Mese 300:sen Sprinter 312D&W164 280CDI
C-mersu lähti taannoin eteenpäin hyvinkin pitkälti sen takia että tuli sopivasti vastaan yksi sellainen auto minkä olen aina halunnut omistaa Veljeltä ostin siis c-mersun tilalle -96 vuosimallia olevan 960 Volvon ja on pakko sanoa että onpa todella letkeä ja mahtava auto ajella tuolla 2.5 bensa kutosella ja 4-lovisella automaatilla Sellainen olo on tuon ratissa niinkuin myös asuntoauton kanssa etteivät nuo kaksi edellä mainittua autoa tule enää poistumaan meikäläisen omistuksesta Volvo on puhtaasti käyttö-/harraste auto ja tarkoitus nyt etsiä siihen kaikki vähäiset nippelit jotka siitä puuttuu tai rikottu ja sitten kun sen aika tulee niin tarkoitus tehdä siitä sitten museorekisteriin kelpaava auto Mutta tällätäänpäs vähän kuvia kun tänään oli pesupäivä autoilla
Asuntoauto kuurattuna (1) by antti hietanen, on Flickr
Asuntoauto kuurattuna (2) by antti hietanen, on Flickr
Ensin oli asuntoauton vuoro koska tiesin sen olevan iso töisin homma kun kattoa myöten kuurasin sen ja kun kuivui niin vielä vahasin sen kokonaan samalla,menihän sen kanssa melkein 3tuntia aikaa
Autot pestynä by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten kuva koko auto katraasta kun ovat pestyjä ja vahattuja poislukien tuo kuormuri Ja loppuun sitten pari kuvaa "vähän" ajetusta Volvosta
volvo960 (2) by antti hietanen, on Flickr
Volvo960 netti by antti hietanen, on Flickr
Eli autolla on ajettu peräti 442tkm verran ja kansi remppa siihen on tehty liikkeessä talvella jolloin oli samalla myös vaihdettu vaihteistoon uudet kurat. Pikku puutteita tuossa on joista isoimmat on etupuskurin alta puuttuva lippa,oikean puolen helman muovi kun on takapäästä hajalla,sisätiloissa katkaisijoiden ja lämmönsäätöpaneelin ympärille tuleva puun näköinen muovikoriste lista(joku maalannut autossa olevan mustaksi) ja taka äänenvaimennin kun myöskin joku sen korvannut suoralla putkella joka ei hyvä maantie vauhdissa kun pärisee jo liikaa silloin meikäläisen korvaan Eli rivien välistä voi lukea että nyt taitaa olla tuon kuormuri sprinterin lähtölaskennan aika Siinäkään ei ole mitään muuta vikaa kuin kopassa olevat pintaruosteet mutta kun tarvetta on ilmennyt vaihtolava autolle jossa olisi kantavuutta sellaiset 7-8tonnia niin sellaiseen voisin sen vaihdella sitten jossain vaiheessa
Asuntoauto kuurattuna (1) by antti hietanen, on Flickr
Asuntoauto kuurattuna (2) by antti hietanen, on Flickr
Ensin oli asuntoauton vuoro koska tiesin sen olevan iso töisin homma kun kattoa myöten kuurasin sen ja kun kuivui niin vielä vahasin sen kokonaan samalla,menihän sen kanssa melkein 3tuntia aikaa
Autot pestynä by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten kuva koko auto katraasta kun ovat pestyjä ja vahattuja poislukien tuo kuormuri Ja loppuun sitten pari kuvaa "vähän" ajetusta Volvosta
volvo960 (2) by antti hietanen, on Flickr
Volvo960 netti by antti hietanen, on Flickr
Eli autolla on ajettu peräti 442tkm verran ja kansi remppa siihen on tehty liikkeessä talvella jolloin oli samalla myös vaihdettu vaihteistoon uudet kurat. Pikku puutteita tuossa on joista isoimmat on etupuskurin alta puuttuva lippa,oikean puolen helman muovi kun on takapäästä hajalla,sisätiloissa katkaisijoiden ja lämmönsäätöpaneelin ympärille tuleva puun näköinen muovikoriste lista(joku maalannut autossa olevan mustaksi) ja taka äänenvaimennin kun myöskin joku sen korvannut suoralla putkella joka ei hyvä maantie vauhdissa kun pärisee jo liikaa silloin meikäläisen korvaan Eli rivien välistä voi lukea että nyt taitaa olla tuon kuormuri sprinterin lähtölaskennan aika Siinäkään ei ole mitään muuta vikaa kuin kopassa olevat pintaruosteet mutta kun tarvetta on ilmennyt vaihtolava autolle jossa olisi kantavuutta sellaiset 7-8tonnia niin sellaiseen voisin sen vaihdella sitten jossain vaiheessa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Volvolla on nyt tullut ajeltua vajaa 3000km verran ja pahaa sanottavaa en siitä vieläkään löydä Viime viikonloppuna laitoin siihen sen takimmaisen äänenvaimentajan paikoilleen ja voi että kun tuli hiljainen auto,melkein voisin sanoa että vetää kyllä vertoja täysin ässä mersulle Eilen pyörähti mittariin myös hauska km lukema
volvoa (2) by antti hietanen, on Flickr
Tänään oli sitten vuorossa moottorille öljyn-ja suodattimen vaihto sekä samalla vähän hipistelyä myöskin ja mittarissa kilsoja tällä hetkellä 444716km
volvoa (1) by antti hietanen, on Flickr
Yllättävän siisti on kyllä konehuoneen puoleltakin vaikka kilsoja onkin jo kertynnyt
volvoa (3) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (4) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (6) by antti hietanen, on Flickr
Nuo tuulilasin reunalistat on näissä ihan tyyppivika paikka että osaavat ruostua sisältä päin sillein että alkavat lentelemään sitten ajossa pois paikaltaan Ja varmaan kauheana yllätyksenä tuleekin syy miksi ne tänään vaihdoin kun eilen lenti tuo pisin listan pätkä tuosta tuulilasin yläreunasta pois No nyt on paikoillaan uuden veroiset listat joten niiden puolestakaan ei pitäisi enää ongelmia olla
volvoa (7) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (8) by antti hietanen, on Flickr
Sisältähän tämä on ihan niinkuin muutkin isot volvot on mutta kuten aiemmin sanoin niin todella hiljainen verrattuna esim. vanhempiin takaveto volvoihin ja jopa mersuihin poislukien niistä s-sarja Ja onhan noilla mersuillakin tullut välillä ajeltua,asuntoautolla kuljin yhden viikon tuossa töissäkin ja kuormurilla kuskannut silloin tällöin rompetta mutta se onkin nyt pihassa sellainen auto jolla ajetaan enää kaikkein vähiten
volvoa (2) by antti hietanen, on Flickr
Tänään oli sitten vuorossa moottorille öljyn-ja suodattimen vaihto sekä samalla vähän hipistelyä myöskin ja mittarissa kilsoja tällä hetkellä 444716km
volvoa (1) by antti hietanen, on Flickr
Yllättävän siisti on kyllä konehuoneen puoleltakin vaikka kilsoja onkin jo kertynnyt
volvoa (3) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (4) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (6) by antti hietanen, on Flickr
Nuo tuulilasin reunalistat on näissä ihan tyyppivika paikka että osaavat ruostua sisältä päin sillein että alkavat lentelemään sitten ajossa pois paikaltaan Ja varmaan kauheana yllätyksenä tuleekin syy miksi ne tänään vaihdoin kun eilen lenti tuo pisin listan pätkä tuosta tuulilasin yläreunasta pois No nyt on paikoillaan uuden veroiset listat joten niiden puolestakaan ei pitäisi enää ongelmia olla
volvoa (7) by antti hietanen, on Flickr
volvoa (8) by antti hietanen, on Flickr
Sisältähän tämä on ihan niinkuin muutkin isot volvot on mutta kuten aiemmin sanoin niin todella hiljainen verrattuna esim. vanhempiin takaveto volvoihin ja jopa mersuihin poislukien niistä s-sarja Ja onhan noilla mersuillakin tullut välillä ajeltua,asuntoautolla kuljin yhden viikon tuossa töissäkin ja kuormurilla kuskannut silloin tällöin rompetta mutta se onkin nyt pihassa sellainen auto jolla ajetaan enää kaikkein vähiten
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
^ Elä ny kehtaa, kauhia meteli ysikuuskympissä ainakin tenavaan verrattuna, eikä oikein muutenkaan voi Mersuun verrata, vaikka on ne Volvossakin puolensa.
Peräöljyt muuten kannattaa kattoa, että on vaihettu. Ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmiin, pohjaroppu puuttuu ja täyttöroppu vittumaisessa paikassa. Pitäis kyllä jo noilla metreillä ulvoa, jos on tehtaan töhnät sisällä.
Peräöljyt muuten kannattaa kattoa, että on vaihettu. Ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmiin, pohjaroppu puuttuu ja täyttöroppu vittumaisessa paikassa. Pitäis kyllä jo noilla metreillä ulvoa, jos on tehtaan töhnät sisällä.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Kyllä tuo w202 mikä mulla oli niin sisämelultaan oli paljon pahempi mitä tämä Volvo on ja onhan tuollainen tenavatähti niin paljon pienempi sisätiloiltaan mitä tämä laatikko volvo on ettei voi samana päivänä edes keskenään verrata näitä Jos johonkin mersun malliin tätä volvoa vertaisi niin koon puolesta menee kyllä heti sinne e tai s sarjaan verrattavaksi joita on myöskin ollut omistuksessa Ja ihmetellä täytyy jos tälläinen 960 meluaa sisälle kun ainakin tässä on äänieristettä tehtaalla mätetty ihan joka paikka täyteen ja sisälle ei kuulu moottoritie vauhdissakaan kuin rengas äänet Eikä edes Volvon perinteistä tuulettajan huminaakaan kuuluu kun näissä kutos koneissa sekin on jo sähkö flektillä toteutettu Ja nyt kun juttuun päästiin niin kuormuri sprinter joutuu nyt sitten työn alle ja siitäkin on kantta alettava nykimään pois Kerää niin kovasti painetta paisuntasäiliöön ja koneen käydessä nesteen näkee häviävän pöntöstä Samat oireet alkaa olla kuin massikassakin oli,käyntiinlähtö alkaa olla jo vaikeaa vaikkei edes savuta yhtään Näyttää vaan todella iso töiseltä hommalta ja saa kyllä purkaa nähtävästi kaikki koneen ympäriltä pois korkeapainepumppua myöden Joten jos jollain on tietoa tuollaisesta hommasta niin nyt sille tiedolle on tarvetta,kiristys momentteja yms. ja mitä kaikkea on oikeasti purettava ja miten on ajoituksen kanssa tiedettävä Aikataulua en kyllä vielä tiedä milloin kerkeän tähän hommaan ryhtyä mutta samalla sitten kun saa tuon tehtyä niin kori käytävä sitten samoin tein läpi joten eipä tätä enää tuon homman jälkeen kannata enää hukata poiskaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Jaa, jännä juttu, liekö sitten 202 jo äänieristyksen suhteen säästömallia. Omista 201:stä ainakin 2.6 on semmonen, että kovemminkaan polkiessa ei keulalta kuulu sisään kun pientä surinaa. Volvoa kun tallaa, kuulostaa niinkon ei olis tulipeltiä koneen ja sakastin välissä ollenkaan. Mutta ei siinä, autot on erilaisia ja kohta tässä vissiin joutuu itekin Volvon alle ottamaan, loppuu Mersusta helmat.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W202 ei ole erityisen hiljainen. Alaspäin on menty vanhemmista.
Ei ole myöskään 960 kokoluokassaan, ainakaan jos TM vanhaan vertailuun on uskomista. Audi, Citroen, Opel, Renault, Saab ja Peugeot myös mukana. Saab ja Peugeot hiljaisimmat ja Renault äänekkäin.
Kuitenkin varmasti hiljaista kyytiä moneen, varsinkin pikkuautoon, verrattuna.
Takatiloja moitittiin ahtaiksi, ajettavuutta kehuttiin kaikin puolin ja valot ovat erinomaiset. Maantiekulutus tasan 9 litraa.
Alle 10 metrin kääntöympyrästä sanottiin että 960 näyttää mallia monelle pikkuautollekin
En tiedä onko 960 omistaja koskaan voinut tyytyä S/V70:iin tässä asiassa tulleen "pikku" muutoksen vuoksi...
Moitteita ei juuri Volvolle annettu, Saab kuitenkin vei testin ykköspaikan.
Ei ole myöskään 960 kokoluokassaan, ainakaan jos TM vanhaan vertailuun on uskomista. Audi, Citroen, Opel, Renault, Saab ja Peugeot myös mukana. Saab ja Peugeot hiljaisimmat ja Renault äänekkäin.
Kuitenkin varmasti hiljaista kyytiä moneen, varsinkin pikkuautoon, verrattuna.
Takatiloja moitittiin ahtaiksi, ajettavuutta kehuttiin kaikin puolin ja valot ovat erinomaiset. Maantiekulutus tasan 9 litraa.
Alle 10 metrin kääntöympyrästä sanottiin että 960 näyttää mallia monelle pikkuautollekin
En tiedä onko 960 omistaja koskaan voinut tyytyä S/V70:iin tässä asiassa tulleen "pikku" muutoksen vuoksi...
Moitteita ei juuri Volvolle annettu, Saab kuitenkin vei testin ykköspaikan.
Kyllähän tuollainen S70 Volvo kankea oli tähän 960:seen verrattuna mutta siinä taas takana oli enemmän tilaa kyllä Tänään aamusta vaihtelin Volvoon takajarrupalat ja enkä viitsinnyt mitään tarvikepaloja laitella kun alkuperäisiin hinta ero käytännössä ihan olematon Samalla kun aamulla tuntui virtaa olevan niin vaihdoin myös sen oikean puolen helmamuovin kun oli takapäästä rikki ja hämmästys oli todella suuri kun ei muovin alla ollut pisteen pistettä edes ruostetta Ja sitten siirrytäänkin mersujen pariin vaihteen vuoksi Kyllästyin kattelemaan tuota kuormuria kun keskellä pihaa seisoi aina suoraan näkökentässä Perjantaina ajoin sen navetan ylisille vievän luiskan taakse niin ei nyt heti ota silmiin sekään rottelo nyt Asuntoautoa olen nyt tässä kolme päivää myös puunannut reissuun lähtöä varten
puunattu asuntoa auto by antti hietanen, on Flickr
Kuvassa auto pesty ja vahattu ulkoa täysin kattoa myöden Se olikin sellainen 6tunnin homma vain vaikka käytin näitä uusia Korrekin PRO TFC kestopinnoite tuotteita jotka ovat nopeita levittää En itsekkään tahtonnut ensin uskoa että mahtaakohan tuon mainospuheet pitää paikkaansa mutta nyt kun sitä pari purkkia autoon tuli laitettua niin täytyy sanoa että hyvinkin tyytyväinen olen tuohon aineeseen No tänään sitten puunasin asuntoauton sisältä myös reissu kuntoon ja siinä ei nyt mennytkään kuin kolmisen tuntia vain Samalla testasin myös autossa olevaa telkkua mutta se kyllä saa nyt sieltä viikolla vielä lähteä kun eipä tuollaisella mitään tee kun ei ole sisäänrakennettua digiboxia siinä No siinä sitten myös juolahti mieleen että jäi aikanaan yhdestä Isuzu Trooperista kallistusmittari ja sitä kun aikani pohdin niin pitihän se käyttöön valjastaa vielä
kallistusmittari by antti hietanen, on Flickr
Helpottaa tuo vähän sitten kun autoa alkaa parkkiin ottamaan niin saa aika hyvin vaateriin tuon avulla auton sitten
puunattu asuntoa auto by antti hietanen, on Flickr
Kuvassa auto pesty ja vahattu ulkoa täysin kattoa myöden Se olikin sellainen 6tunnin homma vain vaikka käytin näitä uusia Korrekin PRO TFC kestopinnoite tuotteita jotka ovat nopeita levittää En itsekkään tahtonnut ensin uskoa että mahtaakohan tuon mainospuheet pitää paikkaansa mutta nyt kun sitä pari purkkia autoon tuli laitettua niin täytyy sanoa että hyvinkin tyytyväinen olen tuohon aineeseen No tänään sitten puunasin asuntoauton sisältä myös reissu kuntoon ja siinä ei nyt mennytkään kuin kolmisen tuntia vain Samalla testasin myös autossa olevaa telkkua mutta se kyllä saa nyt sieltä viikolla vielä lähteä kun eipä tuollaisella mitään tee kun ei ole sisäänrakennettua digiboxia siinä No siinä sitten myös juolahti mieleen että jäi aikanaan yhdestä Isuzu Trooperista kallistusmittari ja sitä kun aikani pohdin niin pitihän se käyttöön valjastaa vielä
kallistusmittari by antti hietanen, on Flickr
Helpottaa tuo vähän sitten kun autoa alkaa parkkiin ottamaan niin saa aika hyvin vaateriin tuon avulla auton sitten
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Tänään sitten lähti tuo uusin ja isoin murheen kryyni uudelle omistajalle tai oikeammin hakevat sen viikonloppuna vaihtolava autolla pois pihasta Ostaja tiesi tasan tarkkaan mitä osti ja oli kuulemma jo uusi kansi odottanut hyllyssä vain autoa mikä sitä kaipailee eli ostaja tiesi tasan tarkkaan mitä oli ostamassa ja kun hetken aikaa hänen kanssaan jutustin niin tulipa mieleen myös että sehän on yksi entinen naapuri mikä auton osti No hänellä on kyllä enemmän aikaa roplata tuota kuin minulla joten saa nähdä minkälainen auto siitä tulevaisuudessa mahtaa tulla
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Asuntoautolla tuli nyt vajaa viikko pyörittyä pohjois-norjassa ja lapissa sekä itä-suomessa ja kilsoja tuli 3160km verran lisää mittariin ja kulutus pyöri siinä 11,2-13,2l/100km välissä riippuen suoraan matkanopeudesta ja tuulesta Tänään sitten kun aamusta tulin kotia muistin että Volvostahan pimeni puhaltimen moottori jo 3viikkoa sitten No otin ja purin vanhan malliksi mukaan joka ei muuten ollut kovinkaan iso homma kun otti hanskalokeron ja sen alla olevat muovit pois ja 3pulttia moottorista irti ja malli mukana hakemaan uutta osaa joka ei ollut kallis kun kustansi ainoastaan 69,90e No kotia kun tulin niin vartin verran meni kasauksessa ja alkoi taas volvon ilma räppänöistä ilmaa tulemaan Pistän tuosta lomareissusta jossain vaiheessa vähän lisää tarinaa kuvien kera vaikken niitä nyt kerennyt kauheasti napsimaan mutta tarinan poikasta kyllä reissusta tuli taas kerran roppa kaupalla lisää
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kertoilin tuonne toiseen topiciin tuota reissun alkua jo pikkaisen jos kiinnostaa lukea viewtopic.php?p=412057#412057 tuolta alkaa tarinaa löytymään ja täytyy muistaa sinne kirjoitella tulevaisuudessa enemmänkin näistä reissuista Volvoon on taas alkannut kilsoja tulemaan sen verran reippaasti työajosta niin käynyt välillä mielessä että pitäisikö hommata näille kahdelle autolle vielä kaveriksi yksi pieni ruokainen diesel joka saisi hoitaa työmatkat mutta kun ei ole kyllä intoa yhtään alkaa etsimään mitään autoa siltikään Volvon kulutus kesäkelissä asettunut nyt tasan 10l/100km kulutukseen joka ei kauhean paha tälläiselle tiiliskivelle Asuntoautoon pitäisi myös tehdä öljynvaihto sekä vähän huoltoa asunto-osaan kun reissussa tuli huomattua pari pientä kohtaa mitkä pitää laittaa kuntoon(keittiö osan vesihana ei anna täyttä vesipainetta ja suihkun hana ei pelitä ja yksi pimennysverhon lukitus kynsi karkasi kiinnikkeestä) joten ei mikään paha rasti kun muistaa vaan ennen seuraavaa reissua vain tehdä nuo
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Olen mersulla kulkennut nyt töissä kun mukava se on ruokapaussilla käydä syömässä lämmin sapuska ja tänään kun töistä tullessa kävin tankilla niin kulutus viikon osalta 11,4l/100km ja siinä autoa tankatessa muistin että ne öljyt pitää vaihtaa joten puodin kautta kotia ja öljyn vaihtoon sitten Oli muuten mukava tehdä ulkona tuo homma mutta loppu vaiheessa alkoi vettä rihmomaan ikävästi taivaalta Autolla pyörähti jo viikolla mukava 180tkm lukema mittariin ja nyt kun öljyt&suodattimen vaihdoin niin mittarissa 180320km ja meno jatkuu taas mutkaista tietä eteenpäin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Tänään oli autojen kuurauspäivä illasta töiden jälkeen
Autot kuurattu by antti tapani, on Flickr
Volvo pesty by antti tapani, on Flickr
Aika tylsiä autoja kun ei tarvitse oikeastaan muuta tehdä kuin tankata ja ajaa vain Tosin täytyy kyllä myöntää että jotenkin sitä osaa muuten nykyään nauttia tälläisistä autoista kun ei tarvitse joka viikko olla jotain rassaamassa Jää sekin aika sitten kaivurille ja muille touhuille Kolmannen autonkin hankinta on jäänyt ihan taka-alalle kun ei vaan kiinnosta yhtään edes mitään myynti palstoja kurkkia
Autot kuurattu by antti tapani, on Flickr
Volvo pesty by antti tapani, on Flickr
Aika tylsiä autoja kun ei tarvitse oikeastaan muuta tehdä kuin tankata ja ajaa vain Tosin täytyy kyllä myöntää että jotenkin sitä osaa muuten nykyään nauttia tälläisistä autoista kun ei tarvitse joka viikko olla jotain rassaamassa Jää sekin aika sitten kaivurille ja muille touhuille Kolmannen autonkin hankinta on jäänyt ihan taka-alalle kun ei vaan kiinnosta yhtään edes mitään myynti palstoja kurkkia
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Tänään käytin Volvon konttorilla kun huomasin eilen että alkaa olla katsastus ajankohtaista kun viimeinen päivä oli 16.9 No töiden jälkeen konttorille jonne 59e maksu ja auto samantien hallin puolelle ja noin 5minuuttia myöhemmin autossa oli leimaa taas seuraavaksi vuodeksi eteenpäin Mittarissa tuolloin 452840km joten aika mukavasti meni paljon ajetun bensa auton katsastus kun en tehnyt yhtikäs mitään sille ennen konttorilla käyntiä Mersulla olen suunnittelut että lähden sillä tekemään syyskuun tai lokakuun alussa vielä viikonloppu reissun pohjoisessa mutta sen tarkempaa suunnittelmaa ei ole vielä tehty eikä tehdäkään siitä vaan lähdetään kun siltä tuntuu
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
No ei.
Mutta kone kyllä hengittää tuolla turbon päivittämisella selvästi paremmin varsinkin yläkierroksilla.
Evry lisää syöttöä. Ei siis laske kulutusta, päinvastoin kun sitä lisääntynyttä voimaa varmasti tulee noin isossa autossa myös käytettyä.
312D:ssä oleva kaksoismassa ei tahdo kestää evryn tuomaa lisävääntöä.
Mutta kone kyllä hengittää tuolla turbon päivittämisella selvästi paremmin varsinkin yläkierroksilla.
Evry lisää syöttöä. Ei siis laske kulutusta, päinvastoin kun sitä lisääntynyttä voimaa varmasti tulee noin isossa autossa myös käytettyä.
312D:ssä oleva kaksoismassa ei tahdo kestää evryn tuomaa lisävääntöä.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Eipä tuollaiset toimenpiteet kulutukseen vaikuta tälläisessä tiiliskiven omaavassa muotoilussa Muutenkin tällä autolla mukava matkavauhti on se 90km/h jolloin menee kaikkein pienimmällä kulutuksella maantiellä ja on myös siinä vauhdissa kaikkein hiljaisin sisälle Sen verran olen kokeillut että kyllä tämä mittariin saavuttaa 135km/h vauhdin kun oikein jaksaa ja viitsii pitää kaasua pohjassa mutta ihan turha sellaista vauhtia on pitää kun ei enää ajo-ominaisuudet riitä siihen vauhtiin eikä kyllä korvatkaan kestä sitä meteliä mitä tälläinen auto osaa pitää tuollaisessa vauhdissa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Nyt olen joutunnut oikeasti käymään Volvon pariin kun siitä alkoi lämppärin kenno vuotamaan ja voin sanoa että välillä on tuntunnut siltä että koko auto on tehty tuon kennon ympärille
Pikku homma by antti tapani, on Flickr
Mukavan näköinen on kojelaudan alunen Todella iso töinen homma kun pitää ratti akselikin käyttää paikaltaan pois että saa kojelaudan otettua pois paikaltaan
Volvon laittoa (5) by antti tapani, on Flickr
Siinä on kojelauta ja mittaristo ja loput osat sijoiteltu tasaisesti ympäri autoa Koko hommassa meni kaikkiaan noin 8tuntia aikaa ja nyt ei huuru enää lasit eikä tule jäähdytysnesteen käryä enää nenään
Volvon laittoa (1) by antti tapani, on Flickr
Tänään sain auton illasta valmiiksi joten nyt se on taas iskussa Eilen tosin rapsutellin autosta muutamat kohdat läpi joissa oli naarmua tai maali irronnut sinkin päältä
Volvon laittoa (3) by antti tapani, on Flickr
Tuon peräkontin alaosan noiden valojen alta suhaisin kokonaan uuteen väriin kun oli parista kohtaa tosiaan maali irronnut sinkin päältä pois Tosin nyt on kyllä pakko alkaa etsimään halpaa diesel autoa työmatka kulkineeksi kun tuo nykyinen työ homma jatkuu nyt taas ties kuinka pitkän aikaa niin ei ole kannatusta ajaa 140km pituista työajoa tälläisellä isolla bensa rohjolla Tosin tästä volvosta tuskin maltan kuitenkaan luopua joten jääkööt harraste autoksi sitten myös Asuntoautollakin kävin tuossa 4päivän reissun tekemässä pohjoisessa jossa sen mittariin tuli taas lisää noin 1700km verran
Pikku homma by antti tapani, on Flickr
Mukavan näköinen on kojelaudan alunen Todella iso töinen homma kun pitää ratti akselikin käyttää paikaltaan pois että saa kojelaudan otettua pois paikaltaan
Volvon laittoa (5) by antti tapani, on Flickr
Siinä on kojelauta ja mittaristo ja loput osat sijoiteltu tasaisesti ympäri autoa Koko hommassa meni kaikkiaan noin 8tuntia aikaa ja nyt ei huuru enää lasit eikä tule jäähdytysnesteen käryä enää nenään
Volvon laittoa (1) by antti tapani, on Flickr
Tänään sain auton illasta valmiiksi joten nyt se on taas iskussa Eilen tosin rapsutellin autosta muutamat kohdat läpi joissa oli naarmua tai maali irronnut sinkin päältä
Volvon laittoa (3) by antti tapani, on Flickr
Tuon peräkontin alaosan noiden valojen alta suhaisin kokonaan uuteen väriin kun oli parista kohtaa tosiaan maali irronnut sinkin päältä pois Tosin nyt on kyllä pakko alkaa etsimään halpaa diesel autoa työmatka kulkineeksi kun tuo nykyinen työ homma jatkuu nyt taas ties kuinka pitkän aikaa niin ei ole kannatusta ajaa 140km pituista työajoa tälläisellä isolla bensa rohjolla Tosin tästä volvosta tuskin maltan kuitenkaan luopua joten jääkööt harraste autoksi sitten myös Asuntoautollakin kävin tuossa 4päivän reissun tekemässä pohjoisessa jossa sen mittariin tuli taas lisää noin 1700km verran
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Itelle tämä homma oli ekaa laatua vaikka noiden volvojen kanssakin on tullut puljattua jollain tavalla aina Mutta tänään sitten tuli viimeinen niitti volvon suhteen ja se päätyy nyt puhtaasti harraste käyttöön itselle kun ostin tänään 2002 mallin turbodiesel passatin ensimmäiseltä omistajalta itselle työmatka kulkineeksi Joten ensi viikonloppuna jos kelit sallii niin täytyy puunata asuntoauto ja tämä ruotsin lautta ja ajaa ne hallin suojiin sitten odottamaan seuraava ajokautta Volkkarissa vaan huomasin heti että miten surkeat sen omat ajovalot ovat joten niille täytyy kyllä jotain tehdä ja äkkiä kun kuitenkin pääasiassa pimeän aikaan joudun töihin kulkemaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Volkkari meni tänään hallin suojaan tarkoituksena tehdä taka jarruremppa mutta se vähän venähti ja nyt taakse meni sitten kaikki jarrut levyjä myöden uusiksi sekä samalla myös iskarit ja niiden yläpäät meni myöskin uusiksi Mutta Volvolla ajoin tänään taas reilun 100kilsaa niin on se 100 kertaa parempi ajaa maantiellä mitä tuo passat on vaikkei sekään mikään huono ole No samalla kun volski oli hallissa niin vaihdoin vielä virtalukon pohjan siihen myöskin kun välillä on tehnyt sellaista että ei käynnistynyt ennenkuin pari kolme kertaa naksutteli avainta virtalukossa Vielä pitäisi öljyt vaihtaa kaikkiin autoihin kun jokaisessa alkaa olla jo vaihto kilsojen puolesta ajankohtaista Asuntoautoon ja volvoon ne vaihdoin kesällä ja niilläkin tullut sen jälkeen jo 10tkm ajettua ja volskilla ite ajannut sen vajaa 4tonnia niin alkaa olla siinäkin öljynvaihto ajankohtainen kun kurilla ajettu jo 11tkm Volvo saa huomenna suorittaa taas välillä kärryn vetoa kun pitäisi käydä taasen kerran käydä hakemassa polttopuuta lisää talvea varten
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Aamu hommien jälkeen olikin sitten iltapäivästä vuoro käydä öljyn vaihtojen pariin No sehän alkaa ensin sillä että raahataan ulkoa hallin sisälle rassaus pukit No sitten kun ne on saatu halliin niin sitten aletaan autoa mallamaan niille että saadaan leveyden puolesta ne kohdilleen niin sen jälkeenhän se ei ole kuin ajaa auto ylös
volvo huollossa by antti tapani, on Flickr
Ekana oli Volvon vuoro päästä kurien vaihtoon Öljyiksi meni Mobil super 3000 5W30 täys synteettiset kurat kera uuden suodattimen ja mittarissa sellaiset lukemat kuin 454 939km No sitten kun Volvo saatiin valmiiksi niin sittenhän se onkin Passatin vuoro
vähän on volvo leveämpi kuin passat (1) by antti tapani, on Flickr
Tosin noiden pukkien kanssa sai sitten heti pelata uudestaan kun passatissa raideleveys noin 5cm kapeampi kuin Volvossa eli tuokin selittää aika pitkästi miksi volvo on parempi ajaa tiellä
passat huollossa by antti tapani, on Flickr
No sittenhän se taas on sitä vaille valmis että auto vain ylös ja pohjamuovi ja koneen päällä oleva muovi pois että pääsi kurien ja suodattimen vaihtoon Volskiin meni Castrol Edge professional 5W30 täys synteettiset kurat sisälle kun sitä sattui löytymään hyllystä avaamaton purkki ja kilsoja mittarissa tällä hetkellä 354 088km Ja volkkarin kanssa muuten huomaa että on sen akseli välikin lyhyempi kuin volvossa kun volkkarilla nousi nuo ajosillat ylös ennenkuin takarenkaat ehti niiden päälle nousemaan Asuntoautoon pitää oljyt vielä vaihtaa sitten kun sen saa ajettua hallin kylmälle puolelle ja samalla vaihdella siihen myös jarrupalat ja mittariston sekä lämmönsäädön katkaisimissa olevat polttimot
volvo huollossa by antti tapani, on Flickr
Ekana oli Volvon vuoro päästä kurien vaihtoon Öljyiksi meni Mobil super 3000 5W30 täys synteettiset kurat kera uuden suodattimen ja mittarissa sellaiset lukemat kuin 454 939km No sitten kun Volvo saatiin valmiiksi niin sittenhän se onkin Passatin vuoro
vähän on volvo leveämpi kuin passat (1) by antti tapani, on Flickr
Tosin noiden pukkien kanssa sai sitten heti pelata uudestaan kun passatissa raideleveys noin 5cm kapeampi kuin Volvossa eli tuokin selittää aika pitkästi miksi volvo on parempi ajaa tiellä
passat huollossa by antti tapani, on Flickr
No sittenhän se taas on sitä vaille valmis että auto vain ylös ja pohjamuovi ja koneen päällä oleva muovi pois että pääsi kurien ja suodattimen vaihtoon Volskiin meni Castrol Edge professional 5W30 täys synteettiset kurat sisälle kun sitä sattui löytymään hyllystä avaamaton purkki ja kilsoja mittarissa tällä hetkellä 354 088km Ja volkkarin kanssa muuten huomaa että on sen akseli välikin lyhyempi kuin volvossa kun volkkarilla nousi nuo ajosillat ylös ennenkuin takarenkaat ehti niiden päälle nousemaan Asuntoautoon pitää oljyt vielä vaihtaa sitten kun sen saa ajettua hallin kylmälle puolelle ja samalla vaihdella siihen myös jarrupalat ja mittariston sekä lämmönsäädön katkaisimissa olevat polttimot
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Passatilla ei ole nyt tehty muutakuin ajettu menemään ja kulutus sillä näyttää olevan siinä 5,4-5,7l/100km kantturoilla kokoajan mutta nyt viikonloppuna siihen pitäisi keretä tekemään se oven lukko remppa ja kiilloittaa ajovalot siitä nyt ensi hätään koska vesikelillä sen valoilla jopa näkeekin kuitenkin kaikesta huolimatta Tänään tuossa töiden jälkeen aloin tutkimaan asuntoauton mittariston pimeinä olevia taustavalon polttimoita ja kuten arvata saattaa niin se homma vähän laajentui kun lämmönsäädöistäkin on polttimot mykkänä joten huomenna mallien kanssa hakemaan uusia noiden tiloille ja kuten sanoin että homma laajentui niin aloin muuttamaan radion virran syöttö paikkaa eli auton omista piuhoista tulee nyt mankka poistumaan ja se tulee saamaan viikonloppuna uuden virran syötön asunto-osan akusta että voi sitten kuunnella radiota tai tikulta/cd:ltä musiikkia auton ollessa parkissa ilman että tarvitsee "pelätä" starttiakun virran loppumista :peukkua: Mieleen kyllä myös hiipi tuota hommaa tehdessä että kuskin penkin allahan olisi myös tyhjää tilaa ja vähän kävi mielessä että pistäisikö sinnekin vielä toisen 100aH vapaa-ajan akun lisäksi toisen kaveriksi vielä Volvokin on saanut viime viikkoina toimia kärryn veto hommissa joissa bensaa menee mutta on niin vaivatonta kun jaksaa liikkua kepeästi vaikka kärrykin on iso eikä ole mitään terveisiä kuskattu,sen kulutus ollut siinä hommassa 15l/100km lukemissa Asuntoautoon pitäisi vielä jarruremppa tehdä jossain välissä ja ottaa se hetkeksi aikaa käyttöön että saisi ajettua kesälaadun dieselit pois tankista ja näin ollen saisi siis talvilaadut tankkiin jonka jälkeen voisikin pestä ja puunata sen ja ajaa halliin talvisäilöön sen
Täytyy huomenna väkästellä jonkin sortin kuva raportaasi tuosta sprinterin hommasta kun saa uudet polttimot haettua siihen
Täytyy huomenna väkästellä jonkin sortin kuva raportaasi tuosta sprinterin hommasta kun saa uudet polttimot haettua siihen
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Tänään on sitten touhuttu autojen kanssa ja aloitetaanpas tästä Sprinteristä sitten
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (1) by antti tapani, on Flickr
Tuolta kohdin löytyy kaksi poltinta lämmönsäätö paneelista
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (5) by antti tapani, on Flickr
Ja sinne käy tälläiset polttimot sitten
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (6) by antti tapani, on Flickr
Ja tälläinen on näkymä kojelaudan sisälle kun siitä puuttuu se naamataulu ja mittaristo
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (2) by antti tapani, on Flickr
Tuollaisia sinisillä ja mustilla kannoilla olevia polttimoita löytyy mittariston taustavaloista 5kpl yhteensä ja nykyään ne kaikki on korvattu noilla mustilla kannoilla olevilla KL:ssä Tosiaan tuo kojelaudan naamataulu on kiinni 4ruuvilla jotka löytyvät hanskalokeron kannen alta 2kpl,radion alla olevasta katkaisin paikkojen alta löytyy yksi ruuvi ja viimeinen paljastuu kun ottaa kaiuttimen ritilän irti kuskin puolelta jonka jälkeen pitää ottaa lämmitys säätimien nupit irti vetämällä joiden alta paljastuu sitten tälläinen näkymä
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (12) by antti tapani, on Flickr
Nuo 17mm kannalla olevat mutterit piti ainakin tässä autossa irroittaa että sai naamataulun irtoamaan joka lähtee sillein että varovaisesti vetää sitä ylänurkistaan vinosti ylöspäin rattia kohti,omassa oli todella jumissa kun ei varmaan ole koskaan ollut edes auki No sitten kun tämä homma oli saatu tehtyä niin olikin aika siirtyä apukuskin penkin irroitukseen jonne jo eilen pujottelin radion uuden virtapiuhan menemään
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (10) by antti tapani, on Flickr
Ja tässähän se syy näkyy miksi pitää penkki käyttää irti että saa tuon asunto-osan akun esille joka nyt myös sitten tarjoaa virtaa radiollekin joten käytännössä nyt ei ole startti akun kautta enää mitään muuta virran kuluttajia kuin sprinterin omat sähkötarpeet Kuskin penkin alle tosiaan saisi vielä helposti yhden 100aH vapaa-ajan akun toisen kaveriksi jota pitää nyt tosissaan miettiä että tekeekö vielä sellaisen lisäyksen asunto-osalle No nyt kun oli kaikki nämä sähköhommat tehty niin sen jälkeen tunkkasin vielä auton keulan ylös ja vaihtelin vielä jarrupalat eteen ja tietenkin jo samalla vaivalla nastarenkaat alle mutta tosin vain eteen kun alkoi kello olla jo aika paljon
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (18) by antti tapani, on Flickr
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (17) by antti tapani, on Flickr
Ja loppuun vielä todiste että ne taustavalotkin nyt sitten vielä toimii Ja syy löytyy volkkarista minkä takia meni aikaa kun temusin sen takaoven lukon kanssa joka on kyllä aika v-mäinen purkaa esille kun ovea ei saa auki ja on kyllä niin suunnittelun kukkanen koko ikkuna nosto hässäkkä siinä että yllättäen se otti itseensä siinä touhussa ja arvata saattaa aukeaako vieläkään sen koslan takaovi Tosin verhoukset ja kaikki jo sieltä onkin irti niin täytyy jatkaa sen kanssa tappelua joku toinen kerta sitten lisää kun saa ensin motivaation taas siihen puuhaan
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (1) by antti tapani, on Flickr
Tuolta kohdin löytyy kaksi poltinta lämmönsäätö paneelista
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (5) by antti tapani, on Flickr
Ja sinne käy tälläiset polttimot sitten
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (6) by antti tapani, on Flickr
Ja tälläinen on näkymä kojelaudan sisälle kun siitä puuttuu se naamataulu ja mittaristo
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (2) by antti tapani, on Flickr
Tuollaisia sinisillä ja mustilla kannoilla olevia polttimoita löytyy mittariston taustavaloista 5kpl yhteensä ja nykyään ne kaikki on korvattu noilla mustilla kannoilla olevilla KL:ssä Tosiaan tuo kojelaudan naamataulu on kiinni 4ruuvilla jotka löytyvät hanskalokeron kannen alta 2kpl,radion alla olevasta katkaisin paikkojen alta löytyy yksi ruuvi ja viimeinen paljastuu kun ottaa kaiuttimen ritilän irti kuskin puolelta jonka jälkeen pitää ottaa lämmitys säätimien nupit irti vetämällä joiden alta paljastuu sitten tälläinen näkymä
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (12) by antti tapani, on Flickr
Nuo 17mm kannalla olevat mutterit piti ainakin tässä autossa irroittaa että sai naamataulun irtoamaan joka lähtee sillein että varovaisesti vetää sitä ylänurkistaan vinosti ylöspäin rattia kohti,omassa oli todella jumissa kun ei varmaan ole koskaan ollut edes auki No sitten kun tämä homma oli saatu tehtyä niin olikin aika siirtyä apukuskin penkin irroitukseen jonne jo eilen pujottelin radion uuden virtapiuhan menemään
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (10) by antti tapani, on Flickr
Ja tässähän se syy näkyy miksi pitää penkki käyttää irti että saa tuon asunto-osan akun esille joka nyt myös sitten tarjoaa virtaa radiollekin joten käytännössä nyt ei ole startti akun kautta enää mitään muuta virran kuluttajia kuin sprinterin omat sähkötarpeet Kuskin penkin alle tosiaan saisi vielä helposti yhden 100aH vapaa-ajan akun toisen kaveriksi jota pitää nyt tosissaan miettiä että tekeekö vielä sellaisen lisäyksen asunto-osalle No nyt kun oli kaikki nämä sähköhommat tehty niin sen jälkeen tunkkasin vielä auton keulan ylös ja vaihtelin vielä jarrupalat eteen ja tietenkin jo samalla vaivalla nastarenkaat alle mutta tosin vain eteen kun alkoi kello olla jo aika paljon
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (18) by antti tapani, on Flickr
Sprinterin polttimoiden vaihtoa (17) by antti tapani, on Flickr
Ja loppuun vielä todiste että ne taustavalotkin nyt sitten vielä toimii Ja syy löytyy volkkarista minkä takia meni aikaa kun temusin sen takaoven lukon kanssa joka on kyllä aika v-mäinen purkaa esille kun ovea ei saa auki ja on kyllä niin suunnittelun kukkanen koko ikkuna nosto hässäkkä siinä että yllättäen se otti itseensä siinä touhussa ja arvata saattaa aukeaako vieläkään sen koslan takaovi Tosin verhoukset ja kaikki jo sieltä onkin irti niin täytyy jatkaa sen kanssa tappelua joku toinen kerta sitten lisää kun saa ensin motivaation taas siihen puuhaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Asuntoautoon hain tänään öljynsuodattimen ja öljyt kun tämän viikon olen sillä ajannut työajoni niin huomasin että heinäkuun jälkeen on tullut jo 10tkm täyteen eli öljyt ja suodatin menevät vielä vaihtoon ennen talvisäilytystä ja samalla tietenkin vielä polttoaine suodatin vaihdettava kun pellin aukaisee Tänään sen mittariin pyörähti 189 000km lukema joten vasta alkutaipaleella on tuo auto kilsojenkin puolesta Mutta sitten palataan volkkarin pariin Sunnuntaina tosiaan sain oven siitä auki mutta varaosa lukkokin oli rikki niin kävin maanantaina tilaamassa uuden lukon siihen kun ei sen kustannus kuitenkaan ollut kuin 75,98e verran
passatin lukkoremppaa (2) by antti tapani, on Flickr
Kuvia ei ole tullut kauheasti napsittua volkkarista mutta nyt jotain sentäs luvassa Kuten kuvasta näkyy niin oven sisältö on purettu melkolailla kaikki pois lukuun ottamatta ikkunaa ja lukkomekanismia tässä vaiheessa
passatin lukkoremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Ja tuossa on tuon oven välipelti mihin kiinnittyy sitten ikkunavaijereiden hissi ja vaijerit sekä lasin nostimen moottori ja kaikki piuhatkin vielä Kuvasta saattaa samalla huomata että ikkunahissin niitit millä se on alun alkaen ollut kiinni pellissä on korvattu nyt 6mm pulteilla Alkuperäisten niittien ympärillä olevat "rullat" ovat myös pulttien ympärillä kun porasin niittien läpi 6mm poralla läpireiät että sai sen ikkuhissin rullat uudestaan kiinni että ikkunankin saa auki ja kiinni sitten myös tulevaisuudessa
passatin lukkoremppaa (3) by antti tapani, on Flickr
No siinä on sitten uusi lukkomekanismi johon laitettu jo vaijerit ja kaikki muut tarpeet kiinni vanhasta mitä ei tullut uuden mukana Tosin putsasin tuon uuden lukonkin vaseliinista puhtaaksi ettei vaan ala talvella jäätämään ja käsittelin koko mollukan aseöljyllä läpi kun kokemus on osoittanut sen olevan hyvää ainetta jäätymistä vastaan Täytyy huomenna töiden jälkeen alkaa temuamaan tuo autoon paikoilleen että saisi sen takaisin työmatka ajoksi että saa asuntoauton puunata ja ajaa hallin suojaan talvisäilöön nyt sitten viikonloppuna Ja loppuun voisi vielä laittaa yhden osuvan kuvan
pajaukko by antti tapani, on Flickr
Velipoika ja hänen emäntänsä olivat hoksanneet jossain tuollaisen magneetin ja olivat sen ostaneet synttärilahjaksi kun kuulemma kuvaa meikäläisen touhuja paremmin kuin hyvin ja kuulemma on vieläpä samaa näköäkin mukamas tuolla
passatin lukkoremppaa (2) by antti tapani, on Flickr
Kuvia ei ole tullut kauheasti napsittua volkkarista mutta nyt jotain sentäs luvassa Kuten kuvasta näkyy niin oven sisältö on purettu melkolailla kaikki pois lukuun ottamatta ikkunaa ja lukkomekanismia tässä vaiheessa
passatin lukkoremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Ja tuossa on tuon oven välipelti mihin kiinnittyy sitten ikkunavaijereiden hissi ja vaijerit sekä lasin nostimen moottori ja kaikki piuhatkin vielä Kuvasta saattaa samalla huomata että ikkunahissin niitit millä se on alun alkaen ollut kiinni pellissä on korvattu nyt 6mm pulteilla Alkuperäisten niittien ympärillä olevat "rullat" ovat myös pulttien ympärillä kun porasin niittien läpi 6mm poralla läpireiät että sai sen ikkuhissin rullat uudestaan kiinni että ikkunankin saa auki ja kiinni sitten myös tulevaisuudessa
passatin lukkoremppaa (3) by antti tapani, on Flickr
No siinä on sitten uusi lukkomekanismi johon laitettu jo vaijerit ja kaikki muut tarpeet kiinni vanhasta mitä ei tullut uuden mukana Tosin putsasin tuon uuden lukonkin vaseliinista puhtaaksi ettei vaan ala talvella jäätämään ja käsittelin koko mollukan aseöljyllä läpi kun kokemus on osoittanut sen olevan hyvää ainetta jäätymistä vastaan Täytyy huomenna töiden jälkeen alkaa temuamaan tuo autoon paikoilleen että saisi sen takaisin työmatka ajoksi että saa asuntoauton puunata ja ajaa hallin suojaan talvisäilöön nyt sitten viikonloppuna Ja loppuun voisi vielä laittaa yhden osuvan kuvan
pajaukko by antti tapani, on Flickr
Velipoika ja hänen emäntänsä olivat hoksanneet jossain tuollaisen magneetin ja olivat sen ostaneet synttärilahjaksi kun kuulemma kuvaa meikäläisen touhuja paremmin kuin hyvin ja kuulemma on vieläpä samaa näköäkin mukamas tuolla
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Mainittu kääntöympyrä kasvoi hurjasti 900-sarjan 9.8 metristä 850-sarjan (ja siten S70/V70 mk1:n) jopa 10.2 metriindealer kirjoitti:W202 ei ole erityisen hiljainen. Alaspäin on menty vanhemmista.
Ei ole myöskään 960 kokoluokassaan, ainakaan jos TM vanhaan vertailuun on uskomista. Audi, Citroen, Opel, Renault, Saab ja Peugeot myös mukana. Saab ja Peugeot hiljaisimmat ja Renault äänekkäin.
Kuitenkin varmasti hiljaista kyytiä moneen, varsinkin pikkuautoon, verrattuna.
Takatiloja moitittiin ahtaiksi, ajettavuutta kehuttiin kaikin puolin ja valot ovat erinomaiset. Maantiekulutus tasan 9 litraa.
Alle 10 metrin kääntöympyrästä sanottiin että 960 näyttää mallia monelle pikkuautollekin
En tiedä onko 960 omistaja koskaan voinut tyytyä S/V70:iin tässä asiassa tulleen "pikku" muutoksen vuoksi...
Moitteita ei juuri Volvolle annettu, Saab kuitenkin vei testin ykköspaikan.
V70 mk2 oli se mitä kankeaksi haukutaan, kääntöympyrä jotain 13 metriä... Mutta sitäpä ei S70-nimellä myyty, jos nyt ihan tarkkoja ollaan
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Torstaina tuli sitten passat temuttua nippuun ja voin sanoa että on isohko työmaa aina edessä jos ovi ei enää kahvoista aukea Eli jos yksikään ovi edes vähänkään temppuilee niin kannattaa sille heti tehdä jotain niin pääsee aikalailla helpommalla vaikka iso työ silloinkin on edessä Yleensä näissä kuulemma johtosarjan kanssa tulee ekana ongelmat vastaan mutta tarkistin senkin nyt samalla niin täysin moitteettomassa kunnossa tässä ovessa,kuskin puolen takaoveen onkin jo liikkeessä vaihdettu uusi johtosarja muutama vuosi takaperin
passatin oviremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Siinä sitä ollaan jo kasattu nippuun ja koekäyttökin suoritettu ja meinasi mennä kylmät väreet niskaa myöden kun ei ovi auennutkaan heti No siihen kyllä auttoi sitten kun painoi napista ovet auki lukko asennosta
passatin oviremppaa (3) by antti tapani, on Flickr
Ja ovipahvikin ilmestyi myös paikalleen koekäytön jälkeen No sitten vielä tämän savotan päälle kiilloitin nuo etulamppujen lasit ja oli kyllä suuri merkitys valotehoon vaikkei olleet edes kovin pahasti samentuneet Nyt voi sanoa että auton omilla pitkillä valoilla näkee hyvin ja lähivaloillakin paljon paremmin mitä aiemmin Täytyy nyt kuitenkin niitä lisävaloja miettiä tämän auton keulille kuitenkin
passatin oviremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Siinä sitä ollaan jo kasattu nippuun ja koekäyttökin suoritettu ja meinasi mennä kylmät väreet niskaa myöden kun ei ovi auennutkaan heti No siihen kyllä auttoi sitten kun painoi napista ovet auki lukko asennosta
passatin oviremppaa (3) by antti tapani, on Flickr
Ja ovipahvikin ilmestyi myös paikalleen koekäytön jälkeen No sitten vielä tämän savotan päälle kiilloitin nuo etulamppujen lasit ja oli kyllä suuri merkitys valotehoon vaikkei olleet edes kovin pahasti samentuneet Nyt voi sanoa että auton omilla pitkillä valoilla näkee hyvin ja lähivaloillakin paljon paremmin mitä aiemmin Täytyy nyt kuitenkin niitä lisävaloja miettiä tämän auton keulille kuitenkin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler