Leemun ransitti
Leemun ransitti
Muutamat ulkomaanreissut ynnä tolkuttoman monet kotimaassa tehdyt retket vakuuttivat mielen siitä, että Viano alkoi olla meidän käyttöön kovasti pieni. Mistään autokuumeestahan ei voi olla kyse, kun edellisestä auton vaihdosta oli aikaa reilut kaksi vuotta
Koiramääräkin on lisääntymässä taas yhdellä ja jotenkin tympäisee hotelleissa tai kälyisissä mökeissä yöpyminen koirien kanssa tehdyillä matkoilla.
Vaadittavat speksit siis tälläerää.
Mukavat istuinpaikat kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle ts. penkkejä useammalla rivillä.
Riittävän suuri tavaratila kolme tanskandoggia nielevää häkkiä varten.
Korkeutta vaaditaan myös sen verran, että koirahäkin päälle on mahdollista tehdä vuodepaikat yöpymistä silmälläpitäen.
Ilmastointihan se on pakollinen varuste nykyään, varsinkin kun mukana kulkee lapsi ja eläimiä. Tämä sulki yhden muutoin sopivan Sprinterin pois, onneksi huomasin ajoissa, en saattanut edes kuvitella ettei -08 vuotisessa autossa ollutkaan kylmäkonetta.
Kaikesta muusta varustelusta oltiin tälläkertaa valmiita joustamaan sopivan auton löytyessä.
Sittenpä se sattui emännän silmiin yhtenä aamuna tuollainen kaava-alueelle tyypillisen pihaliiterin ulkomitat omaava ransiitti
Peli on vuodelta -08, 2,4 litrainen tdci antaa huimien 115 hevosen voimin löylyä 6 läpiselle manuaalivaihteistolle ja taka-akselille. (epäilen tosin ohjelmaa rukatun, kiihtyy sen verran kivasti)
Varusteina ilmastointi, cruise ja lämmitettävä tuulilasi
Kulkemaan tuo on jo lie oppinut, sillä ajopiirturista on luettavissa kilometrilukema 297tkm.
Peli omaa siis maagisen 3550kg kokonaispainon ja on täten rekisteröity kuorma-autoksi.
Jatko-ohjaamo väliseinineen on jonkun jälkeenpäin suomessa sepittämä. Päätellen mm. siitä, että penkki on selvästi kotoisin Mersusta
No toteutus on kuitenkin siisti, joskin se tulee jonkinlaisella aikataululla menemään liki täysin uusiin puihin alussa mainittujen eläinkuljetus ja yöpymisasioiden tähden.
Koiramääräkin on lisääntymässä taas yhdellä ja jotenkin tympäisee hotelleissa tai kälyisissä mökeissä yöpyminen koirien kanssa tehdyillä matkoilla.
Vaadittavat speksit siis tälläerää.
Mukavat istuinpaikat kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle ts. penkkejä useammalla rivillä.
Riittävän suuri tavaratila kolme tanskandoggia nielevää häkkiä varten.
Korkeutta vaaditaan myös sen verran, että koirahäkin päälle on mahdollista tehdä vuodepaikat yöpymistä silmälläpitäen.
Ilmastointihan se on pakollinen varuste nykyään, varsinkin kun mukana kulkee lapsi ja eläimiä. Tämä sulki yhden muutoin sopivan Sprinterin pois, onneksi huomasin ajoissa, en saattanut edes kuvitella ettei -08 vuotisessa autossa ollutkaan kylmäkonetta.
Kaikesta muusta varustelusta oltiin tälläkertaa valmiita joustamaan sopivan auton löytyessä.
Sittenpä se sattui emännän silmiin yhtenä aamuna tuollainen kaava-alueelle tyypillisen pihaliiterin ulkomitat omaava ransiitti
Peli on vuodelta -08, 2,4 litrainen tdci antaa huimien 115 hevosen voimin löylyä 6 läpiselle manuaalivaihteistolle ja taka-akselille. (epäilen tosin ohjelmaa rukatun, kiihtyy sen verran kivasti)
Varusteina ilmastointi, cruise ja lämmitettävä tuulilasi
Kulkemaan tuo on jo lie oppinut, sillä ajopiirturista on luettavissa kilometrilukema 297tkm.
Peli omaa siis maagisen 3550kg kokonaispainon ja on täten rekisteröity kuorma-autoksi.
Jatko-ohjaamo väliseinineen on jonkun jälkeenpäin suomessa sepittämä. Päätellen mm. siitä, että penkki on selvästi kotoisin Mersusta
No toteutus on kuitenkin siisti, joskin se tulee jonkinlaisella aikataululla menemään liki täysin uusiin puihin alussa mainittujen eläinkuljetus ja yöpymisasioiden tähden.
Isommasta ransitista juttua... Olet varmaan huomannutkin.
https://karavaanari.org/index.php/topic,20031.0.html
https://karavaanari.org/index.php/topic,20031.0.html
Eipäs ollut sattunut silmiin. Mielenkiintoinen projekti, kiitos.Pappi kirjoitti:Isommasta ransitista juttua... Olet varmaan huomannutkin.
https://karavaanari.org/index.php/topic,20031.0.html
Ihan noin kokonaisvaltaiseen tekemiseen ei olla alkamassa
Tällähetkellä on mielessä, josko väliseinän muuttaisi siten, että häkin etuseinä muodostaisi väliseinän alaosan ja vastaavasi häkin takareunasta jatkettaisiin kattoon asti.
Näin häkin päälle jäisi tila jonka voisi hyödyntää sängyksi.
Takatila on eristettävä jotenkin ihan jo äänenkin takia ja kyllähän se lämmin ja kylmäkin tunkee tuollaiseen yksinkertaiseen peltikoppiin aika ilkeästi.
Täytyy ehtiessä purkaa vanerit pois ja tutkia mahdollisuksia, kuinka eristäminen voisi onnistua. Väliseinäasiassa täytynee konsultoida katsuria, ei houkuttele mitkään patenttiratkaisut joissa seinää muutellaan katsastukseen kerran vuodesa.
Veronkierrosta kun kyse tällaisen auton kanssa on niin koko universumi kiteytyy tuohon väliseinään, siksi lie on hyvä kysellä suikkapään mielipidettä etukäteen
Yksi vaihtoehto on tietysti siirtää nykyistä väliseinää taaksepäin riittävästi ja tehdä kaikki tarvittava sen etupuolelle, kuorma-auton tavaratilallehan ei ole mitään minimimittoja olemassa
Tutkailin tuossa päivänä yhtenä mahdollisuutta nykyisen väliseinän siirtämiseen.
Tuumailin, että jos lykkää seinää perällepäin jättäen metrin tavaratilaa, niin mathtuisi etupuolelle ensihätään kaikki tarvittava.
Seinän runko on 30x30 neliöputkea, molemmilla sivuilla pystytolpat jotka on yhdistetty kahdella poikkiputkella.
Seinä on pystytolpista pulteilla kiinni sivuseinissä.
Aattelin, että on helppo jopi, pultit auki, hytin puolelta huopa mattoveitsellä poikki ja monoa.
V*tut vaneri on liimattu mustalla sikaliimalla kiinni korin poikkipalkkiin. Saa varmaan unohtaa ehjänä irroittamisen
Onkos joku tällaisen ransun kanssa telkunnut?
Tuli motonetin varaosalistassa vastaan jonkinlainen keskipakoöljynsuodatin, ilmeisesti toiminta on vastaavanlainen kuin kaanian lingossa, mutta tätä ei pysty putsaaman vaan on vaihdettava panos.
Filsu ilmeisesti asuu jossain venttiilikopan alla, joten ei ole ihan naps ja kops vaihtaa. Mm. suuttimet ovat kiinni venttiilikopan päältä
Lähinnä tuossa mietityttää se , että en ole mistään löytänyt mainintaa kuinka usein tuollainen pitäisi vaihtaa.
Jos se on näitä nykypäivän "ikuisia" niin sehän täytyy sitten vaihtaa per heti..
Puolentoista viikon päästä pitäisi käydä Latviassa koirien kanssa, niin sitä silmälläpitäen eristeltiin takaosastoa hiukan "väliaikaisesti" vajaa paketillinen 50mm seinävillaa ja pari pakettia 100mm verkkomattoa katosivat kivuttomasti vanerien taakse ja pudottavat äänitasoa siedettävämmälle tasolle.
Apumiehen puolta täytyy ainakin vielä tarkistella. Sivuoven taakse pääsee jostakin vettä kotelon pohjalle
Syyttävä sormi osoittaisi herkästi kohdalla olevaa äärivaloa, mutta täytyy suorittaa tutkimuksia vielä.
Tuumailin, että jos lykkää seinää perällepäin jättäen metrin tavaratilaa, niin mathtuisi etupuolelle ensihätään kaikki tarvittava.
Seinän runko on 30x30 neliöputkea, molemmilla sivuilla pystytolpat jotka on yhdistetty kahdella poikkiputkella.
Seinä on pystytolpista pulteilla kiinni sivuseinissä.
Aattelin, että on helppo jopi, pultit auki, hytin puolelta huopa mattoveitsellä poikki ja monoa.
V*tut vaneri on liimattu mustalla sikaliimalla kiinni korin poikkipalkkiin. Saa varmaan unohtaa ehjänä irroittamisen
Onkos joku tällaisen ransun kanssa telkunnut?
Tuli motonetin varaosalistassa vastaan jonkinlainen keskipakoöljynsuodatin, ilmeisesti toiminta on vastaavanlainen kuin kaanian lingossa, mutta tätä ei pysty putsaaman vaan on vaihdettava panos.
Filsu ilmeisesti asuu jossain venttiilikopan alla, joten ei ole ihan naps ja kops vaihtaa. Mm. suuttimet ovat kiinni venttiilikopan päältä
Lähinnä tuossa mietityttää se , että en ole mistään löytänyt mainintaa kuinka usein tuollainen pitäisi vaihtaa.
Jos se on näitä nykypäivän "ikuisia" niin sehän täytyy sitten vaihtaa per heti..
Puolentoista viikon päästä pitäisi käydä Latviassa koirien kanssa, niin sitä silmälläpitäen eristeltiin takaosastoa hiukan "väliaikaisesti" vajaa paketillinen 50mm seinävillaa ja pari pakettia 100mm verkkomattoa katosivat kivuttomasti vanerien taakse ja pudottavat äänitasoa siedettävämmälle tasolle.
Apumiehen puolta täytyy ainakin vielä tarkistella. Sivuoven taakse pääsee jostakin vettä kotelon pohjalle
Syyttävä sormi osoittaisi herkästi kohdalla olevaa äärivaloa, mutta täytyy suorittaa tutkimuksia vielä.
Mää enny mistään mitään tiedä,mutta mielenkiinnosta kuuklailin tota Ö-suodatin asiaa ja eksyin tälläisen kuvan äärelle.
Voisiko siis olla jos kuva on läheskä oikeanlaisesta moottorista ,että sen suodattimen pystyis vaihtamaan tuon korkin (6d278) alta. Purkamatta enempää.
Täältä löyty
https://www.defender2.net/forum/post400414.html
Voisiko siis olla jos kuva on läheskä oikeanlaisesta moottorista ,että sen suodattimen pystyis vaihtamaan tuon korkin (6d278) alta. Purkamatta enempää.
Täältä löyty
https://www.defender2.net/forum/post400414.html
Star
Hieno on Transit Mitään näistä en sen kummemmin tiedä, mutta retkeilyauto-projektit on aina mielenkiintoisia joten seuraillaan. Jokusen kerran on tullut erinäköisillä Transitin minibusseilla ajeltua ja ei ainakaan niistä ole pahaa sanottavaa.
Transitin kanssa ei muuten soittolistaakaan tarvitse liiemmin miettiä, muutakuin Jouko Mäki-Lohiluoman Transitmies soimaan ja kohti auringonlaskua https://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4
Transitin kanssa ei muuten soittolistaakaan tarvitse liiemmin miettiä, muutakuin Jouko Mäki-Lohiluoman Transitmies soimaan ja kohti auringonlaskua https://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Eipä ollut tässä versiossa tuota keskipakosuodinta.
Käytiin pikkureissu baltiassa pikipäin.
Keskiviikkona lähtö, koirat ja muksu kyydille ja Kirkkonummen kautta appiukko lapsenhoitajaksi. Sieltä länsisatamaan ja starilla Tallinnaan. Samoilla tulilla pienellä välistopilla Latvian puolelle Lilasten nurkille yöksi ja torstain kuluessa siitä Liettuaan Palangaan.
Kolme päivää temuamista koiranäyttelyssä kahden koiran kanssa ja sunnuntaina takaisin Lilasteen. Lyhyiden yöunien jäljestä tänään aamupäivän kuluessa Tallinnaan ja megastarilla yli.
Ei moitteen sijaa auton toimivuudessa. Voimansiirrossa jokin laakeri ääntää, täytynee syventyä asiaan ääni kun on pahentunut matkan kestäessä.
Baltian matkailua voi kyllä suositella. Maisemat on hienoja ja hintataso kohtuullisen edullinen.
Via balticasta pelotellaan mielestäni ihan suotta, pariin otteeseen on nyt sahailtu tuolla Latvia/Liettua suunnalla ja ei se liikenne nyt niin kamalaa ole kun annetaan ymmärtää.
Eilinen Riikan läpiajo pussipimeässä ja vesitihkussa oli kyllä mielenkiintoista
Hiukan vajaa 1600 kilometriä tuli mittariin lisää.
Kokemusten perusteella pikavauhtia on saatava vähintään toiset akut, isompi invertteri ja mikroaaltouuni.
Yöpymisvarusteet jäävät hieman myöhempään, mutta jonkinlaisia eväiden säilytys/lämmitysasioita olisi hyvä ensihätään olla.
Käytiin pikkureissu baltiassa pikipäin.
Keskiviikkona lähtö, koirat ja muksu kyydille ja Kirkkonummen kautta appiukko lapsenhoitajaksi. Sieltä länsisatamaan ja starilla Tallinnaan. Samoilla tulilla pienellä välistopilla Latvian puolelle Lilasten nurkille yöksi ja torstain kuluessa siitä Liettuaan Palangaan.
Kolme päivää temuamista koiranäyttelyssä kahden koiran kanssa ja sunnuntaina takaisin Lilasteen. Lyhyiden yöunien jäljestä tänään aamupäivän kuluessa Tallinnaan ja megastarilla yli.
Ei moitteen sijaa auton toimivuudessa. Voimansiirrossa jokin laakeri ääntää, täytynee syventyä asiaan ääni kun on pahentunut matkan kestäessä.
Baltian matkailua voi kyllä suositella. Maisemat on hienoja ja hintataso kohtuullisen edullinen.
Via balticasta pelotellaan mielestäni ihan suotta, pariin otteeseen on nyt sahailtu tuolla Latvia/Liettua suunnalla ja ei se liikenne nyt niin kamalaa ole kun annetaan ymmärtää.
Eilinen Riikan läpiajo pussipimeässä ja vesitihkussa oli kyllä mielenkiintoista
Hiukan vajaa 1600 kilometriä tuli mittariin lisää.
Kokemusten perusteella pikavauhtia on saatava vähintään toiset akut, isompi invertteri ja mikroaaltouuni.
Yöpymisvarusteet jäävät hieman myöhempään, mutta jonkinlaisia eväiden säilytys/lämmitysasioita olisi hyvä ensihätään olla.
Juuri mitään ei ole tapahtunut, paitsi ajeltu menemään.
Nyt täytyisi keskittyä uudella tarmolla tuohon väliseinään. Tällä hetkellä ajatuksena on siirtää/tehdä uusi seinä taaemmas, metrin luokkaa jos jättää tavaratilaa, niin pitäisi saada sidontapisteet inssiä tyydyttäville väleille.
Katto vuotaa saumasta sivuoven takaa, se täytyisi saada paikatuksi ja eristettyä.
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen
Tiivistelin kattoa mustalla sikaliimalla, jää nähtäväksi oliko mitään hyötyä
Samoilla tulilla eristin katon palkkien välit varastosta löytyneellä 30mm alumiinipintaisella lämpövillalla.
Teippailin villat palkkeihin kiinni ja laittelin väliaikaisesti pari rimaa alle varmistamaan kiinnitystä.
Ajatuksena on ruuvata peltiset ruoteet alle myöhemmin ja liimata päälimmäiseksi samaten liiterin kätköistä löytynyt 13mm solukumi jossa on valkoinen pinta, ei pitäisi jäädä kylmäsiltoja
Surkea kuva aikaansaannoksista.
Nyt täytyisi keskittyä uudella tarmolla tuohon väliseinään. Tällä hetkellä ajatuksena on siirtää/tehdä uusi seinä taaemmas, metrin luokkaa jos jättää tavaratilaa, niin pitäisi saada sidontapisteet inssiä tyydyttäville väleille.
Katto vuotaa saumasta sivuoven takaa, se täytyisi saada paikatuksi ja eristettyä.
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen
Tiivistelin kattoa mustalla sikaliimalla, jää nähtäväksi oliko mitään hyötyä
Samoilla tulilla eristin katon palkkien välit varastosta löytyneellä 30mm alumiinipintaisella lämpövillalla.
Teippailin villat palkkeihin kiinni ja laittelin väliaikaisesti pari rimaa alle varmistamaan kiinnitystä.
Ajatuksena on ruuvata peltiset ruoteet alle myöhemmin ja liimata päälimmäiseksi samaten liiterin kätköistä löytynyt 13mm solukumi jossa on valkoinen pinta, ei pitäisi jäädä kylmäsiltoja
Surkea kuva aikaansaannoksista.
Lämppäri tuli.leemu kirjoitti:
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen
Ainakin päälisin puolin tarkastellen on yllättävän laadukkaan oloinen hintaansa nähden
Sen verran skeptikko kyllä olen, että kokeilen irtaallaan ensin, että toimiiko se myös
Koekäyttö suoritettu.leemu kirjoitti: Lämppäri tuli.
Ainakin päälisin puolin tarkastellen on yllättävän laadukkaan oloinen hintaansa nähden
Sen verran skeptikko kyllä olen, että kokeilen irtaallaan ensin, että toimiiko se myös
Näköjään saa toimivan laitteen hintaan 130€ Kyllä maailma on kumma paikka
Sisäverhoilua olen toisinaan koittanut pähkäillä.
Tällä haavaa taidan kallistua helpoimman kautta samanmoiseen huopaan millä jatkohyttiä on aiemminkin verhoiltu.
Tämänhetkisenä ajatuksena ottaa vanerit pois seinästä ja liimata päälle solukumi, seinän valissä on jo villaa.
Sitten solukumin päälle liimaten huopa. En tiiä onnistuuko, mutta ei yrittänyttä ole ennenkään pantu, eiku..
Tänään aloin asentelemaan kiinanlämppäriä takaloosteriin.
Paikaksi valikoitui vasen takanurkka. Kylmästi kuppiterällä pari reikää pohjavaneriin ja peltiin. Lämmitin kiinni mukana tulleeseen asennuslevyyn ja levy kiinni vaneriin. Pakoputken taittelin helman alle ja paloilmaputken hetken tuumittuani vararenkaan päälle. Ajattelin sen olevan hiukan suojaisempi paikka, ettei kaikki rapa ole heti tukkimassa suodatinta.
Enempiä ei tälle päivälle ehtinytkään kun täytyi lähteä sukuloimaan, mutta huomenissa on suunnitelma saada lämmitin mahdollisesti käyttökuntoon.
Koitan muistaa ottaa päivännäöllä jokusen kuvankin.
Tuossa surkea pimeässä räpsäisty kuva altapäin.
Tällä haavaa taidan kallistua helpoimman kautta samanmoiseen huopaan millä jatkohyttiä on aiemminkin verhoiltu.
Tämänhetkisenä ajatuksena ottaa vanerit pois seinästä ja liimata päälle solukumi, seinän valissä on jo villaa.
Sitten solukumin päälle liimaten huopa. En tiiä onnistuuko, mutta ei yrittänyttä ole ennenkään pantu, eiku..
Tänään aloin asentelemaan kiinanlämppäriä takaloosteriin.
Paikaksi valikoitui vasen takanurkka. Kylmästi kuppiterällä pari reikää pohjavaneriin ja peltiin. Lämmitin kiinni mukana tulleeseen asennuslevyyn ja levy kiinni vaneriin. Pakoputken taittelin helman alle ja paloilmaputken hetken tuumittuani vararenkaan päälle. Ajattelin sen olevan hiukan suojaisempi paikka, ettei kaikki rapa ole heti tukkimassa suodatinta.
Enempiä ei tälle päivälle ehtinytkään kun täytyi lähteä sukuloimaan, mutta huomenissa on suunnitelma saada lämmitin mahdollisesti käyttökuntoon.
Koitan muistaa ottaa päivännäöllä jokusen kuvankin.
Tuossa surkea pimeässä räpsäisty kuva altapäin.
Sprayliimaa käyttää verhoomot. Toinen hyvä lie kontaktiliima. Itsellä kontaktiliimalla kokemusta aiheesta, kun tehnyt verhoiluja joskus hifilaitteiden kanssa autossa, mutta en nyt muista, mikä oli sitten se The liima, millä ne pysy. Kuitenkin tuolla tallin nurkassa edelleen siistinä ovat yhdet paneelit. Ei ole huopa irtoillut eikä kuprunnut.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Liiterissä on yksi purkki joutilaaksi jäänyttä Kestopreniä, sillä arvelin ainakin kokeilla kuinka käymiqum_86 kirjoitti:Sprayliimaa käyttää verhoomot. Toinen hyvä lie kontaktiliima. Itsellä kontaktiliimalla kokemusta aiheesta, kun tehnyt verhoiluja joskus hifilaitteiden kanssa autossa, mutta en nyt muista, mikä oli sitten se The liima, millä ne pysy. Kuitenkin tuolla tallin nurkassa edelleen siistinä ovat yhdet paneelit. Ei ole huopa irtoillut eikä kuprunnut.
Jollakin mattomiesten liimalla tehtiin joskus verhoiluhommia, kun hifi-laitteiden kanssa touhuttiin.
Kaverin sukulaisella kun oli mattoasennusliike, niin sieltä sai purkinpohjia kivasti, merkki ei ole niistäkään mieleen jäänyt
Huhhei, se toimii
Meni asentelut näin hämärälle aikaa, niin ei tullut otettua kuvia, mutta ei tuosta asennuksesta niitä juuri kehtaisi ottaakaan
Polttoaine tulee väliaikaisesti erillisestä säiliöstä joka aatteen mukaisesti tekaistiin kolmessa minuutissa 25 litraisesta kanisterista.
Laitoin sen sentään paloturvallisuuden nimissä mustekalalla kiinni vastakkaiseen nurkkaan kuin lämmitin
Mukana tullut virtajohto riitti juuri hytin puolelle liitimeen jonka päässä oli aiemmin "tupakansytytin" se oli kiinni väliseinässä, mutta luonnollisesti poistui kun seinä muutti sijaansa. Tämäkin muuttuu vielä, kunhan saan värkättyä hupiakut jossain vaiheessa.
Käyttöpaneeli tuli takapenkin kohdalle seinään.
Lämmitin on sellaista mallia, että lämpimässä päässä on 4kpl ~45mm lähtöjä ja en tiedä onko kiinan poika laskenut väärin vai onko mukana tarkoituksella vain 3 haitariputkea
Jokatapauksessa tein kolmelle nyt reiät väliseinään ja toin päät hytin puolelle, yksi jäi vielä lämmittämään tavaratilaa
Vehkeen lämpöanturi ei ainakaan tiedä mistään mitään, väitti inasen plussaa kun oikeasti on pakkasta melkein kymmenen. Jännä nähdä kuinka korreloi tavoitelämpötilan säätöön.
Meni asentelut näin hämärälle aikaa, niin ei tullut otettua kuvia, mutta ei tuosta asennuksesta niitä juuri kehtaisi ottaakaan
Polttoaine tulee väliaikaisesti erillisestä säiliöstä joka aatteen mukaisesti tekaistiin kolmessa minuutissa 25 litraisesta kanisterista.
Laitoin sen sentään paloturvallisuuden nimissä mustekalalla kiinni vastakkaiseen nurkkaan kuin lämmitin
Mukana tullut virtajohto riitti juuri hytin puolelle liitimeen jonka päässä oli aiemmin "tupakansytytin" se oli kiinni väliseinässä, mutta luonnollisesti poistui kun seinä muutti sijaansa. Tämäkin muuttuu vielä, kunhan saan värkättyä hupiakut jossain vaiheessa.
Käyttöpaneeli tuli takapenkin kohdalle seinään.
Lämmitin on sellaista mallia, että lämpimässä päässä on 4kpl ~45mm lähtöjä ja en tiedä onko kiinan poika laskenut väärin vai onko mukana tarkoituksella vain 3 haitariputkea
Jokatapauksessa tein kolmelle nyt reiät väliseinään ja toin päät hytin puolelle, yksi jäi vielä lämmittämään tavaratilaa
Vehkeen lämpöanturi ei ainakaan tiedä mistään mitään, väitti inasen plussaa kun oikeasti on pakkasta melkein kymmenen. Jännä nähdä kuinka korreloi tavoitelämpötilan säätöön.
mikä jottei, kovin isoa akkua ei pitäisi tarvita, kun ei nyt mitään peruslämpöä tarvitsisi pitää ja tässäkin tuli 10 litran tankki mukana.Pappi kirjoitti:Säältä suojaan asennus ja kuomukärryyn. Saisi ottaa ajoon sulat kamppeet kun lähtee kelkkailemaan tai mönkimään.
Kokemuksia kuunnellaan ja luetaan mielellään.
Väittäisin, että kaikkineen alta 200€ tavaroilla on homma tehty.
Laittelen raporttia kyllä, kunhan päästää testailemaan kunnolla.
Asennuskin on sikäli puolitekoinen vielä, että rakentelen lämppärin tuloilman otettavaksi hytistä.
Otetaan ylhäältä ja puhalletaan alas, niin saa luonnollista kiertoa ja hyötysuhde paranee.
Todennäköisesti muutan myös tuon puhalluksen pikkuputket yhdeksi 70-100mm putkeksi
Leemu kirjoitti:Ohjekirja mainitsee sähköntarpeen olevan 40w täydellä teholla, ei kovin paha mielestäni.
Varsinkin jos tuollaista kärrysovellusta ajattelee, niin tehoa aletaan pudottamaan aika pian, kun pieni tila lämpeää.
Muistaakseni tuossa oli hehkutusvaiheen virrankulutus aika kova. Toki vain pari minuuttia. Luokkaa 10A.
Jos vaan onnistuu niin tee edes valmius että osa lämmitettävästä ilmasta tulisi ulkoa. Näin poistuu kosteus autosta, eikä jää samallalailla kylmiä spotteja vetäviin nurkkiin kun sisätilat "ylipaineistuu"Leemu kirjoitti: että rakentelen lämppärin tuloilman otettavaksi hytistä.
Otetaan ylhäältä ja puhalletaan alas, niin saa luonnollista kiertoa ja hyötysuhde paranee.
Juu, 10A ilmoitetaan maksimivirraksi papereissa.Mika.T kirjoitti:
Muistaakseni tuossa oli hehkutusvaiheen virrankulutus aika kova. Toki vain pari minuuttia. Luokkaa 10A.
Tämä on hiukan mielessä kummitellut, täytynee vähän tutkia ja pähkäillä kuinka toteutus onnistuu.Mika.T kirjoitti: Jos vaan onnistuu niin tee edes valmius että osa lämmitettävästä ilmasta tulisi ulkoa. Näin poistuu kosteus autosta, eikä jää samallalailla kylmiä spotteja vetäviin nurkkiin kun sisätilat "ylipaineistuu"
Juu, sika pelastaa jos tulee hutejaPappi kirjoitti:Katollahan ei haittaa vaikka sattuu pora karkaamaan... Fiksun oloinen "räppänä".
Pysyy käryt ja pölyt vähempänä jos ottaa ylhäältä
Vähän tuo tötterö voisi matalampi olla, jää jotain 10cm luokkaa katon päälle.
No, ei se sieltä varmaan silmille hyökkää jos sen maalaa vaikka mustaksi