En vissiin olekkaan kirjotellut tuosta rynsterin käynnistymättömyydestä.
Teki tuossa ~kuukausi sitten yhden kerran niin ettei startannutkaan ollenkaan kun avaimesta väänsi. Ilmastoinnin sähköflekti vaan alko huutaa täysillä tuolla keulilla.
Silloin lueskelin netistä että joku sulakerasian liitos tms voisi aiheuttaa moista oiretta.
Sulakerasian koputtelu auttoikin ja auto käynnistyi ihan normaalisti.
Toimi tuon vajaan kuukauden ja nyt viikonloppuna teki ajossa pari kertaa ihmeellisen nykäyksen ja samalla syttyi ESP ja luistoneston merkkivalot.
Sikäli kummallista kun ko. tilanteessa vakkari ja ABS kyllä toimi ihan normaalisti.
No tänään rämäytin auton käyntiin että hieman lämpenee ennen liikkelle lähtöä. No sammu perkele ihan keskenkaiken tuohon pihaan. Ja sama tilanne. Virrat päälle niin ei tullut muuta eloa kuin flektin huuto.
Kun ei kiirekkään mihinkään ollu niin aloin enempi tutkimaan tuota sulakerasiaa, ja vikahan sieltä löyty...
Eculle virrat kytkevä rele kärtsänny. Tuota koputtelemalla auto välillä lähti käyntiin ja käynnissä ollessa koputtelemalla sai sammumaan...
Vierestä relepaikasta ehjä tilalle ja matka jatkuu.
Häätyy joku päivä ajella varaosaputkan kautta ja hakea pari uutta.
Vielä tässä kevään päälle häätyy käyttää lootasta venttiilipöytä alhaalla ja vaihtaa tökkivä KYB-venttiili ja johdinlevy kun suttas se johtopistokkeen pultti...
Niijja aiemmin oli porinaa tuosta ecun sirinästä. Käytin ecun auki ja löin pirssin käyntiin.
Tuo sininen iso kanttinen komponentti pitää sitä vittumaista sirinää.
Kuuluu tosi selvästi kun kuoret oli auki. Sormin puristamalla hiljenee.
Melkein vois hommata jonkun cdi poksin ja vaihtaa tuon osan. Minusta tuo ei muissa värkeissä pidä ääntä.