Surkeat lähivalot.

Vastaa Viestiin
Savolaenen
Viestit: 3
Liittynyt: 16.6.2016 21:35

Surkeat lähivalot.

Viesti Kirjoittaja Savolaenen »

Lyhyet valot varsinkin on surkeimmista surkeimmat. Halogeenit siis. Onko lyhyille valoille jotain kikkakakkosta vaikka ledeistä jolla valot saisi hieman paremmiksi vai onko xenonit ainoa vaihtoehto ?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tarvike xenon ainakin on kuin sata jänistä. Umpiomuovit kannattaa myös kiillottaa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Itekki miettiny juuri samaa. Jos senonit laittaa nii pitääkö ne olla canbus mallia?
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 390
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Kyllä pitää.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Savolaenen
Viestit: 3
Liittynyt: 16.6.2016 21:35

Viesti Kirjoittaja Savolaenen »

Onko noista ledipolttimoista kokemusta, tekeekö niillä mitään? Sillä ei väliä onko tieliikennekäyttöön hyväksytty.. eihän nuo xenonisarjatkaan ole.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jotenki on semmonen mutu tullu tässä vuosiem saatossa että noita 211sen valoja ei juuri saa paremmaksi muuten kuin vaihtamalla sinne umpion sisään uudet projektorit...

Muu kikkailu on kuin heittäs rahaa kaivoon.
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ihan samaa manailtu täälläkin :twisted:
Aluksi vaihdoin lyhyiin 150% paremmat Osramit, siis h7 kyseessä.
Seuraavaksi ledit, kiinnitys umpioon ensinnäkin ihan p:stä, ja lisäksi valot edelleen ihmeen onnettomat, vaikkakin valkeammat.
H4:na taas ihan vaan kirkkaammilla polttimoilla Toyotassa ja MB 124:ssa ledeinä huomattavasti paremmat. Ässässä alkuperäisenä jo voimakkaammat, ja taisinpa sinnekin laittaa jo aiemmin plus-polttimoita. Eikö h7 osata tehdä, pitääkö vielä kokeilla joku toinen merkki ja K600 pienempi.
Umpio hankailtu kesällä kirkkaammaksi.
Käyny jopa mielessä, että jos löytyis pienellä välirahalla kunnollisilla valoilla oleva 320 211 :?
Taitaa tuo umpioiden vaihtaminenkin olla aika suuritöinen, eikö pitäne suunnilleen puskurikin purkaa.
No kyllähän tuo eilenillalla näytti jo hieman valoisammalta taivaskin, kun vaan pääsee ajoissa lähtemään tienpäälle, aamuisin tosi pimeetä mustalla tiellä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Bj Andy
Viestit: 96
Liittynyt: 17.12.2016 21:03
Paikkakunta: Lemi The Land of Red Potatoes

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Otin ja kuukkelin xenon valojen tummumista , ja sen projektorin vaihdon lisäksi joku ennakkoluuloton oli jopa putsaillut linssiä ja heijastinta.

Kokeilin sitä itsekin ja kyllähän siihen linssin sisä pintaa oli möhnää kertynyt.

Hain työvälineeksi pulloharjan, mutta siitä tuli sitten lopuksi käytettyä vain se kahva osa. Siihen pienillä nippareilla silmälasiliina tolloksi ja sen sai pujoteltua polttimon reijästä sisään ja varjostimen ohi sinne linssille.

Vaikkei yö päiväksi muuttunut niin joku prossa sitä valoa tuli takaisin. Kuskin puolelta vielä putsailin heijastintakin ja siitä tuli vielä pikkasen parempi kuin apparin puolesta. Eli putsataan vielä sekin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo pinnoite sieltä palaa puhki ja sen jälkeen valotehoa ei löydy vaikka laittais minkälaisen polttomon tahansa.
Kuvissa W163 ML:n xenon projektori. Sama kuin esim w211:ssä

Kuva


Kuva


Tässä hion kaikein pinnotteen pois ja kiillotin tuo peltisen pinnan ihan kiiltäväksi, valoteho parani aivan helvetisti... Nämä kesti ainakin sen vuoden mitä auto mulla oli, pidemmän päälle ei varmasti kiilto pysy kun tuossa ei ollut enää mitään pinnotetta.

Kuva

Kuva
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

http://www.timohapponen.net/heijastin/

Tollanen viesti löytyi overdrivelta aiheeseen:

Tsekatkaapa ensin pari asiaa noista heijastimista, ennenkuin tyrkytätte niitä kenellekään pinnoitettvaksi.
Ensiksikin; tarkistakaa, mitä ainetta heijastimen pinta on. Pitkälle 60- lukua vielä tehtiin perinteisiä, hopeoituja heijastimia. Vähitellen tekniikat muuttuivat ja prosessit automatisoituivat. Jo 70- lukuisissa autoissa on ns. nykyaikaiset umpiot, joita on paitsi hankala purkaa niin heijastinpinta on tehty ei- sähköäjohtavan, keraamisen pintakerroksen päälle. Tällaisen heijastimen uudelleenhopeointikin onnistuu kyllä, mutta tulee tosi kalliiksi, koska keraaminen, kova kerros on ensin poistettava ennekuin päästään hiomaan teräspintaa kiiltäväksi.
Jos heijastava pinta on saatu aikaan kromaamalla, homma on työläs, koska kromi on ensin hiottava pois ja vasta sen jälkeen voidaan pinta hioa ja kiillottaa. Edullisimmaksi hopeointi tulee vanhoille messinkiheijastimille, jotka on helppo hioa ja kiillottaa. Pohjalle laitetaan nikkelöinti ja sen päälle hopeointi.
Vähimmilläänkin yhden heijastimen kunnostamiseen menee tunnista puoleentoista, joten siitä voi päätellä, mitä homma suurinpiirtein maksaa. Ja mitä huonompikuntoinen heijastin on kyseessä, sitä enemmän siinä tietysti on työtä.
terveisin Timo Happonen
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kiillottelussa oikein ole järkeä. Paremman projektorin hinta on kympeissä. Omassa autossa oli lasiosan takapää tummentunut pysyvästi sen lisäksi että heijastinpinnat pilalla.
wiimax.fi
Bj Andy
Viestit: 96
Liittynyt: 17.12.2016 21:03
Paikkakunta: Lemi The Land of Red Potatoes

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Paljonko ajettu tuossa Mikan tapauksessa?

Jos näen vaivan että hellän umpiot irti niin toki samalla vaihtuu projektoritkin. On sen kokoluokan homma.
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Hei !

Jäikö keltään 211:n kunnollista alkuperäistä vasenta etulyhtyä :?:
On nimittäin auringossa katsoen ihan eri harmaa tuo umpio verrattuna oikeaan. Samoin autotallin oveen vertasin jo talvella kuvioita.
Muistelen, että just tuo nurkka olis joskus kolhittu (pitääpä tarkistaa vanhoista korjaustositteista), olisivatkohan iljenneet laittaa vanhan tai tarvikelyhdyn korjaamolla.

Kokeilisin vielä tuota konstia, vaikka taitaa purattaa aika paljon pelkkä lyhdyn vaihto, mutta onhan tässä pakkolomalaisella aikaa (joutaa tällai zättäilemäänkin) :D ja vuosilomalla vielä jatkuu. Viime viikolla olikin tosi kiireistä, että ennättää tehdä työhommat ennen lomautuksen alkua.

Skruvatilta tulee nykyään lähes joka aamu sähköpostiin hirmu alennus%:t (aikoinaan Möhkön jäähdyttimen oston ansiostakohan). Vastasinkin, että minua kiinnostais se 80% alennus eniten etulyhdyistä, mutta eipä ole tullut %:a ollenkaan valoista. 125 € näyttää olevan pyynti, ja minkä firman tekemiä liekään.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
ATampio
Viestit: 47
Liittynyt: 15.3.2012 0:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATampio »

650000tuttavuus kirjoitti:Hei !

Jäikö keltään 211:n kunnollista alkuperäistä vasenta etulyhtyä :?:
.
Molemmille puolille on kunnostusta odottamassa alkuperäiset valaisimet. Käyttöönottovuosi oli 2004.

Oli kyllä ne vaihtamista edeltävät oheispurkamiset ja varsinkin kasaus sen verran isotöiset, että seuraavatkin taidan laittaa uutuuttaan hohtavat.
WDB202194 muilla mailla
WDB211004

® Mesen Porkkana-klubi

#EIKIUSITA
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

ATampio kirjoitti:
650000tuttavuus kirjoitti:Hei !

Jäikö keltään 211:n kunnollista alkuperäistä vasenta etulyhtyä :?:
.
Molemmille puolille on kunnostusta odottamassa alkuperäiset valaisimet. Käyttöönottovuosi oli 2004.

Oli kyllä ne vaihtamista edeltävät oheispurkamiset ja varsinkin kasaus sen verran isotöiset, että seuraavatkin taidan laittaa uutuuttaan hohtavat.
Tarkoittanet siis nimenomaan puskurin ym. hilpetöörien pelkäämääni purkua, koska lyhdyt odottaa kunnostustasi, niin et niiden availuja :?
Tuohan siis 07-mallia, jos niissäkin eroja

Aamulla vertailin tarkemmin molempia, niin vasempaanhan näyttää vaihdetunkin pelkkä lasi (saaneeko ihan uusiakin), koska sikaflexi tms. töhnä pursuaa saumasta.
Tai eihän se ole mikään lasi vaan harmaahko plexi :lol: Liekö sitten alla vielä erikseen lasikin, vai se päällysmuoviko vain pelkästään ?

On se muuten nykyautoissa hankalaa jo polttimon vaihtokin. Tuossakin nuo pitkät valot sellaisilla peltilipukoilla, että nyrkit verillä polttimon vaihdossa, eikä sittenkään tahdo mennä ihan kunnolla kiinni (gynekologi avux).
No Toyossakin hiukka ahdasta (eilen iltainen homma) Oikea umpio kyllä lähtee hienosti käteen parin pultin avauksella. Mutta vasemmastapa onkin korkannut alapuolen vastike pellistä, ja pyörii pultti joutavata. No akkuhan lähtee vastaavasti nätisti irti, kun saa vain sitten kiinnityskoukun sattumaan reikäänsä takaslaittaessa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kuva

No voeha hele----i :evil:
Eehän tuota plexiäkää sua vaehettua keoloo purkamata. :cry:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitäpä sitä vaihtamaankaan, jos on huono niin kiillottelee kuntoon.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ei se ainakaan pre-faceliftissä mikään posketon homma ole umpioita irrottaa.
Toki joutuu puskurin irroittamaan, mutta ei se nyt kovin kummoisesti kiinni ole.
Muistelisin tehneeni johonkin ketjuun oikein kuvalliset ohjeet irroituksesta :arrow: täytyypä kaivella vähän..
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

viewtopic.php?p=629434#629434

Tuolta kun rullailee alaspäin, niin löytyy kuvien kera kuinka umpio irtaanuu pre-faceliftistä.
Avatar
ATampio
Viestit: 47
Liittynyt: 15.3.2012 0:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATampio »

Muutoin kohtuu helppo, se puskurin takakiinnikkeen käsittely ei oiken sujunut. Renkaan irrottamalla kyllä olisi saanut paljon lisää tilaa työskennellä.
WDB202194 muilla mailla
WDB211004

® Mesen Porkkana-klubi

#EIKIUSITA
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Paljon, paljon kiitoksia noista selostuksista ja kuvista. Laitoin sivuston heti yläpalkkiin suosikix, ettei häviä. Olen vaan näköjään kaikessa n. 10 v. jäljessä noita vanhoja romuja ostellessa ja pitkään pitäen. :lol:

Nin kyllähän minä yritin viimekesänä jo hioa ja kiillottaa tuota ihan kaupasta ostetun pakkauksen mukaisesti. Olis vaan pitäny ehkä vetää kuitenkin koneella käsihinkkauksen sijaan. Pitääpä kysyä paikkakunnan autofixarilta haluisko tehdä. Joku kertoikin äskettäin ostaneen just häneltä ainakin hiomatahnat.
Lähinnä tuo lasin irrotus kiinnostais, että jos on pölyä umpiossa sisäpuolella.
Ainakin iso piimäitikka on ollut kokoajan kaukovalojen umpiossa, ja just tuolta puolen puuttui kokonaan konehuoneenpuolen muovisuojakin lähivaloilta.

Tarkoitus tänä syksynä asentaa apupitkät keulalle. Ostin jo viime talvena pari pyöreää, kun se täältä kautta ostamani suoramalli ei käynyt oikein mitenkään tuohon piikkikeulaan. Syksyn pimeät yöt kun ennätti mennä jo ohi, niin enpä laittanut enää kesän kivisateeseen vielä niitä. Jos kehtaan laitan sen pitkulaisen sitten vaikka Möhkön keulaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Lasin saa irti lämmittämällä liimasaumaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”