Rosemary's Baby-Benz
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Bensapumpun releelle vähän vähemmän sulanut kanta. Vanhaa oli liimattu ja teipattu ja vaikka jos miten rävelletty. Tuon uuden rungon hintahan olikin marmoritiskillä peräti vitosen luokassa, että toki kannattaa patentoida.
On se kyllä mahtavaa, kun auto on rakennettu korjattavaksi, johdotkin pinneissä tinalla kiinni. Helppo oli laittaa pätkä uutta piuhaa tuohon lämpöä ottaneeseen nastaan. Ei kertakäyttöautoissa tämmöstä...
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Laita ittes asialle ja mäne kohta itte perässä...
Kauhun hetkiä pajan puolella koettu. Näppäsin mittariston paikoilleen ja tuumasin testata valojen toimintaa. Virrat päälle, bensapumput surraa, hyvä. Ja mikäs perkele se on kun ei ne pumput nyt meinaa hellittää ollenkaan? Pari sekuntia lisää ihmettelyä ja startti alkaa pyörittää omia aikojaan avaimeen koskematta. Heitti sentään pyörimästä virrat pätkäisemällä. Ensimmäinen ajatus: pumpun releellä piuhat solmussa. Akku hitoille, releen kanta käteen ja skemaa tihrustamaan; toden totta nastojen 9 ja 11 ruskea ja punamusta ristissä. Oikaisun jälkeen ainakin nostaa nyt paineet normaalisti, käyntiin en vielä päässy kokeilemaan, mutta toivotaan nyt ettei rele, tai mikään muukaan matolaatikko tuosta pahastunut. Ja voi vitun vittu kun minä niin tarkkaan olin laputtavinani joka piuhan, ettei vaan kävis mitään.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
No joo, nippuunhan tämäkin ryjä taas saatiin, ainakin vähäksi aikaa. Täytyy vielä noita sytkäpalikoita sun muita tilailla jahka Profiteile saa rahat palautettua. Ihan nätistihän tuo jälleen liikkuu, mutta loota kuulostaa vapaalla pyöriessään melko rumalta. Taannoisesta pakkimäntävammasta varmaankin sen verran lähti metallia kiertoon, että pääsi aiheuttamaan lieveilmiöitä; ostetaan ehjä 722.409. Niin ellen sitten päätä viisastua ja luovuttaa.
Lookki on nyt alkuun sama kuin viime talvena; kaivonkannet edessä ja barokit takana. Kunhan saan päätettyä kahdenkympin monoblockien huulille sävyn ja vedettyä värit pintaan, käyn vaihdattamassa Pirellit niille. Tulee tästäkin vehkeestä vähän vähemmän ruokottoman näkönen ja jos ei sitten olis niin helvetin vikuri ohjastettava.
Lookki on nyt alkuun sama kuin viime talvena; kaivonkannet edessä ja barokit takana. Kunhan saan päätettyä kahdenkympin monoblockien huulille sävyn ja vedettyä värit pintaan, käyn vaihdattamassa Pirellit niille. Tulee tästäkin vehkeestä vähän vähemmän ruokottoman näkönen ja jos ei sitten olis niin helvetin vikuri ohjastettava.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Perä se taas vittuilee, tiukemmissa käännöksissä päästelee jurinaa, jos on yhtään vetoa päällä. Alamäkeen rullaten ei melua, eikä myöskään, jos sisäkurvin pyörä sutii, elikkä lukosta varmaan kuuluu. Tämän syksyn kasauksessa ei muita muutoksia, kuin 0,2 mm simmilevyjä molemmin puolin ja eri öljy; Fuchsin ASD-öljyssä on nimittäin luokitukset muuttuneet ja purkkiin oli tullut joku lisänimi. 235.7 hyväksyntä edelleen löytyy, mutta mitenköhän on, liekö tässä syy oireisiin.
Vanha törppö:
Uusi törppö:
Vanha törppö:
Uusi törppö:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Öljynvaihto mittarinlukemalla noin 322 tuhatta tonnia. On vähän liikaa noita purkinpohjia hyllyssä, joten cocktailina tällä kertaa Teboil Gold S 5l + Shell Helix Ultraa vajaa litra.
Muttamutta, tehontuottoa olen ihmetellyt tämän vehkeen kanssa kait jo parisen vuotta. Välillä kun tuntuu, että ruutia on vähintään kotitarpeiksi, enimmän aikaa meno kuitenkin persdynon mukaan laimeansorttista. Tähän asti olen laittanut ilmiön jonkin tsygoloogisen plaseebovaikutuksen piikkiin, mutta maanantaipäivänäpä osui Tenavan tarmonpuuska sopivaan saumaan. Reippaamman puoleinen lähtö liikennevalo-gp:n paalupaikalta kuivalla asfaltilla ykkösvaihteella ja välittömästi kaasunpainalluksesta tarjoaa perää rinnalle, oikein reilusti sai kääntää hanaa pienemmälle, että alkoi pitoja löytymään. Tätä on nyt tässä pari päivää yritetty toistaa, jopa samassa paikassakin ja ei puhettakaan, ei lankkaa, ei sitten niin millään märälläkään, siispä kai tässä vehkeessä jotakin piilevää potentiaalia tosiaan on. Nyt täytyy enää keksiä millä se kastunut ruuti kuivatetaan. Tuossa öljynvaihdon yhteydessä käytellessä kyllä selvästi kuuli, ettei ihan kaikilla käy, joku pytty on ainakin osittain lomatunnelmissa. En nyt tällä kertaa niin tullut huomiota kiinnittäneeksi, mutta vitosen tai kutosen tulpanjohto tässä on välillä ihan paljaalla korvalla kuultavasti lyönyt maihin eikä se edelleen pelissä oleva halkinainen jakajankansikaan varmaan asiaa juuri auta. Mutta siltikin mietityttää tuo pakopuoli, että jos vaimentimessa helisee sisuskalut irrallaan ja välillä tukkii virtausta; on nimittäin nuo pörinät nykyään melko kovat noin niinkuin vakioputkeksi.
Muttamutta, tehontuottoa olen ihmetellyt tämän vehkeen kanssa kait jo parisen vuotta. Välillä kun tuntuu, että ruutia on vähintään kotitarpeiksi, enimmän aikaa meno kuitenkin persdynon mukaan laimeansorttista. Tähän asti olen laittanut ilmiön jonkin tsygoloogisen plaseebovaikutuksen piikkiin, mutta maanantaipäivänäpä osui Tenavan tarmonpuuska sopivaan saumaan. Reippaamman puoleinen lähtö liikennevalo-gp:n paalupaikalta kuivalla asfaltilla ykkösvaihteella ja välittömästi kaasunpainalluksesta tarjoaa perää rinnalle, oikein reilusti sai kääntää hanaa pienemmälle, että alkoi pitoja löytymään. Tätä on nyt tässä pari päivää yritetty toistaa, jopa samassa paikassakin ja ei puhettakaan, ei lankkaa, ei sitten niin millään märälläkään, siispä kai tässä vehkeessä jotakin piilevää potentiaalia tosiaan on. Nyt täytyy enää keksiä millä se kastunut ruuti kuivatetaan. Tuossa öljynvaihdon yhteydessä käytellessä kyllä selvästi kuuli, ettei ihan kaikilla käy, joku pytty on ainakin osittain lomatunnelmissa. En nyt tällä kertaa niin tullut huomiota kiinnittäneeksi, mutta vitosen tai kutosen tulpanjohto tässä on välillä ihan paljaalla korvalla kuultavasti lyönyt maihin eikä se edelleen pelissä oleva halkinainen jakajankansikaan varmaan asiaa juuri auta. Mutta siltikin mietityttää tuo pakopuoli, että jos vaimentimessa helisee sisuskalut irrallaan ja välillä tukkii virtausta; on nimittäin nuo pörinät nykyään melko kovat noin niinkuin vakioputkeksi.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
En tiiä pensan sielunelämästä muuta ku että aika löysät tulpanjohot tiisseliin verraten..
Muttamutta.. tuossa huomannut nyt ku tuolla omalla m102 tenavalla hurruutellut ja pakoputki alkoi varottamatta sitten vuotamaan, tuntuu kuin kulutus olisi noussut samalla huomattavasti? mietin sitten, olisko siihen vääntänyt itse piipun vaikka 2,5 tavarasta mutta aloin miettimään, että vaikuttaako se putken virtaus mihinkään vai ei? Jos niin mihin ja miten. Tulin nyt pohtimaan sun topicciin mut ku sattui liittymään pakoputkeen.. Varmaan monelle itsestäänselvyyksiä, muttaku puuhannu aina vain nuitten esikammioiden kanssa
Edit: Niin ku mielellään pitäis kulutuksen mahd aisoissa tuon kanssa
Muttamutta.. tuossa huomannut nyt ku tuolla omalla m102 tenavalla hurruutellut ja pakoputki alkoi varottamatta sitten vuotamaan, tuntuu kuin kulutus olisi noussut samalla huomattavasti? mietin sitten, olisko siihen vääntänyt itse piipun vaikka 2,5 tavarasta mutta aloin miettimään, että vaikuttaako se putken virtaus mihinkään vai ei? Jos niin mihin ja miten. Tulin nyt pohtimaan sun topicciin mut ku sattui liittymään pakoputkeen.. Varmaan monelle itsestäänselvyyksiä, muttaku puuhannu aina vain nuitten esikammioiden kanssa
Edit: Niin ku mielellään pitäis kulutuksen mahd aisoissa tuon kanssa
® Mesen Porkkana-klubi
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Kyllähän se noin yleensä ottaen on varsinkin vaparivehkeissä ihan merkittävä tuo pakopuoli vielä sarjan jälkeenkin. Oma motorsporttiura kun lopahti juuri ennen ensimmäisen kunnon koneen saamista koppaan kiinni, niin jäi tuo tarkempi aiheeseen perehtyminen väliin... Mutta perusperiaatteena hormia suurentamalla korskuu ylempää ja alarekisteristä samalla jotain häviää. 2,5 tuumaa kuulostaa kyllä aika kookkalta satakakkosen perään, jos ei se Cossu ole.
Tuolla omalla kakslitrasella tuli muutamaan kertaan rällättyä pelkällä alkukäyrällä ja rivakammalta tuntui koko putki paikallaan, mutta persdynotuloksiin on huono mennä luottamaan. Noista kulutuksista en niin tiiä, miulla ovat aina vieneet kaiken minkä tankkiin lorottaa.
Tuolla omalla kakslitrasella tuli muutamaan kertaan rällättyä pelkällä alkukäyrällä ja rivakammalta tuntui koko putki paikallaan, mutta persdynotuloksiin on huono mennä luottamaan. Noista kulutuksista en niin tiiä, miulla ovat aina vieneet kaiken minkä tankkiin lorottaa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Mutta mihin? Eilisiltana rekisteröin mielestäni paria kymmenystä normaalia matalamman öljynpaineen ja tuli sitten vaihteeksi tikkua nostettua. Öljyä yli ylärajan ja korkin alta käy bensankäry nokkaan. En kyllä heti keksi mistä m103 voisi ottaa kasoliinia öljyn sekaan muuta kuin palotilan kautta, kun ei ole mekaanista pumppuakaan. Tulpissa ei näy törkyrikkaalla käymisen merkkejä, eikä kyllä tankkikaan erikoisen nopeaan vaju. Tietysti jos joku pytty välillä pyörii ilman kipinää, niin kyllähän sitä kakkua renkaiden ohi menee.Teddy kirjoitti:...ovat aina vieneet kaiken minkä tankkiin lorottaa.
Että joko vaihdetaan jakajan kansi ja piuhat?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
No tottahan toki. Kolmen kärryn palasia sisältävä osapaketti saapui Virosta, niin että vaihdetaanpa tuossa iltapuhteena kynttilät, syttykarvat, kansi, ja pyörijä; eihän siinä mäne kun puolisen tunteroista rauhassa kessua tupakoid...Teddy kirjoitti:Että joko vaihdetaan jakajan kansi ja piuhat?
https://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs
Jakajan kannen alin pultti siis heti kannan alta poikki, tottakai. On kyllä hämmentävän hyvin ittensä tuohon jakopäänkoppaan kiinni paistanut ja alle vuodessa vieläpä. Kuvassa näkyvään nysään on jo kertaalleen mutteri hitsattu, lämmitelty koppaa, lioteltu ja varovasti yritetty eestaas nitkutella, mutta ei puhettakaan, uudestaan nasahti poikki.
Jostain koitettava naarata toinen koppa, tai sitten menee varmaan Helicoil-hommiksi.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Enpä olis jaksanu uskoa, mutta antautuipa se vielä tuokin pultin pirulainen. Koppa pöydälle, uudemman kerran mutterin tinaus, koko kalikan lämmitys pariinsataan asteeseen, kylmäspreitä pultin päähän ja siitä se liikkeelle narahti. M6 Recoil-satsi tuli hommattua jo etukäteen, kun tuumasin että vaikkei poramaan joutuisikaan, niin tuskin jää jengasta paljon jäljelle. Sen verran oli kuitenkin ohuen näköinen valu kopan sisäpuolella, että enpä uskaltanut ylikokoista kierrettä reikään kääntää; no menettelee se näinkin.
Pultti piti tietysti "tehdä" ihan itte ja säästää.
Elikkä uutta osaa meni tällä erää:
Tulpat, NGK BP6EFS
Jakajan kansi, Beru
Tulpanjohdot, Bosch
Pyörijä, Bosch
Ajoituslampulla katsottuna ampui ennen vaihtoa neljään takimmaiseen pyttyyn kipinää satunnaisesti tupla, ellei peräti triplatahtia; nyt nakuttaa tasaiseen tahtiin joka tulpalle, eli ei ainakaan enää lyö johdoissa läpi. Persdynon perusteella ehkä kiskoo vähän terveemmän oloisesti, mutta ärsyttävä nytkähtely tyhjäkäynnillä ei muuttunut miksikään. Ihan sytkäkatkoilta vaikuttaa, vaan kai se jostain muusta sitten johtuu.
Pultti piti tietysti "tehdä" ihan itte ja säästää.
Elikkä uutta osaa meni tällä erää:
Tulpat, NGK BP6EFS
Jakajan kansi, Beru
Tulpanjohdot, Bosch
Pyörijä, Bosch
Ajoituslampulla katsottuna ampui ennen vaihtoa neljään takimmaiseen pyttyyn kipinää satunnaisesti tupla, ellei peräti triplatahtia; nyt nakuttaa tasaiseen tahtiin joka tulpalle, eli ei ainakaan enää lyö johdoissa läpi. Persdynon perusteella ehkä kiskoo vähän terveemmän oloisesti, mutta ärsyttävä nytkähtely tyhjäkäynnillä ei muuttunut miksikään. Ihan sytkäkatkoilta vaikuttaa, vaan kai se jostain muusta sitten johtuu.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Totta törisee Tiileri, jäitä hattuun ja liika voimankäyttö passaa unohtaa. Se on toki hyvä periaate juuttuneita aukoessa jo ennen katkeamistakin. Eipä olekaan vuosiin tullut pulttia katkaistua, mutta tuossa paikassa oli vaihtoehdot vähissä.
Mielenkiintoinen hajuefekti ilmaantui kyllä nyt, kärry tuoksahtaa lämmettyään ajossa silitysraudalta. Tulpanjohdoistako tulee, vai liekö piilevä jäähdytysnestevuoto kiihtymään päin. Ei mikään makea käry kuitenkaan. No ei muuta kun ettepäin, kyllä se siitä selkiää.
Mielenkiintoinen hajuefekti ilmaantui kyllä nyt, kärry tuoksahtaa lämmettyään ajossa silitysraudalta. Tulpanjohdoistako tulee, vai liekö piilevä jäähdytysnestevuoto kiihtymään päin. Ei mikään makea käry kuitenkaan. No ei muuta kun ettepäin, kyllä se siitä selkiää.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Täällä bingo! Kardaaniperäiseltä vaikuttavan tutinan lähdettä hämmästellessäni huomasin vesiputouksen vaihteiston kohdalla. Sieltähän se vesiventtiilistä kusee nesteet puhaltimen kaukaloon ja lootan kylkiä pitkin alas. Täytyy huomenissa poiketa marmoritiskillä hanan hintaa kyselemässä, en ainakaan äkkiseltään mitään kovin laadukkaan oloista tarviketta löytänyt. Ja mitä kardaanin ravistukseen tulee, syytän Febiläistä tukikumia tai Meylen eturättiä.Teddy kirjoitti:Mielenkiintoinen hajuefekti ilmaantui kyllä nyt, kärry tuoksahtaa lämmettyään ajossa silitysraudalta. Tulpanjohdoistako tulee, vai liekö piilevä jäähdytysnestevuoto kiihtymään päin. Ei mikään makea käry kuitenkaan. No ei muuta kun ettepäin, kyllä se siitä selkiää.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Kerran pitää jokaisen se ilo kokea minkä kunnon turaaminen öljyn kanssa voi parhaimmillaan aiheuttaa. Pohjaproppu on aina muistunut laittaa kiinni ja suodatinkin kiriä momenttiin. Yhden kerran unohtui kyljelleen asetettu sivuamputoitu 4l kanisteri melkein täynnä mustanpuhuvaa ja vetisen juoksevaa jäteölppää auton alle öljynvaihdon päätteeksi. Tarkkana kaverina olin vielä laittanut sanomalehdenkin kanisterin alle ettei lattia suotta tahriintuisi.
Roppu yläkautta paikalleen uudella kupariprikalla ja uudet öljyt koneeseen. Siitä sitten konetta käyntiin + pakkia päälle ja tallista pakilla ulos. Muistui hetikohta tuo öljytörppö mieleen kun auton sain ulos tallista ja katseen taas eteenpäin käänsin.
Roppu yläkautta paikalleen uudella kupariprikalla ja uudet öljyt koneeseen. Siitä sitten konetta käyntiin + pakkia päälle ja tallista pakilla ulos. Muistui hetikohta tuo öljytörppö mieleen kun auton sain ulos tallista ja katseen taas eteenpäin käänsin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz / Exxon Valdez
Mitäs helevettiä tälle voorumille on tapahtunna...
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Re: Rosemary's Baby-Benz / Exxon Valdez
Ei mitään sellaista, päivitetty vaan nykyaikaan...en minäkään ulkoasusta tykkää. Entäs babybenz ? Käy, mutta kukkuuko
wiimax.fi
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz / Exxon Valdez
Miten niin muka hitaasti vastailen? Kyllähän tenava peuhaa, mikä paholaisen tappaa. Viitisen peninkulmaa kertyy arkipäivässä mittariin; tai siis kertyisi, ellei se mittarin akseli olisi taas pois sijoiltaan. Tankatessa meinaa välillä lompakon kohdalta kolottaa, kun valtion maaseudunautioittamistaktiikka taas näyttää mahtiaan ja liemen hinta kipuaa. tuntuu välistä lipsuvan, kyllä se nyt pahasti epäilyttää tuon nykyisen Fuchsin öljyn soveltuvuus, kuten tuolla jossain ylempänä jo taisin uumoilla. No kyllä sillä vielä kylkimyyryä mennään. Kuun vaihteessa kai tuo täytyy taas käyttää konttorilla suikkalakin kehuttavana. B-rapussa lie jotain tinattavaa ennen sitä, urheiluäänistä päätellen.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz
Kait tätäkin joskus on syytä päivittää, mitään suurisuuntaista ei ole Tenavalle kylläkään tapahtunut. Öljyjä toisinaan vaihdeltu ja joskus viime vuonna taisin lämppärin kuuman puolen vesiletkun vaihtaa. Viime leimalle hitsailin läpimädän moneen kertaan parsitun takapöntön tilalle suoran hormin ja keväällä renkaita vaihtaessa tyrkkäsin uudet pyöränlaakerit vasempaan etunurkkaan.
Etuiskarin yläpää repesi viimein irti asti kuskin puolelta ja nyt sitten sitä lotinaa kuunnellessa tuumaillaan laitetaanko vaan hyllystä uudet yläpäät vai törsäänkö samaan hyömyyn uusiin Bilsteineihin. Kässärin vaijerit odottaavat myös hyllyssä vaihtoaan. Alkukesästä sammahti pirulainen pari kertaa valoissa ja jo nyt lokakuussa sain aikaiseksi tutkailla asiaa pintapuolisesti. Immun potikan nastoilta 1&2 piuhat sisään ja mittarin kanssa ajelemaan; välillä antaa ihan loogisia lukemia ja toisinaan taas tippuu varsinkin kylmänä jännite nollan tietämille tyhjäkäynnillä. Jokseenkin yllättävää tässä on se ettei potikan toiminnan vaihtelulla tunnu olevan juuri minkäänlaista aistinvaraisesti havainnoitavaa vaikutusta härvelin käytökseen. Tarttee vielä varmistella, että syöttöjännite on jatkuvasti ok ennen potikan kimppuun hyökkäämistä. Kannen välistä näyttää taas öljyä tihkuvan, ei kuitenkaan tällä kertaa sotke vesiään.
Niin ja lisäpitkiksi on hommattuna Hellan Comet FF 500:t, saa nuo paskat ledit pois keulalta... Siis saa, jos jaksaa näperrellä.
Tajuaako muuten kukaan mistä tuo Rosemary's Baby-Benz on väännetty
Etuiskarin yläpää repesi viimein irti asti kuskin puolelta ja nyt sitten sitä lotinaa kuunnellessa tuumaillaan laitetaanko vaan hyllystä uudet yläpäät vai törsäänkö samaan hyömyyn uusiin Bilsteineihin. Kässärin vaijerit odottaavat myös hyllyssä vaihtoaan. Alkukesästä sammahti pirulainen pari kertaa valoissa ja jo nyt lokakuussa sain aikaiseksi tutkailla asiaa pintapuolisesti. Immun potikan nastoilta 1&2 piuhat sisään ja mittarin kanssa ajelemaan; välillä antaa ihan loogisia lukemia ja toisinaan taas tippuu varsinkin kylmänä jännite nollan tietämille tyhjäkäynnillä. Jokseenkin yllättävää tässä on se ettei potikan toiminnan vaihtelulla tunnu olevan juuri minkäänlaista aistinvaraisesti havainnoitavaa vaikutusta härvelin käytökseen. Tarttee vielä varmistella, että syöttöjännite on jatkuvasti ok ennen potikan kimppuun hyökkäämistä. Kannen välistä näyttää taas öljyä tihkuvan, ei kuitenkaan tällä kertaa sotke vesiään.
Niin ja lisäpitkiksi on hommattuna Hellan Comet FF 500:t, saa nuo paskat ledit pois keulalta... Siis saa, jos jaksaa näperrellä.
Tajuaako muuten kukaan mistä tuo Rosemary's Baby-Benz on väännetty
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Re: Rosemary's Baby-Benz
Juuri mistään en tajua juuri mitään mutta vuosia tämän topikin päivittymistä seuranneena olen epäillyt tämän rakkaan lapsosen nimen juontuvan muuan Polanskin ohjaamasta muuan elokuvasta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz
Vot, sano ryssä, minähän se nyt kaikkein vähiten tajuissani olen, mutta Polanskin pätkästä tuon nimen ryöstin, kun suhteen alkuaikoina epäilin tätä mahdollisesti riivatuksi vikomisen määrän perusteella. Manausyritykset vissiin olleet vähemmän onnistuneita, liekö sitten vikana vaan naisellinen luonne.
Tuota ilmamäärämittarin toimintaa tässä on nyt ihmetelty päivittäin ja eilen sain kiinni oikein kunnon sekoilua. Vauhtia satku mittarissa tasakaasulla ja potikan jännite vaeltaa miten sattuu nollan ja noin kolmen voltin välillä. Luulis mokoman vaihtelun kuormatiedossa tuntuvan jossain, vaikka pelkästä hienosäädöstä kyse onkin, mutta persdynon mukaan veto oli koko ajan aivan tasaista. Melkein laittaa epäilemään onko KE-jetin E -kirjain pelissä mukana ollenkaan, mutta ei kai se sähköpuoli kokonaan voi pimeä olla, kun tyhjäkäynnin säätö ainakin pelittää. Tarttis hiljalleen kattella sitä oskilloskoopin hommaamista aivan vakavissaan, että näkis (ehkä) vähän paremmin mitä tuolla tapahtuu.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz
Jassoo. Sammahti pirulainen heti startin jälkeen, uutta yritystä ja vaivalloisesti tikittäen lähtee kutonen tulille. Jako solmussa tietysti.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Rosemary's Baby-Benz
Eipä tainnu sittenkään olla jaossa vikaa. Ajotusmerkit osuu kohdilleen ja kiristäjä samassa asennossa, kuin viimeksi kopeloidessa, eli kuusi pykälää jäljellä. Tulppia irti ja kakkospytyssä näyttää tältä:
Saanut tuohon sivuelektrodin mutkan kohdalle osuman ja kärjet ummessa. Magneetilla kalastelu männän päältä tuottaa tulokseksi tämänmoista romurautaa, verrokkina 17 millin kuusiokolo:
Ja sitten kun tätä topikkia selaillaan taaksepäin, löytyy seuraavaa:
Saanut tuohon sivuelektrodin mutkan kohdalle osuman ja kärjet ummessa. Magneetilla kalastelu männän päältä tuottaa tulokseksi tämänmoista romurautaa, verrokkina 17 millin kuusiokolo:
Ja sitten kun tätä topikkia selaillaan taaksepäin, löytyy seuraavaa:
Ei kai tuota vielä vannomaan voi mennä, mutta tais se seetirengas nyt tipahtaa.Teddy kirjoitti: ↑22.1.2017 12:04 No mitäpä siinä, ohjurin vaihtajalla hiukan nääs Mira villiinty seetiä leikatessa. Kakkosen imuventtiili meni niin syvälle, ettei riittäny hytikassa säätövara ja jäi rutistukset saamatta, tuloksena viismukinen m103. Seetirenkaan vaihdolla selvittiin, mutta teettihän se yhen ylimääräsen kannen aukasun.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71