blacklaken w201
Tarvis melkein tulla tutkimaan paikan päälle ja fiilistelemään mimmosia tuntemuksia auto herättää. Mä laitan sulle yyveetä jahka kerkeen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Anna mennä vaan jos on mennäkseen. Ei autot mailmasta lopu. Katotaan jos kerkeis esmes pässiäisen pyhinä ajella.blacklake kirjoitti:Joo laitaha vain. sitä ny meinas hinnan pudotuksen jälkee joku toinenki tulla potkimaan
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ei kuitenkaan minulle. Valtavan alkukiinnostuksen jälkeen en kuitenkaan saanut persettäni liikkeelle ajoissa. Liian aikainen vuodenaika talviauton huohotukselle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Välirojektina huoltanut naapurin 126 SELliä. ostnut itse uutena auton, aika makiassa kunnossa. 200tkm ajeltu.
Peräpää oli hiukan alhaalla joten laitoin uudet jouset (meyle) sekä iskarit (sach)
Lisäksi vasen takatukivarsi oli aavistuksen hapan niin siihen löytyi priima purkuosa. muuten pohja onkin hienossa kunnossa kun aikanaan hyvin massattu.
Lisäksi öljyt/suodattimet kaikki vaihtoon sekä jarrupalat/levyt sekä käsijarruhilppeet.
Auto huilannut tallissa nyt viimeisen 10vuotta, mutta nyt mun rojektina olis näpätä tämä museokilpiin
Peräpää oli hiukan alhaalla joten laitoin uudet jouset (meyle) sekä iskarit (sach)
Lisäksi vasen takatukivarsi oli aavistuksen hapan niin siihen löytyi priima purkuosa. muuten pohja onkin hienossa kunnossa kun aikanaan hyvin massattu.
Lisäksi öljyt/suodattimet kaikki vaihtoon sekä jarrupalat/levyt sekä käsijarruhilppeet.
Auto huilannut tallissa nyt viimeisen 10vuotta, mutta nyt mun rojektina olis näpätä tämä museokilpiin
® Mesen Porkkana-klubi
Takaiskarit ollu aika lopussa. En sitte lähteny kokeilemaan nuita purkuväykyn iskareita vaan ostin uudet konit kun niistä tykkäsin tuossa KTI:ssäkin. Siinä mulla oli niiden kaverina w124 kuormajouset ja oli oikein sopiva yhistelmä.
Kaverilta sain alustasarjan tieltä w212 vakio takajouset jotka on sitte vielä paljon jämerämmät. Näille ostin vielä ne viralliset yläpäänkumit.
Palikat kiinni ja koeajolle huh mikä kivireki, tarvii hommata ne w124 kuormajouset tähänkin
Kaverilta sain alustasarjan tieltä w212 vakio takajouset jotka on sitte vielä paljon jämerämmät. Näille ostin vielä ne viralliset yläpäänkumit.
Palikat kiinni ja koeajolle huh mikä kivireki, tarvii hommata ne w124 kuormajouset tähänkin
® Mesen Porkkana-klubi
Teddy kirjoitti:Onkos tuo oranssi Koni perus tarvikeiskaria topakampi? Kallistuin Sachseihin kun ei oikein nettikirjotteluista ottanu tolkkua.
No tuo on ainakin vakiota aavistuksen lyhempi ja tarkoitettu madallusjousien kanssa käytettäväksi eli mahollisesti hieman jämäkämpikin? En oo päässyt vertaamaan vierekkäin uuden "normi iskarin" kanssa nii en uskalla veikata.
tuossa kuva vielä vakio vs koni
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tuossa soppailtua hyvä läjä cosworth mallin osia..
Tekis mieli laittaa tuo nopea ohjaussimpukka kuitenki tuohon s124...
Mitähä raati mieltä, voiko se särkyä tuossa farkussa kun isompi vehjes ja kuutoskone?
Lähinnä siis se, kun alkuperäinen on jotakin rautavalua ja tämä cosworthin on alumiinikuorilla?
Onhan noita alumiinikuorisia näkynyt harvakseltaan joissain muissakin pikkumersuissa, mutta 124 korissa en ole nähnyt..
Tohtisko tuota kokeilla
Tekis mieli laittaa tuo nopea ohjaussimpukka kuitenki tuohon s124...
Mitähä raati mieltä, voiko se särkyä tuossa farkussa kun isompi vehjes ja kuutoskone?
Lähinnä siis se, kun alkuperäinen on jotakin rautavalua ja tämä cosworthin on alumiinikuorilla?
Onhan noita alumiinikuorisia näkynyt harvakseltaan joissain muissakin pikkumersuissa, mutta 124 korissa en ole nähnyt..
Tohtisko tuota kokeilla
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tehtyä kunnon "huuhteluöljynvaihto" omalla reseptillä, kun kun hiukan näytti edellisen omistajan öölit tummilta.
4dl polttoöljyä vanhojen öljyjyen sekaan, 1,5min tyhjäkäyntiä ja valutin pois.
(peseepä muuten hienosti, tuli melko mustaa tavaraa ulos)
Ohkaset öljyt ja uusi suodatin kiinni ja puolituntia ajelua
Taas öljyt pois (nämä oli jo oikeastaan kirkkaat) ja oikeat öljyt sisään taas uudella suodattimella
Kyllä käy hiljaisesti ja öljyt pysynyt nyt hyvin kirkkaana
4dl polttoöljyä vanhojen öljyjyen sekaan, 1,5min tyhjäkäyntiä ja valutin pois.
(peseepä muuten hienosti, tuli melko mustaa tavaraa ulos)
Ohkaset öljyt ja uusi suodatin kiinni ja puolituntia ajelua
Taas öljyt pois (nämä oli jo oikeastaan kirkkaat) ja oikeat öljyt sisään taas uudella suodattimella
Kyllä käy hiljaisesti ja öljyt pysynyt nyt hyvin kirkkaana
® Mesen Porkkana-klubi
tuommoset 84 -vuoden 16" ronal pentat tosiaan tuli ostettua tähän.
Vähä vierastanu tuota ronalin versiota mutta oli nyt järkevillä specseillä sopivaan hintaan niin aattelin kokeilla.
eessä 16x7 et23 & takana 16x8 et11
taakse laitoin 215/45 renkaat ja eteen 195/45, vähä pöljän näköinen ehkä, olis tarvinnu tilata taakse 205/45, mutta ku tuota 215/45 nyt sattu olemaan uus sarja varastossa nii pittää neki ajaa pois..
Hiukan täytyy keulaa pudottaa vielä ja perää reilummin.
Vähä vierastanu tuota ronalin versiota mutta oli nyt järkevillä specseillä sopivaan hintaan niin aattelin kokeilla.
eessä 16x7 et23 & takana 16x8 et11
taakse laitoin 215/45 renkaat ja eteen 195/45, vähä pöljän näköinen ehkä, olis tarvinnu tilata taakse 205/45, mutta ku tuota 215/45 nyt sattu olemaan uus sarja varastossa nii pittää neki ajaa pois..
Hiukan täytyy keulaa pudottaa vielä ja perää reilummin.
® Mesen Porkkana-klubi
Moottorille tein RVS -käsittelyn
Laitoin tilaukseen yläpään tiivistesatsin, hiukan alkanut tympimään tuo öljyn syönti.
Venttiilivarrenkumit siis vaihtoon.
Pakosarja otti tuossa ja halkesi.. Löytyiskö joltakin tämmöiseen suorilta passaavaa tai esim laipan vaihdolla passaavaa peltipakosarjaa niin pääsisi tuosta tyyppiviasta eroon.
Löytyiskö joltakin tämmöiseen irto kantta + imusarjaa joutilaana, nopeuttaisi rojektia kun saisi tehdä eka kannen sun muut aiotut hipistelyt valmiiksi niin saisi remontin tehtyä sitten illassa (auton ku tarvis olla oikeastaan kokoajan käytettävissä.)
Laitoin tilaukseen yläpään tiivistesatsin, hiukan alkanut tympimään tuo öljyn syönti.
Venttiilivarrenkumit siis vaihtoon.
Pakosarja otti tuossa ja halkesi.. Löytyiskö joltakin tämmöiseen suorilta passaavaa tai esim laipan vaihdolla passaavaa peltipakosarjaa niin pääsisi tuosta tyyppiviasta eroon.
Löytyiskö joltakin tämmöiseen irto kantta + imusarjaa joutilaana, nopeuttaisi rojektia kun saisi tehdä eka kannen sun muut aiotut hipistelyt valmiiksi niin saisi remontin tehtyä sitten illassa (auton ku tarvis olla oikeastaan kokoajan käytettävissä.)
® Mesen Porkkana-klubi
Tiiä sitte mitä
Asetonikaan ei sitä liuota.. tonnisella vesihiomapaperilla oon ny hivoskellu sitä vaa seki aika hidasta kun ei viiti vettä käyttää niin mennee paperi tukkoon aika heleposti
Ei tuosta fiksua saa ehkä ellei jollaki nahkapakkelilla täyttäs uria, ehken siihen lähe kuitenkaan.. jos semmoisen käyttökuntoisen niin riittäisi.
Tuon hiilikuitupaneelin ku sais vaihdettua zebrano malliseen nii oispa makia, ei iha omaan silmään istu tuo
Asetonikaan ei sitä liuota.. tonnisella vesihiomapaperilla oon ny hivoskellu sitä vaa seki aika hidasta kun ei viiti vettä käyttää niin mennee paperi tukkoon aika heleposti
Ei tuosta fiksua saa ehkä ellei jollaki nahkapakkelilla täyttäs uria, ehken siihen lähe kuitenkaan.. jos semmoisen käyttökuntoisen niin riittäisi.
Tuon hiilikuitupaneelin ku sais vaihdettua zebrano malliseen nii oispa makia, ei iha omaan silmään istu tuo
® Mesen Porkkana-klubi
Oon kanssa joitain autoja ostanu samanlaista töhnää rateissa, kepeissä ja hallintalaitteissa. Kaikkia henkilöitä on yhdistänyt melko sekaset autotallit, naamat rasvassa ja hommia tehty poikkeuksetta koko elinikä ilman hanskoja. Itseä ilettää tulla edes tallista tuvan puolelle mustin kourin, saatikka ajaa autoa
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Joo miksei tuo voi olla vain ajan tuomaa kyösmää (puistatus )
Kyllä tästä taitaa tulla ihan ookoo vielä..
Hiilikuitupaneelin hioin tonnisella niin sai pahimmat naarmut piiloon.. Aikani tuumailtua hain takavalon tummennus lakkaa jolla aattelin kokeilla tehdä paneelista vähän vähemmän häiritsevän näköisen.
Kyllä tästä taitaa tulla ihan ookoo vielä..
Hiilikuitupaneelin hioin tonnisella niin sai pahimmat naarmut piiloon.. Aikani tuumailtua hain takavalon tummennus lakkaa jolla aattelin kokeilla tehdä paneelista vähän vähemmän häiritsevän näköisen.
® Mesen Porkkana-klubi
Viikonloppuna vaihtelin tenavaan hikoilevan työsylinterin tilalle uuden
Painelaakerin kans vaihdoin uuden kun ajattelin sen ääntävän normaalia enemmän.. uusi laakeri pitää samanlaista pientä ääntä joten sen taisin turhaan vaihtaa..
Siirtäjien kepinpuoleiset puslat laitoin uudet, laatikkossa oliki isomman näköiset niin sinne jäi alkuperäiset.
vauhtipyörän sorvautin kevyemmän ennen laatikon irrotusta mutta aloin sitten empimään ja annoin vakion olla siellä..
Painelaakerin kans vaihdoin uuden kun ajattelin sen ääntävän normaalia enemmän.. uusi laakeri pitää samanlaista pientä ääntä joten sen taisin turhaan vaihtaa..
Siirtäjien kepinpuoleiset puslat laitoin uudet, laatikkossa oliki isomman näköiset niin sinne jäi alkuperäiset.
vauhtipyörän sorvautin kevyemmän ennen laatikon irrotusta mutta aloin sitten empimään ja annoin vakion olla siellä..
® Mesen Porkkana-klubi