Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Ei ole vielä.
Toistaiseksi on pärjätty mainiosti ilman.
Laitoin panelilta tuleviin johtoihin pienen turvakytkimen jolla panelin saa irti säätimestä kun latausta ei tarvita.
Hupiakku on tällöin auton latauksen varassa ja se riittää hyvin normaalisti kun sähkötarvetta ei paljoa ole.
Leiriytyessä kun on kylmälaukkua jne jne kulutusta päällä niin naksauttaa vaan kytkimestä panelin "päälle" lataamaan.
Toistaiseksi on pärjätty mainiosti ilman.
Laitoin panelilta tuleviin johtoihin pienen turvakytkimen jolla panelin saa irti säätimestä kun latausta ei tarvita.
Hupiakku on tällöin auton latauksen varassa ja se riittää hyvin normaalisti kun sähkötarvetta ei paljoa ole.
Leiriytyessä kun on kylmälaukkua jne jne kulutusta päällä niin naksauttaa vaan kytkimestä panelin "päälle" lataamaan.
Syyspimeät alkaa tulla tänne pohjosemmaskin. Iltaisin alkaa olla jo aika pimeä joten tuli tuossa jo aiemmin nakattua keulalle kolme x-visionin xenonia loimottamaan.
Ajovalojakin kiillottelin ja aika hyvät niistä tulikin. Kuvassa ovat vaan aika paskaset, kuten koko autokin.
Eilen vielä releytin lyhyet valot uusiksi.
Alunperin lyhyen valojen johdotuksissa näytti olevan 1.2V jännitehäviö. Releyttämällä ja uusilla johdotuksilla häviö putos 0.2Volttiin.
Ihan silmin nähden kirkkaammat valot nyt.
Tarttu tuolla maakunnissa ajellessa kainaloon 12volttinen 24" smart teeveekin. Sen kötöstelin tuonne etupään hattuhyllyn päälle.
Kännykästä netin jako päälle ja töllöstä voi kattella juutuupia tai vaikka katsomoa/yle arenaa.
Takapenkillä istuessa kattelukulma on ihan hyvä vaikkakin vähän ylöspäin tuota joutuu kattomaan. Makuuosastolta kattoessa töllö on vähän liian jyrkässä kulmassa kyllä, mutta eipä ittellä tule tuota juuri makuultaan katteltua.
Kaikenkaikkiaan tullu tälle kesää autossa majotuttua ~25yötä. Aika makeat unet siellä saa, paremmat kuin kotona
Eikä ollu vaivannäkö eristyksien suhteen yhtään liikaa. Mahtava kun ei ulkomaailman meteli juurikaan sisälle kuulu, eikä aamuaurinko lämmitä sisustaa.
Planarin 44D lämmittimessä on tehoa aika helvetisti tämän kokoseen hyttiin. Onneksi sen tehoa saa säädettyä suoraan ohjainpanelista. Pienimmällä asetuksella lämmitysteho pitäsi olla 1kW, täysillä 4kW
Tuo pienin asetus oli nyt muutamina kylminä iltoina mukava kun auton sisälämpötila pysyi ~22-24c, vaikka kulki ovista sisään ja ulos.
Öisin lämmitin ei ole ollu päällä ollenkaan, aamusella herätessä naksauttanu taas päälle ja vähän isommalle teholle että on kiva kömpiä peiton alta ylös
Kattoluukku hieman raolleen eikä kosteuskaan keräänny sisälle.
Lämmittimen löpölinjan ja pumpun vedin auton alle joten pumpun naksutustakaan ei sisälle enää kuulu.
Vielä kun keksisin miten toteuttaisin lämmittimelle raitisilmanoton ulkoa. Motonetistä nappasin sellasen pienen alumiini ritilän jota suunnittelin auton kylkeen laittavani mutta en ole raskinu tehdä reikää kylkeen
Tavaratilassa katollahan on jo pieni ilmanvaihtoventtiili mutta saisi sellanen olla myös alempana että jostain tulisi korvausilmaa lämmittimelle, nythän se kierrättää pääasiassa sisäilmaa.
Lämmittimen ilmanotto on tavaratilan puolella siellä lämmitin/invertteri/akkukotelossa ja puhallus kuskinpuolelta alhaalta ohjaamonpuolelle.
Pelkääjänpuolella on myös puhallusritilä hytin puolelle mutta siellä ei ole puhallusputkia, eli se toimii "väärinpäin" Siitä ilma menee lattian rajasta takaisin sinne lämmittimen kotelointiin.
Samoten takapenkkien alla on pitkän tavaran luukku joka ei ole ihan tiivis. Siinä ilma virtaa myös samaan kontin puolella olevaan kotelointiin ja lämmittimelle, ja vielä sivuoven porrassyvennyksen takareunassa on reikä tuonne samaan paikkaan.
Ajovalojakin kiillottelin ja aika hyvät niistä tulikin. Kuvassa ovat vaan aika paskaset, kuten koko autokin.
Eilen vielä releytin lyhyet valot uusiksi.
Alunperin lyhyen valojen johdotuksissa näytti olevan 1.2V jännitehäviö. Releyttämällä ja uusilla johdotuksilla häviö putos 0.2Volttiin.
Ihan silmin nähden kirkkaammat valot nyt.
Tarttu tuolla maakunnissa ajellessa kainaloon 12volttinen 24" smart teeveekin. Sen kötöstelin tuonne etupään hattuhyllyn päälle.
Kännykästä netin jako päälle ja töllöstä voi kattella juutuupia tai vaikka katsomoa/yle arenaa.
Takapenkillä istuessa kattelukulma on ihan hyvä vaikkakin vähän ylöspäin tuota joutuu kattomaan. Makuuosastolta kattoessa töllö on vähän liian jyrkässä kulmassa kyllä, mutta eipä ittellä tule tuota juuri makuultaan katteltua.
Kaikenkaikkiaan tullu tälle kesää autossa majotuttua ~25yötä. Aika makeat unet siellä saa, paremmat kuin kotona
Eikä ollu vaivannäkö eristyksien suhteen yhtään liikaa. Mahtava kun ei ulkomaailman meteli juurikaan sisälle kuulu, eikä aamuaurinko lämmitä sisustaa.
Planarin 44D lämmittimessä on tehoa aika helvetisti tämän kokoseen hyttiin. Onneksi sen tehoa saa säädettyä suoraan ohjainpanelista. Pienimmällä asetuksella lämmitysteho pitäsi olla 1kW, täysillä 4kW
Tuo pienin asetus oli nyt muutamina kylminä iltoina mukava kun auton sisälämpötila pysyi ~22-24c, vaikka kulki ovista sisään ja ulos.
Öisin lämmitin ei ole ollu päällä ollenkaan, aamusella herätessä naksauttanu taas päälle ja vähän isommalle teholle että on kiva kömpiä peiton alta ylös
Kattoluukku hieman raolleen eikä kosteuskaan keräänny sisälle.
Lämmittimen löpölinjan ja pumpun vedin auton alle joten pumpun naksutustakaan ei sisälle enää kuulu.
Vielä kun keksisin miten toteuttaisin lämmittimelle raitisilmanoton ulkoa. Motonetistä nappasin sellasen pienen alumiini ritilän jota suunnittelin auton kylkeen laittavani mutta en ole raskinu tehdä reikää kylkeen
Tavaratilassa katollahan on jo pieni ilmanvaihtoventtiili mutta saisi sellanen olla myös alempana että jostain tulisi korvausilmaa lämmittimelle, nythän se kierrättää pääasiassa sisäilmaa.
Lämmittimen ilmanotto on tavaratilan puolella siellä lämmitin/invertteri/akkukotelossa ja puhallus kuskinpuolelta alhaalta ohjaamonpuolelle.
Pelkääjänpuolella on myös puhallusritilä hytin puolelle mutta siellä ei ole puhallusputkia, eli se toimii "väärinpäin" Siitä ilma menee lattian rajasta takaisin sinne lämmittimen kotelointiin.
Samoten takapenkkien alla on pitkän tavaran luukku joka ei ole ihan tiivis. Siinä ilma virtaa myös samaan kontin puolella olevaan kotelointiin ja lämmittimelle, ja vielä sivuoven porrassyvennyksen takareunassa on reikä tuonne samaan paikkaan.
Tuollaisen laitoin omaan vaunuun mistä tulee ilmatorvi lämmittimelle ja siitä sisälle. Ilma on raikasta ja kuivaa kun sen ottaa ulkoa
2kw versio riittää tuohon vaunuunkin ihan heittämällä, pienin tyhjäkäyntiteho meinaa olla liikaa +5 asti
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Eemeli katsastettu tällä päivämäärällä.
Ei mitään vikaa edelleenkään.
Vaihteistoöljyjen vaihto pitää tehdä mitä pikimmiten.
Pari kertaa ollu turbiinilukon toiminnassa vähän hämärää.
Adaptaation nollauksella loppu.
Mites se näissä 7-pykäläisissä on se turbiinilukon venttiili?
Onko se samanlainen vaihettava "kybbi" kuten 5-vaihteisissakin?
Ei mitään vikaa edelleenkään.
Vaihteistoöljyjen vaihto pitää tehdä mitä pikimmiten.
Pari kertaa ollu turbiinilukon toiminnassa vähän hämärää.
Adaptaation nollauksella loppu.
Mites se näissä 7-pykäläisissä on se turbiinilukon venttiili?
Onko se samanlainen vaihettava "kybbi" kuten 5-vaihteisissakin?
Eemeliin vaihtui tänään hammastanko.
Vanha oli välijistynyt hammasvälityksestään ja ratissa kehällä tuntui ~15mm välys, melkein kuin vanhalla 123/124:lla ajellessa
Mutta kyllä jämäköityi
Melkein kuin eri autolla ajais.
Vielä kun vaihdan reaktio tangot niin paranee varmasti entisestään, aika makeasti näytti olevan rungon pään isot kumipuslat repaleina.
Keulassa oli vielä kaikki alkuperästä vuodelta 2009. Yksikään nivel ei ole vielä väljä vaikka lasissa napottaa yli 400tkm
Melkein tekis mieli sanoa että näitten 212:sten laatu ja kestävyys on aikalailla parantunut aiemmista malleista.
Taka-akselisto onkin sitten oma tarinansa. Kaikki tukivarret olis hyvä vaihtaa kerralla, sen verran alkaa olla pykimää jokasessa kumiosassa.
Olispa hyvä jos jostain löytyis laadukas setti jossa olisi kaikki tukivarret ja puslat mukana.
Vituttaa alkaa tilailemaan ykskerrallaa noita tukivarsia kun niillä ei ole oikeita nimiä olemassakaan.
On ylempää etummaista ja alempaa taaimmaista jne paskaa.
Vanha oli välijistynyt hammasvälityksestään ja ratissa kehällä tuntui ~15mm välys, melkein kuin vanhalla 123/124:lla ajellessa
Mutta kyllä jämäköityi
Melkein kuin eri autolla ajais.
Vielä kun vaihdan reaktio tangot niin paranee varmasti entisestään, aika makeasti näytti olevan rungon pään isot kumipuslat repaleina.
Keulassa oli vielä kaikki alkuperästä vuodelta 2009. Yksikään nivel ei ole vielä väljä vaikka lasissa napottaa yli 400tkm
Melkein tekis mieli sanoa että näitten 212:sten laatu ja kestävyys on aikalailla parantunut aiemmista malleista.
Taka-akselisto onkin sitten oma tarinansa. Kaikki tukivarret olis hyvä vaihtaa kerralla, sen verran alkaa olla pykimää jokasessa kumiosassa.
Olispa hyvä jos jostain löytyis laadukas setti jossa olisi kaikki tukivarret ja puslat mukana.
Vituttaa alkaa tilailemaan ykskerrallaa noita tukivarsia kun niillä ei ole oikeita nimiä olemassakaan.
On ylempää etummaista ja alempaa taaimmaista jne paskaa.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Pyörittelin pois noin 3cm aurausta, väärältä puolelta, ja pitää jatkaa jos saa syyllisen puolen mutterin auki.Mika.T kirjoitti: Kuskinpuolen raidetanko oliki molemmista päistä melkosen väljä... Ja tammikuussa katsastettu
Pelkääjänpuoli vain ulkopäästä.
Tangoissa olikin mersun merkinnät ja leimat 8/04 eli alkuperäiset.
Tiesin että haitarikumi saattaa mennä rikki, mutta oli pakko ajaa ilman kiljumista.
Avasin ulomman klemmarin, ennen liikkeelle lähtöä ja yritin vääntää haitaria oikeaan asentoon, mutta palautui aina samaan asentoon ja käteen tuntui hyvältä.
En nähny mitä siellä sisäpäässä on, mutta miten tuo haitari ei menny solmuun, vai onko halki jostain klemmarin vierestä?
https://www.merteil.fi/fin/hammastanko_ ... 5995-149-9
Viime viikonloppuna tai millonkahan se oli, vaihtu etupään reaktiotangot.
Kyllä niidenki vaihdolla selvä vaikutus oli varsinkin tien poikkivikoihin ajaessa. Ei kuulu enää sellasta epämäärästä losahdusta kun rungon pään puslat on kunnossa.
Tänään sitten läträsin vaihteistoöljyjen kans.
Olikin kyllä hyvä aika vaihtaa loovaöljyt. Edellinen vaihto tehty suodattimen päiväyksen perusteella 2010
Vanhat olikin ihan mustaa kuraa, ei valo paistanu läpi purkista vaikka kuinka käänteli valoa vasten...
Magneeteissa ei onneksi ollu mitään sattumia eikä öljypohjan pohjallakaan ollu yhtään "lietettä" eli siinä mielessä mitään vahinkoa ei ole käyny.
Sikälimikäli hyvä homma oli se että turbiinissa oli myös roppu joten senkin sai hyvin tyhjäksi.
Uudet öljyt meni kivasti paineilmatäyttösellä täyttökannulla. 8.5litraa meni josta tuli hitunen sitten pois kun loova lämpes ja roppua raotti.
Aivan kuin vaihdot olisi vähän pehmenneet, saattaa kyllä olla ihan mutuakin.
Loovasouvvin jälkeen vaihdoin vielä peräöljytkin. Ne oli ihan asiallisen kirkasta tavaraa vanhatkin.
Seuraava rojekti oliskin alkaa pudottamaan taka-akseli alas ja vaihtaa kaikki tukivarret ja rungon kumipuslat. Osat pitäs tulla ensviikon aikana siihenkin rojektiin.
Sen jälkeen voiskin uusia hitupöntön kun alkaa vaikuttaa siltä ettei poltoilla enää puhdistu. Muutaman viikon sisään nollannu moottorin häiriövalon jo useampaan kertaan ja aina siellä on ollu sama koodi tallessa.
"Puhdistuspolttojen lukumäärä liian suuri" tms.
Mistähän tuo kannattas hommata? Autodocilla jne on vaikka kuinka monta erimerkkistä vaihtoehtoa, mistä niistä tietää mikä toimii ja kestää.
Kyllä niidenki vaihdolla selvä vaikutus oli varsinkin tien poikkivikoihin ajaessa. Ei kuulu enää sellasta epämäärästä losahdusta kun rungon pään puslat on kunnossa.
Tänään sitten läträsin vaihteistoöljyjen kans.
Olikin kyllä hyvä aika vaihtaa loovaöljyt. Edellinen vaihto tehty suodattimen päiväyksen perusteella 2010
Vanhat olikin ihan mustaa kuraa, ei valo paistanu läpi purkista vaikka kuinka käänteli valoa vasten...
Magneeteissa ei onneksi ollu mitään sattumia eikä öljypohjan pohjallakaan ollu yhtään "lietettä" eli siinä mielessä mitään vahinkoa ei ole käyny.
Sikälimikäli hyvä homma oli se että turbiinissa oli myös roppu joten senkin sai hyvin tyhjäksi.
Uudet öljyt meni kivasti paineilmatäyttösellä täyttökannulla. 8.5litraa meni josta tuli hitunen sitten pois kun loova lämpes ja roppua raotti.
Aivan kuin vaihdot olisi vähän pehmenneet, saattaa kyllä olla ihan mutuakin.
Loovasouvvin jälkeen vaihdoin vielä peräöljytkin. Ne oli ihan asiallisen kirkasta tavaraa vanhatkin.
Seuraava rojekti oliskin alkaa pudottamaan taka-akseli alas ja vaihtaa kaikki tukivarret ja rungon kumipuslat. Osat pitäs tulla ensviikon aikana siihenkin rojektiin.
Sen jälkeen voiskin uusia hitupöntön kun alkaa vaikuttaa siltä ettei poltoilla enää puhdistu. Muutaman viikon sisään nollannu moottorin häiriövalon jo useampaan kertaan ja aina siellä on ollu sama koodi tallessa.
"Puhdistuspolttojen lukumäärä liian suuri" tms.
Mistähän tuo kannattas hommata? Autodocilla jne on vaikka kuinka monta erimerkkistä vaihtoehtoa, mistä niistä tietää mikä toimii ja kestää.
Nimenommaan.
Kyllä se joku maasturi ois kiva taas persheen alla, ja johan tämä on yli vuojen ollu pihassa niin kohtahan tämä joutaakin vaihtoriviin...
Varsinki näin talvea vasten tulee tuota nettisätin nelivetotarjontaa aika usein tutkittua.
Mutta jos vähänkään järjellä ajattelee niin ei kyllä kannattas ihan toimivaa kampetta vaihtaa mihinkään. Toisaalta, koskas näissä autonvaihdoissa ois ollu järjen hiventäkään.
Tänään töistä ajellessa hitupöntön poltto olikin ihan kunnolla päällä. Varmaan 30km matkan kuullosti siltä että pöntön lämmöt varmasti nousi kun moottorin pakoäänet mourusi niin mahtavasti.
Häiriövalo sammu myös ihan omiaan...
Pitkiin aikoihin ei ole noin pitkää polttoa tapahtunu, yleensä olleet sellasia muutaman minuutin pöhäyksiä, vaikka siirtymät on olleet pitkiäkin, ja tuleehan tähän yli 80km joka päivä työmatkaakin ettei kyllä pitäs pätkäajosta johtua.
Kyllä se joku maasturi ois kiva taas persheen alla, ja johan tämä on yli vuojen ollu pihassa niin kohtahan tämä joutaakin vaihtoriviin...
Varsinki näin talvea vasten tulee tuota nettisätin nelivetotarjontaa aika usein tutkittua.
Mutta jos vähänkään järjellä ajattelee niin ei kyllä kannattas ihan toimivaa kampetta vaihtaa mihinkään. Toisaalta, koskas näissä autonvaihdoissa ois ollu järjen hiventäkään.
Tänään töistä ajellessa hitupöntön poltto olikin ihan kunnolla päällä. Varmaan 30km matkan kuullosti siltä että pöntön lämmöt varmasti nousi kun moottorin pakoäänet mourusi niin mahtavasti.
Häiriövalo sammu myös ihan omiaan...
Pitkiin aikoihin ei ole noin pitkää polttoa tapahtunu, yleensä olleet sellasia muutaman minuutin pöhäyksiä, vaikka siirtymät on olleet pitkiäkin, ja tuleehan tähän yli 80km joka päivä työmatkaakin ettei kyllä pitäs pätkäajosta johtua.
No niin.
Rynsterissä ensimmäinen enempikin ajoa haittaava vika.
Liekkö kuinka yleistä että hihnankiristimen runko katkeaa?
Tässä ei ole laturissa vapaakytkintä ollenkaan. Kuuluisiko olla?
En ole tämmösestä kyllä ennen kuullu.
Ajelin tuolla maakunnissa menemään ja ykskaks sytty latauksen merkkivalo. Arvelin että remmi katkes ja ajelin vaan 25km takaisin kotia kurkkimatta pellin alle.
Hyvin pysy lämmöt kurissa kun sähkönen kiertovesipumppu kierrättää vettä lämppärissä, käänsin vaan lämmöt täysille ja puhallin aika isolle niin ei noussu koneen lämpömittari normaalista ~82asteesta yhtään.
Olipa muuten pikkusta vaille vitun ahas rako vaihtaa tuo kiristin...
Rynsterissä ensimmäinen enempikin ajoa haittaava vika.
Liekkö kuinka yleistä että hihnankiristimen runko katkeaa?
Tässä ei ole laturissa vapaakytkintä ollenkaan. Kuuluisiko olla?
En ole tämmösestä kyllä ennen kuullu.
Ajelin tuolla maakunnissa menemään ja ykskaks sytty latauksen merkkivalo. Arvelin että remmi katkes ja ajelin vaan 25km takaisin kotia kurkkimatta pellin alle.
Hyvin pysy lämmöt kurissa kun sähkönen kiertovesipumppu kierrättää vettä lämppärissä, käänsin vaan lämmöt täysille ja puhallin aika isolle niin ei noussu koneen lämpömittari normaalista ~82asteesta yhtään.
Olipa muuten pikkusta vaille vitun ahas rako vaihtaa tuo kiristin...
Hattua nostan näille projekteille. https://www.youtube.com/watch?v=xgAUnKHYdcY
Tekisivät tuon täällä räntäsateessa ja kylmässä
Tekisivät tuon täällä räntäsateessa ja kylmässä
Joo. noita on maailmalla kyllä pirun hienosti rakennettuja camppereita.
Tekis itelläkin mieli alkaa tekemään tuollanen W906 koppanen matkailurojekti. Täällä vaan nuo uudemmat on niin pirun kalliita, eikä tuo matkailuautojen verokohtelukaan houkuta lainkaan.
Neloskoneisia sais vähän halvemmalla mutta näyttää olevan kestävyydeltään täyttä paskaa nuo OM646/651:set isossa rintterissä.
V6 taas syö soppaa niin paljon ettei semmosella raski ajaa.
Molempia on tässä kaveripiirissä ollut ja on edelleen, neloskoneisissa ties monennetko koneet menossa ja V6:set seisoo pihoissa kun eivät raski ajjaa.
Tekis itelläkin mieli alkaa tekemään tuollanen W906 koppanen matkailurojekti. Täällä vaan nuo uudemmat on niin pirun kalliita, eikä tuo matkailuautojen verokohtelukaan houkuta lainkaan.
Neloskoneisia sais vähän halvemmalla mutta näyttää olevan kestävyydeltään täyttä paskaa nuo OM646/651:set isossa rintterissä.
V6 taas syö soppaa niin paljon ettei semmosella raski ajaa.
Molempia on tässä kaveripiirissä ollut ja on edelleen, neloskoneisissa ties monennetko koneet menossa ja V6:set seisoo pihoissa kun eivät raski ajjaa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Olipas kiva video ja lopputulos oli hieno!Pappi kirjoitti:Hattua nostan näille projekteille. https://www.youtube.com/watch?v=xgAUnKHYdcY
Tekisivät tuon täällä räntäsateessa ja kylmässä
Semmonen tuli mieleen, että paljonkohan tuohon tuli lisää painoa tuon rakentamisen myötä?
Mitäs säkkejä noi oli laittanu takaovien sisälle?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kyllä kelpaisi uoman varrella yöpyä. https://m.nettikaravaani.com/mercedes-benz/609/1554984
Paljonko Mikalla tuli öitä mersun laverilla tänä kesänä?
Paljonko Mikalla tuli öitä mersun laverilla tänä kesänä?
Tuotakin olen kuolannu
Ois aika kehityskelponen vehe.
Pitäs käyä ihan mielenkiinnosta tuollasta möhkälettä jossaki kokeilemassa, tiiä vaikka sais inspiraation alkaa rakentamaan iso campperi.
Toki uudemmissa varioissa saattas olla ilmastointia, vakkaria jne.
Piru se nettiautossa ollu 4x4 vario ois pitäny ostaa, makso mitä makso...
Ois ollu sukulaisilla ja naapureilla taas puheenaihetta
En ole öitä laskenu mutta väittäisin että 30-35 yötä on tullu rintterissa tälle kesää/syksyä nukuttua.
Vielä ainakin yks viikonloppu tulee majotuttua tuossa.
Eilen tuli vaihdettua kaikki moniuran ohjainrullat, kiristinpaketti, laturin vapaakytkin ja itte remmi uusiin. Jospa menis talvi huoletta niiden puolesta.
Missään apulaitteessa tahi vesipumpussa ei ollu yhtään välystä ja pyörivät ihan äänettä.
Aiemmin mainittin ettei tässä olis ollu koko vapaakytkintä, olihan se siellä kun purki vähän tavaraa eestä että näki kunnolla kaiken paskan alle.
Eilen illalla maakunnissa ajellessa pyörähti matkamittariin 380tkm, eli 20tkm tullu tammikuusta kilometrejä.
Nyt ei ole oikein muuta tiedossa kuin vaihelaatikon kyb-venttiilin vaihto.
Keväällä vois sitten hieroa tuon tavaratilan verhoilun loppuun saakka, jäi vähän vaiheeseen kun joka viikonloppu oli muka parempaa tekemistä.
Eemeliin ois nyt kaikki taka-akseliston palikat kotona, sekin pitäs joskus ottaa työnalle.
Vai myiskö pois
Desoto on tallissa kuivamassa ja odottelemassa talviteloille vientiä, siihen tuli ~1000mailia mittariin tälle kesää.
Olihan mahtava ajella muutaman vuoden jälkeen silläkin. Varsinkin kun löytyi ehjä perämurikka harvalla välityksellä niin sai senkin puolesta huoletta pöristellä menemään.
Haaveissa ois tehdä silläkin joku kilpisjärven / norjan reissu
Ois aika kehityskelponen vehe.
Pitäs käyä ihan mielenkiinnosta tuollasta möhkälettä jossaki kokeilemassa, tiiä vaikka sais inspiraation alkaa rakentamaan iso campperi.
Toki uudemmissa varioissa saattas olla ilmastointia, vakkaria jne.
Piru se nettiautossa ollu 4x4 vario ois pitäny ostaa, makso mitä makso...
Ois ollu sukulaisilla ja naapureilla taas puheenaihetta
En ole öitä laskenu mutta väittäisin että 30-35 yötä on tullu rintterissa tälle kesää/syksyä nukuttua.
Vielä ainakin yks viikonloppu tulee majotuttua tuossa.
Eilen tuli vaihdettua kaikki moniuran ohjainrullat, kiristinpaketti, laturin vapaakytkin ja itte remmi uusiin. Jospa menis talvi huoletta niiden puolesta.
Missään apulaitteessa tahi vesipumpussa ei ollu yhtään välystä ja pyörivät ihan äänettä.
Aiemmin mainittin ettei tässä olis ollu koko vapaakytkintä, olihan se siellä kun purki vähän tavaraa eestä että näki kunnolla kaiken paskan alle.
Eilen illalla maakunnissa ajellessa pyörähti matkamittariin 380tkm, eli 20tkm tullu tammikuusta kilometrejä.
Nyt ei ole oikein muuta tiedossa kuin vaihelaatikon kyb-venttiilin vaihto.
Keväällä vois sitten hieroa tuon tavaratilan verhoilun loppuun saakka, jäi vähän vaiheeseen kun joka viikonloppu oli muka parempaa tekemistä.
Eemeliin ois nyt kaikki taka-akseliston palikat kotona, sekin pitäs joskus ottaa työnalle.
Vai myiskö pois
Desoto on tallissa kuivamassa ja odottelemassa talviteloille vientiä, siihen tuli ~1000mailia mittariin tälle kesää.
Olihan mahtava ajella muutaman vuoden jälkeen silläkin. Varsinkin kun löytyi ehjä perämurikka harvalla välityksellä niin sai senkin puolesta huoletta pöristellä menemään.
Haaveissa ois tehdä silläkin joku kilpisjärven / norjan reissu
Jos Mikalla on tekemisen puute niin hommaa vanha lanssi ja tee siitä retkeilyauto.
https://www.youtube.com/watch?v=23VFwlltjd4
https://www.youtube.com/watch?v=23VFwlltjd4
Kyllä seuraava "campperi" häätyy olla joku nelivetonen peli vaikka ei semmoselle nyt niin erikoista tarvetta ole mutta se korkeampi maavara niissä enemmäkin kiinnostaa.
Oikeastaan mitään tarvetta ei ole alkaa tuota rintteriä päivittämään mutta mukavahan noita on rakennella ja värkätä, kunhan ei tarvi pelti ja maalaushommiin alkaa...
Onneksi pörssi on ihan erimieltä tuollasesta nelikosta
https://www.tori.fi/uusimaa/Mercedes_Be ... 0.htm?sa=1
Siinä ois makia vekotin, (vaikka pätkä onkin) mutta niin on hintakin.
Ei tarvi haaveilla kuin kuvista.
Pitkä/korkea neliveto on samoissa hinnoissa ilman sisustaa...
Oikeastaan mitään tarvetta ei ole alkaa tuota rintteriä päivittämään mutta mukavahan noita on rakennella ja värkätä, kunhan ei tarvi pelti ja maalaushommiin alkaa...
Onneksi pörssi on ihan erimieltä tuollasesta nelikosta
https://www.tori.fi/uusimaa/Mercedes_Be ... 0.htm?sa=1
Siinä ois makia vekotin, (vaikka pätkä onkin) mutta niin on hintakin.
Ei tarvi haaveilla kuin kuvista.
Pitkä/korkea neliveto on samoissa hinnoissa ilman sisustaa...
Melkein vuosi siinä meni että sain aikaseksi avata tuon rintterin vaihetoosan alakerran ja vaihtaa kybbi-venttiilin.
Seki tuli tehtyä melkein kahteen kertaan kun sain loovan nippuun ja kaatelin öljyjä sisuksiin niin katse osu penkillä olevaan vaiheloovan suodattimeen!
Ei muuta kuin öljyt pois ja öljypohja uuestaan auki. Suodatin paikalleen ja sama öljyjen liruuttaminen sisään.
Aamulla varmaan näkee vaikuttiko kybin vaihto tuohon kylmänä tökkimiseen mitään.
Samalla vaihdoin letkulämppärille uuet letkut kun sekin on tippassu nestettä letkuliitoksista jo monta kuukautta.
Aivan täyttä paskaa oli nuo vanhat letkut. Alle vuoden vanhaa continentaalia niin ihan murenee käsiin...
https://www.nettikaravaani.com/lmc/liberty/1554344
Tuomonenkin perkele alakanu kiinnostaan, on vaan niin älytön hinta ettei toista... Onneksi lompakkoa ja tiliä katsomalla saa unohtaa.
Tuo ois aika asiallisella alustalla, ja vaikka takapotku niin maavaraa näyttäs olevan heti reilusti.
Seki tuli tehtyä melkein kahteen kertaan kun sain loovan nippuun ja kaatelin öljyjä sisuksiin niin katse osu penkillä olevaan vaiheloovan suodattimeen!
Ei muuta kuin öljyt pois ja öljypohja uuestaan auki. Suodatin paikalleen ja sama öljyjen liruuttaminen sisään.
Aamulla varmaan näkee vaikuttiko kybin vaihto tuohon kylmänä tökkimiseen mitään.
Samalla vaihdoin letkulämppärille uuet letkut kun sekin on tippassu nestettä letkuliitoksista jo monta kuukautta.
Aivan täyttä paskaa oli nuo vanhat letkut. Alle vuoden vanhaa continentaalia niin ihan murenee käsiin...
https://www.nettikaravaani.com/lmc/liberty/1554344
Tuomonenkin perkele alakanu kiinnostaan, on vaan niin älytön hinta ettei toista... Onneksi lompakkoa ja tiliä katsomalla saa unohtaa.
Tuo ois aika asiallisella alustalla, ja vaikka takapotku niin maavaraa näyttäs olevan heti reilusti.
Näkyy olevan putkistossa noenpoistoakin
Tämmönen meni vasta alle kympillä
https://www.nettikaravaani.com/eura-mob ... er/1556699
Tämmönen meni vasta alle kympillä
https://www.nettikaravaani.com/eura-mob ... er/1556699
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Joo
Alkaa tuo putki näyttää muutenkin siltä että vaihto alkaa olla ajankohtanen. Sitäpä tässä ykspäivä mietinkin että oisko järkiä tilata taakse saakka menevä malli, hiljenisikö mölinät entisestään jos putki ei loppuisikaan auton keskelle.
Tuollanen halpa asuntoauto vois olla kiva. Kunhan olisi kuiva, ja muutenkin ehjä.
Itte en kyllä tuota yläpahkaa tarvisi tuulipurjeeksi. Sellanen puoli-integroitu olis makia.
Alkaa tuo putki näyttää muutenkin siltä että vaihto alkaa olla ajankohtanen. Sitäpä tässä ykspäivä mietinkin että oisko järkiä tilata taakse saakka menevä malli, hiljenisikö mölinät entisestään jos putki ei loppuisikaan auton keskelle.
Tuollanen halpa asuntoauto vois olla kiva. Kunhan olisi kuiva, ja muutenkin ehjä.
Itte en kyllä tuota yläpahkaa tarvisi tuulipurjeeksi. Sellanen puoli-integroitu olis makia.
Kyllä sitä 10k€ "säästöllä" viittii asunto-osaa jo vähän korjaillakkin
Eihän nuo vaikeita ole mutta työvoittoisia kun kaikki pitää purkaa ja värkätä ite, siksi niitä ei oikein missään firmassakaan korjautella kun se tuntityönä tulee maksamaan niin älyttömiä summia.
Eihän nuo vaikeita ole mutta työvoittoisia kun kaikki pitää purkaa ja värkätä ite, siksi niitä ei oikein missään firmassakaan korjautella kun se tuntityönä tulee maksamaan niin älyttömiä summia.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tässä vähän jaapannu ja ynnäilly ja taas miettiny tuota eemeliä ja taidan pistää sen myyntiin.
Ihan turhaan maksan siitä diiseliveroja kun nykyään suurimman osan ajasta se seisoo vaan pihassa. Toisaalta se on ollu kyllä huolettomin käyttis pitkään aikaan.
Taidan laittaa tilalle jonkin bensapirssin (tai k-a:n) jossa ei ole niin kovia kuluja kun tulee vähempi ajettua.
Joten tarjouksia tulemaan jos kiinnostaa -09 eemeli kunnon tekniikalla (350cdi + 7g)
Kaksilla samanlaisilla 16" alkuperäisillä alumiinivanteilla ja uudenkarheilla renkailla.
Ei se priima ole mutta ei ole hintakaan. 10900e.
Katsastettu 9/20. Ajettu 422tkm.
Kuvia ja kertomusta on tässä ketjussa vähän siellä sun täällä. Tuolla muutama kuva lisää... https://mikatauri.kuvat.fi/kuvat/E350cdi/
Ihan turhaan maksan siitä diiseliveroja kun nykyään suurimman osan ajasta se seisoo vaan pihassa. Toisaalta se on ollu kyllä huolettomin käyttis pitkään aikaan.
Taidan laittaa tilalle jonkin bensapirssin (tai k-a:n) jossa ei ole niin kovia kuluja kun tulee vähempi ajettua.
Joten tarjouksia tulemaan jos kiinnostaa -09 eemeli kunnon tekniikalla (350cdi + 7g)
Kaksilla samanlaisilla 16" alkuperäisillä alumiinivanteilla ja uudenkarheilla renkailla.
Ei se priima ole mutta ei ole hintakaan. 10900e.
Katsastettu 9/20. Ajettu 422tkm.
Kuvia ja kertomusta on tässä ketjussa vähän siellä sun täällä. Tuolla muutama kuva lisää... https://mikatauri.kuvat.fi/kuvat/E350cdi/
Aihio. https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/11759536
Tiedossa myös yksi vastaava mutta moottori vaatii alakerran avaamisen. ”Kolisee”.
Tiedossa myös yksi vastaava mutta moottori vaatii alakerran avaamisen. ”Kolisee”.
Olis joo kiva aihio taas. Ei tarvis kyllä olla noin järjetön takaylitys.
Mistähän tuomonen tekstissä mainittu 40% tavaratilan minimipituusmitta on repastu. ei tuollasta säännöstä tietääkseni ole olemassakaan.
Tuon saa kuorma-autoksi ihan penkkimäärää vähentämällä. Tavaratilaksi kelpaa tuo nykynen "tavaratila" kunhan vaan sidontapisteet laittaa kuten kuuluu, vaikka olishan tuossa varaa siirtää tuota väliseinää kun vaan siirtää samalla tuota sohvaryhmää edemmäs.
Mistähän tuomonen tekstissä mainittu 40% tavaratilan minimipituusmitta on repastu. ei tuollasta säännöstä tietääkseni ole olemassakaan.
Tuon saa kuorma-autoksi ihan penkkimäärää vähentämällä. Tavaratilaksi kelpaa tuo nykynen "tavaratila" kunhan vaan sidontapisteet laittaa kuten kuuluu, vaikka olishan tuossa varaa siirtää tuota väliseinää kun vaan siirtää samalla tuota sohvaryhmää edemmäs.