Heikentynyt lämmitysteho W203, 204 jne...
Heikentynyt lämmitysteho W203, 204 jne...
Muutama tapaus on oman työuran varrelle sattunut näitä.
Paisuntasäiliössä on silikaattipussi, ja jos se hajoaa silikaattirakeet pääsevät kiertoon tukkien lämmityslaiteen kennon. Lämmöntulo lakkaa lähes kokonaan.
Viimeisin todennäköisesti tästä ongelmasta kärsivä (W204 facelift) kävi viime viikolla ja toisen kerran tänään korjaamolla, kokeitliin huuhdella järjestelmä.
Kenno oli aivan tukossa, nyt tulee lämmintä, mutta miten kauan ?
Remontti maksaa 1500-2000 euroa korjaamolla, vaihtoon menee mm. jäähdytin ja lämmityslaitteen kenno jne...
Tästä korjaamolla käyneestä autosta sain intoa vaihtaa omaan 203:een paisuntasäiliön. Muutaman kympin remontti ja nyt sa olla rauhallisin mielin tämän osalta.
Leikkasin omasta jääneen paisuntasäiliön auki nähdäkseni millainen se "pussi" oikein on.
On muuten sitten jokseenkin hankala avattava, väliseinää joka puolella niin ettei tiedä mistä leikkaisi...
Tuossa kuvassa ympyröity osa jonka sisällä silikaattia on, pyöreä purkki jossa muoviverkkoseinät:
Tässä väännettynä hajalle, edelliskuvan pyöreä pohja vasemmalla laidalla pystyasennossa ja verkko siitä oikealle, alhaalla silikaattia:
Hupaisi pikku juttu, joka on kaukana hauskasta jos sattuu oman auton kohdalle.
Paisuntasäiliössä on silikaattipussi, ja jos se hajoaa silikaattirakeet pääsevät kiertoon tukkien lämmityslaiteen kennon. Lämmöntulo lakkaa lähes kokonaan.
Viimeisin todennäköisesti tästä ongelmasta kärsivä (W204 facelift) kävi viime viikolla ja toisen kerran tänään korjaamolla, kokeitliin huuhdella järjestelmä.
Kenno oli aivan tukossa, nyt tulee lämmintä, mutta miten kauan ?
Remontti maksaa 1500-2000 euroa korjaamolla, vaihtoon menee mm. jäähdytin ja lämmityslaitteen kenno jne...
Tästä korjaamolla käyneestä autosta sain intoa vaihtaa omaan 203:een paisuntasäiliön. Muutaman kympin remontti ja nyt sa olla rauhallisin mielin tämän osalta.
Leikkasin omasta jääneen paisuntasäiliön auki nähdäkseni millainen se "pussi" oikein on.
On muuten sitten jokseenkin hankala avattava, väliseinää joka puolella niin ettei tiedä mistä leikkaisi...
Tuossa kuvassa ympyröity osa jonka sisällä silikaattia on, pyöreä purkki jossa muoviverkkoseinät:
Tässä väännettynä hajalle, edelliskuvan pyöreä pohja vasemmalla laidalla pystyasennossa ja verkko siitä oikealle, alhaalla silikaattia:
Hupaisi pikku juttu, joka on kaukana hauskasta jos sattuu oman auton kohdalle.
wiimax.fi
Moro!
Katsoin justiinsa huoltoekselistä, milloin viimeksi olin vaihtanut nesteitä ja siitä tuli mieleen, miksi mainitsit yhdessä postauksessa tuon silikaattipussin.
Koskeeko "jne" myös 211:ä?
Näkeekö esim. osanumerosta, onko säiliö päivitetty vai onko sattumaa, mitä siellä sattuu olemaan?
t.
Risto
Katsoin justiinsa huoltoekselistä, milloin viimeksi olin vaihtanut nesteitä ja siitä tuli mieleen, miksi mainitsit yhdessä postauksessa tuon silikaattipussin.
Koskeeko "jne" myös 211:ä?
Näkeekö esim. osanumerosta, onko säiliö päivitetty vai onko sattumaa, mitä siellä sattuu olemaan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Laitoin tuon "jne..." koska en muista mitä malleja Tips-tiedote ongelmaan liittyen koskee. Pitää tarkistaa työpaikalla kun muistan.
Sikäli ylimalkainen se on, ettei ole vuosimalleja eritelty, vain korimallit.
Itse olen tavannut vain 203 ja 204 malleissa, mitään osanumerotietoutta ei ole.
Omaan laitoin Mahle tarvikeosana hankitun säiliön, toivoen ettei tuota ole tai jos on niin kestäisi toistaiseksi. Riskihän ei muutenkaan kovin suuri ole, kun pienellä prosentilla hajonneet, mutta mutta....
Sikäli ylimalkainen se on, ettei ole vuosimalleja eritelty, vain korimallit.
Itse olen tavannut vain 203 ja 204 malleissa, mitään osanumerotietoutta ei ole.
Omaan laitoin Mahle tarvikeosana hankitun säiliön, toivoen ettei tuota ole tai jos on niin kestäisi toistaiseksi. Riskihän ei muutenkaan kovin suuri ole, kun pienellä prosentilla hajonneet, mutta mutta....
wiimax.fi
Jotain skeidaa sen lie tarkoitus kerätä.
W212 malleissa myös ...
Onkohan W/X218 ssa
Tarviikin tutkia ja tilata varuiks korvaava uus
W212 malleissa myös ...
Onkohan W/X218 ssa
Tarviikin tutkia ja tilata varuiks korvaava uus
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tuo pussissa olevan silikaatin tarkoitus on jäähdytysjärjestelmän alumiiniosien suojaaminen korroosiolta/hapettumiselta. Silikaatti liukenee pikkuhiljaa jäähdytysnesteen mukaan pidentäen jäähdytysnesteen käyttöikää.
Luulisin että tiheämmällä jäähdytysnesteen vaihdolla saavutetaan sama suojausvaikutus kuin tuolla pussilla.
VW-konsernin laitteissa on myös samaa vaivaa. Joskus työmaalla noita on tullut vastaan.
Luulisin että tiheämmällä jäähdytysnesteen vaihdolla saavutetaan sama suojausvaikutus kuin tuolla pussilla.
VW-konsernin laitteissa on myös samaa vaivaa. Joskus työmaalla noita on tullut vastaan.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Re:
Tulipa tämäkin mieleen tuossa vkl kun jäähdytinnesteitä valuttelin ulos.
Selvisikö minkäänlaista selvää tunnistuskeinoa onko tämä jopa kaikissa 203? Yritin äsken kaapelikameralla tutkia säiliötä mutta niin kuin kirjoitettu niin rakenne melkonen!
Selvisikö minkäänlaista selvää tunnistuskeinoa onko tämä jopa kaikissa 203? Yritin äsken kaapelikameralla tutkia säiliötä mutta niin kuin kirjoitettu niin rakenne melkonen!
Oliko selvästi näkökentässä? Tarra? Vai muovivalussa kuten sarja- ja varaosanumerot?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Heikentynyt lämmitysteho W203, 204 jne...
Selvästi näkyi muistaakseni.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 20.7.2019 21:38
- Paikkakunta: LPR
Re: Heikentynyt lämmitysteho W203, 204 jne...
Ite ajattelin vaihtaa kanssa tuon paisuntasäiliön ihan varuiksi. No tuossa uudessa Mahlen säiliössä on jo valmiina pohjalla tuota ihme raeskeidaa. Saiskohan tuon yläkannen irroitettua kun on ilmeisesti liimattu saumasta yhteen. Poistais tuon pussin ihan kokonaan sieltä sitten. Toinen vaihtoehto on palauttaa säiliö ja toivoa parempaa tilalle.