S203 avain ei käänny
S203 avain ei käänny
Moro.
Tuossa olen kaverilta ostatellut pitkänaikaa eberspächeriä ja nyt sen sitten ostin, tosin tuli loppu autoki kaupanpäälle. Eli s203 270cdi -01, joka minulta pari vuotta sitten lähti.
Semmoinen vika laukaisi entisen omistajan omistussuhteen kuin että avain ei enään kääntynyt virtalukossa. Rattilukko surahtaa auki kyllä ja avain kääntyy hieman oikealle joka ainakin starin mielestä aktivoi apukärjet(?).
Starilla kattelin ezs ohjainlaitetta ja se sanoo että avainta ei tunnisteta eikä avaimen koodaus ole tunnistettu tai jotain sinneppäin.
Eli kysymystä että voikos näitä avaimia koodata muuten kuin veholla nykyään? Korjaamo avainta eikä sen kummemmin toistakaan avainta tähän yksilöön ole.
Tämä kyseinen vika oli tullut viimeyönä kun oli vaihtanut radion autoon, voikos olla että kiinan ratiossa ollut jotain joka sekoittanut avaimen.. tai jos sillekkin tullut se paljon puhuttu infektio.
Tuossa olen kaverilta ostatellut pitkänaikaa eberspächeriä ja nyt sen sitten ostin, tosin tuli loppu autoki kaupanpäälle. Eli s203 270cdi -01, joka minulta pari vuotta sitten lähti.
Semmoinen vika laukaisi entisen omistajan omistussuhteen kuin että avain ei enään kääntynyt virtalukossa. Rattilukko surahtaa auki kyllä ja avain kääntyy hieman oikealle joka ainakin starin mielestä aktivoi apukärjet(?).
Starilla kattelin ezs ohjainlaitetta ja se sanoo että avainta ei tunnisteta eikä avaimen koodaus ole tunnistettu tai jotain sinneppäin.
Eli kysymystä että voikos näitä avaimia koodata muuten kuin veholla nykyään? Korjaamo avainta eikä sen kummemmin toistakaan avainta tähän yksilöön ole.
Tämä kyseinen vika oli tullut viimeyönä kun oli vaihtanut radion autoon, voikos olla että kiinan ratiossa ollut jotain joka sekoittanut avaimen.. tai jos sillekkin tullut se paljon puhuttu infektio.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: S203 avain ei käänny
Ensimäisen kannatta palautta alku tilaneen(infektoita toden näköisempää on että asenuksessa mennyt jotain pieleen/tai muuta tyrimistä siinä samalla johtoja irti jostain tms)Magge-- kirjoitti:Moro.
Tuossa olen kaverilta ostatellut pitkänaikaa eberspächeriä ja nyt sen sitten ostin, tosin tuli loppu autoki kaupanpäälle. Eli s203 270cdi -01, joka minulta pari vuotta sitten lähti.
Semmoinen vika laukaisi entisen omistajan omistussuhteen kuin että avain ei enään kääntynyt virtalukossa. Rattilukko surahtaa auki kyllä ja avain kääntyy hieman oikealle joka ainakin starin mielestä aktivoi apukärjet(?).
Starilla kattelin ezs ohjainlaitetta ja se sanoo että avainta ei tunnisteta eikä avaimen koodaus ole tunnistettu tai jotain sinneppäin.
Eli kysymystä että voikos näitä avaimia koodata muuten kuin veholla nykyään? Korjaamo avainta eikä sen kummemmin toistakaan avainta tähän yksilöön ole.
Tämä kyseinen vika oli tullut viimeyönä kun oli vaihtanut radion autoon, voikos olla että kiinan ratiossa ollut jotain joka sekoittanut avaimen.. tai jos sillekkin tullut se paljon puhuttu infektio.
oletettaan... että on automatti niin tarkistaa myös kepin vaijeri,
TCU:n öljyn määrä, sulakeita unohtamatta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: S203 avain ei käänny
Joo, olikin radio riisuttu irti jo kun hinasin omalle tallille auton. Täytyy tarkastaa tuo ohjain boxi sekä vaijeri. Sulakkeet 31(kojelaudan päässä) sekä 57(moottori tilassa) jotka testeri käski katsomaan niin katoin ja ne olivat ehjiä.CDI203 kirjoitti:
Ensimäisen kannatta palautta alku tilaneen(infektoita toden näköisempää on että asenuksessa mennyt jotain pieleen/tai muuta tyrimistä siinä samalla johtoja irti jostain tms)
oletettaan... että on automatti niin tarkistaa myös kepin vaijeri,
TCU:n öljyn määrä, sulakeita unohtamatta
EZS ohjainlaitteen avaimen tiedot tai lupavalikossa(en muista mittausarvo valikon nimeä) sanoo että laskenta ei vastaa auton tietoja tai muuta. Nämä on siis muistinvaraisia siitä mitä päivällä katoin ja kuvia ei hoksinu ottaa.
Täytyy huomenna katsella uudestaan jos kerkeääpi.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: S203 avain ei käänny
Nonii purin vähän autoa, tcun öljynmäärä oli nolla eli ihan kuiva täytyy sanoa että ennennäkemätön tämmönen. Kepin vaijerikin toimi ihan oikein.CDI203 kirjoitti:
Ensimäisen kannatta palautta alku tilaneen(infektoita toden näköisempää on että asenuksessa mennyt jotain pieleen/tai muuta tyrimistä siinä samalla johtoja irti jostain tms)
oletettaan... että on automatti niin tarkistaa myös kepin vaijeri,
TCU:n öljyn määrä, sulakeita unohtamatta
Purin rattilukon irti ettei mee ikiajoiksi lukkoon jos tulee joku viba ja purin sitten virtalukon irti. Hiukan avasin sitä ja tarkistin sen 90 asteen kulma kuidun mistä jotkut puhuu, täysin kirkas.
Edelleen rattilukko surahtaa auki mutta avain ei käänny. Ei toimi myöskään lukitus avaimesta, ei oven infrapuna silmään osoittamalla tai muutenkaan.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: S203 avain ei käänny
Oothan muistanu katsoa avaimen ir silmän vaikka kännykameralla että morsettaa. Se ledin juotos joskus särki tai sit se ei lukossa ollessaan saa kelasta virtasta eli kelan juotos kanssa. Harvemmin taitaa virtalukon kelassa olla juotosvikaa kun sitä ei yleensä pudotella, Myös virtalukon ja avaimen optisen reitin puhdistus ei paljoa maksa vaivaa.Magge-- kirjoitti:Nonii purin vähän autoa, tcun öljynmäärä oli nolla eli ihan kuiva täytyy sanoa että ennennäkemätön tämmönen. Kepin vaijerikin toimi ihan oikein.CDI203 kirjoitti:
Ensimäisen kannatta palautta alku tilaneen(infektoita toden näköisempää on että asenuksessa mennyt jotain pieleen/tai muuta tyrimistä siinä samalla johtoja irti jostain tms)
oletettaan... että on automatti niin tarkistaa myös kepin vaijeri,
TCU:n öljyn määrä, sulakeita unohtamatta
Purin rattilukon irti ettei mee ikiajoiksi lukkoon jos tulee joku viba ja purin sitten virtalukon irti. Hiukan avasin sitä ja tarkistin sen 90 asteen kulma kuidun mistä jotkut puhuu, täysin kirkas.
Edelleen rattilukko surahtaa auki mutta avain ei käänny. Ei toimi myöskään lukitus avaimesta, ei oven infrapuna silmään osoittamalla tai muutenkaan.
Perinteinen avain lukkoon ja avain nappia panamalla herättely kokeiltu? Niin ja sen napin juotokset...
Sit ne virtalukolle tulevat piuhat että ei oo radioasentelija niihin menny puuttumaan eli tuleehan virtalukolle sitä VIRTAA
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: S203 avain ei käänny
Joo olen katsonut että avain lähettä ir signaalia. Kela näytti olevan ehjä ja mitattuna 65-70ohmia joka oli vastaava kuin toisen auton avaimessa minkä purin. Ir silmiä olen puhdistellut ja tosiaan käytin virtalukon alapäässä olevan 90 asteen valokuitukulmankin irti joissa joillain on ollut mustaa.AK47 kirjoitti:
Oothan muistanu katsoa avaimen ir silmän vaikka kännykameralla että morsettaa. Se ledin juotos joskus särki tai sit se ei lukossa ollessaan saa kelasta virtasta eli kelan juotos kanssa. Harvemmin taitaa virtalukon kelassa olla juotosvikaa kun sitä ei yleensä pudotella, Myös virtalukon ja avaimen optisen reitin puhdistus ei paljoa maksa vaivaa.
Perinteinen avain lukkoon ja avain nappia panamalla herättely kokeiltu? Niin ja sen napin juotokset...
Sit ne virtalukolle tulevat piuhat että ei oo radioasentelija niihin menny puuttumaan eli tuleehan virtalukolle sitä VIRTAA
Avain on paineltu lukossa eikä tee mitään.
Virtalukolle uskoisin sähkön tulevan koska starilla pääsee siihen käsiksi
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: S203 avain ei käänny
No, heitin noi perusjutut mitä avain ja virtalukko hässäköissä yleensä kannattaa katsella.Magge-- kirjoitti:Joo olen katsonut että avain lähettä ir signaalia. Kela näytti olevan ehjä ja mitattuna 65-70ohmia joka oli vastaava kuin toisen auton avaimessa minkä purin. Ir silmiä olen puhdistellut ja tosiaan käytin virtalukon alapäässä olevan 90 asteen valokuitukulmankin irti joissa joillain on ollut mustaa.AK47 kirjoitti:
Oothan muistanu katsoa avaimen ir silmän vaikka kännykameralla että morsettaa. Se ledin juotos joskus särki tai sit se ei lukossa ollessaan saa kelasta virtasta eli kelan juotos kanssa. Harvemmin taitaa virtalukon kelassa olla juotosvikaa kun sitä ei yleensä pudotella, Myös virtalukon ja avaimen optisen reitin puhdistus ei paljoa maksa vaivaa.
Perinteinen avain lukkoon ja avain nappia panamalla herättely kokeiltu? Niin ja sen napin juotokset...
Sit ne virtalukolle tulevat piuhat että ei oo radioasentelija niihin menny puuttumaan eli tuleehan virtalukolle sitä VIRTAA
Avain on paineltu lukossa eikä tee mitään.
Virtalukolle uskoisin sähkön tulevan koska starilla pääsee siihen käsiksi
Vähän tietty se arveluttaa että lähteekö uudella avaimella jos lukossa vikaavikaa. Kumpikin maksaa...
Joskus kun 202 lukko temppuili avain kyllä kääntyi n 1/10 kerrasta arvioituna kun antoi olla lukossa 15-30-60 minuuttia. Muuta se ei sitten tehnytkään vaikka kääntyi - uusi avain auttoi. Joten tuskimpa kannattaa moista kokeilla varsinkin kun se ei välttämättä ihan ensimmäisillä odotteluilla suostu kääntymään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Laitoin ne manuaalin virtalukon, rattilukon ja ecun. Virtalukolle piti kertoa että on automaattiaskilla ja rupesi toimimaan, myöskin keskuslukituksen kauko-ohjaus. Plussana kaksi avainta.
Ainoa mikä ei toimi on mittariston kokonaismatka jossa on vain ————— mutta tuskin tuo haittaa, kilsathan voi tarkistaa tietokoneella jos niin paljon kiinnostaa. Mittaristossa tallennettuna 480tkm ja muualla 350tkm.
Ainoa mikä ei toimi on mittariston kokonaismatka jossa on vain ————— mutta tuskin tuo haittaa, kilsathan voi tarkistaa tietokoneella jos niin paljon kiinnostaa. Mittaristossa tallennettuna 480tkm ja muualla 350tkm.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Niin, saahan sen muutettua, mutta olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu 130tkm päästä.... Lähteekö viivat pois....Magge-- kirjoitti:Laitoin ne manuaalin virtalukon, rattilukon ja ecun. Virtalukolle piti kertoa että on automaattiaskilla ja rupesi toimimaan, myöskin keskuslukituksen kauko-ohjaus. Plussana kaksi avainta.
Ainoa mikä ei toimi on mittariston kokonaismatka jossa on vain ————— mutta tuskin tuo haittaa, kilsathan voi tarkistaa tietokoneella jos niin paljon kiinnostaa. Mittaristossa tallennettuna 480tkm ja muualla 350tkm.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Niin, arveletko että mittari jäisi jumiin ja kun moottorinohjausboksi saavuttaa saman määrän kuin mittaristo niin mittari lähtisi taas liikkeelle..
Jännä nähä, riisun tuosta eberin omaan käyttöön ja auto lähtee todennäköisesti eteenpäin kun kysyntää ollut.
Jännä nähä, riisun tuosta eberin omaan käyttöön ja auto lähtee todennäköisesti eteenpäin kun kysyntää ollut.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ihan mielenkiintoistahan nuita ois väkertää jos ois paremmat vehkeet mutta en tiiä miten nykyään nuissa tonnin autoissa, katotaanko kilometrimäärää vai ajoajan pituutta?
MHe oletko perehtynyt nuihin mittaristojen neitseellistämisiin? Kerro lisää jos olet, minkälaisia vehkeitä sellaiset vaatisi?
MHe oletko perehtynyt nuihin mittaristojen neitseellistämisiin? Kerro lisää jos olet, minkälaisia vehkeitä sellaiset vaatisi?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Olen yrittänyt etsiä tietoa mitä DTS tai Vediamo pystyy tekemään, yleensähän näyttävät käyttävän FVDI , AVDI, VVDI, ABRITES jne työkaluja... ja niiden käytöstä minulla ei ole mitään käryä.Magge-- kirjoitti:
MHe oletko perehtynyt nuihin mittaristojen neitseellistämisiin? Kerro lisää jos olet, minkälaisia vehkeitä sellaiset vaatisi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01