W124 Keskuslukituksen kauko-ohjaus - pumppun ohjaus?
W124 Keskuslukituksen kauko-ohjaus - pumppun ohjaus?
Morjens,
Tässä yritin asentaa W124:een (sedan) kauko-ohjain, minulla on comfort-boksi ja on kaksi johto per ovi. Katkaisin kaksi vihreä johto (apukuskin puoli) ja sinne tulee auki asennossa 12V ja kiinni 0V. Molemmat johdot katkaisin kun ensin katkaisin väärän (comfort) johdon, tai näin ajattelin. Joka tapauksessa molemmat kokeiltu.
Ohjaus vaan ei toimi, enkä saa pumpun reagoimaan kun laitan 12V siihen (kokeiltu sekä auki, että kiini-asennossa).
Toisesta sivusta kopsattu:
1) Keskuslukituksen toimintaa ohjataan pumpun pyörimissuuntaa vaihtamalla.
2) Katkaise lukolta pumpulle menevä johto. Johtojen värit ovat sininen (kuljettajan ovi), keltainen (takaluukku) ja vihreä (matkustajan ovi).
3) Jos ole epävarma pumpun "kätisyydestä", kytke pumpulle menevään johtoon akulta suoraan + t. - virta. Miinus-virta (siis maa, käytän kuitenkin termiä miinus-virta) lukitsee ovet ja plus-virta avaa ovet.
Eikö tämän mukaan pumppu pitäisi yksinkertaisesti pyöriä kun antaa virtaa?
Tilanne vähän hankala, koska vain yksi lukko enää toiminnassa ja haluan nyt ensiksi saada kauko-ohjaus toimimaan etten jää ulos.
(jos jollekin on lukkosarja nurkissa, olen kiinnostunut ostamaan)
Tässä yritin asentaa W124:een (sedan) kauko-ohjain, minulla on comfort-boksi ja on kaksi johto per ovi. Katkaisin kaksi vihreä johto (apukuskin puoli) ja sinne tulee auki asennossa 12V ja kiinni 0V. Molemmat johdot katkaisin kun ensin katkaisin väärän (comfort) johdon, tai näin ajattelin. Joka tapauksessa molemmat kokeiltu.
Ohjaus vaan ei toimi, enkä saa pumpun reagoimaan kun laitan 12V siihen (kokeiltu sekä auki, että kiini-asennossa).
Toisesta sivusta kopsattu:
1) Keskuslukituksen toimintaa ohjataan pumpun pyörimissuuntaa vaihtamalla.
2) Katkaise lukolta pumpulle menevä johto. Johtojen värit ovat sininen (kuljettajan ovi), keltainen (takaluukku) ja vihreä (matkustajan ovi).
3) Jos ole epävarma pumpun "kätisyydestä", kytke pumpulle menevään johtoon akulta suoraan + t. - virta. Miinus-virta (siis maa, käytän kuitenkin termiä miinus-virta) lukitsee ovet ja plus-virta avaa ovet.
Eikö tämän mukaan pumppu pitäisi yksinkertaisesti pyöriä kun antaa virtaa?
Tilanne vähän hankala, koska vain yksi lukko enää toiminnassa ja haluan nyt ensiksi saada kauko-ohjaus toimimaan etten jää ulos.
(jos jollekin on lukkosarja nurkissa, olen kiinnostunut ostamaan)
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Luitko tuota:
viewtopic.php?t=6951&highlight=kaukoohjaus
viewtopic.php?t=6951&highlight=kaukoohjaus
Kyllä, minulla vähän erillainen boksi, mutta periaate "pitäisi" olla sama. Mittarin perusteella boksi kytkee oikein, 3,5s viiveelläkin.dealer kirjoitti:Luitko tuota:
viewtopic.php?t=6951&highlight=kaukoohjaus
Mutta minun järjen mukaan pumpun pitäisi käynnistää kun sille näyttää siihen herätejohtoon 12V vaikkapa suoraan akusta, mutta mitään ei tapahdu. Kuitenkin lukot toimivat hyvin kuskin ovesta. En vaan ymmärrä
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Juu, ongelma on etten pysty kokeilla apukuskin puoli kun se lukko on jumissa (siksi kauko-ohjaus entistä tärkeämpi)
En ole kokeillut maata (kai tarkoita yksinkertaisesti maadoituspisteesta johto kiinni herätäjohtoon, minun tapauksessa vihreään?) täyty kokeilla. Mutta olen kokeillut sekä ovet auki, että kiinni plus-johdolla. Ei vaikutusta.
En ole kokeillut maata (kai tarkoita yksinkertaisesti maadoituspisteesta johto kiinni herätäjohtoon, minun tapauksessa vihreään?) täyty kokeilla. Mutta olen kokeillut sekä ovet auki, että kiinni plus-johdolla. Ei vaikutusta.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Tämä jää vähän odottamaan kun kesäreissut on tehty.
Sellainen kysymys vielä lukkoihin liittyen, että kun irrotin apukuskin lukko, niin saanko lukkosylinteri pois vaikka avain ei käänny?
Ohjeita löysin miten viilataan haitat tms. mutta edellytys taitaa olla että avain vielä käänny.
Olisi kiva saada kaikki kuntoon, sen verran kiva oli taas ajella kunnon dieseli-autolla
Sellainen kysymys vielä lukkoihin liittyen, että kun irrotin apukuskin lukko, niin saanko lukkosylinteri pois vaikka avain ei käänny?
Ohjeita löysin miten viilataan haitat tms. mutta edellytys taitaa olla että avain vielä käänny.
Olisi kiva saada kaikki kuntoon, sen verran kiva oli taas ajella kunnon dieseli-autolla
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Kyllä, sain lukko pois ovesta, tarkoitan se lukko patruuna jotta pääsen vaikka korjamaan sen.dealer kirjoitti:Lukkoahan ei aina saa ovesta pois ellei avain käänny, koska liikkeen välittävän tapin päässä on "haitta", mutta taisit tarkoittaa saako lukkoa purettua pienempiin osiin ? Minä en muista, mutta joku muu varmaan...
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92