Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
https://huutokaupat.com/1412371
Susukia on siirrelty pihassa pari kertaa kesällä ja tyttärenpojan kanssa ajeltu vähän pellolla. Tiedä vaikka tänä vuonna ei tarvitsisi akkua vaihtaa kun on virta riittänyt latailematta.
Valojakin voisi toki lisätä joo, mutta käytännössä aivan se ja sama ajomäärät huomioon ottaen vaikkei lähivaloilla juuri näekään.
Entiijja, tuntuu ettei viitsisi tänä syksynä hirviporukkaan ollenkaan. Liekö mieli muuttuu kun pakkasaamuja alkaa olla, sen näkee sitten.
Susukia on siirrelty pihassa pari kertaa kesällä ja tyttärenpojan kanssa ajeltu vähän pellolla. Tiedä vaikka tänä vuonna ei tarvitsisi akkua vaihtaa kun on virta riittänyt latailematta.
Valojakin voisi toki lisätä joo, mutta käytännössä aivan se ja sama ajomäärät huomioon ottaen vaikkei lähivaloilla juuri näekään.
Entiijja, tuntuu ettei viitsisi tänä syksynä hirviporukkaan ollenkaan. Liekö mieli muuttuu kun pakkasaamuja alkaa olla, sen näkee sitten.
Ei muuttunut mieli.
Hirvijahti jäi pois omasta ohjemasta tältä syksyä, eikä tunnu yhtään pahalta käydä viikonloppuisin vain teerisuolla jos sielläkään.
Suzukissa taitaa olla leima ummessa mutta eipä sillä nyt ole käyttöäkään. Kiassa on maavaraa sen verran että pienriistajahtiin pääsee sen mitä tarvetta on.
Suzukia ei nyt ole järkeä leimata kesken jahtikauden, sama jättää ensi kesään. Siinä oli se pikku reikäkin jossain, tai mahdollisesti nyt on kun oli toissavuonna jo lähellä olla
Hirvijahti jäi pois omasta ohjemasta tältä syksyä, eikä tunnu yhtään pahalta käydä viikonloppuisin vain teerisuolla jos sielläkään.
Suzukissa taitaa olla leima ummessa mutta eipä sillä nyt ole käyttöäkään. Kiassa on maavaraa sen verran että pienriistajahtiin pääsee sen mitä tarvetta on.
Suzukia ei nyt ole järkeä leimata kesken jahtikauden, sama jättää ensi kesään. Siinä oli se pikku reikäkin jossain, tai mahdollisesti nyt on kun oli toissavuonna jo lähellä olla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Keräilijät maksavat noista mielettömiä summia. Rakentavat off-road vehkeitä ja muita hassutteluvehkeitä.
Katsastetut nettiautossa 2000-5000 euroa --> https://www.nettiauto.com/suzuki/sj410
Katsastetut nettiautossa 2000-5000 euroa --> https://www.nettiauto.com/suzuki/sj410
Ei tullut leimattua Suzukia syksyllä.
Oli niin helppo syksy ilman hirvijahtia ettei välttämättä tänäkään vuonna se homma kiinnosta, mutta kyllä auto pitää katsastaa että pääsee vähän ajelemaan sillä - tahtoo käydä pirssin kunnon päälle ellei pääse välillä tielle.
Tosin ei nyt vielä leimalle, mutta jos syksymmällä.
Lokakuussa tulee 16 vuotta kun ostin tämän. Kyllä aika kuluu, huomaamatta
Oli niin helppo syksy ilman hirvijahtia ettei välttämättä tänäkään vuonna se homma kiinnosta, mutta kyllä auto pitää katsastaa että pääsee vähän ajelemaan sillä - tahtoo käydä pirssin kunnon päälle ellei pääse välillä tielle.
Tosin ei nyt vielä leimalle, mutta jos syksymmällä.
Lokakuussa tulee 16 vuotta kun ostin tämän. Kyllä aika kuluu, huomaamatta
Toden totta, nyt on hinnat ihmeellisissä lukemissa. Yhdeksän tieliikennekelpoista Nettiautossa tarjolla, halvimpien pyyntihinta 3000 ja toinen niistä kuitenkin leima ummessa, toinen savuttaa ja paksut öljyt koneessa.mielettömiä summia
Asiallisen kuntoiset 3500-3900 euroa
Nyt on syksympi, kun on kohta elokuu. Siispä soitto konttorille ja varovainen kysely että ketäs siellä tänään on töissä kuulemma Matti ja joku muu joka on Kannuksesta mutta ihan mukava mies voineeko pitää paikkaansa, mutta roheasti rekisterinumeroa julki että täältä tullaan leimaamattomalla liikennekäytöstä poistetulla jeepinpennulla leimalla nastat rapisten.dealer huhtikuussa kirjoitti:Tosin ei nyt vielä leimalle, mutta jos syksymmällä.
Ensin kuitenkin Kialla kaupasta uusi sulka:
ja aivan turhaan meni se viitonen, kun hanskakotelosta löytyi entinen ehjä sulka mutta liian myöhäändealer 2018 kirjoitti:Toinen pyyhkijänsulka lervahti
------------------------------------------
Konttorilla hetki odotusta, ja tottakai avaimet ottaa ihanmukavamies jota en tunne, eikä Matti joka on monta kertaa susukin tutkinut aiempina vuosina
Otan kupin kahvia kädet täristen ja siirryn seuraamaan katsastuksen etenemistä.
Nopeasti selviää, että kyseinen katsastusmies on oikeasti mukava ja puhelias, joten katsastus etenee kivasti ensin etuiskaritestillä ja sitten tehottomien epätasaisesti ottavien etujarrujen mittaamisella
Takajarrut ja seisontajarru ovat hyvät. Kaukovalot toimivat noin 20 viiksenvääntelyn jälkeen.
Susuki ajetaan montun yli (Matti näyttää merkkiä ettei auto putoa monttuun) nosturille "jaa eipä siitä renkaita heilutella näköjään paineilmalevyillä" ei heilutella ei
Kaikki nivelet kunnossa tottakai ja vetokoukku ruostunut niin että ihanmukavaamiestä naurattaa
Etujarrut laahaavat reilusti.
Nyt ei selvitty happiarvo lähellä kahtatoista. Loput pakkelit oli rapisseet tielle kun ajoin konttorille.dealer 2018 leimapäivänä kirjoitti:Toissakeväästä edellisen kevään sikatötkäpaikkaus oli varissut pois ja happiarvo aika korkealla mutta siitä selvittiin
Tästä ei tällä kertaa ollut puhetta.dealer vuosia sitten kirjoitti:Siinä oli se pikku reikäkin jossain, tai mahdollisesti nyt on kun oli toissavuonna jo lähellä olla
Katsastussessio päättyy iloisissa tunnelmissa HYLÄTTY tekstiin; etujarrut, pakokaasupäästöt, vetokoukku. Kenellä muulla on tullut katsastuksessa hylkäys ruostuneen vetokoukun takia ?
--------------------------------------------
Siispä kotiin, ja muistikuva siitä että jossain varaston hyllyn perällä on susukiin jarrukengät. Hämmästyttävää kyllä ne löytyvät per heti, kun yleensä ei löydä edes eilispäivänä kädestä laskettua vasaraa
Tosin mitään varmuutta ei ole siitä, onko ne susukin, eikä paketin teksteistä enää selvää saa.
Tunkkia alle ja eturengas koholle. Pyöränmutterit irti ja jarrurumpua esille. Tallista pari M8 ruuvia joilla ulosveto ja rumpu irti.
Kengät näkyy olevan samanlaiset kuin paketissa.
Kaksi jarrusylinteriä. Molemmissa toisessa päässä ruuvisäätö kengälle. Kengät tapilla ja "lipareella" kilvessä kiinni ja kaksi jousta niiden välissä.
Toinen sylinteri jumissa, tai siis sen mäntä.
Pihdeillä pyörittelyä, CRCtä ja pyörittelyä, vähän ulommas ja messkinkiharjaa. Kohta liikkuu hyvin, ja eikun uusilla kengillä kasaan.
Toisella puolella sama, paitsi molemmat sylinterit juntturassa. Korjaus onnistuu.
Vetokoukku on sellainen että heti nupin jälkeen on laippa, joka on 4 pultilla + mutterilla koukun rungossa kiinni. Siispä irrotus onnistuu mitään rikkomatta noin minuutissa,
Pakoputki vuotaa. Migillä reikiä umpeen, molemmista vaimentimista. Kaikki tukittu, mutta pörinä eikun jatkuu eikä millään saa paikallistettua mistä vuotaa, joten lopulta kulmahiomakone käteen ja kohtapa on putken takapääkin käsissä. Reikä löytyy, ja löytyypä tallista uusi vaimenninkin joten vaihdan sen.
Kuva ei selkeästi kerro, mutta lämpöpelti on reilusti irti vaimentimen pintapellistä ja se kai sekoitti ilmavirtausta niin että tuosta kädellä kokeillen tuntui lähinnä lämpöä, joka tietysti on luonnollista. Reikä siis yläpuolella vaimenninta, kuvassa kiinnityskorvake kuvaajaa kohti.
W211 270 pakoputkisto on ollut "varastossa", ja siitä onkin pilkottu osia erilaisiin projekteihin.
Tällä kertaa toinen ulostulo siirtyi tähän ulostuloksi, kääntyen vaan eri asentoon.
Käynnistyksen jälkeen selviää, että vaimennin on "vaimennin", mutta päätän käydä pöristelemässä uusintanäytöllä.
-------------------------------------------
Tällä kertaa auton ottaa Matti (ei sen väliä).
Etujarrut on OK.
Vetokoukku on ... siis ei ole enää, eli OK.
Happiarvo on siinä ja siinä ja siinä....mutta hyväksytty kuitenkin.
-------------------------------------
Metakka tuolla vaimentimella on liian kova. Taidan tilailla uuden takapöntön, ainakin sen. Katsotaan nyt mitä maksaa.
Toisaalta oli hupaisaa lasketella mittarisatasta kylän läpi, 4500 kierrostahan siellä on silloin moottorissa. Risteyksestä kun lähti reippaasti kierrättäen niin kuulosti oikeinkin mukavalta, taas kaasua löysätessä
öööÖÖRNNN *PLOMM* RRR *PELENGG* *PLOM* tsikk ööööööörrrrr......
Tämähän on periaatteessa OK, paitsi aamuhämärässä jahtiin mennessä
Jahtikauden alkaessa taidan lähteä tällä.
Tilasin jostain ulkomaannettikaupasta, olisiko ollut autodoc, suodattimet susukiin. Ei ollut kiire ja laiskotti lähteä kyliltä tilaamaan.
Öljynsuodatin 2,60 euroa ja ilmansuodatin 6,08 euroa.
Öljyt tuli vaihdettua, kilometrithän ei tulleet ns. täyteen mutta edellisestä vaihdosta olisi huoltokirjan mukaan tullut 10 vuotta kahden kuukauden päästä niin samahan nuo oli vaihtaa. Eikö sitä sanota että kerran kymmeneen vuoteen pitäisi vaihtaa, vaikkei kilometrejä tulekaan paljon.
Tosin jälkeenpäin huomasin täältä että olen vaihtanut öljyt lokakuussa 2014 mutta oli jäänyt merkkaamatta huoltokirjaan (auton sisällä katonrajassa olevaan pitkittäispalkkiin tussilla raapustettu). Näin voidaan siis hyvillä mielin sanoa, että huoltoväli on puolitettu
Kilometrejä oli tullut reilu 3000, siis siitä ei edellisestä vaan sen edellisestä vaihdosta.
Ilmansuodatin ei sopinut, se on kyllä oikeannäköinen mutta vajaan sentin liian pitkä. Näin saatiin öljynsuodattimelle hinnaksi 8,68 euroa eli noin saman verran kuin ovh-hinta olisi ollut paikallisessa varaosaliikkeessä.
Lisäksi rahtikulut, mutta paketissa oli muutakin.
----------------------------
Uusi takapönttö, reilut 50 euroa. Onpa hiljainen käyntiääni.
----------------------------
Sanoihan se katsuri jotain rekisterikilpivaloistakin, että toimii ja roikkuu, siis ei sama lamppu vaan toinen toimii ja toinen roikkuu.
Miten lie ollut kiinni tuolla jossain, jos vaihtaisi sinne valot. Tai laittaa yhden, kyllä se riittää. Pitääpä muuten tutkia millainen pellolla olevassa pussimersunraadossa, jos hyödyntäisi siitä
Tai sitten jotain lediä, niitä on kotosalla kyllä.
Susukissa siis näin:
Öljynsuodatin 2,60 euroa ja ilmansuodatin 6,08 euroa.
Öljyt tuli vaihdettua, kilometrithän ei tulleet ns. täyteen mutta edellisestä vaihdosta olisi huoltokirjan mukaan tullut 10 vuotta kahden kuukauden päästä niin samahan nuo oli vaihtaa. Eikö sitä sanota että kerran kymmeneen vuoteen pitäisi vaihtaa, vaikkei kilometrejä tulekaan paljon.
Tosin jälkeenpäin huomasin täältä että olen vaihtanut öljyt lokakuussa 2014 mutta oli jäänyt merkkaamatta huoltokirjaan (auton sisällä katonrajassa olevaan pitkittäispalkkiin tussilla raapustettu). Näin voidaan siis hyvillä mielin sanoa, että huoltoväli on puolitettu
Kilometrejä oli tullut reilu 3000, siis siitä ei edellisestä vaan sen edellisestä vaihdosta.
Ilmansuodatin ei sopinut, se on kyllä oikeannäköinen mutta vajaan sentin liian pitkä. Näin saatiin öljynsuodattimelle hinnaksi 8,68 euroa eli noin saman verran kuin ovh-hinta olisi ollut paikallisessa varaosaliikkeessä.
Lisäksi rahtikulut, mutta paketissa oli muutakin.
----------------------------
öööÖÖRNNN *PLOMM* RRR *PELENGG* *PLOM* tsikk ööööööörrrrr......
Uusi takapönttö, reilut 50 euroa. Onpa hiljainen käyntiääni.
----------------------------
Sanoihan se katsuri jotain rekisterikilpivaloistakin, että toimii ja roikkuu, siis ei sama lamppu vaan toinen toimii ja toinen roikkuu.
Miten lie ollut kiinni tuolla jossain, jos vaihtaisi sinne valot. Tai laittaa yhden, kyllä se riittää. Pitääpä muuten tutkia millainen pellolla olevassa pussimersunraadossa, jos hyödyntäisi siitä
Tai sitten jotain lediä, niitä on kotosalla kyllä.
Susukissa siis näin:
Löytyi sattumoisin mitä sopivinta maalia, joten viitisentoista vuotta suunniteltu värinvaihto toteutui.
Konemaali, "yellow-olive-green matt" Military vehicle paint mikälie.
https://www.carpentergoodwin.co.uk/Prod ... s/601408KR
Haapaveden Varaosapojilta tuota sai (ja saa) eikä ole kallista, olikohan vajaa 20 euroa litra ja litralla maalaa maastoauton Ohenteeksi ksyleeniä.
Kyselin maalia ostaessani että pensselilläkö vai telalla maalaisin ja miten ohennan, niin Varaosapoikien yrittäjä Tomi tuumasi että "aja tuohon takapihalle ja teippaa niin vedetään ruiskulla", no siihen tarjoukseen oli helppo tarttua
Aamulla kymmenen maissa pesin auton RK-24:llä ja painepesurilla, kuivumisen jälkeen hioskelin kiillon pois "karhunkielellä" ja huuhtelin pölyt päältä.
Ajoin Varaosapoikien pihaan ja teippasin maalausta varten. Tomi ruiskutti maalin päälle, tunnin päästä vetelin teipit pois, maalsin kilikalimattamustalla vanteet ja takapuskurin ja ajelin kotiin ennen iltakolmea.
Hyvin suunniteltu on enemmän kuin puoleksi tehty, siis kun 15 vuotta suunnittelee niin valmista tulee alle viiteen tuntiin kaikki työvaiheet huomioon ottaen.
Tuli todella, todella hyvä maalipinta, kaikki tarvikkeet maksoivat yhteensä noin 50 euroa - ja väri on juurikin sellainen kuin halusin.
Kattoteline pitää asennella takaisin ja miettiä minkä lisävalon siihen laitan. Jos pitää jahtiautona koko syksyn, niin voisi ihan kunnon paneelin laittaa.
Sisältä pitäisi pensselöidä muutama kohta vihreäksi.
Ajattelin tänä syksynä ajella tuolla vähän enemmän kuin takavuosina, otin liikennekäyttöön maalauspäivänä puolen viikon maissa. Tosin laiskottaa niin että nastarenkaat on alla.
Liikennevakuutus ja osakasko 205 euroa / vuosi, verot 220 euroa / vuosi.
Viimeinkin sain aikaiseksi myös kalvottaa takasivulasit. Niissä on ollut violetttiin vivahtava tummennus, ilmeisesti paukkupullosta laitettu. Ikävää poistettavaa oli kyllä, mutta kun lasin saa 3 ristipääruuvilla irti ja pöydälle ei voi moittia hommaa hankalaksi. Kalvoksi tumminta 5% mitä tarjolla oli.
Takalasissa on samaa violettia p*skaa mutta ei jaksa siitä alkaa raapimaan pois, nyt kun sivulasit on savunharmaa-mustat ei violetti sävy enää takalaistakaan erotu kovin voimakkaasti.
-------------------------------------
Takana työ (peruutus) valona on ollut pari kantikasta työvaloa, nyt laitoin kokeeksi Arctic Bright 100 led-kaukovalon tilalle. En tietenkään olisi moista erikseen tähän tarkoitukseen ostanut, mutta oli yksi ylimääräinen tallissa käyttöä odottelemassa.
Eiköhän se riitä, kun 380 metriin lupaillaan näyttävän. Erillisellä kytkimellä saa päälle, ei syty pakkivalokytkimestä. Liekö sellaista edes SJ:ssä.
-------------------------------------
Kattotelineen nostin takaisin paikalleen. Se oli maalauksen ajan tietysti pois.
Lisävaloksi telineeseen aiempien työvalojen tilalle W-Light Storm 20. Pitäisi nähdä riittävästi ne kerrat kun tällä on liikenteessä.
Katsotaan myöhemmin siirränkö paneelin johonkin muuhun autoon, kunhan näkee miten näkee
-------------------------------------
Hirmuisessa tarmonpuuskassa jopa tarkistin rengaspaineet, joista ilmeni että ne olivat 0,65-1,4 välillä.
Laitoin paineiksi 1,8 joka kulmaan ja nyt Suzuki kulkee tien päällä kuin kiskoilla, buahhahhhaa.
Takalasissa on samaa violettia p*skaa mutta ei jaksa siitä alkaa raapimaan pois, nyt kun sivulasit on savunharmaa-mustat ei violetti sävy enää takalaistakaan erotu kovin voimakkaasti.
-------------------------------------
Takana työ (peruutus) valona on ollut pari kantikasta työvaloa, nyt laitoin kokeeksi Arctic Bright 100 led-kaukovalon tilalle. En tietenkään olisi moista erikseen tähän tarkoitukseen ostanut, mutta oli yksi ylimääräinen tallissa käyttöä odottelemassa.
Eiköhän se riitä, kun 380 metriin lupaillaan näyttävän. Erillisellä kytkimellä saa päälle, ei syty pakkivalokytkimestä. Liekö sellaista edes SJ:ssä.
-------------------------------------
Kattotelineen nostin takaisin paikalleen. Se oli maalauksen ajan tietysti pois.
Lisävaloksi telineeseen aiempien työvalojen tilalle W-Light Storm 20. Pitäisi nähdä riittävästi ne kerrat kun tällä on liikenteessä.
Katsotaan myöhemmin siirränkö paneelin johonkin muuhun autoon, kunhan näkee miten näkee
-------------------------------------
Hirmuisessa tarmonpuuskassa jopa tarkistin rengaspaineet, joista ilmeni että ne olivat 0,65-1,4 välillä.
Laitoin paineiksi 1,8 joka kulmaan ja nyt Suzuki kulkee tien päällä kuin kiskoilla, buahhahhhaa.
Halpa-Hallissa piipahdin ostoksilla, viereisestä autosta parkkipaikalla joku äijä tuijotteli susukin nastarenkaita paheksuvasti. Olisi pitänyt koputtaa sivulasiin ja kysyä että olikos Karsikkaalla, tai mistä kylältä oletkaan, toissayönä pakkasta kuten meillä ? Ootko kahtonu kalenterias, huomenna voi sanoa että ens kuun perästä on marraskuu...
Lähtiessä oli jotain päiväkotilapsosia ohjaajiensa kanssa pihalla, melkeinpä riviin järjestäytyivät katsomaan kun lähdin
Huomenna lisävalon / työvalon sähköjä kytkemään. Pikakolvista oli nimittäin kärki kahtena kappaleena ja perjantaina tilaten lupasivat tiistaiksi saada uuden.
Voisi muuten nuo rekisterivalotkin korjailla nyt yhtäkkiä tuli mieleen, että mikäpä estää asentamasta paria pienenpientä ledvaloa noiden vanhojen tilalle, niitähän löytyy kaapista
Lähtiessä oli jotain päiväkotilapsosia ohjaajiensa kanssa pihalla, melkeinpä riviin järjestäytyivät katsomaan kun lähdin
Huomenna lisävalon / työvalon sähköjä kytkemään. Pikakolvista oli nimittäin kärki kahtena kappaleena ja perjantaina tilaten lupasivat tiistaiksi saada uuden.
Voisi muuten nuo rekisterivalotkin korjailla nyt yhtäkkiä tuli mieleen, että mikäpä estää asentamasta paria pienenpientä ledvaloa noiden vanhojen tilalle, niitähän löytyy kaapista
Pitäneekö suunnitella jotain vaijeria jolla voisi säätää lämmityslaitetta, kun aamuisin on pakkasen rajalla ja päivällä melkein 20 lämmintä.
Säätö on ollut jo muutaman vuoden konepellin alla.
Alkuperäinen liukusäädin / vaijeri lakkasi toimimasta jo aikojen alussa, ja myöhemmin laittamani tarvikevaijeri ei sekään ole enää aikoihin liikkunut mihinkään
No, sitä kolvin kärkeä hakemaan nyt ensialkuun että pääsee tinailemaan --->
Säätö on ollut jo muutaman vuoden konepellin alla.
Alkuperäinen liukusäädin / vaijeri lakkasi toimimasta jo aikojen alussa, ja myöhemmin laittamani tarvikevaijeri ei sekään ole enää aikoihin liikkunut mihinkään
No, sitä kolvin kärkeä hakemaan nyt ensialkuun että pääsee tinailemaan --->
Ei ollut kolvin kärki tullut, paketti myöhässä. No, kaasupolttimen löysin ja tinaahan silläkin.
Kyllä on "hieman" valot kehittyneet viime vuosina.
Stormia on kehuttu poikkeuksetta, ja kuitenkin yllätyin positiivisesti. Tästä ovat kirjoitelleet, että olisi jopa parhammillaan kilven alla. Katolta näyttää näin.
Suzukissahan ei ole omia valoja juuri minkäänlaisia, vaikka umpiot on uudet. Jos auton omat valot olisivat kelvolliset, olisi kokonaisuus mainio.
Pakkivalollakin näkee sen mitä tarvetta on, silti mieli tekisi laittaa telineen nurkkiin pikku työvalot joka kulmalle....
Kyllä on "hieman" valot kehittyneet viime vuosina.
Stormia on kehuttu poikkeuksetta, ja kuitenkin yllätyin positiivisesti. Tästä ovat kirjoitelleet, että olisi jopa parhammillaan kilven alla. Katolta näyttää näin.
Suzukissahan ei ole omia valoja juuri minkäänlaisia, vaikka umpiot on uudet. Jos auton omat valot olisivat kelvolliset, olisi kokonaisuus mainio.
Pakkivalollakin näkee sen mitä tarvetta on, silti mieli tekisi laittaa telineen nurkkiin pikku työvalot joka kulmalle....
Bongasin Nettiautosta mielenkiintoisen Suzukin:
https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/11320101
Aivan kuin SJ, mutta automaattivaihteinen, ilmastoinnilla ja ohjastehostimella.
Lisäksi vielä jahtimiehiä ajatellen ohjaus oikealla, eli hirvenjälkiä etsiskellessä näkee sivuikkunasta tienpenkan hyvin. Tosin metsäautotien varteen pysähtyessä joutuu hieman katsomaan mihin kohtaa, ettei tarvitse suoraan ovesta aivan umpipusikkoon yrittää tai kaatua ojaan
(JA11 Scott, hinta 3500. Kuitenkin joskus muistelen että mikähän tuokin oli kun ilmoitus poistuu aikanaan)
https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/11320101
Aivan kuin SJ, mutta automaattivaihteinen, ilmastoinnilla ja ohjastehostimella.
Lisäksi vielä jahtimiehiä ajatellen ohjaus oikealla, eli hirvenjälkiä etsiskellessä näkee sivuikkunasta tienpenkan hyvin. Tosin metsäautotien varteen pysähtyessä joutuu hieman katsomaan mihin kohtaa, ettei tarvitse suoraan ovesta aivan umpipusikkoon yrittää tai kaatua ojaan
(JA11 Scott, hinta 3500. Kuitenkin joskus muistelen että mikähän tuokin oli kun ilmoitus poistuu aikanaan)
Katoin kans tota suiza ilmoa. Onko moottori 0,6 litranen vai erhe tuossa. Poika haaveksii ensiautoks jotai tollasta, niinku nykynuoret ruukaakin.
Ps. Aivan fantstisen hieno tuo sun uuden värinen suzuki
Ps. Aivan fantstisen hieno tuo sun uuden värinen suzuki
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kiitos !
Hämmentävää kyllä, moottori taitaa oikeasti olla noin pieni luulin kirjoitusvirheeksi vaan eipä:
https://carfromjapan.com/specifications ... c4b28744dc
https://www.youtube.com/watch?v=pIicenfjafk
Hämmentävää kyllä, moottori taitaa oikeasti olla noin pieni luulin kirjoitusvirheeksi vaan eipä:
https://carfromjapan.com/specifications ... c4b28744dc
https://www.youtube.com/watch?v=pIicenfjafk
The Suzuki f6A auto engine is a 64hp. three-cylinder, five-point fuel injected, dual overhead cam, turbo charged, Kia car engine. This lightweight aluminum, low fuel consumption, high performance car engine can be used in ultralight aircraft, hovercraft, boats, or just about anywhere a lot of power in an small light package is desired.
Tässä vähän eksotiikkaa:
https://www.youtube.com/watch?v=f3JVeAAmDGo
Aikaa on kulunut jo 40 v kun ajoin juuri samanlaisella ja jopa värisellä Suzukilla, jossa oli kaksi pyttyinen 2 t kone alle 400 cc. Kummasti silläkin matka eteni vaikeassakin maastossa eikä kiinni jäänyt, kun oli niin kevyt. Taakse vain jäi sankka sauhu Varren tapaan.
Syynä pieniin moottoreihin on ollut Japanin lainsäädäntö Kei-car kevytautoista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
https://www.youtube.com/watch?v=f3JVeAAmDGo
Aikaa on kulunut jo 40 v kun ajoin juuri samanlaisella ja jopa värisellä Suzukilla, jossa oli kaksi pyttyinen 2 t kone alle 400 cc. Kummasti silläkin matka eteni vaikeassakin maastossa eikä kiinni jäänyt, kun oli niin kevyt. Taakse vain jäi sankka sauhu Varren tapaan.
Syynä pieniin moottoreihin on ollut Japanin lainsäädäntö Kei-car kevytautoista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car
Ai että siinä meinaan ensilumilla, kun hirviporukka istuisi nuotiolla ja kuulisi metsäautotieltä tuon äänen, menisi naamat totisiksi kun mutkan takaa ei putkahtaisikaan Lynksi vaan susuki
Sehän oli huutokaupatcomissa myynnissäkin susuki 500-kuutioisella 2t koneella, ja minä kun luulin että joku riemuidiootti kelkan tekniikan asentanut, niin oliko tuo peijooni alkunperinkin kaksitahtinen peli
Edit; https://huutokaupat.com/1412371
Sehän oli huutokaupatcomissa myynnissäkin susuki 500-kuutioisella 2t koneella, ja minä kun luulin että joku riemuidiootti kelkan tekniikan asentanut, niin oliko tuo peijooni alkunperinkin kaksitahtinen peli
Edit; https://huutokaupat.com/1412371
Susukilla on tullut "rommuuteltua" maantiellä ja vähän muuallakin melkein joka päivä.
Sawon Myrskylyhtykerho teki erinomaisen työvalovertailun
( https://www.facebook.com/groups/1718736381586905/ )
ja olipahan muutama melko tehokas lamppu, esimerkiksi tämä
https://www.ikh.fi/fi/tyovalo-led-optimum-5600z-st86066
todella leveällä, tasaisella valokiilalla.
Sille kaveriksi
https://www.ikh.fi/fi/tyovalo-led-agena-5100t-st86085
jos tarvitsee valoa hieman kauemmas....tai vaikka katolle joka kulmaan
Sawon Myrskylyhtykerho teki erinomaisen työvalovertailun
( https://www.facebook.com/groups/1718736381586905/ )
ja olipahan muutama melko tehokas lamppu, esimerkiksi tämä
https://www.ikh.fi/fi/tyovalo-led-optimum-5600z-st86066
todella leveällä, tasaisella valokiilalla.
Sille kaveriksi
https://www.ikh.fi/fi/tyovalo-led-agena-5100t-st86085
jos tarvitsee valoa hieman kauemmas....tai vaikka katolle joka kulmaan