pihalla vaihtaan. Tähän asti joka ainoa pultti ja mutteri on ollu nii lujassa että aina saa varoa katkeamista.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tämän huutokauppaa seurasin https://huutokaupat.com/2138622/mercede ... to-vm-2009
Kummasti nousi hinta...
Kummasti nousi hinta...
Joo nuo huutokaupat on vähän tämmösiä, viimisenä päivänä tai viimisillä minuuteilla se hinta pompsahtaa sinne yleiseen tasoon tai vähän yliki. En mä nuita jaksa ees katellaPappi kirjoitti: huutokauppaa seurasin...
Kummasti nousi hinta...
Viime päivityksen jälkeen on saatu jarrut kuosiin. Onneks en alkanu ite väköstään, oli meinaan etupäässä satulat, liukutapit ja pari muutaki juttua vuosien saatossa liittoutunu ihan yheksi rautamöykyksi.
Saivat pajalla tehä tosissaan töitä että ees samalle päivälle saatiin ajoon, pari tiimaa kun oli varattu koko auton jarruremppaan nii siinähän suunnitelmia piti vähän uusia.
Toisella käynnillä pari päivää myöhemmin takajarrut yllättäen oli paljon yhteistyöhalusempia, ilmeisesti niitä on joskus rempattu ennenki.
Noh joka tapauksessa käsijarru pitää nyt hyvin, poljintuntuma käyttöjarrussa on ihan erilainen ku ennen, ja alustan tarkastuksessa ei löytyny ylimääräsiä väljyyksiä.
Jospa sitä parin viikon sisällä vois leimahenkilöä lähestyä
Polttoaineenkulutusta oon kyllä kans vähän miettiny, ton säätimen vaihon jälkeen tehyissä laskelmissa keskikulutus on ollu luokkaa 17-18 sataselle.
Toki pitkät maantiereissut on käytännössä kans loppunu ja sahaan vaan tätä Tornio-Kemi väliä ny päivittäin, moottoritielläki oon ajellu 120-130 vauhtia nii jospa tuo selittää suurimman osan.
Kuiten sen motaripätkän molemmissa päissä on aika paljon risteysjarruttelua ja -kiihyttelyä.
Samanlaisessa ajossa tuo edellinen 211 söi kuiten 9 litraa sataselle ja Vitoki 12-13, molempien oon kuullu menevän joillaki pienemmällä
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Et sie ainakaan tientukoksi jääny kun kasalan rontelissa tulit yks aamu eteen ja lähit kaatelemaan motaria kemiin päin! Mie jatkoin onnenkumpuun semmosella söpön värisellä pinkillä primeralla
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Sanotaanko näin että mä saan yleensä kirota niitä jotka vasemmalla kaistalla eivät saa uusia hienoja tehokkaita kulkupelejään kiihtymään suurimpaan sallittuun tarpeeks nopeesti.tenutähti kirjoitti:Et sie ainakaan tientukoksi jääny kun kasalan rontelissa tulit yks aamu eteen ja lähit kaatelemaan motaria kemiin päin! Mie jatkoin onnenkumpuun semmosella söpön värisellä pinkillä primeralla
Ilmeet on joskus ihan hupaisia kun tuolla jäätelökioskilla menee oikealta eelle - eikä ikinä oo vielä ollu ees kaasu pohjassa
Mutta mulle opetettii autokoulussa sillon kauan sitten, että risteyksestä lähtiessä kiihytetää mahollisimman ripeästi tavoitenopeuteen ettei hiasteta muuta liikennettä
Lisähämmennystä aiheuttaakseni tilasin tämmösen tarran takaoveen...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
No tänää suuntasin töiden jälkeen paikkakunnan ainoalle neljän jälkeen aukiolevalle konttorille, ideana kysellä kohteliaasti oisko loppuviikolle vielä niitä "päivän viimisiä" aikoja vapaana ettei tarttis töistä karata.Jospa sitä parin viikon sisällä vois leimahenkilöä lähestyä
Virkailija vilkasi kelloa ja kysäsi sopisko heti?
No ehämmää ollu ollenkaan varautunu siihen että sielä oiski vapaata mutta suostuin kuitenki, maksukorttia päätteeseen ja samantien katsastaja jo avainten kans suuntasi pihalle.
Läpihuutojutuksi meni koko homma, päästöt puhtaat, jarrut viimisen päälle tasaset eikä missään väljää.
Suusanallinen maininta oransseista etuparkeista mutta ei paperille asti merkitty.
Sit vaan hyvää päivänjatkoa ja tervetuloa vuoden päästä uuelleen, kiitos hei.
Olipa kyllä pitkästä aikaa varsin kiva katastuskokemus, yleensä aina yritetty nuuskia väkisin jotaki sanomista. Toki oon yleensä asioinu eri konttorillaki.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Supa kirjoitti:EDIT: Tuola facen puolella herra jovihava nimesi tän digikaapiksi joten oletan uskaltavani käyttää myös tällä palstalla autosta ko. nimeä
Kuten siellä jo sanoin, niin onpa ihana laitos
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tänään ähräsin pikkusen hallitunkin ja Milkkarin akkupyssyn avustuksella sorapihassa talvirenkaat alle.
Hankookit näky olevan, pintaa ja nastoja ihan mukavasti.
Sen verta työläs oli nostella tätä möhköä että kevääseen mennessä vaihtuu joko paikka, tunkki tai auto
Veikkaan ainaki tuota keskimmäistä koska Viton kans tuosta tunkista loppuu nostomatka auttamatta kesken, siks en ees yrittäny siihen vaihtaa samoilla lämmöillä...
Hankookit näky olevan, pintaa ja nastoja ihan mukavasti.
Sen verta työläs oli nostella tätä möhköä että kevääseen mennessä vaihtuu joko paikka, tunkki tai auto
Veikkaan ainaki tuota keskimmäistä koska Viton kans tuosta tunkista loppuu nostomatka auttamatta kesken, siks en ees yrittäny siihen vaihtaa samoilla lämmöillä...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Joo, kyllä mä nyt periaatteessa opiskelin sen saamani ruottinkielisen version silleen läpi että tiiän mitä mistäki napista pitäis tapahtua.Pappi kirjoitti:Joko on kaikki Prostylen panelin hienoudet selvinneet. Meillä on töissä yhdessä autossa Prostylen käyttöpaneeli ja voin katsoa toiminnot käyttöohjekirjasta kun se oli auton mukana.
Osasta ei kyllä tapahu sit yhtikäs mitään, toki on melko suuri mahollisuus että kytkentöjä ois joidenki omistajien toimesta karsittu joko vahingossa tai tarkotuksella.
Ylivoimasesti eniten tossa risoo se yövalaistuksen puute, se pitää tosiaa rakentaa toimimaan tavalla tai toisella.
Nyt talven lähestyessä ois myös kiva jos se matkustamon lämmitys toimis automaattisesti, puhallin sammuu kyllä kun tavotelämpö on asetettu mutta ei käynnisty itestään enää lämpöjen laskiessa. Pitää tosin perehtyä vielä jänniterajoihin, hupiakuissa laskee päivän aikana jännite 12.2 volttiin tuon paneelin mukaan. Jos laittas joskus laturiin kiinni nii näkis herääkö se puhallin.
Hehkurele oottelis tossa kojelaudan lokerossa vaihtoinspiraatiota. Pakkasta ei näy, mutta tuulta ja sadetta sitäki enemmän nii ei tuo pohjolan talli oo taas houkutellu.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Paneelin ohjekirjan mukaan sen jänniterajat on jossai 10.X voltissa. Niin alas ei hupiakut laske vaikka useamman päivän seisois paneeli päällä, eli joku muu siinä ohjauksessa tökkii.
Tosin jostai luin että se tavotelämmön mukaan sammuminen ois ihan sen ilmaeberin oma ominaisuus, eikä se moottorin sammuksissa ollessa kuuluis yli 120 minuuttia olla yhtäjaksosesti päällä laisinkaan. Moottorin käydessä sensijaan syttyy uuelleen kun lämmöt laskee.
Taisiis ei se moottorin käynti oo ratkaseva tekijä vaan jonku tietyn virtasignaalin saanti, en tiä onko sit napa 15 vai d+ (muistinko ees nuo oikein)...
Eli voi olla ettei sillä paneelin lämmitysnapilla oo mitää tekemistä ton lämmittimen kanssa. Noh, räntää taas vaakatasossa, katotaa joskus myöhemmin.
Rupesi jo hävettään parkkipaikoilla kun auto nitisee ja natisee ruosteista hetekaa pahemmin. Syylliseksihän luonnollisesti paljastu alapallo jonka vaihtamisen ulkoistin luottokorjaamolle, en oikeen luottanu omiin tiloihin ja välineisiin tässäkään asiassa.
Ihan hyväki, ootustilassa kahvia hörppiessä kuulu semmosta lekalla mäiskimistä että tuoliki tärähteli. Tais olla tarttunu kiinni se pallo
Vaan eipä enää narise. Etupyöriä ja laakereita pitää seurata, aivanku korvaan kuuluis jotai jurinaa mutta väljyyksiä niissä ei tunnu. Voin toki kuvitellaki, tai sitte Hankookissa on jotai vikaa...
Tosin jostai luin että se tavotelämmön mukaan sammuminen ois ihan sen ilmaeberin oma ominaisuus, eikä se moottorin sammuksissa ollessa kuuluis yli 120 minuuttia olla yhtäjaksosesti päällä laisinkaan. Moottorin käydessä sensijaan syttyy uuelleen kun lämmöt laskee.
Taisiis ei se moottorin käynti oo ratkaseva tekijä vaan jonku tietyn virtasignaalin saanti, en tiä onko sit napa 15 vai d+ (muistinko ees nuo oikein)...
Eli voi olla ettei sillä paneelin lämmitysnapilla oo mitää tekemistä ton lämmittimen kanssa. Noh, räntää taas vaakatasossa, katotaa joskus myöhemmin.
Rupesi jo hävettään parkkipaikoilla kun auto nitisee ja natisee ruosteista hetekaa pahemmin. Syylliseksihän luonnollisesti paljastu alapallo jonka vaihtamisen ulkoistin luottokorjaamolle, en oikeen luottanu omiin tiloihin ja välineisiin tässäkään asiassa.
Ihan hyväki, ootustilassa kahvia hörppiessä kuulu semmosta lekalla mäiskimistä että tuoliki tärähteli. Tais olla tarttunu kiinni se pallo
Vaan eipä enää narise. Etupyöriä ja laakereita pitää seurata, aivanku korvaan kuuluis jotai jurinaa mutta väljyyksiä niissä ei tunnu. Voin toki kuvitellaki, tai sitte Hankookissa on jotai vikaa...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tankille kurvasin töistä tullessa, ja trippiä nollatessa pitiki jo ottaa kuva matkamittarin lukemasta
Toisen kilpivalon kosketushäiriö alkaa kohta ärsyttää. Toimii enimmäkseen mutta välillä ei syty heti.
Kesti melko kauan löytää vika kun yleensä sytty vähän startin jälkeen, ennenku kerkes kiertää auton taakse. Jos ei syty itestää nii kopauttamalla kyllä.
Pitänee kattoa millanen sinne menee ja vaihtaa molemmat.
Toisen kilpivalon kosketushäiriö alkaa kohta ärsyttää. Toimii enimmäkseen mutta välillä ei syty heti.
Kesti melko kauan löytää vika kun yleensä sytty vähän startin jälkeen, ennenku kerkes kiertää auton taakse. Jos ei syty itestää nii kopauttamalla kyllä.
Pitänee kattoa millanen sinne menee ja vaihtaa molemmat.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Missä kävit muutoskatsastamassa tämän?
Pitäs lähteä itekki kyselykierrokselle että mitä ovat mieltä noista ajatelluista muutoksista tuohon omaan kinneriin.
Pitäs lähteä itekki kyselykierrokselle että mitä ovat mieltä noista ajatelluista muutoksista tuohon omaan kinneriin.
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Tornion Katsastus Oy.
Sielä semmonen Mikko -niminen nuorehko mieshenkilö mulle ekalla käynnillä vaatimukset listasi, ja sama mies sattu sit vuoroon kun oli muutoskatastuksen aika. Hyvässä yhteisymmärryksessä tosiaan meni tuo prosessi.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Pihassa on yökylässä vastaava kuin tämä digikaappi. Sillä erotuksella että paikkoja 17.
Eleettömän äänetön korinsa osalta, vaikka mittarissa on kohta 500tkm. 519 automaatti.
Piti vähän käpistellä matkustamon toimintoja kun tulin pihaan. Korityö on todella laadukas vrt saman ikäinen keskieuroopan tekele.
Webaston ajastus mittariston kautta napeilla. Piti vähän muistella miten toimii. Aamulla näkee onko akku tyhjä ja auto lämmin
Aikalailla tämmönen. https://m.nettikone.com/mercedes-benz/sprinter/1987256
Eleettömän äänetön korinsa osalta, vaikka mittarissa on kohta 500tkm. 519 automaatti.
Piti vähän käpistellä matkustamon toimintoja kun tulin pihaan. Korityö on todella laadukas vrt saman ikäinen keskieuroopan tekele.
Webaston ajastus mittariston kautta napeilla. Piti vähän muistella miten toimii. Aamulla näkee onko akku tyhjä ja auto lämmin
Aikalailla tämmönen. https://m.nettikone.com/mercedes-benz/sprinter/1987256
Re:
TYC tuotemerkillä maksoivat 12.50€ kpl kun ostin kummatkin uudet työautoon. Vaihdossa meni noin 5 minuuttia ja siitä suurin osa sopivan meisselin etsintään.
Ei paljoa kannata alkaa aikaa kuluttamaan hapettuneisiin valoihin.
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Ei oo kilpivaloille tehty vielä mitään, eikä oikeastaa mitään muutakaan. Töissä nii kiire ettei jaksa/jouda ja pakkastaki ollu kiusana.
Kävi tämä kuiten öljynvaihossa kun 670t tuli mittariin.
Ja kuskinpuolen eturenkaassa jarrusatula päätti mennä jumiin, se piti sit uusia. Varmaan hankin loputki satulat jemmaan ootteleen ja vaihan tässä kevään kuluessa.
Tänään kuitenki oli vähän nätimpi ilma nii parantelin sänkytekniikkaa, laittelin sälepohjat toisesta päästä ruuveilla kiinni ja toiseen päähän laitoin tapit minkä taakse pohjat kiristetään. Eivät kolise enää. Pitää vielä niitata remmit sopiviin paikkoihin nii voi sitten rullalle kerätessä köyttää nipun ettei leviä.
Kulutus näyttäs asettuneen tonne 12 litran pintaan sataselle kun heitin eberin käytön poies. Tarkenee tuossa näköjään ihan kohtuuella muutenki. Ja saattohan se jarru laahailla jonku verran jo aiemmin, ennenku jumi koko paska.
Nii, ja tosiaan täältähän katos pari kirjotusta. Lyhyestä virsi kaunis kertauksen osalta:
Vaihoin sen hehkureleen sillon kun ei enää auto jaksanu lähteä käyntiin. Kivasti toisen kannen päässä tyrkyllä, helppo vaihtaa. Vain yks sähköpistokkeen klipsiki hajosi, ei vaikuta johtojen pysymiseen.
Samaten kaikki kolme akkua vaihoin joulun alla uusiin.
Ja selkis että vaikka tehtaalta tilattu sekä lisäakulla että lisäeberillä nii se lämmitin on silti kytketty pääakun virtoihin. Eihän tossa oo mitään järkeä. Tarvii metästää syöttöjohto ja vaihtaa hupiakuston puolelle se, ja rakentaa ohjauspaneelille vielä vaihtokytkin että saa pysymään päällä vaikka auto ei käy.
Lisäks, liukuoven vetoremmi meni poikki. Se ei varsinaisesti haittaa kun eihän se moottorikaan oo pyöriny nii onpahan kevyempi ny käyttää. Sähköovesta kun vaan puuttuu se aukipitävä juttu nii rullailee herkästi itekseen aina kiinnipäin, pikku epämukavuustekijä.
Noh, edelleen sillä on mukava ajaa. Vaikka ruostuuki ihan silmissä.
Kävi tämä kuiten öljynvaihossa kun 670t tuli mittariin.
Ja kuskinpuolen eturenkaassa jarrusatula päätti mennä jumiin, se piti sit uusia. Varmaan hankin loputki satulat jemmaan ootteleen ja vaihan tässä kevään kuluessa.
Tänään kuitenki oli vähän nätimpi ilma nii parantelin sänkytekniikkaa, laittelin sälepohjat toisesta päästä ruuveilla kiinni ja toiseen päähän laitoin tapit minkä taakse pohjat kiristetään. Eivät kolise enää. Pitää vielä niitata remmit sopiviin paikkoihin nii voi sitten rullalle kerätessä köyttää nipun ettei leviä.
Kulutus näyttäs asettuneen tonne 12 litran pintaan sataselle kun heitin eberin käytön poies. Tarkenee tuossa näköjään ihan kohtuuella muutenki. Ja saattohan se jarru laahailla jonku verran jo aiemmin, ennenku jumi koko paska.
Nii, ja tosiaan täältähän katos pari kirjotusta. Lyhyestä virsi kaunis kertauksen osalta:
Vaihoin sen hehkureleen sillon kun ei enää auto jaksanu lähteä käyntiin. Kivasti toisen kannen päässä tyrkyllä, helppo vaihtaa. Vain yks sähköpistokkeen klipsiki hajosi, ei vaikuta johtojen pysymiseen.
Samaten kaikki kolme akkua vaihoin joulun alla uusiin.
Ja selkis että vaikka tehtaalta tilattu sekä lisäakulla että lisäeberillä nii se lämmitin on silti kytketty pääakun virtoihin. Eihän tossa oo mitään järkeä. Tarvii metästää syöttöjohto ja vaihtaa hupiakuston puolelle se, ja rakentaa ohjauspaneelille vielä vaihtokytkin että saa pysymään päällä vaikka auto ei käy.
Lisäks, liukuoven vetoremmi meni poikki. Se ei varsinaisesti haittaa kun eihän se moottorikaan oo pyöriny nii onpahan kevyempi ny käyttää. Sähköovesta kun vaan puuttuu se aukipitävä juttu nii rullailee herkästi itekseen aina kiinnipäin, pikku epämukavuustekijä.
Noh, edelleen sillä on mukava ajaa. Vaikka ruostuuki ihan silmissä.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Minulla on tuohon matkustamon toimintoihin liittyvä ohjekirja. Siinä on mukana myös kytkentään liittyviä juttuja. Pdf dokumentti. Saat oman kappaleen mikäli tarvetta.
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Jaa, mullahan oli topikki tästäki
Nooh, ajettu ja huollettu vaa viime kirjottelun jälkeen, ei mitää maatakaatavaa tai mullistavaa.
Paitsi että helmikuussa, tasan viikkoa ennen Putinin "erityisoperaation" alkamista, ostin käyttöautoksi dieselfarkkumondeon (taas) ja DigiKaappi alias Möhkö poistu liikennekäytöstä. Pihassa se sit seisoskeliki viime maanantaihin asti, kun otin taas liikenteeseen, kattelin viikon päivät ajellen että toimii, ruuvailin muutamat puuttuvat osat paikalleen ja laitoin nettiautoon.
Eihän se kerenny olla myynnissä vuorokauttakaan kun kohtelias herrasmies Pohjois-Pohjanmaalta soitteli ja pikku keskustelun jälkeen sovittiin hinta millä hän hakee auton heti. Ja toden totta, myöhään illalla mulla oli rahat kirjaimellisesti kädessä ja pihassa (sekä tietysti traficomin ajoneuvolistauksessa) hieman enemmän tyhjää
Ihan mersutta ei silti jääty, on tuo 4x4 Vito vielä riesana, sanavalinta siksi että se on vikatilassa. Varmaan nyt pitää jaksaa alkaa tutkimaan miksi.
Ja Mondeo on onneks ihanan polttoainepihi
Nooh, ajettu ja huollettu vaa viime kirjottelun jälkeen, ei mitää maatakaatavaa tai mullistavaa.
Paitsi että helmikuussa, tasan viikkoa ennen Putinin "erityisoperaation" alkamista, ostin käyttöautoksi dieselfarkkumondeon (taas) ja DigiKaappi alias Möhkö poistu liikennekäytöstä. Pihassa se sit seisoskeliki viime maanantaihin asti, kun otin taas liikenteeseen, kattelin viikon päivät ajellen että toimii, ruuvailin muutamat puuttuvat osat paikalleen ja laitoin nettiautoon.
Eihän se kerenny olla myynnissä vuorokauttakaan kun kohtelias herrasmies Pohjois-Pohjanmaalta soitteli ja pikku keskustelun jälkeen sovittiin hinta millä hän hakee auton heti. Ja toden totta, myöhään illalla mulla oli rahat kirjaimellisesti kädessä ja pihassa (sekä tietysti traficomin ajoneuvolistauksessa) hieman enemmän tyhjää
Ihan mersutta ei silti jääty, on tuo 4x4 Vito vielä riesana, sanavalinta siksi että se on vikatilassa. Varmaan nyt pitää jaksaa alkaa tutkimaan miksi.
Ja Mondeo on onneks ihanan polttoainepihi
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Uutta matoa koukkuun ja kesäksi joku retkikoppi ajoon.
Re: DigiKaappi eli 318cdi -08
Tälle kesälle ei kyllä ostella autoja, projektikassa on varattu talojuttuihin
Ja kyllä tässä muutenki autoasioissa on pitäny ottaa semmonen "pienten kulujen linja" kun kaikki maksaa nyt nii mukavan paljon. Junalla oon reissannu pitemmät keikat, Mondeolla viittii sentää tolla vajaan 6l/100km kulutuksella ajella Rovaniemi-Oulu-Kuusamo -alueen sisälle jäävät matkat. Työsuhdesähköpyörällä paikallisajot aina kun vaan ei tartte reppua kummempaa raahata mukana.
Vitolla ajamisen onneks maksaa aina asiakkaat
Ton puolisoehokkaan kans on kyllä puhuttu asuntovaunuista...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86