Bensapumpun ja tankin välisten kahden letkun irroitus sujui helposti ilman kommervenkkejä. Letku oli epämääräisen löllön oloista. Voi olla että kangaspunospäällysteinen letku ei kestä nykyisiä viinalantrattuja polttoaineita. Letkun sisähalkaisija 10 mm.
Letkujen välissä oleva paineentasaussäädin oli hyväkuntoisen näköinen. Hieman oli maalia hilseillyt pinnasta joten sen voisi puhdistaa ja laittaa lakkaa päälle suojaamaan maalia.
Huomasin letkua irroittaessa että bensapumppu on löysällä kiinnityspannan sisällä ja pääsee kiertymään. Kiristin pantaa ja nyt pumppu on kiinni tukevasti.
Täytyy tsekata bensapumpun ja suodattimen saatavuus ja hinnat koska nyt olisi helppo vaihtaa ne kun niiden paineletkut ovat seuraavaksi vaihtovuorossa.
Alkuperäistä D-jet pumppua A0010917101 (Boschin numero 0580464005) ei ole saatavissa enää uutena. Tarjolla on Boschin muovipäistä uustuotanto-näköispumppua 460 eurosta ylöspäin.
Erinäköistä korvaavaa Bosch 3-Bar pumppua 0580464999 saatavilla pilven pimein aitona Boschina 200 euron pintaan ja muilla merkeillä halvemmallakin.
(Edit 12.11.2020: Bosch 0580464999 onkin 4-Bar pumppu. Jetronic.org-foorumilla varoitetaan että tämä pumppu voi hajoittaa D-jetin bensapainesäätimen)
Tämä tarkoittaa etten vaihda pumppua nyt vaan jatkan nykyisellä ja alan kyttäämään jos aitoa alkuperäistä ilmestyy eBayssä myyntiin kohtuuhintaan.
Suodatinta A0000927601 saa aitona Bosch eBayssä alkaen 25 eur rahteineen. Tilasin latvialaiselta toimittajalta.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Autobianchi Panorama -65, Monark Monarped -61