Uusi w203:sen omistaja esittäytyy
Uusi w203:sen omistaja esittäytyy
Pitkästä aikaa alla on mersu ja oikeastaan sen pahemmin ajattelematta ostin w203 sedanin. C 180 compressor Vm-03 Ajettu 143 tuhatta, varustelu taso taitaa olla classic. Joku joka osaa etsiä valmistenumeron perusteella listauksen autostani niin se olisi kiva:WDB2030461F366447. Viimeisin huoltomerkintä vajaa 8000 km takaa.
Vajaa viikko autoa ihmetelty ja vikoja etsitty/korjattu. Ensimmäiset malfunction herjat korjattu, eli lisätty pissapoikaan nestettä ja takavalojen hehkut vaihdettu. Ummehtunutta ilmastointia parannettu kaivamalla maatuneet lehdet pois tuulilasin alta/konehuoneesta ja raitisilma suodatin vaihdettu. Tupangin sytytinkin alkoimpelaamaan sulakkeen vaihdon jälkeen
Plussat:
- vähäiset kilometrit
- sähkövehkeet toimiin, lukuunottamatta pärisevää keskuslukitusta ( uudet jouset kuskinoven lukkoon tilattu ebaystä)
-uutta vastaavat kesä ja talvirenkaat
-sisusta ehjä ja siisti
Miinukset:
-ruostekukkaa pukkaa sieltä täältä
- vikunviiksi ei pysy päällä ensimmäisellä yrittämällä oikealle vilkuttaessa
- aluvanteen hieman rujot ja keskilätkiä uupuu 3 kpl
- talvirenkaiden peltivanteet vielä rujommat, mutta kauniit orginaal teil pölärit peittää
- ilmastoinnin desifionti ?
-renkaiden tasapainoitus, hieman ravistelee tai sitten jotain väljää alustassa
-onko hopeä väri häpeä?
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa fiksata luotettavaa käyttökulkinettä tästä. Auto majailee Lohjalla ja seikkailee lohjan ja espoon väliä arkisin
Kuvatuskin rakkineesta
arkisin
Vajaa viikko autoa ihmetelty ja vikoja etsitty/korjattu. Ensimmäiset malfunction herjat korjattu, eli lisätty pissapoikaan nestettä ja takavalojen hehkut vaihdettu. Ummehtunutta ilmastointia parannettu kaivamalla maatuneet lehdet pois tuulilasin alta/konehuoneesta ja raitisilma suodatin vaihdettu. Tupangin sytytinkin alkoimpelaamaan sulakkeen vaihdon jälkeen
Plussat:
- vähäiset kilometrit
- sähkövehkeet toimiin, lukuunottamatta pärisevää keskuslukitusta ( uudet jouset kuskinoven lukkoon tilattu ebaystä)
-uutta vastaavat kesä ja talvirenkaat
-sisusta ehjä ja siisti
Miinukset:
-ruostekukkaa pukkaa sieltä täältä
- vikunviiksi ei pysy päällä ensimmäisellä yrittämällä oikealle vilkuttaessa
- aluvanteen hieman rujot ja keskilätkiä uupuu 3 kpl
- talvirenkaiden peltivanteet vielä rujommat, mutta kauniit orginaal teil pölärit peittää
- ilmastoinnin desifionti ?
-renkaiden tasapainoitus, hieman ravistelee tai sitten jotain väljää alustassa
-onko hopeä väri häpeä?
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa fiksata luotettavaa käyttökulkinettä tästä. Auto majailee Lohjalla ja seikkailee lohjan ja espoon väliä arkisin
Kuvatuskin rakkineesta
arkisin
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Samanlaiset vanteet kuin tuossa meidän S203:ssa, kun ostin sen. Vai onko nuo sun vanteet peräti 16":set, meidän Dezentit oli 15":set.
Apulaitehihnan kunto kannattaa tarkastaa, se on yli 2 m pitkä remmi ja jos se katkeaa täydestä laukasta, niin rikkoo helposti muutakin mennessään. Toisekseen on sen verran ahdas se tila siellä keulalla, että mielluummin vaihtaa tallissa tai kesäpäivänä pihalla, kuin räntäsateessa tien päällä.
Jakopäähommaa kannattaa seurata, meidän farkkuun oli tehty jakopääremppa 135tkm kohdalla, kaikki uutta; ketju, rattaat, kiristin, laahaimet, oli maksanut edelliselle omistajalle yli 4000€.
Apulaitehihnan kunto kannattaa tarkastaa, se on yli 2 m pitkä remmi ja jos se katkeaa täydestä laukasta, niin rikkoo helposti muutakin mennessään. Toisekseen on sen verran ahdas se tila siellä keulalla, että mielluummin vaihtaa tallissa tai kesäpäivänä pihalla, kuin räntäsateessa tien päällä.
Jakopäähommaa kannattaa seurata, meidän farkkuun oli tehty jakopääremppa 135tkm kohdalla, kaikki uutta; ketju, rattaat, kiristin, laahaimet, oli maksanut edelliselle omistajalle yli 4000€.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Juu 16" vanteet on. Siirtyneen talvi vanteiksi, jos sais pulverimaalattaua noi.
Pienimuotoista tuunaustakin tuli suoritettua ja asensin vironpojilta tilatun avatarmaskin.
Apulaite hihna vaihtuu tossa 150 tonnin kohdalla, joilloin teen A:sta Ö:hön huollon. Tämähän on huollettu säännöllisesti, muutta oman mielenterveyden vuoksi vaihdetaan kaikki öljyt, suodattimet, tulpat etc..
Pienimuotoista tuunaustakin tuli suoritettua ja asensin vironpojilta tilatun avatarmaskin.
Apulaite hihna vaihtuu tossa 150 tonnin kohdalla, joilloin teen A:sta Ö:hön huollon. Tämähän on huollettu säännöllisesti, muutta oman mielenterveyden vuoksi vaihdetaan kaikki öljyt, suodattimet, tulpat etc..
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Tuollaset olis ylimääräiset, jos joku tarttee... http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/2097751
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Itse olen suosiolla puolittanut öljynvaihtovälin tuossa meidän S203:ssa. Tiedä sitten onko siitä apua, mutta kun se jakopääremontti on siihen juuri tehty, niin jospa tuolla tiheämällä öljynvaihdolla saisi sitä seuraavaa kertaa siirrettyä mahdollisimman pitkälle. Tarkoitus, kun olisi pitää tuo auto hamaan tulevaisuuteen.tomppi kirjoitti:Tämähän on huollettu säännöllisesti, muutta oman mielenterveyden vuoksi vaihdetaan kaikki öljyt, suodattimet, tulpat etc..
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Auto siirty pojan käyttöön jo parikuukautta sitten ja tilasin kiinan ihme raation siihen. Ny sorvattu paikolleen ja hyvin pyörittää Dvd, cd, navi, raatio kuuluu ja nappiohjaukset ratissa toimii [img][img]userpix/1716_image_2.jpg[/img][/img]
W203 , mikä tukivarsi
Katsastuksessa todettiin uloimman tukivarren nivelen olevan väljän, " alatukivarsi, nivel välyksellinen, takana vas ja oik, uloimmat.", onko tietoa mikä ja missä se tukivarsi sijaitsee, onko kyse noin 30cm pituisista, sellaiset ostin, myyjäkään ei varma ollut onko kyse juuri niistä. Tuo , uloin , varmaan kertoo jotakin hänelle joka mersut tuntee, minulle ei sano mitään. Löytyykö jostain kuvia akselistosta. alan selaamaan tietoja, jos vaikka täältä löytyisi.
Jos välys on taka-akselistossa kuten tuosta käsittäisin kyse on ns. narinaheloista. Taka-alatukivarren ulompi hela.
Jos välys on etuakselistossa kyse on nimenomaan alatukivarresta kuten tekstissä sanotaan. Alimmaiset, poikittain, helppo vaihtaa, nupissa kartio alapuolelta reiässä ja mutteri yläpuolella. Etuviistoon oleva tukivarsi on ylätukivarsi, vaikka sekin on siellä alhaalla.
Jos välys on etuakselistossa kyse on nimenomaan alatukivarresta kuten tekstissä sanotaan. Alimmaiset, poikittain, helppo vaihtaa, nupissa kartio alapuolelta reiässä ja mutteri yläpuolella. Etuviistoon oleva tukivarsi on ylätukivarsi, vaikka sekin on siellä alhaalla.
Narinahelat.
Luultavasti ostin sitten taakse väärät osat. Laitoin kuvan, en tiedä mihin meni ja ilmestyykö tänne. Jos kyse vain helasta, riittääkö siinä vain sen helan /nivelen vaihto, kannattaako ostaa koko tukivarsi, koska luultavasti tukivarsi irroitettava kun helan vaihtaa? , ainakin toisessa automerkissä joskus niin tein, vaihdoin koko ison tukivarren.
Hela on tällainen, ja vain se vaihdetaan. Tukivartta ei tarvitse irrottaa, ja helan vaihto ei kotikonstein onnistu kohtuudella ilman jonkinlaista osaamista ja työkaluja. Korjaamolla ne vaihtuvat noin puolessa tunnissa - tunnissa molemmat riippuen onko kummankaan pultti jumissa.
https://www.mbosa.fi/pyorannavan-hela-t ... laatu.html
https://www.mbosa.fi/pyorannavan-hela-t ... laatu.html
Ei ole tuo osa alatukivarsi. Toki täältä käsin mahdoton varmistaa mitä katsastuksessa tarkoitettiin, mutta tekstin mukaan em. narinahela mielestäni oikea kohde.
Hela ei ole alatukivarressa kiinni vaan pyöräntuennassa, se on siis vaihdettava erikseen.
Eri mersun malli, mutta rakenne ja osa sama:
https://www.youtube.com/watch?v=gGxokf1TTLo
Hela ei ole alatukivarressa kiinni vaan pyöräntuennassa, se on siis vaihdettava erikseen.
Eri mersun malli, mutta rakenne ja osa sama:
https://www.youtube.com/watch?v=gGxokf1TTLo
Kyllä, oli juuri nuo ko helat. On vaihdettu, jotain vaihtaja rikkoi ? remonttia tehdessään. Sahasikin siellä, kuittia ei saatu (ei yleensä sellaista vaaditakaan). Mutta, onko ko mallissa mitään sellaista , anturia tms, joka vaikuttaisi sähköpuoleen. Kun remontin jälkeen mm jarruttaessa auto kuin haluaisi mennä eteenpäin vaan, kylmänä tyhjäkäynti ollut vuoden 1000 , nyt 2000, Mikä tyhjäkäyntiin vaikuttaa, tuskin tulpat, ne on ostettuna ja pian vaihdetaan. Ehkä ne jarrusatulatkin pitää vaihtaa, kun sieltä jokin lohkesi tms.dealer kirjoitti:Ei ole tuo osa alatukivarsi. Toki täältä käsin mahdoton varmistaa mitä katsastuksessa tarkoitettiin, mutta tekstin mukaan em. narinahela mielestäni oikea kohde.
Hela ei ole alatukivarressa kiinni vaan pyöräntuennassa, se on siis vaihdettava erikseen.
Eri mersun malli, mutta rakenne ja osa sama:
https://www.youtube.com/watch?v=gGxokf1TTLo
Mikä öljy se oikea
W203, bensiini, 2,5L , V6 vm 2006/2007 , riittääkö öljyksi Mobil super 3000 , 5W-40 X1 , vai minkälaista kannattaa mersussa käyttää.
Tottakai öljy tärkeää
Joku sanoi, Ei missään tapauksessa Mersuun, kun aioin ostaa,,,,Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 on täyssynteettinen moottoriöljy, joka pidentää moottorin kestoikää monentyyppisissä ja -ikäisissä ajoneuvoissa antamalla paremman suojan laajalla lämpötila-alueella.,,,,,,,,Miksei tuo mobiili-öljy kävisi myös mersuun.
Re: Tottakai öljy tärkeää
Uskotko nuihin pidentää kestoikää väittämiin?mese2007 kirjoitti:Joku sanoi, Ei missään tapauksessa Mersuun, kun aioin ostaa,,,,Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 on täyssynteettinen moottoriöljy, joka pidentää moottorin kestoikää monentyyppisissä ja -ikäisissä ajoneuvoissa antamalla paremman suojan laajalla lämpötila-alueella.,,,,,,,,Miksei tuo mobiili-öljy kävisi myös mersuun.
Asia on niin että kun sinne pistetään oikeat moottoriin alunperin suunnitellut öljyt ja vaihdetaan ne suosituksen mukaan niin käyttöikä ei lyhene.
Väärillä öljyillä kyllä lyhenee. Ihmeöljy joka pidentäisi käyttöikää.... enpä usko semmoista olevan.
Jos nyt mobilia haluat niin mobil.com sivulle syötät vuosimallin ja korimallin ja moottorityypin niin saat sieltä vastauksen mikä MB hyväksyntä öljylle kuuluisi. Näyttää olevan 229.5 jos toi mylly on 272.920.
Suosittaa 0W30 tai 0W40 öljyjä mutta eiköhän suomessa toi jälkimmäinen ole kuitenkin se parempi. Sit tolla 229.5 luokituksella voi katsella muitakin öljynvalmistajia bevo.mercedes-benz.com
Asia selvisi hakukoneella minuutissa.
Viimeksi muokannut AK47, 08.10.2020 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Öljykin puhuttaa
Koska nyt täytyy olla tarkempi, ei ole tullut öljyjä katseltua, ennen ooppeliin ostin kannun, ei tullut katsottua mitä se oli, nyt Mersu huolletaan Hyvin. Kiitos.
Kävin itse juuri Motonetissa hakemassa omaan m113 koneiseen harrasteautoon (clk 430) Mobil 1 ESP 5-30 öljyt, kun olivat edullisessa alle 30/kannu hinnassa. Ajatus oli ensin tuupata sinne joko nuo 3-tonniset 5-40 tai 0-40 FS:t, mutta kas kun tuo oli hinnaltaan sopivasti siinä välissä, niin otin sitten tuon ESP:n. Eroa tosiaan vain muutama euro/kannu suuntaan ja toiseen. Jotenkin muistaisin, että tämä ESP olisi vielä taannoin ollut new lifeä (FS) kalliimpi öljy
Eri moottori, mutta käsittääkseni samat öljyvaatimukset. Dealer voi kommentoida, että menikö valinta pieleen...
Eri moottori, mutta käsittääkseni samat öljyvaatimukset. Dealer voi kommentoida, että menikö valinta pieleen...
En enää muista kumpi bensa-V6 se oli, M112 vai M272, josta löytyi erillinen huoltotiedote että siinä EI saa käyttää tuhkautumatonta öljyä. Teippasin työpaikalla seinään näytön viereen joksikin aikaa.
Se koski mielestäni vain sitä yhtä moottorityyppiä, mutta siinä vaiheessa ajattelin että mitäpä jos bensakoneissa pitäisi oletuksena 0w40 niin ei voi mennä pahasti pieleen. Toki WISistä voi aina tarkistaa.
Se koski mielestäni vain sitä yhtä moottorityyppiä, mutta siinä vaiheessa ajattelin että mitäpä jos bensakoneissa pitäisi oletuksena 0w40 niin ei voi mennä pahasti pieleen. Toki WISistä voi aina tarkistaa.
Nyt sitten tuli muuta
yht äkkiä, kierrokset kun nousi hieman yli 2000, huutoo alkoi kuulumaan, muttei vauhti kiihtynyt, sitä 50 köröttelin 10 km, p-paikalla sammutin auton ja taas toimi normaalisti, mutta moottorin kuva syttyi , sehän oikutellut aiemminkin, jokin tunnistin vaihdettu, se ei tehonnut, 23 tkm ajellu tekemättä autolle mitään, huollot pitää tehdä , koneeseen öljyt, ehkä vaihdelaatikkoonkin, autolla ajettu 208 tkm. Varmaan piuhan päähän auto laitettava. stariin täytyy laittaa mersu.