Nastat vaiko kitkat?
A.............ja taas. Voitasko vaan ladata vanhasta backupista nämä jutuut, niin kaikilta säästyis näppikset.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No mitäs hauskaa siinä olisi Keskustelu mielipiteitä jakavasta aiheesta on kivaa.cmeli kirjoitti:A.............ja taas. Voitasko vaan ladata vanhasta backupista nämä jutuut, niin kaikilta säästyis näppikset.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
ostin snowlinkit koossa 225-45-17. Jos ne oikeesti on paremmat mitä vanhan mallin nokian kitkarengas ni tuskin on sysipaska rengas
Kerron ensi vuonna miltä tuntuivat . Hintahan tosiaan kolmas osa vs. merkkirengas, hinta erokin jo niin raju että vaikka joka talvi vaihtais uudet...
Kerron ensi vuonna miltä tuntuivat . Hintahan tosiaan kolmas osa vs. merkkirengas, hinta erokin jo niin raju että vaikka joka talvi vaihtais uudet...
Andy kirjoitti:Sanos muuta. Lehtijuttujuja puolesta ja vastaan löytyy, mutta ei mistään käyttäjäkokemuksia. Viime talvien perusteella tuntuu siltä, että jos ajaa autoilunsa pääasiassa pk-seudulla ja pääteillä, niin on yksi ja sama mitkä kiekot alla on. Tuon takia itsekin tekisi mieleni kokeilla vaikka noita Trianglen kitkoja.
luokyio kirjoitti:Älyttömän vähän löytyy mistään foorumeilta oikeita kokemuksia. Tällä hetkellä tarjolla niin halvalla, että melkein tekisi mieli testata ihan vain sen takia, että kaikkialla on haukuttu lyttyyn kokeilematta.Andy kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta noista Trianglen Snowlink/Icelink-renkaista...?
Alle kolmensadan saa jo 225/55R16, eipä tuosta korkealta tippuisi, vaikka olisi niin huonot, että joutuisi vaihtamaan kesken kaiken pois (tuskin) http://m.nettivaraosa.com/renkaat/2136869
Nyt on Trianglen snowlinkit kotosalla, vanteille pitää vielä asentaa. Ihan kitkarenkailtahan ne näytti. Kun kelit kylmenee, niin sitten tulee lisää tietoa. Paistopäivä oli suht tuore - 22/16.Andy kirjoitti:Sanos muuta. Lehtijuttujuja puolesta ja vastaan löytyy, mutta ei mistään käyttäjäkokemuksia. Viime talvien perusteella tuntuu siltä, että jos ajaa autoilunsa pääasiassa pk-seudulla ja pääteillä, niin on yksi ja sama mitkä kiekot alla on. Tuon takia itsekin tekisi mieleni kokeilla vaikka noita Trianglen kitkoja.
Minä taidan ostaa tällaiset kun koittaa oikea talvi https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 98t-513677
Kohtuu hintaiset ja pitäisi olla ihan hyvätkin?
Kohtuu hintaiset ja pitäisi olla ihan hyvätkin?
Emännän Voyagerissa pyörinyt viime talven nuo Hankookit, pitoa on ihan hurjasti ainakin tuon reilun kahden tonnin painoisen nelivetolotjan alla. Eikä nastaksi edes paha meteli.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hankookkia saisi edukkaasti 1001renkaasta mutta mitenhän DOT:it?
Trianglea on kyllä kehuttu kovasti, 400€ saisi rahteineen 225/45/17 ja on paistettu -16, arvaisko?
Bemarin alle meinasin
Trianglea on kyllä kehuttu kovasti, 400€ saisi rahteineen 225/45/17 ja on paistettu -16, arvaisko?
Bemarin alle meinasin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No eipä tuota trianglea valtavasti kehuttu siinä tuulilasin teettämässä testissä? Hankuukki oli merkkirenkaiden tasoa http://www.rengasvertailu.fi/rengastest ... tailu-2015 ja hintaa muutama kymppi enemmän/sarja. No en tiedä onko hyvä valinta mutta sittenpähän näkee.
Kyllä haukuttiin mutta myös toisaalla sanottiin olevan lumi olosuhteissa jopa Hakka 8 tasoa!AM kirjoitti:No eipä tuota trianglea valtavasti kehuttu siinä tuulilasin teettämässä testissä? Hankuukki oli merkkirenkaiden tasoa http://www.rengasvertailu.fi/rengastest ... tailu-2015 ja hintaa muutama kymppi enemmän/sarja. No en tiedä onko hyvä valinta mutta sittenpähän näkee.
Tiedäppä sitten, hinnastahan tämä Triange-Hankook valinta ole kiinni
http://www.autosompa.fi/testi-vahvistaa ... pailyttaa/
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tilasin mailmalta GoodRiden SW608 kitkarenkaat Maximaan. Hyvin toimii ja on juuri oikea rengasvalinta tänne rannikolle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Tervetuloa tänne sivukylille.xin811 kirjoitti:Toivottavasti nastat saadaan kiellettyä ens vuosikymmenellä, edes yks autoiluun ja liikenteeseen liittyvä asia reilaan.
Meidän esimerkiksi täytyy kuljettaa lasta päivähoitoon kuperaa hiekkatietä myöden, joka aika monena päivänä viime talvenakin oli aivan peilijäässä vailla hiekan muruakaan
Eikä kyse ole nyt asuinpaikan valinnasta, vaan tie johtaa hoitopaikkaan joka määrätään kunnan puolesta.
Kyllä minäkin ajaisin mieluusti kitkarenkaalla, jos voisin ajaa pelkästään valtateitä suolasumussa, siellähän pärjää vaikka kesäpyörällä
Se nyt vaan on sillätavalla, että toiset joutuvat ajamaan sellaisissakin olosuhteissa, missä nastarengas on perusteltu vaihtoehto.
Oikeastaan nämä surkeat nykytalvet tuntuvat vaativan paremminkin nastarengasta. juurikin sen tähden kun joutuu ajamaan noita pikkuteitä. Ne ovat todella usein kuin luistinratoja. Jos vaan olisikin kunnon lumikelit, niin kitkarenkaalla saattaisi hyvinkin pärjätä
Kitkoilla mennään vieläkin, emännän autossa nastat kun ei suostunut kitkoja ottamaan. Leemun kommenttiin voin samaistua, kun emännän porukoilla pirssit maaseudulla ja nastoillakaan ei meinaa aina päästä eteenpäin. Itse pärjään kitkoilla kaupungissa hyvin kun tiet on useimmiten sulat. Nopeus aina tietysti kelin mukaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kommenttini oli aika kärkäs mutta niin se vaan on. Varmaan 90 prosenttia autoilijoista ajaa suolalla sulatetulla tiellä joten se on ihan kestämätön yhtälö että ne jyrsitään nastoilla pilalle muutamassa vuodessa. Lisäksi kun renkaat on kehittyneet paljon ja autojen turvallisuus ja ajettavuus etenkin.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Kyllä ne vaan jyrsii. Esim. Tampereen kehätiellä on syvät urat taas vaikka päällystyksestä ei kauaa ole.
Nastarenkaat on ok, mutta laitetaan sitten niihin haittavero esim. 1000€ per rengas per vuosi, niin voi ne kädettömät jotka ei kitkarenkailla selviä talviliikenteessä ja välttämättä haluaa jyrsiä muiden maksamat tiet pilalle silti jatkaa ajoa nastoilla.
Nastarenkaat on ok, mutta laitetaan sitten niihin haittavero esim. 1000€ per rengas per vuosi, niin voi ne kädettömät jotka ei kitkarenkailla selviä talviliikenteessä ja välttämättä haluaa jyrsiä muiden maksamat tiet pilalle silti jatkaa ajoa nastoilla.
- Jari Nysten
- Viestit: 390
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Maksajista suurin osa ajaa nastoilla, pienemmän osan maksaa kitkauskovaiset.....Dieselross kirjoitti:Kyllä ne vaan jyrsii. Esim. Tampereen kehätiellä on syvät urat taas vaikka päällystyksestä ei kauaa ole.
Nastarenkaat on ok, mutta laitetaan sitten niihin haittavero esim. 1000€ per rengas per vuosi, niin voi ne kädettömät jotka ei kitkarenkailla selviä talviliikenteessä ja välttämättä haluaa jyrsiä muiden maksamat tiet pilalle silti jatkaa ajoa nastoilla.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Ei ole täällä Pirkanmaalla tarvittu nastoja tänäkään talvena yhtään mihinkään. Aamulla +5 ja vesisade. Keskieuroopan kitkat olisivat tuohon keliin turvallisemmat kuin nastat.
Suurin osa eteläisen Suomen taajamissa asuvista pärjäisi loistavasti kitkoilla. Eri asia jos asuu syrjäkylillä tai oikeassa talvessa.
Suurin osa eteläisen Suomen taajamissa asuvista pärjäisi loistavasti kitkoilla. Eri asia jos asuu syrjäkylillä tai oikeassa talvessa.
Taas tuli vuoden vaihteen molemmin puolin heitettyä pohjoisen reissu (~2500km) kitkarenkain. Vaikka etelässä ei ole talvi vielä alkanut, enin osa ajoista tuolla turneella oli silti ihan oikeaa ja rehellistä talvikeliä, paikoin ihan oikeasti jäistä ja liukasta, muutaman kerran jopa plussakeliä ja kosteaa jäätä pyörien alla. Nastoja en silti kaivannut kertaakaan. Täysi luotto nykykitkoihin. Pahemmissa paikoissa piti sen verran pudottaa matkavauhtia, että joku höyrypää (ehkä nastakuski) pääsi ohittamaan. Alinopeuteen en silti syyllistynyt kertaakaan...
Pappi kirjoitti:Eilen noin 360km. Nastoilla mentiin. Huomenna sama reitti isolla autolla. Eilen ajokkina 22 paikkainen sprintteri. Takametsien takametsässä ajeltiin
Tiet vesijäällä. Ei hiekan hiekkaa.
Noissa olosuhteissa kyllä ymmärtää nastarengasvalinnan merkityksen. Omat ajot, ajosuoritteet ja ajo-olosuhteet kyllä on enimmäkseen sellaisia, että mitään ongelmaa ei ole ollut selvitä talvesta kitkarenkain, edes sillä satunnaisella "pahalla kelillä". Suurin osa suomalaisista pärjäisi aivan loistavasti ilman nastoja, jos vaan uskaltaisi kokeilla. Sitten on osa porukkaa, joka joutuu toistuvasti ajelemaan paljon papin kuvaamissa olosuhteissa Heille nastarengas on varmasti oikea valinta.
Kyllä pahaa teki eilisessä kaatosateessa illalla Espoosta Turun suuntaan lasketellessa tähtäillä reippaan myrskyävän tuulen heitellessä, kun koitti pysyä niiden ajokaistalla olevien järjettömän syvien "ojien" ulkopuolella, joiden synnylle kyllä tiedämme kaikki selityksen. Normaalilla talvikelilla kitkarenkain ajaminen ei ole ollenkaan niin stressaavaa ja vaarallista, kuin osuminen noihin vesiliirtomiinoihin.
Täällä on ollut tienpito tänä talvena huonoissa kantimissa, huonommissa kuin joskus muulloin.
Johtunee osin siitäkin että kelit on mitä on, ellei ole liukkaita eikä kovia lumisateita ei teissä ole moittimista vaikkei mitään tehtäisi.
Viime viikolla oli pari kolme päivää jolloin ei tohtinut lähteä 211:lla liikenteeseen (kitkoilla siis) kun kotoa ensimmäiset 5,5 kilometriä oli ns. "pääkallokeliä" ja sillä matkalla on pari melko jyrkkää ylämäkeä.
Hiekoitusta ei tuntunut saavan vaikka linja-autonkuljettajakin oli soitellut tienkäyttäjän linjan lisäksi ely-keskukseen ja kansanedustajia myöten ennenkuin kolmantena päivänä...
Muuten on ollut aivan kelpo talvi kitkarengasteluun (pääosin sulia teitä)
Johtunee osin siitäkin että kelit on mitä on, ellei ole liukkaita eikä kovia lumisateita ei teissä ole moittimista vaikkei mitään tehtäisi.
Viime viikolla oli pari kolme päivää jolloin ei tohtinut lähteä 211:lla liikenteeseen (kitkoilla siis) kun kotoa ensimmäiset 5,5 kilometriä oli ns. "pääkallokeliä" ja sillä matkalla on pari melko jyrkkää ylämäkeä.
Hiekoitusta ei tuntunut saavan vaikka linja-autonkuljettajakin oli soitellut tienkäyttäjän linjan lisäksi ely-keskukseen ja kansanedustajia myöten ennenkuin kolmantena päivänä...
Muuten on ollut aivan kelpo talvi kitkarengasteluun (pääosin sulia teitä)
wiimax.fi