simoksin paluu väykkykantaan
Eilen kävi kerran niin että kun starttasin ja kun lähti käymään niin sekunnin päästä sammui. Tänään taas kokeilin semmosta että annoin virtojen olla hehkutusasennossa hiukan normaalia pidempään, eli en starttaa heti kun hehkun valo sammuu ja nyt lähti joka kerralla ihan normaalisti. Mistähän tämä kertoo vai kertooko mistään? Ihankun kestäis kauemmin että löpöä tulee suuttimille asti Voi toki sääkin vaikuttaa kun plussan puolella ollut tänään.
Eikös kampiakselin anturilla pitäis olla kokonaan käynnistymättä lämpösellä koneella ja sammua ihan ajossakin kun lämpenee? Jos siinä olis vikaa.
Eikös kampiakselin anturilla pitäis olla kokonaan käynnistymättä lämpösellä koneella ja sammua ihan ajossakin kun lämpenee? Jos siinä olis vikaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
"Löpö" ei liiku mihinkään jos moottori ei pyörisimoks kirjoitti:Eilen kävi kerran niin että kun starttasin ja kun lähti käymään niin sekunnin päästä sammui. Tänään taas kokeilin semmosta että annoin virtojen olla hehkutusasennossa hiukan normaalia pidempään, eli en starttaa heti kun hehkun valo sammuu ja nyt lähti joka kerralla ihan normaalisti. Mistähän tämä kertoo vai kertooko mistään? Ihankun kestäis kauemmin että löpöä tulee suuttimille asti Voi toki sääkin vaikuttaa kun plussan puolella ollut tänään.
Eikös kampiakselin anturilla pitäis olla kokonaan käynnistymättä lämpösellä koneella ja sammua ihan ajossakin kun lämpenee? Jos siinä olis vikaa.
pelkkä virtojen pitäminen päällä ei sitä liikutta,
että ei ainakaan siitä kerro
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noh jotenkin se nyt korjaantu ittestään, päivän kun ajoi niin sen jälkeen alkoi starttaamaan ihan normaalisti
Kävipä tuossa silleen kun liikennevaloissa laitoin vaihteen N:lle ja liikkeellelähtiessä takasin D:lle niin jäi vapaalle, siitä kerran takasi N ja uudestaa D niin sitten lähti liikkumaan.. kuitenkin motarilla ei suostunu vaihtaan vitosta pesään, eli yli 3000rpm oli 100:n vauhdissa Vedin sivutielle ja sammutin jonka jälkeen toimi taas ihan normaalisti.
Kotipihaan ajaessa kattelin lootan öljyt mutta eihän sielä ole tikkua ollenkaan..
Eli onkohan öljyn vähyyttä vai jotain muuta? Noita tikkuja sai vissiin ostettua jostain KL:stä tms?
Kävipä tuossa silleen kun liikennevaloissa laitoin vaihteen N:lle ja liikkeellelähtiessä takasin D:lle niin jäi vapaalle, siitä kerran takasi N ja uudestaa D niin sitten lähti liikkumaan.. kuitenkin motarilla ei suostunu vaihtaan vitosta pesään, eli yli 3000rpm oli 100:n vauhdissa Vedin sivutielle ja sammutin jonka jälkeen toimi taas ihan normaalisti.
Kotipihaan ajaessa kattelin lootan öljyt mutta eihän sielä ole tikkua ollenkaan..
Eli onkohan öljyn vähyyttä vai jotain muuta? Noita tikkuja sai vissiin ostettua jostain KL:stä tms?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mukavasti sai kuumailmapuhaltimella takalasin "teholastu" tms tarran veks.
Tutkailimpa nyt takapään alustaa ja kaikki muu tuntuu olevan kunnossa paitsi nuo etummaiset kelkan kumit näyttää olevan tiensä päässä, täytyy vaihdattaa jossain kohtaa.
Jarrulevyt ja palat ajattelin vaihtaa piakkoin ainakin. Mikäs tämä tanko on apukuskin puolella takana? On irti, ruuvi katkennut.. Liittyykö jotenkin ajovalojen säätöön vai mihin?
Toisen etulasin kiillotin tommosella turtle waxin ajovalokorjaussetillä, parani kyllä mutta vielä on kyllä samea
Samalla tuli sisusta siivottua ja nuo kuramatot heitin mäkeen, kangasmalliset saa olla nyt pelkästään.
Tutkailimpa nyt takapään alustaa ja kaikki muu tuntuu olevan kunnossa paitsi nuo etummaiset kelkan kumit näyttää olevan tiensä päässä, täytyy vaihdattaa jossain kohtaa.
Jarrulevyt ja palat ajattelin vaihtaa piakkoin ainakin. Mikäs tämä tanko on apukuskin puolella takana? On irti, ruuvi katkennut.. Liittyykö jotenkin ajovalojen säätöön vai mihin?
Toisen etulasin kiillotin tommosella turtle waxin ajovalokorjaussetillä, parani kyllä mutta vielä on kyllä samea
Samalla tuli sisusta siivottua ja nuo kuramatot heitin mäkeen, kangasmalliset saa olla nyt pelkästään.
Viimeksi muokannut simoks, 04.2.2020 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tuossa on varmaan Xenonit? Mutta juu, vahva veikkaus on että ajovalojen korkeuden automaattisäätöön liittyvä tanko. Tuon kun uusit, niin alkaa muuten lähivalot näyttämään hieman paremmin.simoks kirjoitti: Mikäs tämä tanko on apukuskin puolella takana? On irti, ruuvi katkennut.. Liittyykö jotenkin ajovalojen säätöön vai mihin?
Omassa varkku-Väykyssä oli tuo irti alapäästään ja kun sen uusi niin jopa kirkastui moottoritie pimiällä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ok eli arvaus osu oikeaan. Tuosta perämurikasta huolestuin itekkin kun kotona vasta huomasin oston jälkeen, huohotin on käytetty auki ja putsattu, se on vaan mysteeri mistä tuo öljy tulee kun ei ainakaan lammikkoa jätä alleen. Öljymäärä myös tarkastettu sillon kuukaus sitten ja oli just oikee määrä
Vanha omistaja mainitti että juur vaihettu perän stefa mutta tiedä sitte.[/youtube]
Vanha omistaja mainitti että juur vaihettu perän stefa mutta tiedä sitte.[/youtube]
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
eibachin jouset kolmosen kumeilla nyt alla, takakelkan etummaiset kumit ja xenonin säätötanko sekä etuvakaajan päätytangot ja koripuslat vaihettu. juuri sopivalle korkeudelle asettui kyllä auton asento
molemmat etujouset oli normaaliin tapaan tietysti poikki, ostaessa niitä mielestäni syynäsin taskulampun kanssa mutta eipä sinne tarpeeks nähny ilmeisesti.
Pitäis hommata alkuperäset vanteet kesälle auton kun mukana tuli ainoostaan helvetin rumat dezentin vanteet kesärenkailla
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Loppu tärinä ja jyrinä kun vaihtelin takajarrulevyt ja palat. Boschin levyt ja Zimmermannin keraamiset palat.
Joku perusteellinen auton päältäpesu ja vahaus olis kiva tehä, vaikka väykkyyn taitaa turhaa hommaa ollakkin
Joku perusteellinen auton päältäpesu ja vahaus olis kiva tehä, vaikka väykkyyn taitaa turhaa hommaa ollakkin
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vaihtelin kaikki iskarit tänään, parintunnin homma kaikkineen. Alusta on kyllä nyt aivan tiptop omaan makuun, avantgarden iskarit laitoin niin on hitusen jämäkämpi kun vakiot ja hiukan lyhyemmät. Tosin ainaki etuiskarit tuntu olevan aika lopussa mitä niitä vertailin uusiin painellen kasaan.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tänään alko kolmospytyn suuttimen vuoto, kunnon supsutus kuuluu. Epäilin jo aiemmin kun on hiukan mustaa kolmen ensimmäisen suuttimen ympärillä mutta ei vielä pitäny ääntä muutakun pientä "aivastelua" satunnaisesti - paljonkos tolla nyt uskaltaa ajaa vai pitääkö siirtää väykky karanteeniin ennenkun saa korjaamolle?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Lorinserit tuli laitettua alle ettei ihan vanhukseks itteään vielä tunne
18x9" ET 50mm joten piti laittaa 20mm spacer eteen ettei ota ylätukivarteen kiinni ja taakse 30mm ettei sukella niin pirusti plus 82->66,6 soviterenkaat väliin ja vielä pultitkin piti hommata eteen.
Renkaat 245/40 on vähän turhan läskit, 235 istuis paremmin. Mutta ajetaan nyt nuo renkaat loppuun.
Ilmastointihuollossa käväsin, ei ollut tosin kun 400g vajausta.
Muuten auto toiminu moitteetta. Laatikkoöljyt ois varmaan hyvä vaihtaa kun muistaakseni viimenen merkintä huoltokirjassa oli vuodelta 2012, ei siinä nätisti vaihtaa liekö tuoreempiki vaihto tehty.
18x9" ET 50mm joten piti laittaa 20mm spacer eteen ettei ota ylätukivarteen kiinni ja taakse 30mm ettei sukella niin pirusti plus 82->66,6 soviterenkaat väliin ja vielä pultitkin piti hommata eteen.
Renkaat 245/40 on vähän turhan läskit, 235 istuis paremmin. Mutta ajetaan nyt nuo renkaat loppuun.
Ilmastointihuollossa käväsin, ei ollut tosin kun 400g vajausta.
Muuten auto toiminu moitteetta. Laatikkoöljyt ois varmaan hyvä vaihtaa kun muistaakseni viimenen merkintä huoltokirjassa oli vuodelta 2012, ei siinä nätisti vaihtaa liekö tuoreempiki vaihto tehty.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kaissitä vielä kolmekymppisenä voi harrastaa amistuninkia
Vaihoin takavalot tommosiin tummempiin.
Varapyöräkaukalo oli pikkusen ruosteessa niin hioin enimmät poijes ja sinkkimaalia päälle ja lopuks mustaa maalia. putsasin nuo sivukaukalot myös ja puhdistin kaikki vedenpoistoaukot. Oli toi vaimennusmatto vieressä niin kuivunu että senkun sormilla repäs niin lähti koko paska kerralla irti, niin laitoin tota stp:n vaimennusmattoa tilalle ja pikkusen seinillekkin peräkonttiin.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Elämäni ensimmäinen vikatilakin tuli eilen, vein auton heti korjaamolle ja johtosarjassa vikaa, uusia johtoja tilalle. Herjas vissiin ilmamassamittarista mutta lopuks vika ei siinä ollut vaan nimenomaan johdoissa
Ekan väykyn kanssa vaikka sillä 9vuotta ajoinkin ei tullu ikinä vikatilaa, jännä homma.
Ekan väykyn kanssa vaikka sillä 9vuotta ajoinkin ei tullu ikinä vikatilaa, jännä homma.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
https://www.youtube.com/watch?v=6svVxgt82os
kuulostaako suutinvialta vai miltä? ilmaantui hetki sitten tommonen ylimääränen ääni.
kuulostaako suutinvialta vai miltä? ilmaantui hetki sitten tommonen ylimääränen ääni.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Noniinno.. Aattelin että nyt on ihan joku suutin rikki mutta taitaa se olla vaan tiivistevuotoa taas ton kolmospytyn kohdalla
https://youtu.be/1tL3HTJqW8M
https://youtu.be/1tL3HTJqW8M
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Laskussa mainitaan että suutin "poistettiin käytöstä" mutta ääni ei muuttunut.
Pitäisi kokeilla uudella suuttimella, tai vaihtamalla suuttimet keskenään kolmospytyn ja jonkin toisen sylinterin kesken.
Jos korjausarvo paranee (tai siirtyy toiseen sylinteriin jos vaihtaa suuttimet keskenään) niin rikkihän se suutin on.
Ellei muutu, on jotain muuta vikaa kolmosessa.
Pitäisi kokeilla uudella suuttimella, tai vaihtamalla suuttimet keskenään kolmospytyn ja jonkin toisen sylinterin kesken.
Jos korjausarvo paranee (tai siirtyy toiseen sylinteriin jos vaihtaa suuttimet keskenään) niin rikkihän se suutin on.
Ellei muutu, on jotain muuta vikaa kolmosessa.