Leemun ransitti

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Leemun ransitti

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Muutamat ulkomaanreissut ynnä tolkuttoman monet kotimaassa tehdyt retket vakuuttivat mielen siitä, että Viano alkoi olla meidän käyttöön kovasti pieni. Mistään autokuumeestahan ei voi olla kyse, kun edellisestä auton vaihdosta oli aikaa reilut kaksi vuotta :whistle: :lol:

Koiramääräkin on lisääntymässä taas yhdellä ja jotenkin tympäisee hotelleissa tai kälyisissä mökeissä yöpyminen koirien kanssa tehdyillä matkoilla.

Vaadittavat speksit siis tälläerää.
Mukavat istuinpaikat kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle ts. penkkejä useammalla rivillä.
Riittävän suuri tavaratila kolme tanskandoggia nielevää häkkiä varten.
Korkeutta vaaditaan myös sen verran, että koirahäkin päälle on mahdollista tehdä vuodepaikat yöpymistä silmälläpitäen.
Ilmastointihan se on pakollinen varuste nykyään, varsinkin kun mukana kulkee lapsi ja eläimiä. Tämä sulki yhden muutoin sopivan Sprinterin pois, onneksi huomasin ajoissa, en saattanut edes kuvitella ettei -08 vuotisessa autossa ollutkaan kylmäkonetta.
Kaikesta muusta varustelusta oltiin tälläkertaa valmiita joustamaan sopivan auton löytyessä.

Sittenpä se sattui emännän silmiin yhtenä aamuna tuollainen kaava-alueelle tyypillisen pihaliiterin ulkomitat omaava ransiitti :shock:

Kuva

Peli on vuodelta -08, 2,4 litrainen tdci antaa huimien 115 hevosen voimin löylyä 6 läpiselle manuaalivaihteistolle ja taka-akselille. (epäilen tosin ohjelmaa rukatun, kiihtyy sen verran kivasti)
Varusteina ilmastointi, cruise ja lämmitettävä tuulilasi 8)
Kulkemaan tuo on jo lie oppinut, sillä ajopiirturista on luettavissa kilometrilukema 297tkm.
Peli omaa siis maagisen 3550kg kokonaispainon ja on täten rekisteröity kuorma-autoksi.
Jatko-ohjaamo väliseinineen on jonkun jälkeenpäin suomessa sepittämä. Päätellen mm. siitä, että penkki on selvästi kotoisin Mersusta :lol:
No toteutus on kuitenkin siisti, joskin se tulee jonkinlaisella aikataululla menemään liki täysin uusiin puihin alussa mainittujen eläinkuljetus ja yöpymisasioiden tähden.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10767
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Isommasta ransitista juttua... Olet varmaan huomannutkin.

https://karavaanari.org/index.php/topic,20031.0.html :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Isommasta ransitista juttua... Olet varmaan huomannutkin.

https://karavaanari.org/index.php/topic,20031.0.html :?
Eipäs ollut sattunut silmiin. Mielenkiintoinen projekti, kiitos.

Ihan noin kokonaisvaltaiseen tekemiseen ei olla alkamassa :lol:

Tällähetkellä on mielessä, josko väliseinän muuttaisi siten, että häkin etuseinä muodostaisi väliseinän alaosan ja vastaavasi häkin takareunasta jatkettaisiin kattoon asti.
Näin häkin päälle jäisi tila jonka voisi hyödyntää sängyksi.
Takatila on eristettävä jotenkin ihan jo äänenkin takia ja kyllähän se lämmin ja kylmäkin tunkee tuollaiseen yksinkertaiseen peltikoppiin aika ilkeästi.
Täytyy ehtiessä purkaa vanerit pois ja tutkia mahdollisuksia, kuinka eristäminen voisi onnistua. Väliseinäasiassa täytynee konsultoida katsuria, ei houkuttele mitkään patenttiratkaisut joissa seinää muutellaan katsastukseen kerran vuodesa.
Veronkierrosta kun kyse tällaisen auton kanssa on niin koko universumi kiteytyy tuohon väliseinään, siksi lie on hyvä kysellä suikkapään mielipidettä etukäteen :roll:

Yksi vaihtoehto on tietysti siirtää nykyistä väliseinää taaksepäin riittävästi ja tehdä kaikki tarvittava sen etupuolelle, kuorma-auton tavaratilallehan ei ole mitään minimimittoja olemassa :wink:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tutkailin tuossa päivänä yhtenä mahdollisuutta nykyisen väliseinän siirtämiseen.
Tuumailin, että jos lykkää seinää perällepäin jättäen metrin tavaratilaa, niin mathtuisi etupuolelle ensihätään kaikki tarvittava.
Seinän runko on 30x30 neliöputkea, molemmilla sivuilla pystytolpat jotka on yhdistetty kahdella poikkiputkella.
Seinä on pystytolpista pulteilla kiinni sivuseinissä.
Aattelin, että on helppo jopi, pultit auki, hytin puolelta huopa mattoveitsellä poikki ja monoa.
V*tut :evil: vaneri on liimattu mustalla sikaliimalla kiinni korin poikkipalkkiin. Saa varmaan unohtaa ehjänä irroittamisen :roll:

Onkos joku tällaisen ransun kanssa telkunnut?
Tuli motonetin varaosalistassa vastaan jonkinlainen keskipakoöljynsuodatin, ilmeisesti toiminta on vastaavanlainen kuin kaanian lingossa, mutta tätä ei pysty putsaaman vaan on vaihdettava panos.
Filsu ilmeisesti asuu jossain venttiilikopan alla, joten ei ole ihan naps ja kops vaihtaa. Mm. suuttimet ovat kiinni venttiilikopan päältä
Lähinnä tuossa mietityttää se , että en ole mistään löytänyt mainintaa kuinka usein tuollainen pitäisi vaihtaa.
Jos se on näitä nykypäivän "ikuisia" niin sehän täytyy sitten vaihtaa per heti..

Puolentoista viikon päästä pitäisi käydä Latviassa koirien kanssa, niin sitä silmälläpitäen eristeltiin takaosastoa hiukan "väliaikaisesti" :lol: vajaa paketillinen 50mm seinävillaa ja pari pakettia 100mm verkkomattoa katosivat kivuttomasti vanerien taakse ja pudottavat äänitasoa siedettävämmälle tasolle.

Apumiehen puolta täytyy ainakin vielä tarkistella. Sivuoven taakse pääsee jostakin vettä kotelon pohjalle :?
Syyttävä sormi osoittaisi herkästi kohdalla olevaa äärivaloa, mutta täytyy suorittaa tutkimuksia vielä.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mää enny mistään mitään tiedä,mutta mielenkiinnosta kuuklailin tota Ö-suodatin asiaa ja eksyin tälläisen kuvan äärelle.
Kuva
Voisiko siis olla jos kuva on läheskä oikeanlaisesta moottorista ,että sen suodattimen pystyis vaihtamaan tuon korkin (6d278) alta. Purkamatta enempää.

Täältä löyty

https://www.defender2.net/forum/post400414.html
Star
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kuva

Oisko 50tkm vaihtovälinä suodattimelle
Star
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Kiitos, ei ole omiin silmiin tuollainen sattunut.
Näyttää tosiaan siltä, että on vaihdettavissa tuosta päältä. Täytyy tutkia asiaa päivännäöllä.
Avatar
vnslkd
Viestit: 59
Liittynyt: 21.7.2012 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja vnslkd »

Hieno on Transit :D Mitään näistä en sen kummemmin tiedä, mutta retkeilyauto-projektit on aina mielenkiintoisia joten seuraillaan. Jokusen kerran on tullut erinäköisillä Transitin minibusseilla ajeltua ja ei ainakaan niistä ole pahaa sanottavaa.

Transitin kanssa ei muuten soittolistaakaan tarvitse liiemmin miettiä, muutakuin Jouko Mäki-Lohiluoman Transitmies soimaan ja kohti auringonlaskua :kuski: https://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Eipä ollut tässä versiossa tuota keskipakosuodinta.
Käytiin pikkureissu baltiassa pikipäin.
Keskiviikkona lähtö, koirat ja muksu kyydille ja Kirkkonummen kautta appiukko lapsenhoitajaksi. Sieltä länsisatamaan ja starilla Tallinnaan. Samoilla tulilla pienellä välistopilla Latvian puolelle Lilasten nurkille yöksi ja torstain kuluessa siitä Liettuaan Palangaan.
Kolme päivää temuamista koiranäyttelyssä kahden koiran kanssa ja sunnuntaina takaisin Lilasteen. Lyhyiden yöunien jäljestä tänään aamupäivän kuluessa Tallinnaan ja megastarilla yli.

Ei moitteen sijaa auton toimivuudessa. Voimansiirrossa jokin laakeri ääntää, täytynee syventyä asiaan ääni kun on pahentunut matkan kestäessä.
Baltian matkailua voi kyllä suositella. Maisemat on hienoja ja hintataso kohtuullisen edullinen.
Via balticasta pelotellaan mielestäni ihan suotta, pariin otteeseen on nyt sahailtu tuolla Latvia/Liettua suunnalla ja ei se liikenne nyt niin kamalaa ole kun annetaan ymmärtää.
Eilinen Riikan läpiajo pussipimeässä ja vesitihkussa oli kyllä mielenkiintoista :lol:
Hiukan vajaa 1600 kilometriä tuli mittariin lisää.
Kokemusten perusteella pikavauhtia on saatava vähintään toiset akut, isompi invertteri ja mikroaaltouuni.
Yöpymisvarusteet jäävät hieman myöhempään, mutta jonkinlaisia eväiden säilytys/lämmitysasioita olisi hyvä ensihätään olla.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Juuri mitään ei ole tapahtunut, paitsi ajeltu menemään.
Nyt täytyisi keskittyä uudella tarmolla tuohon väliseinään. Tällä hetkellä ajatuksena on siirtää/tehdä uusi seinä taaemmas, metrin luokkaa jos jättää tavaratilaa, niin pitäisi saada sidontapisteet inssiä tyydyttäville väleille.
Katto vuotaa saumasta sivuoven takaa, se täytyisi saada paikatuksi ja eristettyä.
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla :shock:
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen :lol:

Tiivistelin kattoa mustalla sikaliimalla, jää nähtäväksi oliko mitään hyötyä :lol:
Samoilla tulilla eristin katon palkkien välit varastosta löytyneellä 30mm alumiinipintaisella lämpövillalla.
Teippailin villat palkkeihin kiinni ja laittelin väliaikaisesti pari rimaa alle varmistamaan kiinnitystä.
Ajatuksena on ruuvata peltiset ruoteet alle myöhemmin ja liimata päälimmäiseksi samaten liiterin kätköistä löytynyt 13mm solukumi jossa on valkoinen pinta, ei pitäisi jäädä kylmäsiltoja :roll:

Surkea kuva aikaansaannoksista.

Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

leemu kirjoitti:
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla :shock:
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen :lol:
Lämppäri tuli.
Ainakin päälisin puolin tarkastellen on yllättävän laadukkaan oloinen hintaansa nähden :shock:
Sen verran skeptikko kyllä olen, että kokeilen irtaallaan ensin, että toimiiko se myös :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

leemu kirjoitti: Lämppäri tuli.
Ainakin päälisin puolin tarkastellen on yllättävän laadukkaan oloinen hintaansa nähden :shock:
Sen verran skeptikko kyllä olen, että kokeilen irtaallaan ensin, että toimiiko se myös :lol:
Koekäyttö suoritettu.
Näköjään saa toimivan laitteen hintaan 130€ :shock: Kyllä maailma on kumma paikka :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mitenkäs on, tykkääkö webasto huonoa jos haaroitan sen polttoainelinjasta oman putken tuolle kiinanlämppärille?
Äkkiseltään tuntuisi helpoimmalta ratkaisulta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10767
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Elämää pakussa.

https://youtu.be/kTOCeR35V4U
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tänään lipesi jalka pahemman kerran kytkinpolkimelta :?
Semmoista se on kun on tottunut automaatilla ajelemaan :roll:
Onneksi ei käynyt muuta vahinkoa kuin, että väliseinä lipsahti puolisentoista metriä taaksepäin :lol:


Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sisäverhoilua olen toisinaan koittanut pähkäillä.
Tällä haavaa taidan kallistua helpoimman kautta samanmoiseen huopaan millä jatkohyttiä on aiemminkin verhoiltu.
Tämänhetkisenä ajatuksena ottaa vanerit pois seinästä ja liimata päälle solukumi, seinän valissä on jo villaa.
Sitten solukumin päälle liimaten huopa. En tiiä onnistuuko, mutta ei yrittänyttä ole ennenkään pantu, eiku.. :lol:

Tänään aloin asentelemaan kiinanlämppäriä takaloosteriin.
Paikaksi valikoitui vasen takanurkka. Kylmästi kuppiterällä pari reikää pohjavaneriin ja peltiin. Lämmitin kiinni mukana tulleeseen asennuslevyyn ja levy kiinni vaneriin. Pakoputken taittelin helman alle ja paloilmaputken hetken tuumittuani vararenkaan päälle. Ajattelin sen olevan hiukan suojaisempi paikka, ettei kaikki rapa ole heti tukkimassa suodatinta.
Enempiä ei tälle päivälle ehtinytkään kun täytyi lähteä sukuloimaan, mutta huomenissa on suunnitelma saada lämmitin mahdollisesti käyttökuntoon.
Koitan muistaa ottaa päivännäöllä jokusen kuvankin.

Tuossa surkea pimeässä räpsäisty kuva altapäin.

Kuva
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Sprayliimaa käyttää verhoomot. Toinen hyvä lie kontaktiliima. Itsellä kontaktiliimalla kokemusta aiheesta, kun tehnyt verhoiluja joskus hifilaitteiden kanssa autossa, mutta en nyt muista, mikä oli sitten se The liima, millä ne pysy. Kuitenkin tuolla tallin nurkassa edelleen siistinä ovat yhdet paneelit. Ei ole huopa irtoillut eikä kuprunnut.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

miqum_86 kirjoitti:Sprayliimaa käyttää verhoomot. Toinen hyvä lie kontaktiliima. Itsellä kontaktiliimalla kokemusta aiheesta, kun tehnyt verhoiluja joskus hifilaitteiden kanssa autossa, mutta en nyt muista, mikä oli sitten se The liima, millä ne pysy. Kuitenkin tuolla tallin nurkassa edelleen siistinä ovat yhdet paneelit. Ei ole huopa irtoillut eikä kuprunnut.
Liiterissä on yksi purkki joutilaaksi jäänyttä Kestopreniä, sillä arvelin ainakin kokeilla kuinka käy :roll:
Jollakin mattomiesten liimalla tehtiin joskus verhoiluhommia, kun hifi-laitteiden kanssa touhuttiin.
Kaverin sukulaisella kun oli mattoasennusliike, niin sieltä sai purkinpohjia kivasti, merkki ei ole niistäkään mieleen jäänyt :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Huhhei, se toimii :D
Meni asentelut näin hämärälle aikaa, niin ei tullut otettua kuvia, mutta ei tuosta asennuksesta niitä juuri kehtaisi ottaakaan :lol:
Polttoaine tulee väliaikaisesti erillisestä säiliöstä joka aatteen mukaisesti tekaistiin kolmessa minuutissa 25 litraisesta kanisterista.
Laitoin sen sentään paloturvallisuuden nimissä mustekalalla kiinni vastakkaiseen nurkkaan kuin lämmitin :lol:
Mukana tullut virtajohto riitti juuri hytin puolelle liitimeen jonka päässä oli aiemmin "tupakansytytin" se oli kiinni väliseinässä, mutta luonnollisesti poistui kun seinä muutti sijaansa. Tämäkin muuttuu vielä, kunhan saan värkättyä hupiakut jossain vaiheessa.
Käyttöpaneeli tuli takapenkin kohdalle seinään.
Lämmitin on sellaista mallia, että lämpimässä päässä on 4kpl ~45mm lähtöjä ja en tiedä onko kiinan poika laskenut väärin vai onko mukana tarkoituksella vain 3 haitariputkea :shock:
Jokatapauksessa tein kolmelle nyt reiät väliseinään ja toin päät hytin puolelle, yksi jäi vielä lämmittämään tavaratilaa
Vehkeen lämpöanturi ei ainakaan tiedä mistään mitään, väitti inasen plussaa kun oikeasti on pakkasta melkein kymmenen. Jännä nähdä kuinka korreloi tavoitelämpötilan säätöön.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pari kuvaa (m)asennuksista :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10767
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Säältä suojaan asennus ja kuomukärryyn. Saisi ottaa ajoon sulat kamppeet kun lähtee kelkkailemaan tai mönkimään.

Kokemuksia kuunnellaan ja luetaan mielellään.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Säältä suojaan asennus ja kuomukärryyn. Saisi ottaa ajoon sulat kamppeet kun lähtee kelkkailemaan tai mönkimään.

Kokemuksia kuunnellaan ja luetaan mielellään.
:idea: mikä jottei, kovin isoa akkua ei pitäisi tarvita, kun ei nyt mitään peruslämpöä tarvitsisi pitää ja tässäkin tuli 10 litran tankki mukana.
Väittäisin, että kaikkineen alta 200€ tavaroilla on homma tehty.

Laittelen raporttia kyllä, kunhan päästää testailemaan kunnolla.
Asennuskin on sikäli puolitekoinen vielä, että rakentelen lämppärin tuloilman otettavaksi hytistä.
Otetaan ylhäältä ja puhalletaan alas, niin saa luonnollista kiertoa ja hyötysuhde paranee.
Todennäköisesti muutan myös tuon puhalluksen pikkuputket yhdeksi 70-100mm putkeksi :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10767
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

13 napainen pistoke mahdollistaa jatkuvan virran ja mikään ei estä pitämästä roikan nokassa latauksessa ennen reissua.

Tuumailua.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja exso »

Noita lämppäreitä saa myös pakettimä missä on tankki yms samassa laatikossa, mulla on liiterä lämmittämässä 1-8kwh malli toistaseksi toiminut pari kk ok ,termari on optimitinen...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ohjekirja mainitsee sähköntarpeen olevan 40w täydellä teholla, ei kovin paha mielestäni.
Varsinkin jos tuollaista kärrysovellusta ajattelee, niin tehoa aletaan pudottamaan aika pian, kun pieni tila lämpeää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Leemu kirjoitti:Ohjekirja mainitsee sähköntarpeen olevan 40w täydellä teholla, ei kovin paha mielestäni.
Varsinkin jos tuollaista kärrysovellusta ajattelee, niin tehoa aletaan pudottamaan aika pian, kun pieni tila lämpeää.

Muistaakseni tuossa oli hehkutusvaiheen virrankulutus aika kova. Toki vain pari minuuttia. Luokkaa 10A.

Leemu kirjoitti: että rakentelen lämppärin tuloilman otettavaksi hytistä.
Otetaan ylhäältä ja puhalletaan alas, niin saa luonnollista kiertoa ja hyötysuhde paranee.
Jos vaan onnistuu niin tee edes valmius että osa lämmitettävästä ilmasta tulisi ulkoa. Näin poistuu kosteus autosta, eikä jää samallalailla kylmiä spotteja vetäviin nurkkiin kun sisätilat "ylipaineistuu"
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mika.T kirjoitti:
Muistaakseni tuossa oli hehkutusvaiheen virrankulutus aika kova. Toki vain pari minuuttia. Luokkaa 10A.
Juu, 10A ilmoitetaan maksimivirraksi papereissa.

Mika.T kirjoitti: Jos vaan onnistuu niin tee edes valmius että osa lämmitettävästä ilmasta tulisi ulkoa. Näin poistuu kosteus autosta, eikä jää samallalailla kylmiä spotteja vetäviin nurkkiin kun sisätilat "ylipaineistuu"
Tämä on hiukan mielessä kummitellut, täytynee vähän tutkia ja pähkäillä kuinka toteutus onnistuu.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Nappasin tällaisen Motonetin hyllystä mukaan.

Kuva

Ajattelin ottaa ulkoilmaa lämppärille katolta, sisäpuolelle y-haara josta toinen puoli hyttiin. Mahdollisesti voisi rakennella jonkinlaisen läppäsysteemin jolla sekoitussuhdetta voi säätää :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10767
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Katollahan ei haittaa vaikka sattuu pora karkaamaan... Fiksun oloinen "räppänä".
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Katollahan ei haittaa vaikka sattuu pora karkaamaan... Fiksun oloinen "räppänä".
Juu, sika pelastaa jos tulee huteja :lol:
Pysyy käryt ja pölyt vähempänä jos ottaa ylhäältä :idea:
Vähän tuo tötterö voisi matalampi olla, jää jotain 10cm luokkaa katon päälle.
No, ei se sieltä varmaan silmille hyökkää jos sen maalaa vaikka mustaksi :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”