Ajonesto kokonaan pois 320 cdi ? muoviavain versio

Vastaa Viestiin
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Ajonesto kokonaan pois 320 cdi ? muoviavain versio

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Onko kukaan todistetusti saanut ajonestoa pois väyrysestä tai muun mallisesta mersusta? Itsellä cdi 320 vm. 2000 ja edellinen omistaja rikkonut rattilukon ja virtalukon,orkkis virtalukon sain korjattua kahdesta lukosta yhdistelemällä että saa virrat päälle ja pois vaikka ajonesto päällä. Oli mikrokytkimet ja virtojen kytkentäkäpälät poikki.Poistin sen muovilipareen joka estää avaimen kääntymisen,avainta ei tunnista mitta arvoissa ja virtalukossa jatkuva vika B1156 control module,rattilukon tilalla johdoissa ecu servicen emulaattori,tarkoitus olisi tehdä tästä vetoauto kun tarvii silloin tällöin,ei huvikseen haluta 2 e päivä maksaa d veroa joten seisonnassa tulisi olemaan suurimman osan vuodesta. Eikä siis tarvi mitään ajonestoa enää. Moottorin ohjainlaitteen numero 0281010068 ed0031 cr2.15,ulkomailta koittanut asiaa selvitellä vaan tarkkaa tietoa ei tunnu olevan missään,osa sivuista väittää että saa ja toiset kumoaa. Ja jos jotakin harmittaa että ei täällä saa neuvoa ajoneston ohituksia niin ne jotka niitä osaa ohittaa,niitä ei vanhat väyryset kiinnosta enää. Ja voihan itekkin rakennella jonkin käynnistymättömyys järjestelmän jos haluaa.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

paljonkos maksaa vaikka saksasta käytettynä avaimet, eis, ecu ja tcu... vaihtaa kaikki niin taas toimii

Edit: ei sekään ilmaista oo jos siihen tulee joku koodariukko pariksi tuntia muutaman matolaatikon kanssa touhuamaan.

Edit2: tarkoitin siis käytettynä noita hiluja niinkuin dealer alla sanoo
Viimeksi muokannut MHe, 21.7.2020 11:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Sprinter99
Viestit: 140
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Tuolla sivustolla saattaa olla tietoa.
https://www.digital-kaos.co.uk/forums/f ... p/178-IMMO

Sprinteristä piti ottaa mikropiiri pois eculta, mutta sen seurauksena ongelmana hehkun merkkivalo ja hehkuttaako se ollenkaa?

Ajoneston voi saada pois, mutta sen poisto voi vaikuttaa muuallekkin.

Edit:
Olisko helpoin ajonesto, kun laittais startin herätejohdon kierämään jonkin kytkimen kautta, niin ei aivan helpolla lähde käyntiin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö 320 väyrysenkin osia ole sen verran myynnissä, että kohtuuhintaan saa ecun, ohjauslukon ja rattilukon avaimineen ?
Olisi helppo vaihtaa.
Ajonestosta en osaa sanoa saako pois.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Audi A8
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Kyselin sercapilta vaan eivät ole viitsineet vastata,juu halvin vaihtoehto on varmaan hommata samanlainen moottorin ohjainlaite,avaimet,virtalukko,rattilukko paketti jostain purkuautosta,aattelin lähinnä tätä ohitusta siltä kantilta että voisi yksinkertaistaa toimimatonta ja vikaherkkää järjestelmää.Tietenkin uusia saa mutta hintojen puolesta en näe oikein järkeä siinä,auto kun jo kumminki 20 v vanha.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudet osat on kyllä hinnan vuoksi pois laskuista.
Ajonesto ei ole erityisen vikaherkkä, mutta onhan se yksinkertaistettu versio kun rattilukko ja avaimen tunnistaminen jäisi pois.
Sprinter99
Viestit: 140
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Jos sercapilta kysytty, että saavatko ajoneston pois, niin eikai kukaan tuollaiseen vastaa, muutakun nimimerkin suojissa foorumeilla, ja siitäkin saattaa modet hermostua.
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Kyllä ihan omalla nimellä ja puh numerolla sähköpostia laittelin,näyttävät myyvän julien ohituspalikkoja vaan ei selviä että saako juuri tuosta ohjainlaitteesta pois. Ja jos modet hermostuu ajonestosta niin varmaan saavat sitten hermostua monesta muustakin,neuvotaanhan tälläkin foorumilla miten airbageja saa ohitettua jne. silloin puhutaan jo hengenlähdöstä kolaritilanteessa. Oli tähän meikän rönttäänkin ohituksia tehty jo mitkä aattelin purkaa pois jos saan käyntiin tuon ja testattua pelaako tuo auto edes muuten,ostin käynnistymättömänä osiksi ,vaan ei ollut laho niin aattelin että jos elvyttäisi ajokuntoon vielä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sercapin "asiakaspalvelusta" on sen verran kokemusta etten yhtään ihmettele vaikka eivät vastaa asiallisiinkaan kyselyihin.
ohituspalikkoja
Sercapilla oli ainakin joskus myynnissä SRS istuintunnistimen ohituspalikkaa, sitten kun yrittää ostaa niin huuto nousee että ne on tarkoitettu korjaamon työkaluiksi vianetsintään eikä autoon asennettaviksi :lol: sivusta kuuntelin ja saatoin sen verran mainitakin siinä että jos ei väyrysestä istuintunnistimen vikaa ilman tuollaista selville saa niin parempi kun jättää fiksummille korjaamoille koko homman :idea:
Sprinter99
Viestit: 140
Liittynyt: 12.11.2018 12:22

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Tuollainenko sulla on?
https://forum.carlabimmo.com/viewtopic. ... 903#p50417

Tuo Julie ei toimi.

Veikataan että ajonestopiiri on tuo minkä viereen menee valkoinen johto 3 kuvas.
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Ei ole vielä mitään,oikeata koittanut etsiä jos ny edes on olemassa sellaista,jos ei löydy ni sitten hommata vastaavasta autosta osat,siinäkin saa koodailuja harrastaa hetken. Mutta se ei ole ongelma. Joka autovalmistajallakin on nuita airbag testauspalikkoja kun ei sinne paukulle mielellään vastusmittaria tukita,tullu tässä vuosien varrella räjäyteltyä takuu/kolariautoihin/ulkonävirheiden takia vaihdettuja ni nähnyt livenä mikä voima niissä on,merkeissäkin hurjat erot. Audin kuskin bagi jaksaa nostaa 13 tuuman rengasvanne kombinaation 20 m ilmaan,ford orionissa ei oikein muuta tapahtunut kuin ääni. Vyönkiristin jaksaa vetää kiintoavaimen mutkalle jne. että ei kannata pelleillä turvalaitteiden kanssa,eikä staattista sähköä täynnä oleva villapaita päällä räpeltää. Menihän tämä takata valmistajakin konkkaan kun pikkusen oikoivat kehittelyssä ja ihmisiltä räjähti päitä kun kuoret sirpaloitui kolarisss.Kampanjana ties kuinka monessa merkissä niitä vaihdettu,honda,mazda,bmw ny ainakin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinniin joojoo, ei tarvitse vastusmittaria paukkujen tutkimiseen kun on oikea testeri, eikä se emulaattori taida tutkia maton kuntoa vaan laitetaan sen tilalle ? Enpä ole koskaan asentanut moista palikkaa. Johdotusten mittaaminen taas onnistuu tarvittaessa riskittä, kun on molemmista päistä piuhat irti.
Ihan jonkin verran on paukuteltu erilaisia srs komponentteja työpaikalla, onhan niissä voimaa.
Lomallahan tuo serkappi näkyy olevan, niin tuskin ennen sen loppumista enää vastailevat.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin yleensä halvin/helpoin tapa on selvitää mikä on vikana ja sitten korjaa sen,
Sen aloitamiseen on hyvä konsti *:rila lukee aluksi vika koodit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Tulillehan se lähti,eri auton virtalukko,rattilukko,moottorin ohjainlaite. Minkä ihmeen takia 320 cdi koneeseen on vesijäähdytteinen laturi laitettu? En ole saman ikäpolven autoissa nähnyt,eikai tuossa ny mitään superkuluttajia ole sentäs 😁
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa !

Vesijäähdytteistä laturia on facelift väyrysissä 200-220-270-320 cdi ja prefacelift 203:ssa 200-220-270 cdi.
Käsittääkseni laturin pitää olla tehokas noihin malleihin tulleen sähköisen lisälämmittimen vuoksi ja siksi on tehty vesijäähdytteinen. Myöhemmin kuitenkin vastaavan tehoisia on tehty ilmajäähdytteisinä.

Alkuun vesijäähdytteiset olivat järkyttävän kalliita, kalliita ne on vieläkin mutta taitaa sentään Suomestakin saada 400-500 eurolla vaihto-osana.
Ennen ei tonni riittänyt.
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Hmmm. Onko se sähkölämmitin vänkärin puolella vesiletkuissa,2 x kappaletta jotain magneettiventtiileitä päällä? Ohjainlaite kotelon vieressä,nimittäin kuumeni niin lahjakkaasti että alko muovi haisemaan niin näppäsin pistokkeen irti,edellinen omistaja sanoi että oli talvella heittänyt sisälle kuuman tulo,siksi jäänyt seisomaan talliin ja sitten oli mennyt ajonesto päälle ja sitten myös hermot. Otin tuossa imusarjan irti,täynnä egr liisteriä ja läpät kiinni,ei ole henki oikein kulkenut. Vaatiiko ohjelman muutoksen että egr on pois toiminnasta,mielessä jo peltilevyä suunnittelin tukkeeksi vaan huomaako cdi että nyt ei ilmamassamittarin arvo ole oikea ja limp moodi päälle?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Siinä paisarin vieressä, paksu virtakaapeli paljastaa.

Menee limpmodeen. Jossain brittifoorumilla oli ohjetta EGR shunttivirityksen tekemiseen
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maotsetung kirjoitti:Hmmm. Onko se sähkölämmitin vänkärin puolella vesiletkuissa,2 x kappaletta jotain magneettiventtiileitä päällä? Ohjainlaite kotelon vieressä,nimittäin kuumeni niin lahjakkaasti että alko muovi haisemaan niin näppäsin pistokkeen irti,edellinen omistaja sanoi että oli talvella heittänyt sisälle kuuman tulo,siksi jäänyt seisomaan talliin ja sitten oli mennyt ajonesto päälle ja sitten myös hermot. Otin tuossa imusarjan irti,täynnä egr liisteriä ja läpät kiinni,ei ole henki oikein kulkenut. Vaatiiko ohjelman muutoksen että egr on pois toiminnasta,mielessä jo peltilevyä suunnittelin tukkeeksi vaan huomaako cdi että nyt ei ilmamassamittarin arvo ole oikea ja limp moodi päälle?
Ohjelman muutos niin ei huomaa että egr on pois pelistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
maotsetung
Viestit: 7
Liittynyt: 19.7.2020 15:44

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Pitää puhdistella ekana imusarja tässä ja tulpata läppien akseli reijät,taidan kierteet tehdä ja pultti kierreliimalla paikoilleen. Imusarjan puhdistus menossa juuri,pikasesti kooklettelin niin tosiaan ulkomaan foorumeilta löytyy ohitusohjeet ilman ohjainlaitteen uudelleen ohjelmointia. Selvitellä josko juuri tuohon ohjainlaitteeseen löytyisi ni ei budjetti karkaa heti käsistä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maotsetung kirjoitti:Pitää puhdistella ekana imusarja tässä ja tulpata läppien akseli reijät,taidan kierteet tehdä ja pultti kierreliimalla paikoilleen. Imusarjan puhdistus menossa juuri,pikasesti kooklettelin niin tosiaan ulkomaan foorumeilta löytyy ohitusohjeet ilman ohjainlaitteen uudelleen ohjelmointia. Selvitellä josko juuri tuohon ohjainlaitteeseen löytyisi ni ei budjetti karkaa heti käsistä.
Aika pieni budjetti siis jos ko ohjelman muutos karkaa siitä maksaahn tuo jonkun rakenlaman tekminekin jotain jos ei satu osia olemaan valmiina
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”